Sprzedaz samochodu ze spadku

Data: 2010-05-25 16:06:47
Autor: Kakalak
Sprzedaz samochodu ze spadku
HI
Dostałem samochód w spadku, chciałbym go jak najszybciej sprzedać, co
potrzebuję do tego (jakie dokumenty) i co muszę załatwić przed/przy
sprzedaży?

Chyba go nie musze przerejestrowywać na siebie ?

pozdrówka

Data: 2010-05-25 16:12:24
Autor: szerszen

Użytkownik "Kakalak" <KK@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htgljo$obn$1@inews.gazeta.pl...

Dostałem samochód w spadku, chciałbym go jak najszybciej sprzedać, co
potrzebuję do tego (jakie dokumenty) i co muszę załatwić przed/przy
sprzedaży?

spisac umowe kupna sprzedazy z nabywca, dac mu kopie postanowienia spadkowego, jesli nie jestes jedynym spadkobiorca, to na umowie musza widniec podpisy wszystkich pozostalych, no i oczywiscie ich dane

Data: 2010-05-29 20:36:49
Autor: Michal \"chomik\" Lasota
Sprzedaz samochodu ze spadku
Witam!

W liście datowanym 25 maja 2010 (16:12:24) napisano:

[...]

Kopia moze nie przejsc w urzedzie.
3 lata temu na jesieni sprzedawalismy auto mojej drugiej polowy
i w urzedzie nie przeszeszla kopia orzeczenia sadu.
Musial byc oryginal.

Pozdrawiam
Michal

--
Michal "chomik" Lasota | Warszawa
Auto: Herbert (Old ) / Densei EC 2002 / AT 2001 Turbo

Data: 2010-05-30 12:36:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 29 May 2010 20:36:49 +0200, Michal "chomik" Lasota napisał(a):

Kopia moze nie przejsc w urzedzie.
3 lata temu na jesieni sprzedawalismy auto mojej drugiej polowy
i w urzedzie nie przeszeszla kopia orzeczenia sadu.
Musial byc oryginal.

Nie musiał, tylko urzędnik tego nie wiedział. --
     ___________ (R)

Data: 2010-05-30 17:18:21
Autor: Michal \"chomik\" Lasota
Sprzedaz samochodu ze spadku
Witam!

W liście datowanym 30 maja 2010 (12:36:12) napisano:

[...]

Istnieje taka mozliwsc ze nie tylko sam urzednik ale i kierownik tego urzedu
a moze nawet i ci co rejestrowali ten pojazd nie wiedzieli o tym.
Tak swoja droga - to czemu uwazasz ze wystarczy kopia?

Pozdrawiam
Michal

Data: 2010-05-31 01:05:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 30 May 2010 17:18:21 +0200, Michal "chomik" Lasota napisał(a):

[...]

Czemu twierdzisz, iz uważam iz wystarczy kopia? Jedynie nie musi być
oryginał. --
     ___________ (R)

Data: 2010-05-31 18:14:25
Autor: Michal \"chomik\" Lasota
Sprzedaz samochodu ze spadku
Witam!

W liście datowanym 31 maja 2010 (01:05:48) napisano:

[...]

Czemu ja uwazam - bo sam pisalem o kopii dokumentu.
Mniemam ze masz na mysli dokument poswiadoczony notarialnie ?

Pozdrawiam
Michal

Data: 2010-06-01 02:32:30
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 31 May 2010 18:14:25 +0200, Michal "chomik" Lasota napisał(a):

Czemu twierdzisz, iz uważam iz wystarczy kopia? Jedynie nie musi być
oryginał.

Czemu ja uwazam - bo sam pisalem o kopii dokumentu.
Mniemam ze masz na mysli dokument poswiadoczony notarialnie ?

Niekoniecznie notarialnie. Natomiast kopia potwierdzona może być, a
oryginałem nie jest.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-05-25 16:13:31
Autor: J.F.
[...]

