Data: 2011-02-22 01:07:25 | |
Autor: Lisciasty | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
Witam,
Wozidło to Octavia 2 1,9 tdi bxe z 2006, produkowana ponoć w Poznaniu (słyszałem opinie że ma to znaczenie ;). Moje pytanie dotyczy wymiany sprzęgła i bebechów dookólnych, przebieg zbliża się powoli do 170 tys. km. Koledzy, którzy ujeżdżają podobne klekoty, słysząc że przy takim przebiegu nie było nic ruszane ze sprzęgłem, dostają drgawek i prorokują rychły zgon owego. Do tej pory miałem problemy z wysprzęglikiem, ale po ostatniej wymianie na nowy nic się nie dzieje. Domyślam się że to jak wróżenie z fusów, ale może jest jakiś górny limit km po którym sprzęgło musi paść? ;) Pzdr. L. |
|
Data: 2011-02-22 10:14:52 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
W dniu 2011-02-22 10:07, Lisciasty pisze:
.. Domyślam się że to jak wróżenie z fusów, ale może jest jakiś górny Mi w mocniejszej wersji silnika 1.9 TDI 130 z podniesiona moca na 170 sprzeglo dociagnelo do 230kkm, mozna by jezdzic dalej, bo tylko delikatnie sie slizgalo przy pelnym bucie na 5-6 biegu ale lozysko oporowe padlo, wiec za jednym razem wymieniono tez sprzeglo (tarcza byla juz na granicy swojego zycia). Jak nie katujesz i jezdzisz w miare normalnie to przy 170kkm nic sie nie stanie, jak sie sprzeglo nie slizga a dwumas nie wali to jezdzij i nie zwracaj uwagi na rozne, dziwne opinie ;) -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-02-22 20:01:39 | |
Autor: Scyzoryk | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
prorokują rychły zgon owego. Do tej pory miałem problemy z z ciekawości, jak to się objawiało? -- Pozdr Scyzoryk |
|
Data: 2011-02-22 13:15:40 | |
Autor: Lisciasty | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
On 22 Lut, 20:01, "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL...@interia.pl> wrote:
z ciekawo ci, jak to si objawia o? Przy 140 tys. sprzęgło zaczęło się ślizgać po dłuższej jeździe, wjazd pod górę lub gwałtowniejsze przyspieszenie było problemem. W ASO macali i mlaskali po czym odpowietrzyli wysprzęglik i nieco pomogło. Przy 170 tys. miałem awaryjne hamowanie z dość stanowczym depnięciem również na sprzęgło po której to czynności pedał sprzęgła został przy podłodze, a dookoła wysprzęglika pojawiło się sporo syfu w postaci płynu hamulcowego. Musiało coś w środku strzelić, bo przy pompowaniu płynem sikało z jakiejś dziurki koło króćca. Póki co po wymianie na nowy jest wszystko w porządku. Pzdr. L. |
|
Data: 2011-02-22 21:35:37 | |
Autor: Myjk | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
Lisciasty napisal:
ale może jest jakiś górny Nie ma. :P Kumpel w M6 przeleciał już 220 tkm na tym samym sprzęgle. Ja w piątek wymieniałem swoje po... 66 tkm. Żona dwa razy przypaliła, potem jeszcze ASO próbowało naprawić tak, że żal pisać. -- Pozdor Myjk xCarLink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-02-23 15:11:39 | |
Autor: kor_nick | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
wymieniałem przy 165 tys. km.
mogłem jeszcze jeździć ale już dwumasa telepała na tyle, że bałem się wjechać latem na sv. jure koło Makarkiej :) więc wymieniłem. komplet 3200 w ASO (oryginał - promocyjnie)... wcześniej koło 150 tys. padł siłownik sprzęgła. więcej usterek na razie nie było. kor_nick |
|
Data: 2011-02-23 23:23:38 | |
Autor: Bugatti | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
Ale po co mamy ci podawać przebieg przy którym może Ci "paść". Przecież dwumasa i sprzęgło nie padają nagle. Pierwsze symptomy odczujesz sam ... Bez sensu są te pytania po ilu...pewien jegomość jeździ z lawetą i ładunkiem po górzystych trasach to mu padnie nie po 170 k km tylko znajomemu padło po 20 tys km. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-02-24 00:19:25 | |
Autor: Lisciasty | |
Sprz?g?o i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM | |
On 23 Lut, 23:23, "Bugatti" <spame...@maklerzy.pl> wrote:
Ale po co mamy ci podawa przebieg przy kt rym mo e Ci "pa ". Przecie Wprost przeciwnie, sporo się dowiedziałem dzięki temu pytaniu. pewien jegomo je dzi z lawet i adunkiem Jakbym jeździł agresywnie albo wyciągał skodą urobek z kopalni to bym o tym wspomniał :> L. |
|