Sprzedaż samochodu poza UE a VAT

Data: 2011-06-15 13:18:07
Autor: Ariusz
Sprzedaż samochodu poza UE a VAT
W dniu 2011-06-15 11:30, Cavallino pisze:
Jak w temacie.
Jaki naliczyć VAT?

Samochód podlegał przy zakupie pełnemu odliczeniu vat, przy sprzedaży był
już osobowym, ale to chyba nie ma znaczenia.

Zmieniłeś przeznaczenie auta i to już mogło być powodem do naliczenia - zwrotu odliczonego VATu

Kupującym był mieszkaniec Białorusi, osoba fizyczna.

Księgowa twierdzi że faktura powinna być z vat np, ale coś mi się w to nie
chce wierzyć.

Doczytałem, że może być VAT 0%, ale musi być potwierdzenie wywozu.
Czy ktoś się orientuje czy takim potwierdzeniem może być odprawa
białoruska, względnie papiery dokumentujące zarejestrowanie tego auta w
Białorusi?

Rozumiem, że chodzi ci o export towaru i usług poza UE - ale czy samochód był towarem? O ile faktycznie handlujesz autami  i masz to we wpisie do ewidencji to MOŻE i tego VATu byś nie naliczał. Ale ty sprzedałeś środek trwały na który uzyskałeś odliczenie VATu. Obawiam się, że księgowa może mieć rację - ale proponuję abyś udał się do urzędu skarbowego i zapytał.

Ariusz

Data: 2011-06-15 13:26:41
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ita4dk$ic9$1news.onet.pl...
[...]

Eeee tam, bzdury gadasz, prosiłbym o odpowiedzi raczej osoby, które wiedzą o czym mówią.

[...]

A czym, usługą?

[...]

Ale różnicę między VAT np (nie podlega), a VAT 0% rozumiesz na pewno?
Bo kwotowo wychodzi tyle samo - 0 zł. ;-)

ale proponuję abyś udał się do urzędu skarbowego i zapytał.

Problem w tym że urząd wie tyle samo co my.
Pewnie nie za wiele takich przypadków mieli, o ile w ogóle.

Nawet w necie nie znalazłem, poza informacjami o możliwej stawce 0% jeśli ma się SAD 3, którego już raczej nie uzyskam po fakcie.
Dlatego pytam o inne możliwe potwierdzenia.

Data: 2011-06-15 13:57:29
Autor: Mikołaj Jopczyński - Tychy Online
W dniu 2011-06-15 13:26, Cavallino pisze:

Nawet w necie nie znalazłem, poza informacjami o możliwej stawce 0%
jeśli ma się SAD 3, którego już raczej nie uzyskam po fakcie.
Dlatego pytam o inne możliwe potwierdzenia.

Zadzwon do krajowej informacji podatkowej lub popros urzad skarbowy o interpretacje (tutaj jest trudniej, bo musisz napisac jak Ty to widzisz i na jakiej podstawie, a wtedy oni odpisza, czy masz racje, czy nie - nie mozesz zapytac tak, jak tutaj).

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | fax: 32 7 400 004 | gg: 311167

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
Korzystaj z darmowego, bezprzewodowego Internetu: http://hotspot.tychy.pl

Data: 2011-06-15 14:31:36
Autor: J.F.
Sprzedaż samochodu poza UE a VAT

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
[...]

Tu akurat chyba dobrze pisze, zmieniles przeznaczenie i VAT w ogolnosci moze sie zmienic.
W tym przypadku bez znaczenia bo i tak podlega VAT.

Ale przy eksporcie powinien byc VAT 0% ... tylko ze to sie normanie dokumentuje u polskich celnikow najpierw w lokalnym urzedzie, a potem na granicy. Bez tego IMO to byla sprzedaz krajowa.

ale proponuję abyś udał się do urzędu skarbowego i zapytał.
Problem w tym że urząd wie tyle samo co my.
Pewnie nie za wiele takich przypadków mieli, o ile w ogóle.

