Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek

Data: 2012-01-22 11:23:19
Autor: Andrzej Lawa
Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myślą
o ich późniejszej sprzedaży.

Nienienie! Kupiłeś dla siebie/swoich dzieci, ale plany się zmieniły, sytuacja finansowa Ciebie zmusza itepeitede

Aktualnie klocki te kosztują 2x więcej na
Allegro niżeli w momencie ich zakupu przeze mnie. Chce je teraz wystawić
na Allegro każdy z osobna. Czy muszę dodatkowo odprowadzać podatek skoro
już przy ich kupnie podatek został naliczony i posiadam wszelkie dowody
zakupu?

Jeśli kupiłeś na własne potrzeby, a teraz - po ponad pół roku - odsprzedajesz, to żaden podatek się nie należy.

Natomiast jeśli kupiłeś w celu odsprzedaży, to w pewnym sensie masz niezarejestrowaną działalność gospodarczą... Zatem skup się i przypomnij sobie, dlaczego tak na prawdę kupiłeś te klocki? ;)

Data: 2012-01-22 12:01:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
Kilka lat temu zainwestowałem w sporą ilość klocków LEGO Technic z myślą
o ich późniejszej sprzedaży.

Nienienie! Kupiłeś dla siebie/swoich dzieci,

Tonę? ;-)

Czemu nie? Hobby czasami pochłania ;)

Data: 2012-01-22 13:15:41
Autor: Maseł
W dniu 22.01.2012 10:37, A pisze:
[...]

Znam dzeciaka, ktory mial tych klockow tyle, ze potrafil sie nimi
calkowicie obudowac...

Pozdro

Maseł

Data: 2012-01-27 20:54:35
Autor: Tapatik
Maseł <mmasel@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Czemu nie? Hobby czasami pochłania ;)

Znam dzeciaka, ktory mial tych klockow tyle, ze potrafil sie nimi
calkowicie obudowac...

W pacholęcym wieku miałem marzenie, aby kupić sobie kolejkę elektryczną
zajmującą cały pokój.

Polecam lekturę "Pana Samochodzika i Fantomasa". Tam jest o jednym wariacie z
ciekawym hobby.

--
Pozdrawiam,
  Tapatik

Data: 2012-01-22 14:29:40
Autor: qwerty
Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
Użytkownik "Nixe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfgq5i$rm0$3@inews.gazeta.pl...
Tonę? ;-)

Żebyś wiedział ile kiedyś miałem resoraków. Chyba każdy model. ;)

Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek