Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci

Data: 2011-10-04 10:29:47
Autor: slawek
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
Witam, mam klienta na mój samochód ale chce on go wziąść teraz a zapłacić dopiero pod koniec grudnia tego roku. Cała tranzakcja wydaje mi sie troche dziwna, ale facet mówi ze możemy zarejestrowac umowę u notariusza, zapłaci za niego autocasco i OC i jak dokona spłaty to wtedy go przerejestruje. Czy to jest prawnie możliwe, czy trafiłem na naciągacza ??

--
Slawek

Data: 2011-10-04 07:09:58
Autor: witek
On 10/4/2011 3:29 AM, slawek wrote:
[...]

mozliwe, samochod staje sie jego wlasnoscia w dniu podpisania umowy, a ty masz roszeczenie o kase wymagalne w grudniu.
czemu by nie.
ryzyko, ze goscia w grudniu znajdziesz oszacuj sobie sam.

tylko na jedno nie idz. na przerejestrowanie go w grudniu. ma go przerejestrowac na siebie od razu, bo w sumie go kupil i ma obowiazek to zrobic.
dla ciebie ryzyko takie, ze jak on jezdzi na twoich tablicach to ty pojdziesz "siedziec" zanim sie wszystko wyjasni. ubezpieczenie zdaje sie tez robi problemy i moze to pojsc z twojego ubezpieczenie bo twoje tablice.

Data: 2011-10-04 14:37:22
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 04 Oct 2011 07:09:58 -0500, witek napisał(a):

[...]

No i o tym pisałam wyżej.
--
XL

Data: 2011-10-04 10:33:16
Autor: MZ
W dniu 2011-10-04 10:29, slawek pisze:
[...]

Możliwe. Choćby w przypadku OC - OC musi opłacać WŁAŚCICIEL czyli Ty. To
że on sobie opłaci Ciebie nie zwalnia z opłaty. Pytanie o jakie auto
chodzi, jaka kwota wchodzi w grę. Może facet chce sobie pojeździć parę
miesięcy luksusowym autem albo potrzebuje coś z dużą budą do wożenia
cementu, żeby dokończyć budowę domu?:)

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

Data: 2011-10-04 10:46:55
Autor: slawek

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6egcb$k4o$1news.onet.pl...
Może facet chce sobie pojeździć parę
miesięcy luksusowym autem albo potrzebuje coś z dużą budą do wożenia
cementu, żeby dokończyć budowę domu?:)

No właśnie jest to taki Pickup, i tak mnie dziwi że chce mi za niego dać 25% więcej niz wystawiłem ? tylko ta spłata za 3 miesiące mnie zastanawia :(

--
Slawek

Data: 2011-10-04 10:53:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sprzeda� samochodu z odroczonym term inem p�atnosci
W dniu 2011-10-04 10:46, slawek pisze:
Uďż˝ytkownik "MZ"<"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
Mo�e facet chce sobie poje�dzi� par�
miesi�cy luksusowym autem albo potrzebuje co� z du�� bud� do wo�enia
cementu, �eby doko�czy� budow� domu?:)

No w�a�nie jest to taki Pickup, i tak mnie dziwi �e chce mi za niego da� 25%
wi�cej niz wystawi�em ? tylko ta sp�ata za 3 miesi�ce mnie zastanawia :(

Przecież to ewidentny wałek. Co Ci po umowie notarialnej ze słupem?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-10-04 12:29:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-10-04 10:53, Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

[...]

To nie słup.
Powiedział bym że gościowi potrzebny taki większy pojazd już teraz
a kasy nie ma. Przy moim pesymiźmie założył bym że za trzy miesiące
też nie będzie miał i w najlepszym wypadku zwróci pojazd.
Ja bym nie sprzedał w ten sposób.

Pozdrawiam

Data: 2011-10-04 07:13:54
Autor: witek
On 10/4/2011 5:29 AM, RadoslawF wrote:

To nie słup.
Powiedział bym że gościowi potrzebny taki większy pojazd już teraz
a kasy nie ma.

to niech idzie do lombardu pozyczyc kase.

