Sram S7 - dziwne tarcia

Data: 2012-01-18 08:41:48
Autor: Piotr Skrzynkowski
Sram S7 - dziwne tarcia
Witam, zauważyłem w ww. piaście dziwne tarcia podczas jazdy bez pedałowania. Takie chrobotanie, delikatne przeskakiwanie. Podejrzewając uszkodzenie łożyska zabrałem się za rozkręcenie i przeczyszczenie. Oględziny wykazały nieznaczne zabrudzenia, łożyska w dobrym stanie, nic niepokojącego. Po przesmarowaniu zabrałem się za testy - było dużo lepiej, wcześniejsze objawy praktycznie nie wyczuwalne, ale po 5 km jazdy, podczas prowadzenia roweru objaw znów wystąpił w postaci tarcia w jednym punkcie, teraz nawet z skrzypnięciem.

Trochę boję się, że dalej jeżdżąc uszkodzę poważniej piastę. Jakieś sugestie? Poza odstawieniem roweru na zimę oczywiście ;)

P.S.

Data: 2012-01-19 19:10:33
Autor: Abecolek
Sram S7 - dziwne tarcia
Piotr Skrzynkowski wrote:

[...]

A torpedo nie jest za mocnod okręcone aby?
Sprawdź czy czasem jak prowadzisz rower pedały nie kręcą się same bo to oznacza, że coś jest właśnie ciutkę za mocno poskręcane. A przeskakiwanie to takie jakby preludium przed takim problemem.
Dodam jeszcze, że takie oznaki oznaczają, że i ciężej się kreci pedałami i napęd działa gorzej.

Data: 2012-01-20 08:38:02
Autor: Piotr Skrzynkowski
Sram S7 - dziwne tarcia
W dniu 2012-01-19 19:10, Abecolek pisze:

A torpedo nie jest za mocnod okręcone aby?
Sprawdź czy czasem jak prowadzisz rower pedały nie kręcą się same bo to
oznacza, że coś jest właśnie ciutkę za mocno poskręcane.

Według tego schematu:
http://u.42.pl/2HHK
to który element mógłby być za mocno skręcony - 7a?

P.S.

Data: 2012-01-20 13:34:58
Autor: Micha³ Rz.
Sram S7 - dziwne tarcia
On 20 Sty, 08:38, Piotr Skrzynkowski <piotr...@spamuskrzynkowski.com>
wrote:
W dniu 2012-01-19 19:10, Abecolek pisze:

> A torpedo nie jest za mocnod okrêcone aby?
> Sprawd¼ czy czasem jak prowadzisz rower peda³y nie krêc± siê same bo to
> oznacza, ¿e co¶ jest w³a¶nie ciutkê za mocno poskrêcane.

Wed³ug tego schematu:http://u.42.pl/2HHK
to który element móg³by byæ za mocno skrêcony - 7a?
Tak, 7a regulujesz. A rozbiera³e¶ 12-13? Mo¿e z z±bkami co¶ nie tak?

Data: 2012-01-23 08:19:10
Autor: Piotr Skrzynkowski
Sram S7 - dziwne tarcia
W dniu 2012-01-20 22:34, Michał Rz. pisze:

Według tego schematu:http://u.42.pl/2HHK
to który element mógłby być za mocno skręcony - 7a?
Tak, 7a regulujesz. A rozbierałeś 12-13? Może z ząbkami coś nie tak?

Rozbierałem 12-13, zęby są ok. Kręcąc bez włożenia w ramę niby wszystko było dobrze. Spróbuję z 7a poluzować i zobaczę czy pomaga.

Dziwi mnie poza tym, że problem nie zaczął się po rozkręcaniu, a wcześniej po około 500 km przejechanych bez praktycznie dotykania piasty.

P.S.

Sram S7 - dziwne tarcia