Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15

Data: 2009-08-06 10:45:46
Autor: Srututu
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
Dlaczego producenci w zestawach kluczy plasko-oczkowych (moze w innych tez) nie daja klucza 15mm?

Przyklady z allegro:

Zestaw Coval
6, 8, 10, 13, 14, 16, 17, 19, 22, 24, 27, 28, 30, 32 mm.

Zestaw Neo
6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12, 13 , 14 , 17 , 19 , 22 mm

Zestaw stanley maxidrive
-   8mm - 10mm - 12mm - 13mm - 16mm - 17mm - 18mm - 19mm

O co chodzi? Dlaczego nie ma w zestawach jednego z podstawowych rozmiarow?

Data: 2009-08-06 10:52:19
Autor: Agent 0700
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
nie daja klucza 15mm?
O co chodzi? Dlaczego nie ma w zestawach jednego z podstawowych rozmiarow?

15 to rozmiar podstawowy?

Hm...

To jaki nie jest podstawowy?

Data: 2009-08-06 10:55:19
Autor: Srututu
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
nie daja klucza 15mm?
O co chodzi? Dlaczego nie ma w zestawach jednego z podstawowych rozmiarow?

15 to rozmiar podstawowy?

10, 13, 15 - zestaw który przydaje się w 70% kręcenia przy rowerze, samochodzie, kosiarce itp.

Data: 2009-08-06 11:10:13
Autor: Agent 0700
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
10, 13, 15 - zestaw który przydaje się w 70% kręcenia przy rowerze, samochodzie, kosiarce itp.

w samochodzie to 10, 13, 17, 19

W rowerze może być inaczej.

Data: 2009-08-06 16:19:38
Autor: sop3k
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
> 10, 13, 15 - zestaw który przydaje się w 70% kręcenia przy rowerze, > samochodzie, kosiarce itp.

w samochodzie to 10, 13, 17, 19

U mnie 11, 14, 18  - Japoniec.

Data: 2009-08-06 11:10:59
Autor: Artur Maśląg
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
Srututu pisze:
(...)
10, 13, 15 - zestaw który przydaje się w 70% kręcenia przy rowerze, samochodzie, kosiarce itp.

Co do roweru to się zgodzę - kupuj na sztuki.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-06 10:57:11
Autor: sosik
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
15 stosuje sie glownie w rowerach
i w sklepach z czesciami do nich najczesciej mozna je ( klucze 15 ) spotkac

pozdrawiam
sosik

Data: 2009-08-15 10:42:37
Autor: Bard13
On 6 Sie, 10:57, sosik <siewca_gr...@tlen.pl> wrote:
15 stosuje sie glownie w rowerach
i w sklepach z czesciami do nich najczesciej mozna je ( klucze 15 ) spotkać

Nie ma, bo to międzynarodowy spisek.

A na poważnie, to 15 jest nie tylko do roweru, ale i kilka śrub do
montażu kranów kuchennych i umywalkowych, kosiarek, mebli ogrodowych
wymaga 15-tek.
Generalnie nie spotkałem się, żeby producent oznakowywał komplety
kluczy "tylko do samochodu", "Tylko do roweru", "Tylko do budki dla
ptaków".
To że śruby rowerowe są 15 to nie powód nieumieszczania ich w
zestawie.
Sam radośnie kupiłem Stanleya do użytku ogólnodomowego i zrobiłęm
karpia, jak nie mogłęm skończyć montażu baterii bo nie miałem 15-tki.

Bard13

Data: 2009-08-06 11:03:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Srututu" <srututut@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5e5ad$auj$1news.onet.pl...
Dlaczego producenci w zestawach kluczy plasko-oczkowych (moze w innych tez) nie daja klucza 15mm?

Bo jedne rozmiary sa bardziej popularne, a i inne mniej ?
I mozesz kupic zestaw za 200, albo za 500zl ?

[...]

Tak mowiac szczerze to nie przypominam sobie uzywania 15 i 16.

J.

Data: 2009-08-06 10:17:32
Autor: Blyskacz
J.F. wrote:

Tak mowiac szczerze to nie przypominam sobie uzywania 15 i 16.
to mocno zalezy od marki - dla przykladu w volvo rozmiary 15,16,18 wystepuja bardzo czesto...

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Data: 2009-08-06 11:11:30
Autor: Agent 0700
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
Tak mowiac szczerze to nie przypominam sobie uzywania 15 i 16.

a ja sobie niestety przypominam.

Mozna było zrobić 13 albo 17, ale nie to by było za proste, trzeba było zrobić 16 :-(

Data: 2009-08-06 11:06:49
Autor: Prze__mek
[...]

A dlaczego tutaj nie ma 11, 12 ?

Zestaw Neo
6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12, 13 , 14 , 17 , 19 , 22 mm

A tu nie ma 16.

Każdy klient ma inne wymagania.
Ty chciałbyś 15, ktoś jakiś inny numer klucza i producenci w każdym zestawie musieliby umieszczać wszystkie ;)

--
Pozdrawiam,
Prze__mek

Data: 2009-08-06 12:16:42
Autor: Paweł W.
[...]