W zasadzie powinienies, ale jak to w Polsce - musisz, ale nie trzeba :-)

Bedziesz potrzebowal decyzje z sadu o nabyciu spadku, wiec szybko nie bedzie.

J.

Data: 2010-05-25 16:15:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htglu6$mg2$1news.onet.pl...
[...]

Już chyba nie tylko ze spadku, może być i od notariusza ZTCW.
Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

Data: 2010-05-25 16:27:26
Autor: Kakalak
Sprzedaz samochodu ze spadku

Bedziesz potrzebowal decyzje z sadu o nabyciu spadku,

Już chyba nie tylko ze spadku, może być i od notariusza ZTCW.
Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

no własnie, mam testament i tylko notariusz? bo jeszcze gdzieś obiło mi się
o uszy że muszę mieć dowód z US opłacenia podatku od spadku...

żeby mieć dowód musze złożyć zeznanie SD-3 od którego po 14 dniach dostaje wyznaczoną kwote do zapłaty podatku, czyli wszystko trwa i trwa a widzę że przegląd samochodzikowi kończy się niedługo co w połączeniu z faktem nie najlepszego stanu pojazdu zmusza mnie do pakowania kasy w ten wehikuł zamiast odzyskania jak najszybciej jak najwięcej :(

Data: 2010-05-25 16:59:38
Autor: J.F.
[...]

Zrzeknij sie tego samochodu i niech go sobie Skarb Panstwa zabiera.
Strata jak piszesz niewielka, a ile satysfakcji :-)

J.

Data: 2010-05-26 08:58:16
Autor: szerszen

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htgokk$u94$1@news.onet.pl...

Zrzeknij sie tego samochodu i niech go sobie Skarb Panstwa zabiera.
Strata jak piszesz niewielka, a ile satysfakcji :-)

a skad wiesz czy nie ma dalszej rodziny ze strony ojca?

Data: 2010-05-26 10:50:10
Autor: J.F.
Sprzedaz samochodu ze spadku
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w
[...]

Tez niech sie zrzekna.
Zaparkowac pod urzedem miasta i protestowac wszystkie decyzje urzednicze - bezcenne :-)

J.

Data: 2010-05-26 09:00:12
Autor: szerszen

Użytkownik "Kakalak" <KK@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:htgmqh$sfn$1@inews.gazeta.pl...

o uszy że muszę mieć dowód z US opłacenia podatku od spadku...

musisz miec sadowe postanowienie spadkowe i tyle, ewentualne oplacenie podatku to twoja broszka i kupujacego, ani urzedu gminy to nie interesuje

Data: 2010-05-25 16:28:52
Autor: J.F.
Sprzedaz samochodu ze spadku
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
Bedziesz potrzebowal decyzje z sadu o nabyciu spadku,

Już chyba nie tylko ze spadku, może być i od notariusza ZTCW.
Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

Po niedawnych aferach ? Ryzykuje to panstwo, albo ktos dobrze wie za co zaplacil :-)

A wlasciwie to skad notariusz ma wiedziec ze testament ktory ma jest ostatnim testamentem ?

J.

Data: 2010-05-25 08:18:49
Autor: badzio
On 25 Maj, 16:28, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>

> [...]

> Przynajmmniej takie zmiany miały być wprowadzone.

Po niedawnych aferach ? Ryzykuje to panstwo, albo ktos dobrze wie

IMHO notariusz moze 'przyklepac' spadek w okreslonych sytuacjach,
kiedy nie ma watpliwosci co do dziedziczenia. I chyba postanowienia
testamentowe nie sa obslugiwane przez notariusza

A wlasciwie to skad notariusz ma wiedziec ze testament ktory ma
jest ostatnim testamentem ?

A skad wie to sad?

Data: 2010-05-26 07:15:32
Autor: JACooL
Sprzedaz samochodu ze spadku
A wlasciwie to skad notariusz ma wiedziec ze testament ktory ma
jest ostatnim testamentem ?

A skad wie to sad?

