Sprzęt regenerowany - rękojmia

Data: 2010-09-20 14:36:02
Autor: Michał Gut
Sprzęt regenerowany - rękojmia
chcę się upewnić: jeśli nie wyłączono rękojmii w transakcji pomiędzy 2 przedsiębiorstwami, to rękojmia normalnie obowiązuje (tzn nie ma znaczenia czy produkt jest nowy, używany czy regenerowany), zgadza sie?

sir

Data: 2010-09-20 18:19:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 20 Sep 2010, Michał Gut wrote:

chcę się upewnić: jeśli nie wyłączono rękojmii w transakcji pomiędzy 2 przedsiębiorstwami, to rękojmia normalnie obowiązuje (tzn nie ma znaczenia czy produkt jest nowy, używany czy regenerowany), zgadza sie?

  Zgadza się.
  Pytaniem jest, co sprzedawca deklarował w zakresie sprzedaży używanego
towaru. "Panie, on na części był" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-20 18:35:51
Autor: Michał Gut
Sprzęt regenerowany - rękojmia
 Zgadza się.
 Pytaniem jest, co sprzedawca deklarował w zakresie sprzedaży używanego
towaru. "Panie, on na części był" ;)

nie mam tresci aukcji ale generalnie rzecz biorac chodzi o alternator samochodowy - regenerowane są jak nówki sztuki. w opisie jestem pewien ze nie było słowem że uzywany czy regenerowany - o tym dowiedziałem sie dzisiaj i do dzisiaj zylem w przeswiadczeniu ze kupilem nowy sprzet. ale prawde mowiac nie ma dla mnei znaczenia ze nowy czy regenerowany - cena byla atrakcyjna na tyle ze ten drobiazg nie jest dla mnie istotny.

Aukcja na 99% byla taka jak ta (inny sprzedawca u ktorego kupilem inny egzemplarz na czas szapraniny z poprzednim właścicielem).

http://allegro.pl/alternator-fiat-punto-siena-seicento-panda-od-ss-i1213138397.html

tez nie ma slowa ze to uzywany/nowy/regenerowany.
w domysle - pelnowartosciowy i w pelni sprawny.

ogólnei ciekawa korespondencja z gościem się wytworzyła coś na zasadzie:
"karta gwarancyjna nie byla podstęplowana przez zaklad elektromechaniczny to gwarancji nie ma i nic mnie nie obchodzi"

tak więc chcę wyprostować poglądy owego pana.

Stawka 5pln netto za dzien przechowywania (az sie zdecyduje, nie moge odeslac bez jego zgody wg art 567 kc) jest rozsądna czy może zwiększyć/zmniejszyć?

sir

Data: 2010-09-20 18:20:47
Autor: Massai
Michał Gut wrote:

> [...]

kupilem nowy sprzet. ale prawde mowiac nie ma dla mnei znaczenia ze
nowy czy regenerowany - cena byla atrakcyjna na tyle ze ten drobiazg

Kupienie rzeczywiście nowego alternatora, takiego prosto z taśmy
produkcyjnej graniczy z niemożliwością.
Znajdź taki na allegro...
Ten, najdroższy:
http://allegro.pl/alternator-chlodzony-ciecza-bmw-e65-e66-180-amp-i12313
32378.html
Wygląda jak funkiel nówka nie śmigana - a szczerze opisany jako
regenerowany.

Nawet w ASO się sprzedaje regenerowane jako "nowe".
Zresztą taka regeneracja to AFAIK praktycznie zrobienie alternatora od
nowa.

Po prostu ten biznes tak działa, że alternatory krążą.

Ale to tak tylko BTW.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-21 08:15:31
Autor: Michał Gut
[...]

niby zdaję sobie z tego doskonale sprawe ze mnostwo jest regenerowanych - bo sie to zwyczajnie oplaca
ale jakos nie docieralo to do mnie przy zakupie (pamietam to mgliscie ale to zywe przeswiadczenie o nowosci owego altka jest wystarczająco dobitne dla mnie:)))

no coz, zobaczymy jak sie sprawa potoczy. zastanawiam się czy już walić poleconym cz jeszcze mailowo

Data: 2010-09-23 13:16:20
Autor: Massai
Michał Gut wrote:

> [...]
> od nowa.

niby zdaję sobie z tego doskonale sprawe ze mnostwo jest
regenerowanych - bo sie to zwyczajnie oplaca

To nawet nie tyle że się opłaca, co dystrybutorowi trudno jest kupić
taki nowy.
Po prostu fabryki sprzedają nowe do pierwszego montażu, a na rynek
części zamiennych - idą regenerowane, bo to część którą stosunkowo
łatwo i tanio można odnowić do stanu praktycznie nowej.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-21 09:09:40
Autor: Chopin
W dniu 2010-09-20 20:20, Massai pisze:
Michał Gut wrote:

[...]

A tak BTW to te regenerowane lepiej się sprawują od oryginałów, które w Fiatach de facto miały wadę konstrukcyjną.

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-09-23 12:10:47
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Dla porządku - co do gwarancji ma oczywiście rację, warunek wydaje się
być "niesprzeczny z pożyciem" :]
  Ale co do reklamacji z tytułu czy to "niezgodności" czy rękojmi rzecz
jasna nie może tak argumentować.

Stawka 5pln netto za dzien przechowywania (az sie zdecyduje, nie moge odeslac bez jego zgody wg art 567 kc) jest rozsądna czy może zwiększyć/zmniejszyć?

  Obawiam się że "nie przejdzie" (co najwyżej w roli straszaka).
  Byłoby trzeba wziąć zgodę z góry ;)

pzdr, Gotfryd

Sprzęt regenerowany - rękojmia