Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm

Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm

Data: 2009-05-14 18:29:28
Autor: Robert Tomasik
Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
Użytkownik "Tony" <paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości news:d5igzaeylqr5.6b9ti21ynfhr.dlg40tude.net...


Z zastrzeżeniem, że nie znam treści gwarancji, więc mogą być tam jakieś odrębne unormowania (i będą ważne), to zastosowanie do obliczania terminu ma art. 11 kc. Zgodnie z §2 jeśli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło. Czyli oznacza to dla Ciebie, że dnia 7 maja 2006 roku jako dnia zakupu nie bierze się pod uwagę. Termin zaczyna biec 8 maja i kończy się 7 maja o północy. Tak więc 6 maja było jeszcze 2 dni do końca gwarancji.

Upływ terminu gwarancji w sytuacji, gdy urządzenie uległo awarii w trakcie jej trwania zasadniczo nie powinien mieć znaczenia dla jej uznania, bowiem gwarant gwarantuje sprawne działanie urządzenia przez 24 miesiące. Teoretycznie rzecz biorąc spokojne urządzenie mógłbyś oddać nawet po kilku miesiącach, aż do czasu upływu przedawnienia roszczeń. Z tym, że w wypadku oddania rzeczy do naprawy po terminie gwarancji na Tobie ciążyłby obowiązek udowodnienia, że do awarii doszło w trakcie trwania gwarancji, co w praktyce bywa trudne. W Twoim jednak wypadku nie ma takiej wątpliwości, bowiem wiadomo, że urządzenie było niesprawne już co najmniej 6 maja, gdy go oddawałeś do naprawy - wszak sam serwis to stwierdził.

Od strony praktycznej w mojej ocenie należałoby pismo z moim wyżej przeprowadzonym wywodem wysłać do tego serwisu powiadamiając jednocześnie o zaistniałej sytuacji samego gwaranta (czyli tę firmę, której jest to urządzenie) drugim odpisem pisma. W piśmie uprzedzić, że wobec negatywnego rozpatrzenia Twojej sprawy wystąpisz na drogę sądową, przedstawiając za dowód ich własną ekspertyzę, z której wynika, ze urządzenie jest niesprawne. Sadzę, że powinni zweryfikować swoje stanowisko, ale jeśli to nie nastąpi, to nie zostanie Ci nic innego, jak pozew do sądu. Przy czym teoretycznie serwis oczywiście ma prawo urządzenia nie naprawić, a podmiotem zobowiązanym do rozwiązania tego problemu jest gwarant.

Wówczas ewentualnie się zastanowimy, o co ten pozew, czy o nakazanie bezpłatnej naprawy, czy o odszkodowanie.

Data: 2009-05-14 18:56:07
Autor: Tony
Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
Dnia Thu, 14 May 2009 18:29:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Użytkownik "Tony" <paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości news:d5igzaeylqr5.6b9ti21ynfhr.dlg40tude.net...


Z zastrzeżeniem, że nie znam treści gwarancji, więc mogą być tam jakieś odrębne unormowania (i będą ważne)

Bardzo dziękuję Ci za szybką i tak treściwą odpowiedź. Już szukam treści
gwarancji.

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-05-21 12:10:49
Autor: Tony
Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm
Dnia Thu, 14 May 2009 18:29:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Użytkownik "Tony" <paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości news:d5igzaeylqr5.6b9ti21ynfhr.dlg40tude.net...


Z zastrzeżeniem, że nie znam treści gwarancji, więc mogą być tam jakieś odrębne unormowania (i będą ważne), to zastosowanie do obliczania terminu ma art. 111 kc. Zgodnie z §2 jeśli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło. Czyli oznacza to dla Ciebie, że dnia 7 maja 2006 roku jako dnia zakupu nie bierze się pod uwagę. Termin zaczyna biec 8 maja i kończy się 7 maja o północy. Tak więc 6 maja było jeszcze 2 dni do końca gwarancji.

Upływ terminu gwarancji w sytuacji, gdy urządzenie uległo awarii w trakcie jej trwania zasadniczo nie powinien mieć znaczenia dla jej uznania, bowiem gwarant gwarantuje sprawne działanie urządzenia przez 24 miesiące. Teoretycznie rzecz biorąc spokojne urządzenie mógłbyś oddać nawet po kilku miesiącach, aż do czasu upływu przedawnienia roszczeń. Z tym, że w wypadku oddania rzeczy do naprawy po terminie gwarancji na Tobie ciążyłby obowiązek udowodnienia, że do awarii doszło w trakcie trwania gwarancji, co w praktyce bywa trudne. W Twoim jednak wypadku nie ma takiej wątpliwości, bowiem wiadomo, że urządzenie było niesprawne już co najmniej 6 maja, gdy go oddawałeś do naprawy - wszak sam serwis to stwierdził.

Od strony praktycznej w mojej ocenie należałoby pismo z moim wyżej przeprowadzonym wywodem wysłać do tego serwisu powiadamiając jednocześnie o zaistniałej sytuacji samego gwaranta (czyli tę firmę, której jest to urządzenie) drugim odpisem pisma. W piśmie uprzedzić, że wobec negatywnego rozpatrzenia Twojej sprawy wystąpisz na drogę sądową, przedstawiając za dowód ich własną ekspertyzę, z której wynika, ze urządzenie jest niesprawne. Sadzę, że powinni zweryfikować swoje stanowisko,

I tak też właśnie się stało. Otrzymałem telefon, iż uznają gwarancję.

Nie udało mi się zdobyć treści karty gwarancyjnej, postanowiłem więc się
tym nie przejmować.

W piśmie do serwisu posłużyłem się cytatami z Twojej wypowiedzi. Jestem
zaszokowany, iż taką wyczerpującą i trafną odpowiedź uzyskałem w Usenecie.
Znajoma radczyni prawna, gdy jej to pokazałem, wychwalała ideę pro publico
bono, ale ja sądziłem, iż to się raczej nie zdarza.

W każdym razie odzywam się niniejszym na priv, gdyż skoro uzyskałem korzyść
z pomocy, to czuję się w obowiązku nią podzielić.

Pozdrawiam
Tony

Sprzęt przekazany do naprawy gwarancyjnej pod koniec gwarancji, kupiony na firm

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona