Sprzedaż shareware

Data: 2009-12-25 09:06:41
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Przykładowo mam program typu shareware gdzie za darmo można ściągać jego niezarejestrowaną wersję. Jest możliwość zarejestrowania przez podanie swoich danych jak imię i nazwisko oraz podania swojego konta email. Wtedy na konto mailowe wysyłany jest numer seryjny lub plik z kluczem.

Jak rozwiązać problem zapłaty, gdzie o tym można poczytać?

Mam konto złotówkowe w Pekao lub mBanku jednak chcę aby za program który ma być znany nie tylko w Polsce płacono w euro lub dolarach. Jak to rozwiązać, czy lepsze będzie konto paypal? Co gdy kupujący nie używa euro, jak spowodować automatyczne przeliczanie walut i uniknąć kosztów przelewów?

Data: 2009-12-25 10:46:09
Autor: Kamil Kosiński
Sprzedaż shareware
Każdy producent shareware'u sam ustala zasady płatności. Poszukaj  informacji na stronie twórcy interesującego Cię oprogramowania. Ja  kupowałem tego typu oprogramowanie płacąc kartą i z tego co się orientuję  to przytłaczająca większość producentów shareware'u stawia właśnie na taką  opcję płatności.

Data: 2009-12-25 10:59:22
Autor: Czarek
Sprzedaż shareware
Kamil Kosiński wrote:
[...]

Jeśli masz problem z zakupem ze strony producenta, możesz spróbować kupić w polskim sklepie internetowym http://cro.skulski.pl/ . Ceny pewnie ciut wyższe niż na stronach oryginalnych (nie wiem, sprawdź), ale oferują spory wybór shareware'u.

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-12-25 11:09:38
Autor: Grejon
Sprzedaż shareware
Czarek pisze:

Czy tylko ja zrozumiałem że "zdumiony" chce _pobierać_ opłaty za shareware?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-12-25 11:44:25
Autor: Grzegorz Mazur
Sprzedaż shareware
Grejon (grejon83@gazeta.pl) wrote in news:hh2312$1d$1inews.gazeta.pl:
Czarek pisze:

Czy tylko ja zrozumiałem że "zdumiony" chce _pobierać_ opłaty za
shareware?

Nie, nie tylko Ty tak zrozumiałeś :) "Zdumiony" właśnie chce sprzedawać swój (jak mniemam) program shareware :)

Odpowiadając na pytanie wątkotwórcy:

Podejrzewam, że tutaj najlepszy (czyt. najszerzej działający i najbezpieczniejszy) byłby PayPal. Ale w PL nie używałem i nie wiem, jak jest z odbiorem środków, a poza tym są tam jakieś prowizje itd. Poczytaj na ich stronie.

Nie ma sensu bawić się w konta walutowe i przelewy, jeśli ma to robic ktokolwiek zza granicy. Karty kredytowej też nikt nie udostępni ot tak, bo przecież Polska to w rozumieniu przeciętnego Amerykanina jakiś kraj w środkowej Azji... Dlatego jeśli chcesz rozsądnie pobierać opłaty, to PayPal lub podobne... Chyba, że ktoś ma inne pomysły, jak już zrozumieliśmy, o co chodzi :)

G.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?

Data: 2009-12-25 11:46:47
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:hh22ds$h3v$1news.onet.pl...
Kamil Kosiński wrote:
Jeśli masz problem z zakupem ze strony producenta, możesz spróbować

Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

Data: 2009-12-25 11:39:14
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware
On 2009-12-25, zdumiony <zdumiony@jestem.pl> wrote:

[...]

[...]

Dla formalności spytam - czy masz założoną działalność gospodarczą?
W Polsce nie przejdzie sprzedawanie oprogramowania bez tego, a to oznacza
stałe koszty ZUSu i podatki.

Sam VAT to bywa różnie - jak będziesz chciał sprzedawać program do stanów,
to oni tegoż podatku nie mają. W UE też jest jeszcze inaczej (od nowego roku
będzie można chyba przy posiadaniu NIP-UE sprzedawać, ale na 100% pewny
jeszcze nie jestem).