Byles kiedys na sprawie spadkowej w sadzie ?
Zbieraja sie spadkobiercy i oswiadczaja, ze wiedza / nie wiedza o
testamencie i jezeli jest ich kilka (testamentow), obowiazujacym jest ten z
data najblizsza smierci spadkodawcy.

JACooL

Data: 2010-05-26 01:39:49
Autor: badzio
On 26 Maj, 07:15, "JACooL" <jacool_m@lpa_meblux.pl> wrote:
> [...]

Zbieraja sie spadkobiercy i oswiadczaja, ze wiedza / nie wiedza o
testamencie i jezeli jest ich kilka (testamentow), obowiazujacym jest ten z

Ale to nadal nie daje sadowi pewnosci ze nie ma kolejnego testamentu.
No i czemu nie mozna tej samej procedury zastosowac u notariusza?

Data: 2010-05-26 10:53:55
Autor: J.F.
Sprzedaz samochodu ze spadku
Uzytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisal w
> [...]
data najblizsza smierci spadkodawcy.
Ale to nadal nie daje sadowi pewnosci ze nie ma kolejnego testamentu.

O to niech wymieniony tam spadkobierca martwi - nie przedstawil w wymaganym terminie to juz jego strata.

No i czemu nie mozna tej samej procedury zastosowac u notariusza?

Bo sad wlasciwy jest jeden, a notariuszy wielu ?

J.

Data: 2010-05-26 10:57:19
Autor: Cavallino
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:

No i czemu nie mozna tej samej procedury zastosowac u notariusza?

Bo sad wlasciwy jest jeden, a notariuszy wielu ?

Jarku, z kim i o czym dyskutujesz?
Swoje uwagi wyslij do ustawodawcy.
Jest jak jest i trzeba to przyjac do wiadomosci.

http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/notariusz;potwierdzi;nabycie;spadku;-;teoretycznie;ma;byc;latwiej,180,0,427188.html

Data: 2010-05-26 19:29:49
Autor: Jacek
Sprzedaz samochodu ze spadku
1 masz mieć uprawomocnione postanowienie sądu o nabyciu spadku albo to samo od notariusza.
W sądzie lekko licząc poczekasz 3 miesiące. U notariusza dostaniesz prawie od ręki na podstawie testamentu.
2 nie musisz przerejestrowywać, ale daj kupującemu kopię (najlepiej uwierzytelnioną) postanowienia na nabyciu spadku.
3 nie musisz nikomu pokazywać kwitu o zapłaceniu podatku od spadku. Niech panienka z okienka poda podstawę prawną inną niż "bo tak".
Jacek

Data: 2010-05-29 20:37:39
Autor: Michal \"chomik\" Lasota
Sprzedaz samochodu ze spadku
Witaj Kakalak,

W Twoim liście datowanym 25 maja 2010 (16:06:47) można przeczytać:

> [...]
K> sprzedaży?
K> Chyba go nie musze przerejestrowywać na siebie ?

3 lata temu na jesieni sprzedawalismy auto ktore bylo w masie spadkowej.

Data: 2010-05-29 20:43:04
Autor: Michal \"chomik\" Lasota
Sprzedaz samochodu ze spadku
Witam!

W liście datowanym 25 maja 2010 (16:06:47) napisano:

[...]

3 lata temu sprzedawalismy auto mojej drugiej polowy.

Sytuacja byla taka:
Ona i jej dziadek byli wlascicielami auta.
Dziadek zmarl i auto weszlo do masy spadkowej.

Po sprawie spadkowej - 50% auta nalezalo do niej,
pozostale 50% do 3 osob w rodzinie.

Jak sprzedawane bylo auto zostala sprzadzona umowa kupna-sprzedazy
miedzy kupujacym a sprzedajacymi ( tu 3 podpisy - moja druga polowa
oraz 3 osoby z rodziny ).

Kupujacy dostal wszystkie kwity - DR, umowe KS i kopie dokumentu z sadu.
Jak auto bylo rejestrowane w warszawskm urzedzie to niestety ale byl
wymagany dokument w postaci oryginalu z sadu - kopia nie przechodzila.

Moze to w czyms pomoze.