Data: 2011-10-04 10:37:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sprzeda� samochodu z odroczonym term inem p�atnosci
W dniu 2011-10-04 10:29, slawek pisze:
Witam, mam klienta na m�j samoch�d ale chce on go wzi��� teraz a zap�aci�
dopiero pod koniec grudnia tego roku. Ca�a tranzakcja wydaje mi sie troche
dziwna, ale facet m�wi ze mo�emy zarejestrowac umow� u notariusza, zap�aci
za niego autocasco i OC i jak dokona sp�aty to wtedy go przerejestruje. Czy
to jest prawnie mo�liwe, czy trafi�em na naci�gacza ??

Obcy facet chce ot tak kredytu na trzy miesiące? Spuść go na drzewo.

Data: 2011-10-04 10:39:43
Autor: Liwiusz
[...]

Przerejestrować musi w ciągu miesiąca od kupna, czyli od zawarcia umowy, nawet jeśli płatność nastąpi dopiero po kilku miesiącach.

Zatem: albo czekacie z umową do grudnia, albo zawieracie ją teraz. Wówczas swoją płatność sprzedawca może zabezpieczyć wekslem. Notariusza do szczęścia nie trzeba.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-04 10:50:47
Autor: slawek

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6egod$lda$1news.onet.pl...
Zatem: albo czekacie z umową do grudnia, albo zawieracie ją teraz. Wówczas swoją płatność sprzedawca może zabezpieczyć wekslem. Notariusza do szczęścia nie trzeba.

Jakie są szanse że odzyskam kase jesli wydam mu auto ?? czy istnieje ryzyko że osobnik się ulotni i bedę szukał i się sądził ??

P.S.
sory za infantylne pytania ale sytuacja troche mnie zaskoczyła i nie bardzo wiem jak to ugryźć.

--
Slawek

Data: 2011-10-04 07:12:19
Autor: witek
On 10/4/2011 3:50 AM, slawek wrote:
[...]

oceniam na 1%

  czy istnieje ryzyko
że osobnik się ulotni i bedę szukał i się sądził ??

na 99% bedziesz w plecy.

Data: 2011-10-04 10:55:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-04 10:50, slawek pisze:
[...]

No, jeśli to jest tak, że jakiś nieznany facet chce ci dać 25% więcej tylko zapłaci w grudniu, to szansę na sądzenie się oceniam na 90%. Nie mówiąc już o powodzeniu ewentualnej egzekucji.

P.S.
sory za infantylne pytania ale sytuacja troche mnie zaskoczyła i nie bardzo
wiem jak to ugryźć.

Wszystko jest dla ludzi, odroczona płatność również, tylko do tego potrzeba jeszcze nawiązanych relacji i zaufania, czego tutaj brakuje.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-04 11:41:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Oct 2011, slawek wrote:

Jakie są szanse że odzyskam kase jesli wydam mu auto ??

  To zależy, czy i jaki *jego* majątek jesteś w stanie "namierzyć"
i zabezpieczyć. I żeby się nie okazało, że to nie jego, a jego
żony i rozdzielność mają, a żona tylko pozwala mu mieszkać
i go karmi :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-04 11:53:53
Autor: MZ
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
W dniu 2011-10-04 10:50, slawek pisze:

Jakie są szanse że odzyskam kase jesli wydam mu auto ?? czy istnieje ryzyko że osobnik się ulotni i bedę szukał i się sądził ??
Po przeczytaniu poprzednich odpowiedzi szanse są odpowiednio: małe
(kasa), spore (ulotni), duże (szukał), bardzo duże (sądził).

P.S.
sory za infantylne pytania ale sytuacja troche mnie zaskoczyła i nie bardzo wiem jak to ugryźć.

Ugryź to tak, że poszukaj innego kupca. Takiego który da cenę która Cię
urządza i zapłaci od razu.

Data: 2011-10-05 20:24:04
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.10.2011 10:50, slawek pisze:

Jakie są szanse że odzyskam kase jesli wydam mu auto ??

Spytaj wróżki.

czy istnieje ryzyko
że osobnik się ulotni i bedę szukał i się sądził ??

Ryzyko zawsze istnieje.

Data: 2011-10-04 10:58:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Oct 2011, Liwiusz wrote:

[...]

....ale wtedy przydałaby się "mocna" umowa przedwstępna.
  Bo inaczej wersja opisana przez MZ wydaje się być prawdopodobna :)
  No i pozostaje pytanie o zabezpieczenie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-04 10:56:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
On Tue, 4 Oct 2011, slawek wrote:

Witam, mam klienta na mój samochód ale chce on go wziąść teraz a zapłacić
dopiero pod koniec grudnia tego roku.

