Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Sprzêg³o- dziwny przypadek

Sprzêg³o- dziwny przypadek

Data: 2009-07-27 09:03:29
Autor: juhass
Sprzêg³o- dziwny przypadek
Witam,
jest sobie sprzêg³o. Zwyk³e, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie motonga ze stopki.

Owe sprzêg³o ma dziwn± przypad³o¶æ- jak moto jest zimne i zmuszony jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to problem zupe³nie zanika.
St±d moje w±tpliwo¶ci- jako¶ tak psychicznie bardziej siê spodziewa³em ¶lizgania na ciep³ym ni¿ na zimnym... Czy to normalne gdy siê sprzêg³o koñczy??

Do sprawy chcê zajrzeæ jesieni±- pewno skoñczy siê na wymianie tarcz, przek³adek i sprê¿yn- licznikowo moto ma  60kkm.

--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

Data: 2009-07-27 01:30:49
Autor: Artur Zabroñski
Sprzêg³o- dziwny przypadek
On Jul 27, 9:03 am, juhass <tjuh...@wp.pl> wrote:

Owe sprzêg³o ma dziwn± przypad³o¶æ- jak moto jest zimne i zmuszony
jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale
tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê
rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment
obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to
problem zupe³nie zanika.
St±d moje w±tpliwo¶ci- jako¶ tak psychicznie bardziej siê spodziewa³em
¶lizgania na ciep³ym ni¿ na zimnym... Czy to normalne gdy siê sprzêg³o
koñczy??

Do sprawy chcê zajrzeæ jesieni±- pewno skoñczy siê na wymianie tarcz,
przek³adek i sprê¿yn- licznikowo moto ma  60kkm.

Ja mia³em podobny problem i te¿ wydawa³o mi siê, ¿e przy cieplejszym
moto prolem ustawa³. Jak siê okaza³o przy zmianie p³ynu hamulcowego w
sprzêgle trochê za du¿o nala³em i wracaj±cy p³yn nie mia³ gdzie siê
podziaæ i nie wy³±cza³ sprzêg³a do koñca. Pewnie nie jest to to ale
zawsze to jaki¶ trop który warto sprawdziæ :-)

--
Artur

Data: 2009-07-27 10:36:44
Autor: kocyk
Sprzêg³o- dziwny przypadek
juhass wrote:
Witam,
jest sobie sprzêg³o. Zwyk³e, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie motonga ze stopki.

Owe sprzêg³o ma dziwn± przypad³o¶æ- jak moto jest zimne i zmuszony jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to problem zupe³nie zanika.

Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
K.14.

Data: 2009-07-27 10:47:05
Autor: Kuczu
Sprzêg³o- dziwny przypadek
kocyk pisze:

Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.

Co sie konczy ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-27 09:49:27
Autor: Jasio
Sprzêg³o- dziwny przypadek

U¿ytkownik "Kuczu" napisa³ w wiadomo¶ci news:h4jpie$mo2$1news.wp.pl...
kocyk pisze:

Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.

Co sie konczy ?


A to nie tak jak w Ducati?

E, pomyliæ siê ka¿dy mo¿e.
Chodzi³o pewnie o sprê¿yny, które docisk zastêpuj± w mokrym sprzêgle.

PS
Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-27 01:57:53
Autor: Artur Zabroñski
Sprzêg³o- dziwny przypadek
On 27 Lip, 10:49, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:

PS
Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.

Dlaczego?

--
Artur

Data: 2009-07-27 10:03:59
Autor: Jasio
Sprzeglo- dziwny przypadek

Uzytkownik "Artur Zabronski" napisal w wiadomosci news:b202e8f3-c967-4a71-bc8e-63f020483b45a26g2000yqn.googlegroups.com...
On 27 Lip, 10:49, "Jasio" wrote:

PS
Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.

Dlaczego?


A chcesz o tym porozmawiac?
Ale serio.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-27 02:15:42
Autor: Artur Zabroñski
Sprzeglo- dziwny przypadek
On 27 Lip, 11:03, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:

A chcesz o tym porozmawiac?
Ale serio.

No tak serio, serio. Jak± masz pewno¶æ, ¿e stosuj±c olej bez JASO MA
nie bêdzie stwarza³ problemów ze sprzêg³em?

--
Artur

Data: 2009-07-27 02:28:42
Autor: Artur Zabroñski
Sprzeglo- dziwny przypadek
On 27 Lip, 11:15, Artur Zabroñski <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

No tak serio, serio. Jak± masz pewno¶æ, ¿e stosuj±c olej bez JASO MA
nie bêdzie stwarza³ problemów ze sprzêg³em?

