Sprzęt od kontrachenta

Data: 2011-11-04 13:36:16
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
Witam,
mam 'zgryz' formalny.

zleceniodawca o dosyć stałym charakterze chce mi 'zupgreadować' sprzęt na którym pracuję. Wiadomo, że ot tak sobie nie może dać mi takowego bądź środków na jego zakup i tu pojawia się pytanie jak to zorganizować i opapierkować, żeby było zgodnie z literą prawa, bo mniemam, że powinno się dać?

w.

Data: 2011-11-04 16:13:35
Autor: Daniel Stalica
Sprzęt od kontrachenta
W dniu 2011-11-04 14:36, Wojtek pisze:
[...]

Sprzęt Ci może udostępnić do wykonywania zleceń dla niego, wtedy on pozostaje jego właścicielem. Musie w tedy podpisać odpowiednią umowę.

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2011-11-05 10:31:34
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
Daniel Stalica wystukał, co następuje:

[...]

OK, 'myk' polega na tym, że później ten sprzęt ma zostać u mnie. Kwestia tego czy swego rodzaju moje 'właścicielstwo' będzie teraz czy za 1-2 lata jest mniej istotna (tj oba warianty są brane pod uwagę, zależnie od komplikacji implikujących wybór jednego z nich)

w.

Data: 2011-11-04 20:49:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzęt od kontrachenta
On Fri, 4 Nov 2011, Wojtek wrote:

[...]

  Po pierwsze, to napisz czy to ma być w ramach DG czy umowy osobistej,
a po drugie czy ten sprzęt stanowi ST (dla DG, dla osobistej nie ma
znaczenia bo nie przysługuje amortyzacja).

i tu pojawia się pytanie jak to zorganizować i opapierkować,
żeby było zgodnie z literą prawa, bo mniemam, że powinno się
dać?

  W przypadku umowy osobistej - po prostu jako część wynagrodzenia.
  Oznacza to niestety "stratę VAT", ale co zrobić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-05 10:31:33
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

[...]

Hmm... 'umowa osobista'?

[...]

Ujmę to tak -- jednoosobowa DG bez VAT, jedyny klient - z USA.

Całe clue - tak to zorganizować, żeby być możliwie jak najmniej w plecy pod kątem finansowym i ograniczyć papierkologię do możliwego minimum ;)

Data: 2011-11-05 14:20:19
Autor: mvoicem
Sprzęt od kontrachenta
(05.11.2011 11:31), Wojtek wrote:
> [...]

Całe clue - tak to zorganizować, żeby być możliwie jak najmniej w plecy pod
kątem finansowym i ograniczyć papierkologię do możliwego minimum;)

Po prostu niech Ci zapłaci odpowiednio więcej. Ty mu na to wystaw fakturę. Sprzęt sobie wrzucisz w koszty (chyba że wejdzie w grę jakaś amortyzacja, wtedy jest ciut mniej różowo).

p. m.

Data: 2011-11-05 16:04:08
Autor: tomek
Sprzęt od kontrachenta
W dniu 05.11.2011 14:20, mvoicem pisze:
(05.11.2011 11:31), Wojtek wrote:
> [...]

fakturę. Sprzęt sobie wrzucisz w koszty (chyba że wejdzie w grę jakaś
amortyzacja, wtedy jest ciut mniej różowo).

W tym samym klimacie: klient kupuje i płaci za sprzęt ale do faktury podaje dane Wojtka - dzięki czemu ten ma koszt. Następnie Wojtek do następnej wystawianej faktury dopisuje taką samą kwotę , a klient potrąca sobie to co już zapłacił za zakup.

Tomek

Data: 2011-11-05 20:10:29
Autor: mvoicem
Sprzęt od kontrachenta
(05.11.2011 11:31), Wojtek wrote:
> [...]

następnej wystawianej faktury dopisuje taką samą kwotę , a klient
potrąca sobie to co już zapłacił za zakup.

Strasznie skomplikowane :).

p. m.

Data: 2011-11-08 10:04:20
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
mvoicem wystukał, co następuje:

(05.11.2011 11:31), Wojtek wrote:
> [...]

Po prostu niech Ci zapłaci odpowiednio więcej. Ty mu na to wystaw fakturę. Sprzęt sobie wrzucisz w koszty (chyba że wejdzie w grę jakaś amortyzacja, wtedy jest ciut mniej różowo).

Hm, no to rozwiązanie najbardziej sensowne. Amortyzacji jakiejkolwiek nie przewiduję (hint: redukujemy papierkologię stosowaną (; )
und: zostaje tylko kwestia jak to ująć na fakturze, ale to już mniejszy problem :)

Data: 2011-11-08 12:29:12
Autor: mvoicem
Sprzęt od kontrachenta

(05.11.2011 11:31), Wojtek wrote:
[...]

Ja bym ujął tak: usługi programistyczne za październik 2011 :). Podmień miesiąc i to czym się zajmujesz ...

p. m.

Data: 2011-11-08 11:44:59
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
[...]

dosyc dokladnie trafiles, ale wystawiam bardziej szczegółowe faktury... bedzie w pozycji "inne" ;)
gracias

Data: 2011-11-08 12:47:49
Autor: tomek
Sprzęt od kontrachenta
W dniu 08.11.2011 12:44, Wojtek pisze:
[...]

amortyzacja, wtedy jest ciut mniej róşowo).

[...]

Ty wystawiasz fakturę za usługi programistyczne.
Ew. specyfikacja to jest sprawa "pozafakturowa".

Tomek

Data: 2011-11-08 12:31:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzęt od kontrachenta
On Tue, 8 Nov 2011, Wojtek wrote:

mvoicem wystukał, co następuje:

[...]
[...]

  Co, chcesz go odsprzedać przed upływem roku czy jak?
  Bo jak nie, to ustawodawca przewidział za Ciebie i nic go nie
obchodzi Twoje zdanie :|

(hint: redukujemy papierkologię stosowaną (; )

  Nie da się.
  Amortyzacja jednorazowa, jeśli możesz skorzystać z "pomocy publicznej",
ale jednak amortyzacja.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-08 11:50:00
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
[...]

Doczytawszy o amortyzacji... /me poszedł robić /headbanging/ i to nie w koncertowej konotacji...

(hint: redukujemy papierkologię stosowaną (; )

  Nie da się.
  Amortyzacja jednorazowa, jeśli możesz skorzystać z "pomocy publicznej",
ale jednak amortyzacja.

No niestety chyba nie mam takowej możliwości...

Data: 2011-11-08 13:13:06
Autor: Piotrek
Sprzęt od kontrachenta
On 2011-11-08 12:50, Wojtek wrote:
   Amortyzacja jednorazowa, jeśli możesz skorzystać z "pomocy publicznej",
ale jednak amortyzacja.

No niestety chyba nie mam takowej możliwości...

Dlaczego?

Piotrek

Data: 2011-11-09 09:18:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzęt od kontrachenta
[...]

  Nie dramatyzuj.
  Przy jednorazowej po prostu zakup wpisuje się do EST, przepisuje
wartość (w EST) do wysokości raty i numerek pozycji EST wpisuje
do KPiR. Tyle.
  Cały pic w tym że taki wpis nie może wot tak sobie "zniknąć".

  Amortyzacja jednorazowa, jeśli możesz skorzystać z "pomocy publicznej",
ale jednak amortyzacja.

No niestety chyba nie mam takowej możliwości...

....nie jesteś "mały"?
  Bo sądząc z poprzedniego komentarza limitu 50 kEU nie wykorzystałeś :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-05 21:52:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzęt od kontrachenta
On Sat, 5 Nov 2011, Wojtek wrote:

[...]

  No to nie "osobiście".
  Miałem na myśli umowę zaliczaną do art.13 ustawy o podatku dochodowym,
czyli "poza DG" (to, że do VAT może się liczyć to zupełnie odrębna sprawa).

Całe clue - tak to zorganizować, żeby być możliwie jak najmniej w plecy pod
kątem finansowym i ograniczyć papierkologię do możliwego minimum ;)

  IMVHO wliczyć kwotę "na upgrade" do wynagrodzenia, nie widać
przeszkód aby ta część miała być wypłacona w roli zaliczki
"z przeznaczeniem na" na samym początku umowy (uwaga na VAT).
  Tak po prostu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-05 23:29:28
Autor: mvoicem
Sprzęt od kontrachenta
(05.11.2011 21:52), Gotfryd Smolik news wrote:

  IMVHO wliczyć kwotę "na upgrade" do wynagrodzenia, nie widać
przeszkód aby ta część miała być wypłacona w roli zaliczki
"z przeznaczeniem na" na samym początku umowy (uwaga na VAT).
  Tak po prostu.

Problem nastąpi, jeżeli ten sprzęt będzie się łapał na (niejednorazową) amortyzację, wtedy będzie problem. Bo przychód ma od razu, koszt sobie odlicza po troszeczku, wychodzi wirtualny dochód do opodatkowania.

Nie wiemy nic o tym jakiego rzędu to upgrade, więc nie wiem czy to może być problem czy nie.

p. m.

Data: 2011-11-07 15:01:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprzęt od kontrachenta
On Sat, 5 Nov 2011, mvoicem wrote:

Problem nastąpi, jeżeli ten sprzęt będzie się łapał na (niejednorazową) amortyzację, wtedy będzie problem. Bo przychód ma od razu, koszt sobie odlicza po troszeczku, wychodzi wirtualny dochód do opodatkowania.

  Racja.
  No to co, jakaś odmiana leasingu? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-07 16:13:48
Autor: mvoicem
Sprzęt od kontrachenta
(07.11.2011 15:01), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Kasa na sprzęt + pożyczka na pokrycie "niedogodności podatkowych", spłacana ratami w miarę wrzucania sprzętu w koszty?

p. m.

Data: 2011-11-08 10:04:20
Autor: Wojtek
Sprzęt od kontrachenta
[...]

uhm, prosta zamiana laptoka na trochę bardziej wydajne i wytrzymałe narzędzie (think: laptoki z serii biznesowych ze wzmacnianymi obudowami)

Sprzęt od kontrachenta