  A jaki status ma mieć to auto w okresie od teraz do grudnia?
(czyje ma być - pytam czy mu je w tym okresie wynajmujesz, bo
od wynajmu jest podatek :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-04 11:55:25
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 4 Oct 2011 10:29:47 +0200, slawek napisał(a):

[...]

Co do samej strony prawnej i ew. zagrożeń niewywiązaniem się nie chcę się
wypowiadać, ale zainteresowałabym się też na Twoim miejscu prawnymi
konsekwencjami ewentualnych wypadków, jakie może spowodować jeżdżący do
grudnia (trzy miesiące to długo!) zarejestrowanym na CIEBIE samochodem
PRZYSZŁY jego właściciel - przyszły, bo na pewno w umowie notarialnej
będzie klauzula o dojściu do skutku sprzedaży i przeniesieniu własności
pojazdu dopiero PO wpłaceniu całości sumy. Czyli do końca grudnia to Ty
pozostaniesz właścicielem i użytkującym. Czy się mylę - może ktoś
kompetentny się tutaj wypowie w tej kwestii.

PS. Wiem, wiem, ze ma być opłacone autocasco i OC, ale... bywało już
różnie, życie potrafi płatać figle, żeby gorzej nie powiedzieć...
--
XL

Data: 2011-10-04 12:18:55
Autor: wromek
[...]

jak zwykle ukazujesz nam widok na sprawy okiem laika, wez lepiej dzieciom ugotuj cos dobrego-bedzie wiekszy pozytek.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-10-04 14:36:18
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 4 Oct 2011 12:18:55 +0200, wromek napisał(a):

[...]

Że niby baby do garów? Goń "menie" do garów swoją kobietę, ode mnie wara.
Niech ci się nie wydaje, że każda daje sobą pomiatać jak twoja - byle
seksiście i prymitywowi.
--
XL

Data: 2011-10-04 21:33:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
On Tue, 4 Oct 2011, wromek wrote:

[...do Ikselki...]
[...]

  Kto, Ikselka?
  Zaprezentowała zawężoną wersję, ale w sąsiednim poście ;)
  I to najwyraźniej w tę stronę którą sugerujesz.
  A owo założenie, dopóki nie wiemy co ma zamiar zrobić aktualny
właściciel i posiadacz pojazdu, nie jest jedynym możliwym.
  No chyba że umiesz wskazać przepis zabraniający zawarcia
w tym przypadku umowy zobowiązującej (potocznie zwanej
"przedwstępną").
  Zastrzegam: nie wiem po co.
  Ale jest to AFAIK & IMO możliwe.

wez lepiej dzieciom
ugotuj cos dobrego-bedzie wiekszy pozytek.

  Weź i objaśnij co masz na myśli.
  W szczególności: co stoi na przeszkodzie, aby miała miejsce wersja
przedstawiona w cytacie u góry.

pozdrawiam, wromek

wzajem, Gotfryd

Data: 2011-10-05 07:26:22
Autor: wromek
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
 Weź i objaśnij co masz na myśli.
 W szczególności: co stoi na przeszkodzie, aby miała miejsce wersja
przedstawiona w cytacie u góry.

sorry Gotfryd, nie da rady w tym przypadku.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-10-05 09:49:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Oct 2011, wromek wrote:

 Weź i objaśnij co masz na myśli.
 W szczególności: co stoi na przeszkodzie, aby miała miejsce wersja
przedstawiona w cytacie u góry.

sorry Gotfryd, nie da rady w tym przypadku.

  Jeśli nie da rady, to istnieje przepis który zabrania.
  Uprzejmie poproszę.
  Przypomnę: umowa składająca się z najmu lub użytkowania
oraz umowy zobowiązującej do sprzedaży.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-05 19:06:11
Autor: wromek
[...]

ja mialem na mysli umowe warunkowa u notariusza, z tego co wiem to zadnych warunkow zawierac nie mozna a ikselka sobie wali takie zonki, ze az sie noz otwiera w kieszeni. ja jak czegos nie kumam to sie nie zabieram za pisanie a jak czegos nie jestem pewny to zaznaczam w postach.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-10-05 23:42:50
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 5 Oct 2011 19:06:11 +0200, wromek napisał(a):

ja jak czegos nie kumam to sie nie zabieram za pisanie a jak czegos nie jestem pewny to zaznaczam w postach.