Co do akceptowania płatności to jest akurat najmniejszy problem z nich wszystkich - zobacz sobie np. strony paypal.pl, czy platnosci.pl, biorą
prowizję, ale przy małej skali biznesu bardziej się to opłaca niż
samodzielne wdrażanie różnych form płatności.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-25 13:30:01
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnhj995f.g8i.proteuspl-test.org...
Dla formalności spytam - czy masz założoną działalność gospodarczą?
W Polsce nie przejdzie sprzedawanie oprogramowania bez tego, a to oznacza
stałe koszty ZUSu i podatki.

Chciałem sobie dorabiać do renty

[...]

A czy VAT nie zależy od kraju sprzedawcy? Nie wiem kto z jakiego kraju kliknie i kupi

Przyjrzę się platnosci.pl

Data: 2009-12-25 12:45:28
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware
On 2009-12-25, zdumiony <zdumiony@jestem.pl> wrote:

[...]

Dla formalności spytam - czy masz założoną działalność gospodarczą?
W Polsce nie przejdzie sprzedawanie oprogramowania bez tego, a to oznacza
stałe koszty ZUSu i podatki.
Chciałem sobie dorabiać do renty

To rozumiem, że masz grupę inwalidzką. AFAIK Od niedawna osoby takie ZUS płacić muszą, a co najwyżej możesz wystąpić o refundację do PFRONu. PFRON refunduje składki: rentową i emerytalną. Resztę musisz
pokryć sam.

będzie można chyba przy posiadaniu NIP-UE sprzedawać, ale na 100% pewny
jeszcze nie jestem).

A czy VAT nie zależy od kraju sprzedawcy? Nie wiem kto z jakiego kraju kliknie i kupi

W przypadku usług (a AFAIK do takich zalicza się sprzedaż licencji online)
istotny jest kraj nabywcy. Jak nabywca nie ma VATu, to go nie doliczasz.
Jak nabywca w Polsce to doliczasz.

W ogóle w kwestii ZUS i podatków to polecam przejść na pl.soc.prawo.podatki
i się dopytać. Bo naprawdę trzeba to sobie dobrze policzyć, czy się taki
mały biznes się opłaca.

[...]

Jak liczysz na zagranicznych klientów, to paypala tez musisz brać pod uwagę.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-25 13:51:36
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnhj9d1l.k30.proteuspl-test.org...
W przypadku usług (a AFAIK do takich zalicza się sprzedaż licencji online)
istotny jest kraj nabywcy. Jak nabywca nie ma VATu, to go nie doliczasz.
Jak nabywca w Polsce to doliczasz.

Ro dziwne, skąd będę wiedział kto kliknął czy ma Vat czy nie, trzeba by zrobić N stron w zależności od kraju nabywcy

Jak liczysz na zagranicznych klientów, to paypala tez musisz brać pod uwagę.

Na razie mam problemy, nie mam z nim doświadczenia i nie udaje mi się przesłać pieniędzy z paypala na konto

Data: 2009-12-25 13:04:31
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware
On 2009-12-25, zdumiony <zdumiony@jestem.pl> wrote:

[...]

[...]

Bo Ci nabywca poda z jakiego kraju jest?

[...]

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-25 06:07:38
Autor: m1ch4l.j
Sprzedaż shareware
On 25 Gru, 14:04, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:

Bo Ci nabywca poda z jakiego kraju jest?

Nabywca poda taki kraj, dla którego cena oprogramowania wraz z
podatkiem będzie najniższa :)

Data: 2009-12-25 15:15:25
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomości news:3b9e1a48-4b45-4f0b-9daf-c536893bbcb7k17g2000yqh.googlegroups.com...
Nabywca poda taki kraj, dla którego cena oprogramowania wraz z
podatkiem będzie najniższa :)

A może cena netto będzie różna a cena brutto stała? Jest problem bo musiałbym znać jaki jest VAT we wszystkich krajach. Ale to dziwne bo VAT płaci sprzedający.