IMO - maja bardzo wiele takich przypadkow, bo to dla nich normalny eksport, tak jak bys ziemniaki sprzedawal do Rosji.

Nie ma SAD, nie zrobiles procedury wywozowej - najpierw bym prywatnie z jakims celnikiem pogada jaka kare przewiduja, moze taniej bedzie ten vat zaplacic :-)

Podpytalem czlowieka ale nie specjaliste - u niego jest tak ze albo wysylaja kurierem, wtedy sie licza za eksportera i robia normalna odprawe, albo klient odbiera wlasnym transportem - i znow sie robi odprawe w lokalnym urzedzie, albo klientowi sie bardzo spieszy - to sie mu vat dolicza i niech sobie sam z UC zalatwia.
O ile moze te bialoruskie dokumenty uznaja za dowod wywozu, a niezgloszenie na granicy da sie zrzucic na obcokrajowca - jezyka nie rozumial, ukarac go nie ma jak, to odprawy wywozowej nie bylo - i to juz sprzedawcy wina ..

Czekaj - jest chyba jakas procedura odzyskiwania VAT dla prywatnych obcokrajowcow wywozacych towar - ale moga byc jaja z uwagi na to ze dokumenty juz wystawiono wczesniej bez VAT.

http://podatki.wieszjak.pl/vat/268245,Zwrot-podatku-VAT-podroznym.html

Chyba tez juz za pozno. Kase fiskalna masz ?

Staropolskie przyslowie sie nasuwa: nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz :-)

J.

Data: 2011-06-15 14:40:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Tu akurat chyba dobrze pisze,

Źle.
Brak jakiegokolwiek tytułu prawnego w przypadku takiej operacji.

zmieniles przeznaczenie i VAT w ogolnosci moze sie zmienic.

Z jakiego tytułu?
Dokonałem dostawy?

W tym przypadku bez znaczenia bo i tak podlega VAT.

Dokładnie.

Ale przy eksporcie powinien byc VAT 0% ... tylko ze to sie normanie dokumentuje u polskich celnikow najpierw w lokalnym urzedzie, a potem na granicy. Bez tego IMO to byla sprzedaz krajowa.

Tak też policzyłem, co nie znaczy że nie warto byłoby oszczędzić.

[...]

Tyle że ziemniaki nie jadą same przez granicę i raczej muszą się stawić w granicznym urzędzie celnym.
Samochód osobowy niekoniecznie.

Nie ma SAD, nie zrobiles procedury wywozowej - najpierw bym prywatnie z jakims celnikiem pogada jaka kare przewiduja,

Ale karę za?
Ja nic nie wywoziłem - eksport pośredni.

[...]

Gdyby wcześniej wiedział o tej drugiej możliwości....
A tak zastosowałem trzecią.

[...]

No ale to już szansa nabywcy.
Ja myślałem raczej o korekcie faktury. ;-)

- ale moga byc jaja z uwagi na to ze dokumenty juz wystawiono wczesniej bez VAT.

http://podatki.wieszjak.pl/vat/268245,Zwrot-podatku-VAT-podroznym.html

Nie wystawiono bez VAT.

Chyba tez juz za pozno. Kase fiskalna masz ?

Spoko, to że może być 0% to nowy pomysł księgowej, przez kasę przeszło (nawet ją naprawiłem w tym celu) i na fakturze jest ze stawką 23%.
W ogóle nie zakładałem że może się udać inaczej, nigdy wcześniej nic nie eksportowałem. ;-)

Data: 2011-06-15 16:23:09
Autor: J.F.
[...]

kupiles np olej opalowy a sprzedales preparat do czysczenia silnikow - akurat nie VAT, ale akcyza sie zmienila.

Nie wiem - kupiles ksiazke a sprzedales instrukcje do programu, kupiles szynke a sprzedales zakaske do wodki itp.

