Sq...two w Play

Data: 2013-05-13 19:11:15
Autor: zgred
Sq...two w Play
Używam kart SIM w paru urządzeniach typu "powiadomienie".
Okazało się, że jeśli ono urządzenie dzwoni do mnie (Play), a ja odrzucam połączenie (czerwoną słuchawką), to Play zamiast grzecznie się rozłączyć recytuje tekst "jeśli chcesz wysłać SMS o treści... naciśnij..." i tak przez 5 minut z kawałkiem! Tyle mi wyżarło z karty, która miała służyć tylko do "puszczania sygnału".

Ch..je i tyle! Tyle samo warci, co pomarańcze.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-13 19:48:07
Autor: J.F
Sq...two w Play
UĹźytkownik "zgred"  napisał w wiadomości
[...]

No tak, tylko czy to nie sq* wykorzystywac biednego operatora, zamiast uczciwie wyslac sms za 20 gr ?
5-sekundowki to w Erze byly, ale sie skonczyly :-P

No i czemu urzadzenia sa zle oprogramowane i po 20s same nie rozlaczaja, czy wrecz same zaraz po nawiazaniu polaczenia  ?

J.

Data: 2013-05-13 20:17:17
Autor: zgred
Sq...two w Play
W dniu 2013-05-13 19:48, J.F pisze:

No tak, tylko czy to nie sq* wykorzystywac biednego operatora, zamiast
*BIEDNEGO* ???
uczciwie wyslac sms za 20 gr ?
5-sekundowki to w Erze byly, ale sie skonczyly :-P

A "puszczanie sygnału" zawsze i wszędzie było darmowe.

Ale czerwona słuchawka (w moim naiwnym pojęciu) zawsze oznaczała zakończenie połączenia, a tu ktoś próbuje mnie wyruchać i podkłada pod to magnetofon na 5 minut.

No i czemu urzadzenia sa zle oprogramowane i po 20s same nie rozlaczaja,
czy wrecz same zaraz po nawiazaniu polaczenia ?

Bo to urządzenie ma mikrofon i jest takie mądre, że możesz do niego zadzwonić, ono cichcem odbierze i mikrofon działa. Również, jeśli ono uzna za stosowne, to zadzwoni do mnie podsuwając mikrofon. Fajne urządzenie.

Nie chcę dyskutować o racji czy jej braku. Piszę po to, żeby uprzedzić innych, zanim się dadzą wy..ć.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-14 01:52:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sq...two w Play

"zgred" 51912e2e$0$1220$65785112@news.neostrada.pl

A "puszczanie sygnału" zawsze i wszędzie było darmowe.

A to ciekawostka. IMO darmowe to jest tylko w VoIPach, gdy masz
numer do testowania. Zazwyczaj za to puszczanie sygnału płacimy
abonamentem. Może warto odwrócić sytuację i zapytać, dlaczego
płacimy abonament za nic? Mądry odpowie -- nie za nic, ale za
możliwość ,,puszczania sygnału'' i pozostawanie w zasięgu oraz
za odbieranie SMSów i rozmów...

W PRLi dawano nam za półdarmo książki. Za książkę uczeń płacił
50% ceny i po roku książę oddawał za darmo. Gdy w rodzinie było
kilkoro dzieci, półdarmo wychodziło dość drogo...

PRLa umarła, ale nawyki ;) zostawiła. Jak z cwaną żoną, która
przed ślubem przysięga, że będzie sprzątała, gotowała, kochała,
rodziła dzieci, zajmie się domem itd... A po paru miesiącach
zauważa, że nie będzie kurą domową, nie jest etatową rodzicielka,
nie ma wykształcenia sprzątaczki czy kucharki i ma swoje potrzeby
seksualne, które musi zaspakajać z podobnymi sobie lesbijkami...

-=-

Takie denne wychowanie. Umawiasz się z kimś, ten ktoś podniecony
obiecuje Ci złote góry (puszczanie sygnału za free) a później
opamiętuje się i zauważa, że jednak za mało dostał, więc zmienia
warunki kontraktu zauważając, że nawet Era już czegoś nie robi...

-=-

Znam kogoś, kto proponuje -- najpierw zmastrurbuj się, później będziesz obiecywał. ;)

Ja tego nie pojmuję -- jak można zmieniać warunki umowy po zawarciu
tejże?!?! Bywają nieporozumienia, ale gadanie przez 5 minut to świadoma
i celowa działalność zmierzająca do zaognienia stosunków nieseksualnych!

Ale czerwona słuchawka (w moim naiwnym pojęciu) zawsze oznaczała zakończenie połączenia, a tu ktoś próbuje mnie wyruchać i podkłada pod to magnetofon na 5 minut.

Nie próbuje -- on to robi!

[...]

Po to chyba jest ta grupa.

Data: 2013-05-14 13:23:28
Autor: J.F
Sq...two w Play
UĹźytkownik "zgred"  napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-13 19:48, J.F pisze:
No tak, tylko czy to nie sq* wykorzystywac biednego operatora, zamiast
*BIEDNEGO* ???