Data: 2009-12-25 20:52:40
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware

[...]

No to spróbuj np. podać, że jesteś z USA na www.steampowered.com,
www.direct2drive.co.uk, czy itunes store :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-25 14:08:41
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnhj9e5c.lct.proteuspl-test.org...
Bo Ci nabywca poda z jakiego kraju jest?

I w zależności od tego będzie różna cena oprogramowania?

Data: 2009-12-26 13:47:40
Autor: deq
Sprzedaż shareware

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:hh2dga$7hh$1news.onet.pl...
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnhj9e5c.lct.proteuspl-test.org...
Bo Ci nabywca poda z jakiego kraju jest?

I w zależności od tego będzie różna cena oprogramowania?

nie.. w zależności od tego naliczysz vat albo nie...
chyba, że będziesz naliczał każdemu jak leci 22%, urząd skarbowy nie będzie protestował haha,

poza tym ja najczesciej jesli moge to uzywam www.moneybookers.com
serwis w wielu językach i działa sprawnie, nawet mam kartę MasterCard do wypłaty środków któe mi wpływają, więc problem z wypłatą środków jest rozwiązany ale z przelewami też problemu nie ma tylko limity na początku są chyba dość niskie :)

jest wiele serwisów do płatności, możesz umożliwić zapłątę przez kilka z nich.
np. www.cashu.com , www.ukash.com i masa innych także typowych dla obsługi kart.

np. www.platnosci24.pl

poczytaj sobie te serwisy.

pozdrawiam

Data: 2009-12-26 14:23:43
Autor: zdumiony
Sprzedaż shareware
Użytkownik "deq" <dwaqq@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hh50lf$lh3$1inews.gazeta.pl...
np. www.platnosci24.pl

Ta strona chyba nie działa, jest tam Coyote Agencja interaktywna i nigdzie z wyjątkiem tworzenia maila nie można klliknąć

Data: 2009-12-26 14:34:57
Autor: Grejon
Sprzedaż shareware
zdumiony pisze:
[...]

Pewnie chodziło o www.przelewy24.pl

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-12-27 15:27:35
Autor: elmer radi radisson
Sprzedaż shareware
On 2009-12-25 14:08, zdumiony wrote:

I w zależności od tego będzie różna cena oprogramowania?

Tak, inna kwota do zaplacenia. Ostatnio kupowalem program brytyjskiego
programisty zamawiajac poprzez amerykanskiego Plimusa (www.plimus.com)
i zgodnie z wczesniejsza informacja do kwoty platnosci przez Paypala
doliczony zostal automatycznie VAT. Nawiasem mowiac mozesz sie chyba
przyjrzec platformie Plimusa jesli chcesz sprzedawac za granice.

Przekazuja platnosci m.in. przelewem i za pomoca Paypala.
http://home.plimus.com/ecommerce/sellers/sellers-faq

--

memento lorem ipsum

Data: 2009-12-29 20:43:22
Autor: Pete
Sprzedaż shareware
W dniu 25.12.09 13:45, Wojciech Bancer pisze:
[...]

Od 1.1.2010 coś się tam zmienia w rozliczeniach WNT, i dla części usług do rozliczenia VAT-u trzeba będzie zarejestrować się w kraju nabywcy celem odprowadzenia VAT-u.
Ale to już raczej pytanie na *.podatki

--
Pete

Data: 2009-12-29 19:56:18
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware
On 2009-12-29, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

E nie. Jeśli będzie się chciało świadczyć usługi B2C, to nalicza się lokalny
VAT. A jak B2B, to trzeba po prostu będzie mieć NIP dopisany do VIESu, czyli
ten Europejski.