"Co do samej strony prawnej i ew. zagrożeń niewywiązaniem się nie chcę się
wypowiadać, ale zainteresowałabym się też na Twoim miejscu (...) Czy się
mylę - może ktoś
kompetentny się tutaj wypowie w tej kwestii."

Ja też zaznaczam :->
--
XL

Data: 2011-10-06 12:12:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
On Wed, 5 Oct 2011, wromek wrote:

ja mialem na mysli umowe warunkowa u notariusza,

  Acha.
  A ja sądziłem że zaprzeczenie dotyczy czego innego :)
(no i z przezorności grzecznie spytałem, uff ;))
  Problemem jest nie tyle jakiś warunek (bo jak rozumiem
sprzedającego nie urządza niesprzedanie), co możliwość
"przesunięcia" w czasie momentu sprzedaży.
  Nie wiem po prawdzie po co, ale to inna sprawa :)
(chodziło o istnienie takiej możliwości prawnej)

z tego co wiem to zadnych warunkow zawierac nie mozna

  Hm... z czego by to miało wynikać?
  Nie może być warunkowa umowa nabycia np. nieruchomości
i inne takie w których wprost wykluczono warunek.
  Co do zasady w KC jest tylko ograniczenie "jeśli przepis
nie wyklucza" czy jakoś tak (w opisie warunku), pozostałe
można.
  Już umowa zobowiązująca może być "pod warunkiem",
również notarialnie, bo czemu by nie?
  ANR np. twierdzi że tak sprzedaje:
http://www.dobrebudowanie.pl/informacje-i-porady-budowlane.php?a=pokaz&tekst=889
"umowa notarialna warunkowa"

a ikselka sobie wali takie zonki, ze az sie noz
otwiera w kieszeni.

  No niektóre tezy wywołują zdumienie, nie powiem że nie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-07 10:38:21
Autor: slawek

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1110061137210.3300quad...
[...]

Dokładnie o to mi chodziło, a przesunięcie momentu wynikało z tego że "kupujący" tego chciał, ja także nie wiem po co ;) ale klientnaszpan.

--
Slawek

Data: 2011-10-04 15:37:51
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 4 Oct 2011 11:55:25 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

"Umowa kupna sprzedaży samochodu wiąże się z określonymi obowiązkami
zarówno dla kupującego jak i sprzedającego. Kupujący musi zarejestrować
samochód w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty kiedy podpisana
została umowa. "

"Nowy właściciel pojazdu musi zdecydować czy chce pozostawić polisę OC w
zakładzie ubezpieczeń, w którym wykupił ją sprzedający. Nabywca ma na to 30
dni od dnia kiedy podpisana została umowa kupna sprzedaży samochodu, po tym
terminie ubezpieczenie obowiązkowe przechodzi na kupującego. Ponadto
nabywca musi opłacić podatek oraz złożyć w urzędzie skarbowym deklarację w
sprawie podatku od czynności cywilno prawnych na formularzu PCC-3.

Sprzedający musi zgłosić fakt sprzedaży samochodu w Wydziale Komunikacji
odpowiedniego urzędu. Zabezpiecza to sprzedającego od ewentualnych
roszczeń, gdyby nowy właściciel spowodował wypadek lub został ukarany
mandatem prowadząc pojazd zarejestrowany jeszcze na starego właściciela."

"Zbywca pojazdu zobowiązany jest w ciągu 30 dni od daty sprzedaży
poinformować zakład ubezpieczeń o tym, że sprzedał samochód. Zanim
ubezpieczyciel zostanie powiadomiony o fakcie kupna-sprzedaży samochodu,
zbywca oraz nabywca razem ponoszą odpowiedzialność za opłacenie składki.
Jednak szkody powstałe po dniu sprzedaży nie obciążają już zbywcy, ale w
razie wyrządzenia szkody przez nabywcę już po zakupie samochodu, a przed
poinformowaniem przez zbywcę (lub nabywcę) zakładu ubezpieczeń o sprzedaży,
szkoda taka będzie przypisana do polisy zbywcy i to on będzie zobowiązany
do udokumentowania, że w chwili wyrządzenia szkody nie był już właścicielem
samochodu, a jeśli tego nie zrobi zostanie mu przypisana wyrządzona
szkoda."

http://motofinanse.pl/transakcja-kupna_sprzedazy_samochodu
--
XL

Data: 2011-10-04 21:28:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 Oct 2011, Ikselka wrote:

[...]