Jak koniecznie chcesz mieć tą 15 to zobacz tu: http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120433445670#ebayphotohosting

Ja sobie w Focie taki zestaw kupiłem, a z tego co wiem to w Selgrosie promocja na to ostatnio była.

Pozdrawiam
p.

Data: 2009-08-06 13:03:10
Autor: Srututu
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
Tak na marginesie co byscie wybrali Yato, Neo czy Proxxon?

Data: 2009-08-06 14:52:38
Autor: Andy77
Użytkownik "Srututu" <srututut@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5edc0$30s$1news.onet.pl...
Tak na marginesie co byscie wybrali Yato, Neo czy Proxxon?

Proxxon. Jak taniej to Neo.

--
Andy77
-= L2/II 2.0T

Data: 2009-08-06 23:40:47
Autor: Rafal...
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15
Użytkownik "Srututu" <srututut@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5edc0$30s$1news.onet.pl...
Tak na marginesie co byscie wybrali Yato, Neo czy Proxxon?

Yato i Neo to wbrew cenie i wizualnemu wrażeniu wyższej jakości jest chiński szajs, tylko ładniej opakowany. Proxxon natomiast jest to teoretycznie niemiecka firma, robiąca sprzęt, którego stawianie w jednej lini z neo, yato jest nieporozumieniem, bo to zupełnie inna klasa.

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

Data: 2009-08-06 15:08:51
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 6 Aug 2009 10:45:46 +0200, Srututu napisał(a):

O co chodzi? Dlaczego nie ma w zestawach jednego z podstawowych rozmiarow?

 Dziwne zestawy kupujesz :) Ja mam komplet Proxxona i jest wszystko czego
potrzeba, zaś same klucze całkiem dobrej jakości.

 Takie jak np. tutaj:
http://www.allegro.pl/item706948671_profesj_klucze_plasko_oczkowe_proxxon_6_21mm_15cz.html --
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-08-06 15:52:20
Autor: WS
On 6 Sie, 15:08, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:

 Dziwne zestawy kupujesz :) Ja mam komplet Proxxona i jest wszystko czego
potrzeba, zaś same klucze całkiem dobrej jakości.

moze lepiej polskie ;)
http://www.kuznia-narzedzia.com.pl/oferta.php?k=1&p1=2&p2=229
np. http://allegro.pl/item702254484_nowy_komplet_kluczy_plaskich_rwpd_kuznia_12sztuk.html

ja ma kilka od nich (oczkowo-plaskie kupowane na sztuki, w tym 15 ;) )
i takie "cus"
http://allegro.pl/item702525517_honiton_94_elem_100_oryginal_wysylka_gratis..html

te Honiton tez sa OK, tylko jedna z 10tek im nie wyszla ;) tzn. na
10tke nijak nie wchodzi ;)

WS

WS

Data: 2009-08-07 10:00:19
Autor: Jakub Witkowski
Borys Pogoreło pisze:
[...]

Ciekaw jestem czy ktoś robi oczkowe klucze z sześciokątnym otworem.
Bo zdarzają się śruby na tyle zjechane, że zwykłe oczko które ma chyba 12
dość płytkich nacięć kręci się na nich, zwykły płaski też nie działa,
a nasadki nie zawsze da się użyć.

Data: 2009-08-07 01:38:27
Autor: WS
On 7 Sie, 10:00, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

Ciekaw jestem czy ktoś robi oczkowe klucze z sześciokątnym otworem.

np.

http://www.jonnesway.pl/index.php?item=17
http://www.kuznia-narzedzia.com.pl/oferta.php?k=1&p1=1&p2=3

WS

Data: 2009-08-07 13:49:10
Autor: Jakub Witkowski
WS pisze:
On 7 Sie, 10:00, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

Ciekaw jestem czy ktoś robi oczkowe klucze z sześciokątnym otworem.

np.

http://www.jonnesway.pl/index.php?item=17

Fajne, ale ta cena!

http://www.kuznia-narzedzia.com.pl/oferta.php?k=1&p1=1&p2=3

Właśnie. Ale w sklepach jakoś nie widziałem.

Data: 2009-08-06 18:31:16
Autor: othello
Srututu wrote:

Dlaczego producenci w zestawach kluczy plasko-oczkowych (moze w innych tez) nie daja klucza 15mm?

Po to abys go sobie dokupil oddzielnie.
Jak kupisz komplet "Snap-On" to bedzie tez 15 mm w zestawie (sa wszystkie kolejne rozmiary od 6 mm do 19mm wlacznie).

e marcus

Data: 2009-08-07 08:17:34
Autor: J_K_K
Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15

Uzytkownik "othello" <burunda@verizon.com> napisal w wiadomosci news:VQIem.102800$FP2.101418newsfe05.iad...
Srututu wrote:

[...]

Ee tam - w ruskim komplecie od ruskich (z lat 90-tych)
15 jak najbardziej jest :-)
Jak dla mnie najbardziej nietypowe to 16 i 18
- wczoraj okazalo sie, ze co prawda mam jakies oczkowe,
ale po 1 sztuce ;-)

Pzdr

JKK

Sprzet warsztatowy. Dlaczego nie ma w zestawach klucza nr 15