Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji

Data: 2009-08-21 06:33:50
Autor: Wojtek
Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji
Witajcie,

Problem wygląda następująco:
Została podpisana notarialnie umowa założenia spółki i nie prowadzono
żadnych kolejnych czynności. Jeden ze wspólników (Polak) postanowił
się wycofać i chce zbyć za symboliczne 1 PLN lub wykonać darowiznę
udziałów na rzecz innej osoby. Osoba zbywająca udziały na stałe
przebywa za granicą i chcemy zminimalizować jego wizyty w Polsce.

Jak to uczynić i czy jest to w ogóle możliwe?

Data: 2009-08-21 17:04:36
Autor: Arek
Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji
Wojtek pisze:
[..]
Jak to uczynić i czy jest to w ogóle możliwe?

Dopóki nie zostanie zarejestrowania - nie jest możliwe.
Poza tym - macie tylko pół roku na dostarczenie kompletu dokumentów
do sądu rejestrowego, jeśli to przegapiliście to i tak nie ma czego zbywać :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-08-21 19:49:32
Autor: wombi
Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji
Arek pisze:
Wojtek pisze:
[..]
[...]

Sprzedaż udziałów na tym etapie nie jest możliwa,bo te powstają z chwilą wpisu spółki do rejestru. Możliwa jest natomiast umowa zobowiązująca do sprzedaży udziałów jeśli te będą już istniały tj. po wpisie spółki do rejestru.

Data: 2009-08-22 07:46:03
Autor: Wojciech Mocarski
On 21 Sie, 19:49, wombi <wombi.nalezywyrzu...@onet.eu> wrote:
Arek pisze:

> [...]

wpisu spółki do rejestru. Możliwa jest natomiast umowa zobowiązująca do
sprzedaży udziałów jeśli te będą już istniały tj. po wpisie spółki do

Czy to powinno być czymś w rodzaju umowy warunkowej no i czy do tego
typu umowy należy sporządzać w obecności notariusza?
Umowa spółki została spisana miesiąc temu i nie wchodzi w grę
rozwiązanie spółki i zawiązanie kolejnej. Wiem że przeniesienie
własności powinno zostać zrealizowane w obecności notariusza.
Chcielibyśmy całość zrealizować jak najszybciej i zminimalizować
jednocześnie ilość wizyt wspólnika wychodzącego ze spółki.

A czy można w takim razie zmienić umowę spółki w zakresie wspólników
jeszcze przed rejestracją spółki w KRS?

Sprzedaż udziałów sp z o.o. w organizacji