  A skąd czerpiesz wiedzę KIEDY będzie miała miejsce sprzedaż?

  Na pytanie o planowany status samochodu w okresie do zapłaty
autor wątku AFAIR nie odpowiedział.
  W szczególności nie odpowiedział, czy chce na ten czas dać
pojazd w użytkowanie lub najem a co do sprzedaży zawrzeć
umowę zobowiązującą (tzw. "przedwstępną", czyli umowę o zawarcie
umowy).
  Nawet nie do końca wiemy co mu proponował potencjalny kupiec.
  Wersja z "przedwstępną" nie wygląda na niemożliwą w rozważaniach.

Kupujący musi zarejestrować
samochód w Wydziale Komunikacji w ciągu 30 dni od daty kiedy podpisana
została umowa."

  No i?
  Jeśli zawarliby umowę o wykonanie umowy sprzedaży w grudniu, to
nabywca będzie miał czas do stycznia.

http://motofinanse.pl/transakcja-kupna_sprzedazy_samochodu

  No i gdzie tam jest, dopuszczalna prawem, wersja z "umową
przedwstępną"?
(inna rzecz, że nie bardzo mogę wskazać po co ona by była
sprzedającemu :), ale niemożliwa nie jest, a pamiętać trzeba
że miał pomysły skrajne notariusza nie wyłączając).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-04 15:23:14
Autor: witek
On 10/4/2011 2:28 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
  Wersja z "przedwstępną" nie wygląda na niemożliwą w rozważaniach.

i całkiem sensowna z wysokim zadatkiem, np. 50% wartosci samochodu.
jak sie gościu rozmyśli to będzie można go ugryźć.

swoją drogą w wyborczej ostatnio był artykuł jak gościu babkę w ten sposó w wałka zrobił.

"Pożyczył" jej trochę kasy w formie zadatku, jakieś kilkaset tysiecy, żeby ta mogła  hipotekę spłacić i sprzedac mu potem "czystą" chatę.
Ona terminu nie dotrzymała, a facet nastepnego dnia po upływie terminu sie wycofał żądając zwrotu podwójnego zadatku.

Data: 2011-10-04 23:03:12
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 04 Oct 2011 15:23:14 -0500, witek napisał(a):

[...]

Było o tym w moim wątku w pl.rec.dom pt. "Mały błąd - za DUŻY zadatek."

I nie pleć, że ją "zrobił w...", bo de facto miał prawo się rozmyślić:
jakbyś komuś wpłacił lekką ręką 500 tys. na konto, a on nie dostarczyłby Ci
żadnego dowodu, że użył pieniędzy na to, na co je miał użyć, ba, w dodatku
przestał się odzywać i wyjechał za granicę, tobyś się jeszcze szybciej
rozmyślił :->

Facet miał rację!
--
XL

Data: 2011-10-05 01:14:06
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Miał.
  Ale dla porządku wypadałoby dodać, że ponoć to on właśnie
namówił ją na transakcję z bankiem, który przeciągnął załatwianie
kredytu, bo zdaje się jakoś tak to szło (przynajmniej wg tego
co kojarzę z artykułu).

przestał się odzywać i wyjechał za granicę,

  A to też prawda (chodzi rzecz jasna o tę kobietę, żeby nie było
że złośliwie tnę), nadmiernej staranności nie wykazała.
  Teraz IMHO najkrytyczniejszy hint: wg jej relacji, ustnie
sugerował że nic się nie stanie. Od wiarygodności tej wersji
zależy jak patrzeć na sprawę, IMVHO.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-05 14:31:00
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 5 Oct 2011 01:14:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

Ale dla porządku wypadałoby dodać, że ponoć to on właśnie
namówił ją na transakcję z bankiem

Ty na pewno jesteś dorosły?
--
XL

Data: 2011-10-05 18:52:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Oct 2011, Ikselka wrote:

Dnia Wed, 5 Oct 2011 01:14:06 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

Ale dla porządku wypadałoby dodać, że ponoć to on właśnie
namówił ją na transakcję z bankiem

Ty na pewno jesteś dorosły?

  A Ty na pewno nigdy nie spotkałaś się z opisem, w którym "na gębę"
umawiano się w sposób sprzeczny z tego co było na piśmie?
  No to pytanie kierujesz do siebie ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-05 23:37:20
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 5 Oct 2011 18:52:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

A po polsku to samo mogłabym poprosić?