Dorzucê opis z jakiej¶ strony:
Klasyfikacja motocyklowa JASO.

Z inicjatywy japoñskiego zwi±zku producentów motocykli w 1999r.
stworzono specjaln± klasyfikacjê olejów pod k±tem ich przydatno¶ci do
silników motocyklowych. Coraz szersze stosowanie ró¿norakich dodatków
zmusi³o do zró¿nicowania przydatno¶ci olejów do silników samochodowych
i motocyklowych. Coraz wiêksza presja na zmniejszanie zu¿ycia paliwa w
samochodach zaowocowa³a pojawieniem siê olejów o niskiej lepko¶ci.
Powoduj± one przyspieszone zu¿ycie (pitting) kó³ zêbatych
przeniesienia napêdu w silnikach motocyklowych. Na dodatek wystêpuj±ce
w takich olejach dodatki zmniejszaj±ce tarcie powoduj± ¶lizganie siê
tarcz w sprzêg³ach motocyklowych. Dlatego swego czasu producenci
motocykli zareagowali nawet zakazem stosowania w swoich silnikach
samochodowych olejów klasy SH, SJ i SL. Klasyfikacja JASO jest bardzo
prosta. Oleje spe³niaj±ce j± odpowiadaj± pod wzglêdem jako¶ci
klasyfikacjom API SE, SF, SG, SH, SJ i SL. Maj± wysok± lepko¶æ w
wysokich temperaturach, odpowiednio du¿o dodatków myj±cych i
przeciwpieni±cych. Zapewniaj± dobre warunki pracy przek³adniom
zêbatym. Je¿eli umo¿liwiaj± przeniesienie du¿ego momentu obrotowego w
silnikach z mocno obci±¿onym mokrym sprzêg³em, wówczas nosz±
oznaczenie MA. Je¶li spe³niaj± wcze¶niej wymienione kryteria, jednak
nie zapewniaj± bezpo¶lizgowej pracy sprzêg³a, wówczas okre¶lane s±
mianem MB

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

--
Artur

Data: 2009-07-27 17:55:55
Autor: Jasio
Sprzeglo- dziwny przypadek
U¿ytkownik "Artur Zabroñski" napisa³ w wiadomo¶ci news:2ee0d707-92f1-4e44-8e4a-39272d06053ae11g2000yqo.googlegroups.com...

No tak serio, serio. Jak± masz pewno¶æ, ¿e stosuj±c olej bez JASO MA
nie bêdzie stwarza³ problemów ze sprzêg³em?

Dorzucê opis z jakiej¶ strony:
Klasyfikacja motocyklowa JASO.

*** Znamy, znamy.

To te¿ trochê tak jak z innymi klasami jako¶ciowymi czy lepko¶ciowymi albo rekomendacjami producentów.
Je¿eli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej czê¶ci opakowania jakiego¶ atestu - to nie oznacza, ¿e jego norm nie spe³nia.
Po prostu ze wzglêdów finansowych producentowi/dystrybutorowi mo¿e bardziej op³acaæ nie staraæ o w/w a zostaæ przy starych atestach/rekomendacjach/tym podobnych.

Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e], którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d± próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie fanaberie.

¯eby nie by³o - nie oszczêdzam przesadnie na motocyklu i wymieniaj±c olej wymieniam te¿ filtr, mimo, ¿e producent zaleca wymianê co drugi raz.
Filtr kupujê Championa, bo mam s³abo¶æ do tej marki - zawsze mi siê podoba³y jej reklamy, które za PRLu by³y dla mnie powiewem wielkiego ¶wiata.
A ze 30-40% móg³bym zaoszczêdziæ kupuj±c manesmana czy innego tam hiflo.

Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-28 00:38:13
Autor: Artur Zabroñski
Sprzeglo- dziwny przypadek
On 27 Lip, 18:55, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
U¿ytkownik "Artur Zabroñski" napisa³ w wiadomo¶cinews:2ee0d707-92f1-4e44-8e4a-39272d06053ae11g2000yqo.googlegroups.com...

> No tak serio, serio. Jak± masz pewno¶æ, ¿e stosuj±c olej bez JASO MA
> nie bêdzie stwarza³ problemów ze sprzêg³em?

Dorzucê opis z jakiej¶ strony:
Klasyfikacja motocyklowa JASO.