[...]

Obawiam sie ze obowiazuje je te same przepisy.
Co najwyzej samochody sa numerowane, wiec mozna uznac inne dokumenty.

P.S. o ile dobrze doczytalem, to sprawie Optimusa/JTT sady jak na razie przyznaly ze to byl eksport byl fikcyjny.

Nie wystawiono bez VAT.
Ja myślałem raczej o korekcie faktury. ;-)

A to kto wie - ale takie rzeczy zalatwia sie chyba w formie oficjalnego zapytania do US.
Oczywiscie zadbac o odpowiednio uwierzytelnione kopie bialoruskich odpraw.

[...]

Ale tam jeszcze inne wymogi. Nie byles tax free shop :-)

J.

Data: 2011-06-15 16:41:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:itaf8e$8an$1news.onet.pl...
[...]

Moment, mowa była o obowiązku podatkowym rzekomo powstałym w momencie przeróbki.
Więc nie ściemniaj o sprzedaży, bo wtedy jej jeszcze nie było.

Tyle że ziemniaki nie jadą same przez granicę i raczej muszą się stawić w granicznym urzędzie celnym.
Samochód osobowy niekoniecznie.

Obawiam sie ze obowiazuje je te same przepisy.

Nie jestem przekonany właśnie.

Co najwyzej samochody sa numerowane, wiec mozna uznac inne dokumenty.

P.S. o ile dobrze doczytalem, to sprawie Optimusa/JTT sady jak na razie przyznaly ze to byl eksport byl fikcyjny.

Ale zgodny z prawem pod względem podatkowym.

Nie wystawiono bez VAT.
Ja myślałem raczej o korekcie faktury. ;-)

A to kto wie - ale takie rzeczy zalatwia sie chyba w formie oficjalnego zapytania do US.

Tzn. co, pogaduszki z US?
Czy w formie donosu na siebie?

Ale tam jeszcze inne wymogi. Nie byles tax free shop :-)

A muszę?

Data: 2011-06-16 07:07:11
Autor: J.F.
On Wed, 15 Jun 2011 16:41:11 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Oj, z urzad by nie dyskutowal w takim przypadku.
Wystarczylyby mu naklejki na beczkach w magazynie :-)

P.S. o ile dobrze doczytalem, to sprawie Optimusa/JTT sady jak na razie przyznaly ze to byl eksport byl fikcyjny.

Ale zgodny z prawem pod względem podatkowym.

Musialbym odszukac, ale chyba niekoniecznie. Ewentualnie zgodne z
prawem bylo tez zastosowanie ordynacji. Teraz o odszkodowanie idzie,
wiec i interpretacja moze byc inna :-)

Nie wystawiono bez VAT.
Ja myślałem raczej o korekcie faktury. ;-)

A to kto wie - ale takie rzeczy zalatwia sie chyba w formie oficjalnego zapytania do US.

Tzn. co, pogaduszki z US? Czy w formie donosu na siebie?

Ale jakiego donosu ? Pismo do US czy nalezy skorygowac fakture w
nastepujacej sytuacji: ...

Ale tam jeszcze inne wymogi. Nie byles tax free shop :-)
A muszę?

Czytaj ustawe, wynikaloby ze musisz, tzn nalezgo zglosic taka
dzialalnosc przed rozpoczeciem.

J.

Data: 2011-06-16 09:43:25
Autor: Cavallino
[...]

Skoro uznali że wszystkie decyzje skarbówki były bezpodstawne, to jednak koniecznie.
A odszkodowanie już zasądzono - grube miliony wraz z odsetkami.

Ale jakiego donosu ? Pismo do US czy nalezy skorygowac fakture w
nastepujacej sytuacji: ...

Chodzi Ci o wiążącą interpretację?
Nie ma chyba już czegoś takiego, przynajmniej jeśli chodzi o korespondencję z urzędem skarbowym.

Sprzedaż samochodu poza UE a VAT