Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Sprzęt po gwarncji

Sprzęt po gwarncji

Data: 2017-03-15 12:49:08
Autor: yabba
Sprzęt po gwarncji
Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:58c86818$0$5145$65785112news.neostrada.pl...

 Koniec ze sprzętem, który psuje się tuż po gwarancji. Unia zmieni przepisy

Wadliwy i zbyt szybko psujący się sprzęt elektroniczny to nie tylko dodatkowe wydatki dla konsumentów, ale i rosnące góry elektrośmieci. By temu przeciwdziałać, UE chce zobowiązać producentów, żeby wytwarzany przez nich sprzęt był trwalszy i naprawialny.



UE bohatersko walczy z problemami, które sama sprowokowała. :)

Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę poprawi niezawodność.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-15 14:04:05
Autor: JS
Sprzęt po gwarncji
W dniu 2017-03-15 o 12:49, yabba pisze:
Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości
news:58c86818$0$5145$65785112news.neostrada.pl...
.....

Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę
poprawi niezawodność.

Na pewno tak. Wszyscy z branży produkcji elektroniki wręcz płaczą ze szczęścia od czasu jak wprowadzono PbFree.
Ale to nie tylko elektronika. To również plastiki, które twardnieją i się łamią, to gumy które parcieją i pękają, to kable, które się łamią przy złączach bo nie mają odgiętek, styki co się wypalają i multum innych usterek, którym można by zapobiec przy odpowiednim projektowaniu. Sam miałem kiedyś monitor z przyciskiem, który wg karty katalogowej miał trwałość 1000 (tysiąc!) cykli. Naciskasz dwa razy dziennie i po półtora roku masz naprawę ( u mnie wytrzymał rok i 8 miesięcy)
Pozdrawiam

Data: 2017-03-15 14:28:17
Autor: J.F.
Sprzęt po gwarncji
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58c92959$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości
Wadliwy i zbyt szybko psujący się sprzęt elektroniczny to nie tylko dodatkowe wydatki dla konsumentów, ale i rosnące góry elektrośmieci. By temu przeciwdziałać, UE chce zobowiązać producentów, żeby wytwarzany przez nich sprzęt był trwalszy i naprawialny.

UE bohatersko walczy z problemami, które sama sprowokowała. :)
Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę poprawi niezawodność.

Cos w tym jest ... ale macie jakies doswiadczenia jaki procent sprzetu konczy z powodu lutow, a jaki z powodu innych wad ?
Nie tylko wsrod telefonow.

J.

Data: 2017-03-15 19:32:21
Autor: the_foe
Sprzęt po gwarncji
W dniu 2017-03-15 o 14:28, J.F. pisze:
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:58c92959$0$15208$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości
Wadliwy i zbyt szybko psujący się sprzęt elektroniczny to nie tylko
dodatkowe wydatki dla konsumentów, ale i rosnące góry elektrośmieci.
By temu przeciwdziałać, UE chce zobowiązać producentów, żeby
wytwarzany przez nich sprzęt był trwalszy i naprawialny.

UE bohatersko walczy z problemami, które sama sprowokowała. :)
Niech zlikwidują obowiązek lutów bezołowiowych, to już się trochę
poprawi niezawodność.

Cos w tym jest ... ale macie jakies doswiadczenia jaki procent sprzetu
konczy z powodu lutow, a jaki z powodu innych wad ?
Nie tylko wsrod telefonow.

J.


np. TV czy monitory powinny być de facto niezniszczalne, wzglednie b. latwe do naprawy ze wzgledu na modułowośc. Tyle, ze:
a) wewnętrzne zasilacze są słabej konstrukcji. mimo, ze to chyba najatnaszy element a jego niezniszczalność mozna by uzyskać za kilka dolców wiecej. Najczęściej puchną przeciążone elki które łatwo wymienic ofc, ale...
b) rozebranie TV czy monitora jest dziś hradcorową jazdą, bez service manuala lepiej nawet nie podchodzić, chyba ze godzimy się na siłowe rozwiązania ;)
c) płyty główne TV/mionitora, które kosztują grosze w produkcji, są kosmicznie drogie przy próbie wymiany. Jak mamy szczęście, bo nei są standaryzowane na ogol po kilku latach mozna liczyć tylko na czesci uzywane.
d) podswietlenie LED które teoretczynie powinno być niesmiertelne zawodzi czesciej niż kiedyś jarzeniowe. Pomimo tego, ze wyeliminowano najbardziej zawodny element podswietlenia: inwerter. Głównie padają elementy sterujące jasnością które można łatwo obejsc (jasność elemntu podswietlenia tylko 100%) ale tu mamy pkt b.

patrząc na ten produkt do sam ekran ktory jest z 60-70% wartości sprzetu jest dopracowany niemal doskonale. Te elementy psują się rzadko. To raczej powód technologii LED i fakt ze tu usterki raczej się pojawiają wczesniej niz później i trzeba się starać. Na reszcie się oszczędza, na dodatek low-end i high-end ma na ogol dokladnie te same bebechy (co najwyżej lepszy ekran). Np. w LG mająć service pilota mozna powłączać w tanim TV wszystkie opcje z tych droższych: HUBa USB, nagrywanie programów a nawet większą moc audio!


--
@foe_pl

Data: 2017-03-18 14:26:15
Autor: Sebastian Biały
Sprzęt po gwarncji
On 2017-03-15 14:28, J.F. wrote:
Cos w tym jest ... ale macie jakies doswiadczenia jaki procent sprzetu
konczy z powodu lutow, a jaki z powodu innych wad ?

Na porządku dziennym są pękające kulki BGA w układach które wydzielajądużo mocy i przez to pojawiają sie naprężenia. Częsty przypadek w laptopach. Serwisy "garażowe" prawie na pewno wymienia je na Pb kiedy przelutowują taki scalak. Gdzieś są na necie zdięcia jak pokroili takie uszkodzone luty i widać jak kulka jest pęknięta. Ponadto wrócił problem wyrastania whiskerów. RoHS.

Sprzęt po gwarncji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona