Sprzet do wsystkiego (w tym gier) - ocena i propozycja?

Data: 2013-10-07 11:18:06
Autor: radekp@konto.pl
Sprzet do wsystkiego (w tym gier) - ocena i propozycja?
Komputer musi być wydajny we wszystkim, a w grach szczególnie :).

Taki sobie wstępnie wyceniłem:

- płyta Gigabyte Z77P + Core i7-3770K = 1600,-
- 16GB Kingston = 650,-
- HDD Seagate Barracude 2TB = 330,-
- DVD Liteon = 76,- (z opcją wymiany na BR)
- Gigabyte GForce GTX 760OC 4GB = 1160,-
- obudowa + zasilacz Coolemaster 700W = 430,-

Całość = 4246,-
(na razie brakuje systemu i monitora ok. 22", ale muszę poczytać o dotykowcach
:) ).

Czy zamienilibyście coś w nim, aby uzyskać lepszy stosunek
wydajność/cena/jakość?

Data: 2013-10-07 12:15:21
Autor: Chris
Sprzet do wsystkiego (w tym gier) - ocena i propozycja?
radekp@konto.pl nabazgrał(a):

Komputer musi być wydajny we wszystkim, a w grach szczególnie :).
Taki sobie wstępnie wyceniłem:
- płyta Gigabyte Z77P + Core i7-3770K = 1600,-

ASROCK Z77 Extreme4 Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)

- 16GB Kingston = 650,-
- HDD Seagate Barracude 2TB = 330,-

- DVD Liteon = 76,- (z opcją wymiany na BR)
- Gigabyte GForce GTX 760OC 4GB = 1160,-

Z ciekawości na co ci 4GB na karcie :)

- obudowa + zasilacz Coolemaster 700W = 430,-

Wolał bym coś z tego:
BE QUIET! PURE POWER L8 700W (BN225) 80+ BRONZE

Czy zamienilibyście coś w nim, aby uzyskać lepszy stosunek
wydajność/cena/jakość?

Dodaj do tego dysk SSD min 128GB

Data: 2013-10-07 13:06:14
Autor: radekp@konto.pl
Sprzet do wsystkiego (w tym gier) - ocena i propozycja?
Mon, 7 Oct 2013 12:15:21 +0200, w <l2u1jp$l80$1@node1.news.atman.pl>, "Chris"
<chris@spam.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl nabazgrał(a):

> Komputer musi być wydajny we wszystkim, a w grach szczególnie :).
> Taki sobie wstępnie wyceniłem:
> - płyta Gigabyte Z77P + Core i7-3770K = 1600,-

ASROCK Z77 Extreme4 Intel Z77 LGA 1155 BE QUIET! PURE POWER L8 700W (BN225) 80+ BRONZE

OK, zatem zmieniam :).

> - 16GB Kingston = 650,-
> - HDD Seagate Barracude 2TB = 330,-

> - DVD Liteon = 76,- (z opcją wymiany na BR)
> - Gigabyte GForce GTX 760OC 4GB = 1160,-

Z ciekawości na co ci 4GB na karcie :)

Nie mam pojęcia :). Zostało, że tak powiem, wylosowane.
Ile obecnie wystarczy, aby aktualne i przyszłe gry płynnie chodziły?
Co do obecnych grafik jestem lajkonikiem.

Dodaj do tego dysk SSD min 128GB

Tak, uświadomiłem sobie że już pora...
Zaraz dopiszę SSD i jednak BR.

Czy 16GB RAM-u nie za dużo, czy może 8GB wystarczy. Trochę muszę zoptymalizować
cenę.

Data: 2013-10-07 13:21:16
Autor: Chris
[...]

2GB spokojnie starczy.
Co do przyszłosci to kupując sprzęt już jest stary :) nie ma czegoś takiego jak sprzęt na XX lat żeby każda gra działała płynnie.

Dodaj do tego dysk SSD min 128GB
Tak, uświadomiłem sobie że już pora...
Zaraz dopiszę SSD i jednak BR.

SSD to podstawa, co do BD to w sumie bajer bo taniej kupować HDD na backup niż kupować płytki i wypalać. Mam BD w laptopie i używam go tylko jak robię reinstal systemu :) obecnie wyjęty i wsadzony w to miejsce drugi dysk SSD.

Czy 16GB RAM-u nie za dużo, czy może 8GB wystarczy. Trochę muszę
zoptymalizować cenę.

8GB spokojnie wystarczy.

Sprzet do wsystkiego (w tym gier) - ocena i propozycja?