Mysle ze jakby mu tam w bilans zajrzec, to zobaczylbys horendalne dlugi :-)

[...]

No, ja tam nigdy nie bylem pewny co uslyszy rozmowca po odrzuceniu polaczenia.
Zajety, inny, "poza zasiegiem", poczte glosowa ...

J.

Data: 2013-05-13 21:18:09
Autor: dizel
Sq...two w Play
On Mon, 13 May 2013 19:11:15 +0200, zgred <zgred@empty.com> wrote:

[...]

Wszystko dlatego że masz włączoną notkę sms. Jest ona automatycznie
aktywowana na nowych starterach i przenoszonych do play. Można się jej
pozbyć na 2 sposoby:
1. sms na numer 8042 o treści: STOP NOTKA
2. ręcznie ustawienie przekierowań na numer ale niestety nie pamiętam
jaki, musiał byś poszukać w necie. Ale to tylko w przypadku gdyby
pierwszy sposób nie zadziałał.

Swoją drogą wciskanie na siłę tej notki sms to niestety jest chamstwo
ze strony play na nowych kartach i na wszystkich przenoszonych do
play. Pozbyć się tego nie jest prosto a raczej mało kto wie jak to
zrobić i że domyślnie ta usługa jest włączona, ludzie mylą ją z pocztą
głosową, a niestety poczta głosowa to zupełnie coś innego.
I do tego na ich stronie jest to nazwane informacja o próbie
połączenia, a to jest zupełnie coś innego bo nawet po wyłączeniu notki
normalnie smsy przychodzą jak ktoś do nas dzwonił.
http://www.play.pl/uslugi/informacja-o-probie-polaczenia/
Oczywiście jak włączy się notka to osoba do nas dzwoniąca płaci jak za
rozmowę do play.
Wyłącz tą usługę i już.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-13 22:04:50
Autor: zgred
Sq...two w Play
W dniu 2013-05-13 21:18, dizel pisze:

Wszystko dlatego że masz włączoną notkę sms. Jest ona automatycznie
aktywowana na nowych starterach i przenoszonych do play. Można się jej
pozbyć na 2 sposoby:
1. sms na numer 8042 o treści: STOP NOTKA

Na telefonie inicjującym, czy odbierającym? (Oba były w PLAY)

Dzięki! :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-13 22:16:39
Autor: dizel
Sq...two w Play
On Mon, 13 May 2013 22:04:50 +0200, zgred <zgred@empty.com> wrote:

[...]

Na odbierającym, jak urządzenie dzwoni do Ciebie, a Ty odrzucasz to
znaczy że u Ciebie jest ta "usługa" włączona

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 07:29:48
Autor: z
Sq...two w Play
[...]

Cho... jasna...
Powinno się jakieś UKE za to wziąć i za nowe nikomu nie potrzebne usługi domyślnie włączone KARAĆ.
Doszło do tego że żeby normalnie używać telefonu trzeba zatrudnić specjalistę GSM + prawnika.
Niby trzymam rękę na pulsie ale nie potrafię już pomóc rodzinie znajomym którzy nie mają bladego pojęcia o nowych podstępach=próbach wyłudzenia kasy.

PS. Wiem... to dla dobra klienta tak samo jak samoprzedłużająca się umowa _terminowa_.
Normalna by była informacja "jest nowa fajna usługa możesz sobie włączyć",
"Drogi kliencie za 1 mies. kończy Ci się umowa. Jeśli chcesz pozostać naszym abonentem zadzwoń albo odwiedź salon"
Tak ciężko spotkać się z LOGIKĄ? ;-)

Data: 2013-05-14 18:54:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sq...two w Play

"z" 5191cbd2$0$1262$65785112@news.neostrada.pl

"Drogi kliencie za 1 mies. kończy Ci się umowa. Jeśli chcesz pozostać naszym abonentem zadzwoń albo odwiedź salon"

Z jakiegoś powodu Oranże i inni mają klientów.
(tym powodem jest lekceważenie klienta w Play)

-=-

Poniżej odnoszę się do ogólnej sytuacji w Polsce, nie tylko do Playa.

Firma traktująca klientów poważnie miałaby klientów
poważnych, którzy nie tolerowaliby samowoli sprzedawców usług.

Ogólnie w Polsce mogłoby być tak, że żadna usługa płatna nie
może być dodana inaczej niż poprzez świadomą działalność klienta.

 -- bankowe ubezpieczenia
 -- usługi telefoniczne

Ale Marketing i Zarządzenie (niegdyś najmodniejsze kierunki ,,studiów'')
uczyły innego podejścia do klienta -- niemal mistycznego. Klienta należało
zaczarować, omotać, omodlić, zahipnotyzować itd... Dziś zbieramy tego efekty.

Zero (lub prawie zero) kompetencji, dużo bełkotu marketingowego,
dużo chwytów marketingowych, dużo kłamstw, dużo zwykłych oszustw...

Data: 2013-05-15 16:09:08
Autor: J.F
Sq...two w Play
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
"z" 5191cbd2$0$1262$65785112@news.neostrada.pl
"Drogi kliencie za 1 mies. kończy Ci się umowa. Jeśli chcesz pozostać naszym abonentem zadzwoń albo odwiedź salon"

I badz pewny ze mialbys potem w salonie pelno awantur "dlaczego mi wylaczyliscie telefon, przeciez zawsze place".

A w miare potanienia abonamentow sie okaze ze klient wcale nie ma ochoty odwiedzac salonu, skoro tam taka sama oferta jak obecna ..

[...]

Ale przeciez tak jest. Tylko ze jak odroznisz ze klient zawarl umowe swiadomie, a nie ze podpisal we wskazanych miejscach ?

I co - kazdy punkt umowy ma podpisywac osobno ?
Bo inaczej ... wiekszosc nie przeczyta :-)

[...]

Mylisz sie. Tego wcale na studiach nie ucza, bo to ponizej powagi uczelni :-)
Ewentualnie ginie gdzies w nawale rzekomej wiedzy, kolokwiow i egzaminow :-)
Tysiace absolwentow ... pracuja potem jako akwizytorzy i  narzekaja na niska pensje, lecac wedlug scenariusza przygotowanego przez jednego na gorze.

A do oszukiwania wcale nie trzeba studiowac marketingu, zobacz ile jest oszukanych babc, na wnuczka, na mieszkanie, na telekomunikacje - i mysle ze w sporej czesci to ludzie bez wyksztalcenia - a jednak potrafia :-)

J.

Data: 2013-05-15 16:56:52
Autor: zgred
Sq...two w Play
W dniu 2013-05-15 16:09, J.F pisze:

I co - kazdy punkt umowy ma podpisywac osobno ?
Bo inaczej ... wiekszosc nie przeczyta :-)

To byłby niedościgniony ideał :)
Masz przed nosem umowę i przy każdym punkcie jest cena, plus lub minus. Zaznaczasz to, co wybierasz :)

Ale na to żaden operator nie pójdzie. Klient jest od dymania, a nie od obsługiwania.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-15 21:44:43
Autor: J.F.
Sq...two w Play
Dnia Wed, 15 May 2013 16:56:52 +0200, zgred napisał(a):
[...]

No, jak tak sobie przypomne ere i wyobraze
"zamawiam granie na czekanie w cenie 0zl w pierwszym tygodniu i 2zl za
kazdy nastepny", podpis, to faktycznie mi sie morda usmiecha.
Ale tych punktow jest ze 20, plus regulamin, nie znudziloby ci sie
podpisywac "niewykorzysane minuty przechodza na nastepny miesiac",
itp ?
A i tak nie wiadomo czy sie klient doczyta ze tam jest miesiac a nie
miesiace, a w ogole to w innym punkcie napisane ze najpierw zuzywa sie
minuty z biezacego miesiaca ...

J.

Data: 2013-05-14 12:18:04
Autor: Grzexs
Sq...two w Play
1. sms na numer 8042 o treści: STOP NOTKA
2. ręcznie ustawienie przekierowań na numer ale niestety nie pamiętam
jaki, musiał byś poszukać w necie. Ale to tylko w przypadku gdyby
pierwszy sposób nie zadziałał.

To jest kod ##002# - wyłączenie wszelkich przekierowań.

--
Grzexs

Data: 2013-05-14 13:04:07
Autor: dizel
Sq...two w Play
On Tue, 14 May 2013 12:18:04 +0200, Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl>
wrote:

[...]

Nie to nie ten kod, on notki nie zdeaktywuje.
Znalazłem jak to zrobić ręcznie:
http://www.blogplay.pl/2010/08/jeszcze-o-notce/

Pozdrawiam

Data: 2013-05-16 15:42:58
Autor: janek
Sq...two w Play
Ja to wylaczylem u siebie i kolegi a po 2 miesiacach znow bylo wlaczone :)

Data: 2013-05-16 17:11:58
Autor: dizel
Sq...two w Play
On Thu, 16 May 2013 15:42:58 +0200, "janek" <nie@mam.jeszcze> wrote:

Ja to wylaczylem u siebie i kolegi a po 2 miesiacach znow bylo wlaczone :)
U siebie zrobiłem ręcznie przekierowania i do tej pory nigdy mi się
ponownie nie aktywowało, wszystko działa dobrze.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-14 00:23:38
Autor: Marek
Sq...two w Play
On Mon, 13 May 2013 19:11:15 +0200, zgred <zgred@empty.com> wrote:
Używam kart SIM w paru urządzeniach typu "powiadomienie".

UĹźywasz abonamentu "telemetria" czy innego?

--
Marek

Data: 2013-05-14 06:32:34
Autor: zgred
Sq...two w Play
W dniu 2013-05-14 00:23, Marek pisze:
On Mon, 13 May 2013 19:11:15 +0200, zgred <zgred@empty.com> wrote:
Używam kart SIM w paru urządzeniach typu "powiadomienie".

UĹźywasz abonamentu "telemetria" czy innego?

Play nk rwk

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Sq...two w Play