Skąd wywodzisz obowiązek rejestracji w kraju nabywcy?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-29 21:14:44
Autor: Pete
Sprzedaż shareware

[...]

http://www.rp.pl/artykul/400306.html

--
Pete

Data: 2009-12-29 21:03:00
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware
On 2009-12-29, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

Skąd wywodzisz obowiązek rejestracji w kraju nabywcy?
http://www.rp.pl/artykul/400306.html

Z tego wynika tylko tyle że *usługa* będzie opodatkowana w kraju nabywcy. To zasada z B2B, która działa teraz np. przy usługach
informatycznych.

I załatwia się to nie "rejestrując się" w kraju nabywcy, tylko
wystawiając nieco inne faktury. Obecnie są to faktury "nie podlega",
czyli nie podlegające pod polski VAT. Z tego co się orientowałem to od 1.1.2010 będzie potrzebny VAT-ID (po naszemu NIP europejski) oraz będzie trzeba wystawiać faktury tak jak przy dostawie towarów.

AFAIK w przypadku B2C, czyli zwykłych konsumentów, a nie firm, dalej będzie się nakładać podatek tam gdzie się sprzedaje.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-29 22:13:19
Autor: Pete
Sprzedaż shareware
On 2009-12-29, Pete<nobody@nowhere.com>  wrote:

[...]

[...]

"Przykład
Jeśli spółka polska zamówi u spółki niemieckiej usługę architektoniczną dotyczącą pensjonatu w Czechach, transakcja taka będzie podlegać czeskiemu VAT. Jeżeli dla spółki niemieckiej będzie to pierwsza usługa opodatkowana w Czechach, będzie ona musiała, co do zasady, zarejestrować się na potrzeby VAT w tym kraju."

AFAIK w przypadku B2C, czyli zwykłych konsumentów, a nie firm, dalej
będzie się nakładać podatek tam gdzie się sprzedaje.

A co, jeśli program zakupi jakaś firma?
:P

--
Pete

Data: 2009-12-29 22:00:58
Autor: Wojciech Bancer
SprzedaĹź shareware
On 2009-12-29, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

[...]

[...]

Przykład dotyczy usługi _architektonicznej_, związanej z nieruchomością,
a więc tu miejsce pozostaje takie jak przed nowelizacją (nic się nie zmienia). Zresztą masz o tym cały fragment wyżej :)

AFAIK w przypadku B2C, czyli zwykłych konsumentów, a nie firm, dalej
będzie się nakładać podatek tam gdzie się sprzedaje.
A co, jeśli program zakupi jakaś firma? :P

"Do teraz" - faktura "nie podlega".
Od 01.01.10, o ile dobrze rozumiem nowelizację - rejestracja VAT-ID (zapewne obu kontrahentów, bo raporty trzeba wysyłać comiesięczne na temat
transakcji wewnątrzwspólnotowych) + faktura 0%. Poczekam na tekst jednolity ustawy, to pewnie będę wiedzieć więcej (mnie to też dotyczy, bo właśnie świadczę usługi IT do UE ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-25 12:11:58
Autor: Kamil Kosiński
Sprzedaż shareware

Chciałbym sprzedawać shareware, nigdy tego nie robiłem a jest wiele  problemów choćby 22% VAT, nie chciałbym wymagać płatności kartą oraz aby  program byl sprzedawany nie tylko w Polsce za złotówki

To na początku Cię źle zrozumiałem.

Co do meritum to wydaje mi się, że karta jest najlepszym rozwiązaniem dla  "umiędzynarodowienia" Twojego programu. Każdy płaci, potem mu to bank  przeliczy na jego pieniądze i już.

Nie musisz przy tym samemu zajmować się autoryzacją. W takich małych  sklepach internetowych często występuje pośrednik zajmujący się samymi  transakcjami kartowymi. W Polsce takie usługi oferują platnosci.pl.  Pytanie tylko jakie mają prowizje? Bo na stronie nie ujawniają. Usługi  takie świadczy też PayPal. Sądząc z jego strony, również w Polsce. Musisz  po prostu samemu zpytać.

Sprzedaż shareware