  No to pytanie kierujesz do siebie ;P

No nie, dokładnie do Ciebie.

--
XL

Data: 2011-10-06 11:36:41
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Jeśli nie rozumiesz to widocznie doświadczenia Ci brak.
  Z czasem przyjdzie.
  Może kogoś Ci znanego naciągną, może Ciebie.

  No to pytanie kierujesz do siebie ;P

No nie, dokładnie do Ciebie.

  Acha. Też brak doświadczenia ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-06 18:00:36
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 6 Oct 2011 11:36:41 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

A Ty na pewno nigdy nie spotkałaś się z opisem, w którym "na gębę"
umawiano się w sposób sprzeczny z tego co było na piśmie?

A po polsku to samo mogłabym poprosić?

  Jeśli nie rozumiesz to widocznie doświadczenia Ci brak.

Owszem, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w rozszyfrowywaniu czegos
takiego: "umawiano się w sposób sprzeczny z tego co było na piśmie".
--
XL

Data: 2011-10-06 18:23:26
Autor: mvoicem
(06.10.2011 18:00), Ikselka wrote:
[...]

Czyli pytanie o dorosłość kieruj do siebie.

p. m.

Data: 2011-10-06 21:18:50
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 06 Oct 2011 18:23:26 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

A Ty w polskości o siebie.

Poniał?

--
XL

Data: 2011-10-07 12:01:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 Oct 2011, Ikselka wrote:

Owszem, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w rozszyfrowywaniu czegos
takiego: "umawiano się w sposób sprzeczny z tego co było na piśmie".

  Czego nie rozumiesz w wersji, że jedna strona drugiej stronie
dajmy na to ustnie oświadczy "nie będzie problemu, jakoś się
dogadamy"?
  A z pisemnej umowy i z ustawy wynika że wcale się dogadywać
nie musi i później łatwowiercy "daje popalić".
  Jeśli owym łatwowiercą jest osoba przyzwyczajona że wszyscy
jej ustępują i może sobie pozwolić na lekceważące zagrania,
przekonana np. że "krzykiem wymusi", może to być zupełnie
proste.
  Oczywiście, w świetle prawa - "ma za swoje". Co nie zmienia
faktu że mogła zostać wpuszczona w maliny umyślnie :P

pzdr, Gtofryd

Data: 2011-10-07 13:22:22
Autor: mvoicem
(07.10.2011 12:01), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Pewnie czepia się tego że powinieneś napisać "umawiano się w sposób sprzeczny z *tym* co było na piśmie", zaś napisaleś "umawiano się w sposób sprzeczny z *tego* co było na piśmie".

p. m.

Data: 2011-10-07 19:23:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Oct 2011, mvoicem wrote:

Pewnie czepia się tego że powinieneś napisać "umawiano się w sposób sprzeczny z *tym* co było na piśmie", zaś napisaleś "umawiano się w sposób sprzeczny
z *tego* co było na piśmie".

  A to oczywiście naprostowanie przyjmuję z podziękowaniem :), wyszło
bez sensu.

Wiadomo o co chodzi, ale z drugiej strony to Ty tutaj zaznaczasz przy każdej okazji że odpowiedź była na to co pytający napisał zamiast na to co miał na myśli :).

  Co racja to racja :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-07 23:48:47
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 07 Oct 2011 13:22:22 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Dokładnie o to mi chodziło :-)
--
XL
Tak, Wildstein ma rację. Głosuję na PiS!

Data: 2011-10-04 13:06:54
Autor: Jacek
Sprzeda� samochodu z odroczonym term inem p�atnosci
Twój klient chce dać 25% więcej za odroczenie zapłaty o 3 miesiące, czyli 100% w skali roku. Śmierdzi mi naciągaczem.
W normalnym obrocie handlowym transakcje z terminem płatności 30, 60, czy 90 dni są standardem, ale jak ktoś chce dać 25% więcej, to jest wysoce podejrzane.
Jacek

Data: 2011-10-05 08:18:06
Autor: slawek
Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci

Użytkownik "slawek" <slawekopty@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j6eg41$j93$1inews.gazeta.pl...

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, ze sprzedaży w taki sposób zrezygnowałem, faktycznie zbyt wiele niewiadomych.

--
Slawek

Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci