Sprzeg³o

Data: 2011-12-20 09:56:35
Autor: michal
Sprzeg³o
Witam.

Auto: Golf IV 1.9 TDI AXR.
Objaw taki, ¿e na III lub IV biegu po wcisnieciu gazu do dechy  w pewnym momencie obrotomierz "strzela" do góry a auto ledwo co przyspiesza. Wyglada mi to na sprzêg³o. Czy przy wymianie potrzebna jest te¿ wymiana ko³a dwumasowego ? ( w warsztacie mówi±, ¿e mo¿e te¿ byæ potrzebna). Czy mo¿e byæ jaka¶ inna przyczyna w/w objawów ?

Pozdr

Data: 2011-12-20 10:16:05
Autor: Ukaniu
Sprzeg³o

U¿ytkownik "michal" <mmilek@USUN_TO.op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4ef04dc8$0$1465$65785112news.neostrada.pl...
Auto: Golf IV 1.9 TDI AXR.
Objaw taki, ¿e na III lub IV biegu po wcisnieciu gazu do dechy  w pewnym momencie obrotomierz "strzela" do góry a auto ledwo co przyspiesza. Wyglada mi to na sprzêg³o.

Tak ¶lizga siê.

Czy przy wymianie potrzebna jest te¿ wymiana ko³a
dwumasowego ? ( w warsztacie mówi±, ¿e mo¿e te¿ byæ potrzebna). Czy mo¿e byæ jaka¶ inna przyczyna w/w objawów ?

Potrzebna albo i nie w zale¿no¶ci czy uszkodzone czy nie.
Jak bêdziesz je¼dzi³ d³ugo na ¶lizgajacym siê to bywa, ¿e trzeba przeszlifowaæ powierzchniê wspó³pracuj±c± z tarcz± bo bêdzie mia³a rowy.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2011-12-20 14:32:20
Autor: Agent
Sprzeg³o

Potrzebna albo i nie w zale¿no¶ci czy uszkodzone czy nie.
Jak bêdziesz je¼dzi³ d³ugo na ¶lizgajacym siê to bywa, ¿e trzeba przeszlifowaæ powierzchniê wspó³pracuj±c± z tarcz± bo bêdzie mia³a rowy.

No i pewnie smar który jest wewn±trz ko³a dwumasowego ju¿ siê zesma¿y³ od wysokiej temperatury

Data: 2011-12-20 20:19:23
Autor: Adam P³aszczyca
Sprzeg³o
Dnia Tue, 20 Dec 2011 09:56:35 +0100, michal napisa³(a):

[...]

A co robi w tym czasie silnik?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-12-20 21:23:59
Autor: X-Man
Sprzeg³o
"Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:c1.01.3T787H$0hlmike.oldfield.org.pl...
[...]

robi swoje :)

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-12-21 07:34:15
Autor: michal
Sprzeg³o

A co robi w tym czasie silnik?

No jak co. Tak jak pokazuje obrotomierz - obroty silnika sie zwiekszaj±. Obrotomierz jest sprawny jesli o to chodzi - silnik wchodzi na wysokie obroty co slychac.

Data: 2011-12-21 21:41:37
Autor: Adam P³aszczyca
Sprzeg³o
Dnia Wed, 21 Dec 2011 07:34:15 +0100, michal napisa³(a):

No jak co. Tak jak pokazuje obrotomierz - obroty silnika sie zwiekszaj±. Obrotomierz jest sprawny jesli o to chodzi - silnik wchodzi na wysokie obroty co slychac.

No to tarcza sprzêg³a do wymiany. --

Data: 2011-12-21 09:38:31
Autor: Vlad The Ripper
Sprzeg³o
[...]

Pytanie poboczne, bo mam taki sam samochód z takim samym silnikiem i wra¿enie, ¿e sprzêg³o nie zawsze wysprzêgla do koñca przy przej¶ciu z 3 na 4 lub 2 na 3 bieg. Przy jakim przebiegu je¶li mo¿na to okre¶liæ zdarzy³a siê ta usterka?

Data: 2011-12-21 10:02:26
Autor: michal
Sprzeg³o

[...]

ok 169 tys km

Data: 2011-12-21 20:28:19
Autor: Lewis
Sprzeg�o
W dniu 2011-12-21 10:02, michal pisze:

ok 169 tys km

ROTFL ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-22 07:36:44
Autor: michal
Sprzeg?o

U¿ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jctc0k$v6k$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-12-21 10:02, michal pisze:

ok 169 tys km

ROTFL ;)

No mnie tez sie wydaje ze troche za wczesnie no ale to w koncu niezawodny panzerwagen to moze tak ma byc ;-(

Data: 2011-12-22 11:12:20
Autor: Bydlê
Sprzeg?o
On 2011-12-22 06:36:44 +0000, "michal" <mmilek@USUN_TO.op.pl> said:

[...]

Pytanie brzmia³o:
===
On 2011-12-21 08:38:31 +0000, "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> said:

Przy jakim przebiegu je¶li mo¿na to okre¶liæ zdarzy³a siê ta usterka?
===

A ty - tak to wygl±da - poda³e¶ stan licznika, czyli co¶, co nie ma zwi±zku z przebiegiem.

--
Bydlê

Data: 2011-12-22 11:15:26
Autor: michal
Sprzeg?o
A ty - tak to wygl±da - poda³e¶ stan licznika, czyli co¶, co nie ma zwi±zku z przebiegiem.

A gdzie napisa³em ze to stan licznika. Poda³em prawdziwy przebieg.

Data: 2011-12-22 13:08:11
Autor: Bydlê
Sprzeg?o
On 2011-12-22 10:15:26 +0000, "michal" <mmilek@USUN_TO.op.pl> said:

A ty - tak to wygl±da - poda³e¶ stan licznika, czyli co¶, co nie ma
zwi±zku z przebiegiem.

A gdzie napisa³em ze to stan licznika. Poda³em prawdziwy przebieg.

A to pozwolisz, ¿e i ja siê u¶miechnê.

Kiedy odbiera³e¶ pojazd z fabryki?

--
Bydlê

Data: 2011-12-23 09:09:25
Autor: michal
Sprzeg?o

Kiedy odbiera³e¶ pojazd z fabryki?

Przebieg byl sprawdzany po VINie w serwisie ( z wpisami serwisowymi).
Ja od nowosci nie jezdze ale zakladam ze aktualny.
Choc rozne cuda sie zdazaj± - nie upieram sie.

Data: 2011-12-23 10:54:20
Autor: Bydlê
Sprzeg?o
On 2011-12-23 08:09:25 +0000, "michal" <mmilek@USUN_TO.op.pl> said:

Kiedy odbiera³e¶ pojazd z fabryki?

Przebieg byl sprawdzany po VINie w serwisie ( z wpisami serwisowymi).

Czyli nie masz pewno¶ci.
Je¶li kupi³e¶ od kogo¶ - za³ó¿, ¿e licznik pokazuje liczby dla dobrego sampoczucia u¿ytkownika.
Na tym siê nie z pewno¶ci± nie zawiedziesz.

--
Bydlê

Data: 2011-12-23 00:59:39
Autor: Lewis
Sprzeg?o
W dniu 2011-12-22 11:15, michal pisze:
A ty - tak to wygl�da - poda�e� stan licznika, czyli co�, co nie ma
zwi�zku z przebiegiem.

A gdzie napisa�em ze to stan licznika. Poda�em prawdziwy przebieg.

Auto kupiłeś w salonie i tylko Ty nim jeździłeś od nowości?

Wiesz kumpel ostatnio kupił A4B5 1.9TDi, 1999r, na zegarze 189kkm. Wnętrze nawet nieźle utrzymane, kolektor wydechowy, osprzęt silnika wyglądał całkiem ładnie, rzekłbym, że przebieg mógłby być realny, no max 50kkm zdjęte.

Wyjąłem ECU odczytałem EEPROM a tam 389kkm ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-12-23 08:55:08
Autor: J.F
Sprzeg?o
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Tylko czy to nie pomylka ? Bo owszem, mozliwe, ale do wyboru:
a) wymieniali sporo elementow,
b) jezdzil duzo po autostradzie na tempomacie.

Niestety - mechanizmy sie zuzywaja, wyposazenie tez i to czuc. A jesli nie czuc ... ciekawe - pogratulowac auta ktorym mozna kolejne  300kkm przejechac ? :-)

Jeszcze mozna zdjac pokrywe zaworow i obejrzec sobie krzywki. TDi zdaje sie maja taka boczna fazke - mozna zobaczyc czy ciagle jest, czy juz dawno zuzyte :-)

J.

Data: 2011-12-23 09:11:25
Autor: michal
Sprzeg³o
Dla zainteresowanych - koszt wymiany kompletu tarcza+docisk+lozysko+kolo dwumasowe -> ok 2000pln