*** Znamy, znamy.

To te¿ trochê tak jak z innymi klasami jako¶ciowymi czy lepko¶ciowymi
albo rekomendacjami producentów.
Je¿eli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej
czê¶ci opakowania jakiego¶ atestu - to nie oznacza, ¿e jego norm nie
spe³nia.
Ale te¿ nie znaczy, ¿e spe³nia wiêc lepiej jest kupiæ olej który ma
atest i je¼dziæ spokojnie i nie mieæ problemów.

Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej
zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e],
którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce
rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d±
próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c
siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie
fanaberie.

Na jakie fanaberie, ile ten olej motocyklowy jest dro¿szy od zwyk³ego?

--
Artur

Data: 2009-07-28 10:50:01
Autor: Don Pedro
Sprzeglo- dziwny przypadek
Jasio pisze:
Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e], którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d± próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie fanaberie.
(...)
Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach.

Pisywa³ tu swojego czasu Andrzej Rosa, który ca³e wieki je¼dzi³ Suzuki GS albo GSX (GSXR?) na oleju samochodowym i nic mu siê nie dzia³o. Ja natomiast znam osobi¶cie kilka przypadków, gdzie po wlaniu oleju samochodowego sprzêg³o zaczê³o siê ¶lizgaæ (notabene m.in. te¿ VX800) lub szarpaæ (DR BIG800), ale zdarza³o siê, ¿e sprzêg³u by³o wszystko jedno (FJ1100) i je¼dzi³o nadal tak samo. Zda¿a³o siê równie¿, ¿e sprzêg³o ¶lizga³o siê mimo oleju motocykloweg (VFR800 i SV650) a po zmianie na inny motocyklowy - przesta³o.

Tak wiêc oleje na pewno siê ró¿ni± i sprzêg³a na pewno to czuj±. Do czynienia mia³em ju¿ z tak± ilo¶ci± kombinacji, ¿e sk³ania³bym siê ku twierdzeniu, ¿e przy oleju motocyklowym jest mniejsze ryzyko uszkodzenia sprzêg³a.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-07-29 05:04:39
Autor: Artur Zabroñski
Sprzeglo- dziwny przypadek
On 27 Lip, 18:55, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:

To te¿ trochê tak jak z innymi klasami jako¶ciowymi czy lepko¶ciowymi
albo rekomendacjami producentów.
Je¿eli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej
czê¶ci opakowania jakiego¶ atestu - to nie oznacza, ¿e jego norm nie
spe³nia.
Po prostu ze wzglêdów finansowych producentowi/dystrybutorowi mo¿e
bardziej op³acaæ nie staraæ o w/w a zostaæ przy starych
atestach/rekomendacjach/tym podobnych.

Dodam jeszcze przyk³ad z serwisówki do mojego moto:
Engine oil type:  API SE, SF or SG        API SH or SJ with JASO MA

Wiêc, oleje z API SE/SF/SG które zawieraj± mniej uszlachetniaczy mog±
byæ ale te z SH/SJ musz± spe³niaæ JASO MA ¿eby siê nadawa³y.

--
Artur

Data: 2009-07-27 11:45:24
Autor: kocyk
Sprzêg³o- dziwny przypadek
Jasio wrote:

U¿ytkownik "Kuczu" napisa³ w wiadomo¶ci news:h4jpie$mo2$1news.wp.pl...
kocyk pisze:

Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.

Co sie konczy ?

A to nie tak jak w Ducati?

E, pomyliæ siê ka¿dy mo¿e.
Chodzi³o pewnie o sprê¿yny, które docisk zastêpuj± w mokrym sprzêgle.

No, dokladnie. Jak zwal tak zwal, ja tam sie na nomenklaturze nie znam. Grunt ze wiadomo w czym rzecz.

PS
Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu.

Prowokacja? Zupelnie nie. Uszlachetniane oleje samochodowe moga powodowac poslizg. Ale jak chcesz sie spierac czy to urban legend czy nie, to mnie sie nie chce... hehe.
K.14.

Data: 2009-07-27 11:15:48
Autor: juhass
Sprzêg³o- dziwny przypadek
kocyk pisze:
juhass wrote:
Witam,
jest sobie sprzêg³o. Zwyk³e, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie motonga ze stopki.
Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
K.14.

Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;)
Castrol jaki¶ 10w40, czerwony w ka¿dym razie. ;)

Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...
;P


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

Data: 2009-07-27 11:34:29
Autor: Kefir
Sprzêg³o- dziwny przypadek
Elou!
"juhass" <tjuhass@wp.pl> wrote in message news:h4jr82$sfr$1news.wp.pl...
kocyk pisze:
juhass wrote:
Witam,
jest sobie sprzêg³o. Zwyk³e, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie motonga ze stopki.
Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk.
K.14.

Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;)
Castrol jaki¶ 10w40, czerwony w ka¿dym razie. ;)

Znaczy C GPS, polsyn.

Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...

No wlasnie, zanim rozdlubiesz lepiej uszczegolowic.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-07-27 19:50:15
Autor: de Fresz
Sprzęgło- dziwny przypadek
On 2009-07-27 11:15:48 +0200, juhass <tjuhass@wp.pl> said:

Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;)
Castrol jaki¶ 10w40, czerwony w ka¿dym razie. ;)

Osobi¶cie nie lubiê tego oleju*, wiêc tym bardziej bym pomy¶la³ o zmianie - jak chcesz motocyklowy, to siakie¶ Valvoline lub Bel Ray, czy inny Motul.


Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile...
;P

My¶lê ¿e przy tym przebiegu to i tarcze mog± mieæ ju¿ do¶æ. Zasadniczo jedyn± metod± porz±dnego sprawdzenia, jest rozebraæ i pomierzyæ - sprê¿yny, tarcze, przek³adki - warto¶ci serwisowe znajdziesz w serwisówce. Bez spuszczania oleju mo¿na to zrobiæ k³ad±c motocykl na boku.



* nie rozwijajmy mo¿e tego tematu.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-27 10:38:46
Autor: Radarro
Sprzêg³o- dziwny przypadek
juhass <tjuhass@wp.pl> napisa³(a):
Do sprawy chcê zajrzeæ jesieni±- pewno skoñczy siê na wymianie tarcz, przek³adek i sprê¿yn- licznikowo moto ma  60kkm.

Vitka :) Mam toczka w toczkê to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z 10kkm wiêcej nakulane. Na zimnym przy szybszym odkrêceniu siê ¶lizga. Po kilku km zanika (wydaje mi sie ¿e ca³kowicie, ale peno¶ci nie mam)
Niestety nie zmienia³em jeszcze p³ynu, ani sprê¿yn, w³a¶nie my¶la³em to robic po sezonie. Na vfrowym forumie jest duuu¿y temat o tym, ale go raczej ju¿ widzia³e¶. Ja stwierdzi³em ¿e do koñca sezonu poci±gnie, potem bêdê siê bawi³. Pozdrówki, Radek --


Data: 2009-07-27 13:08:35
Autor: juhass
Sprzêg³o- dziwny przypadek
Radarro pisze:
Vitka :) Mam toczka w toczkê to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z 10kkm wiêcej nakulane.


Pisa³em przeca, ¿e u mnie te 60kkm to "licznikowe", prawdy nie znam...
;)

Niestety nie zmienia³em jeszcze p³ynu, ani sprê¿yn, w³a¶nie my¶la³em to robic po sezonie.

P³yn w sprzêgle wymienia³em, jak by³o tak jest, tyle ¿e teraz w zbiorniczku jasn± ciecz mam, a nie herbatê. Reszta jak u Ciebie- po sezonie..


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

Data: 2009-07-27 18:17:03
Autor: Jasio
Sprzêg³o- dziwny przypadek
U¿ytkownik "juhass" napisa³ w wiadomo¶ci news:h4k1rh$2sd$1news.wp.pl...


P³yn w sprzêgle wymienia³em, jak by³o tak jest, tyle ¿e teraz w zbiorniczku jasn± ciecz mam, a nie herbatê. Reszta jak u Ciebie- po sezonie..


To nic Ci nie szkodzi zrobiæ jak Artur radzi³ - sprawd¼ czy nie masz go za du¿o.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-27 12:24:10
Autor: Don Pedro
Sprzêg³o- dziwny przypadek
juhass pisze:
  > Owe sprzêg³o ma dziwn± przypad³o¶æ- jak moto jest zimne i zmuszony
jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to problem zupe³nie zanika.

Mia³em identyczny objaw w dwóch motocyklach na przestrzeni kilku lat. W obu przypadkach zmiana oleju na innego producenta zlikwidowa³a problem. Poniewa¿ by³o to kilka lat temu i kilka motocykli temu nie pamiêtam z jakiego oleju na jaki zmieni³em. Wiem, ¿e niewiele Ci to pomo¿e, ale taka sytuacja te¿ jest mo¿liwa.

pozdr
DP
TL-S

Sprzêg³o- dziwny przypadek

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona