Średni format - Pentacon Six czy Kiev

Data: 2009-08-05 15:14:16
Autor: gadacz
Średni format - Pentacon Six czy Kiev
Moim zdaniem Kiew. Fotografowałem kiewem 60 i Psixem. W kijewie rzadziej zacina się migawka ze względu na całkiem inną konstrukcję, choć nie ma tylu wizjerów co psix.
Użytkownik "Paweł Maciejewski" <battousai.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h5bobn$b12$1inews.gazeta.pl...
Witam wszystkich,

Jakiś czas temu zakupiłem średni format Seagull 4B TLR i od tamtego
czasu, z różną częstotliwością, bawię się w fotografię średnioformatową.
Jak to zwykle bywa, nadszedł moment, że uznałem, że chcę iść dalej
w tym kierunku i chciałbym "coś więcej". Niestety na Hasselblada,
Mamiyę lub Bronicę na razie mnie nie stać, dlatego też zainteresowałem się
tańszymi rozwiązaniami, a mianowicie Pentaconem Six'em i Kievami (w tym
ARAX'ami).

Czy moglibyście mi coś poradzić, wyrazić swoje opinie na temat wyżej
wspomnianych aparatów. Jeśli chodzi o Kievy to interesują mnie wersje z
bagnetem pentacona, żeby móc podpiąc Zeissowską optykę.

Pozdrawiam i z góry dziękuję,

Paweł

Data: 2009-08-05 18:12:32
Autor: Marcin [3M]
Średni format - Pentacon Six czy Kiev
kijew bez wątpienia ma trwalszy naciąg migawki od psiksa, ale:

-Kijew ma beznadziejne zabezpieczenia antyrefleksyjne komory lustra. Miewałem bliki na sąsiedniej klatce - światło zatrzymało sie dopiero na rolce po krórej ślizga sie film,
- lustro w kijewie potrafi odbijac się od gumowych zderzaków. To oznacza, że może być uchylone w czasie eksponowania zdjęcia.

Jednak wybierając aparat wybrałbym Kijewa.

Sprawdź, czy nie masz w oko;icy exakty 66. To porawiony six, ponoć niezły.

Data: 2009-08-05 19:28:03
Autor: JA
On 2009-08-05 15:14:16 +0200, "gadacz" <gadacz@profesornet.pl> said:

Moim zdaniem Kiew. Fotografowałem kiewem 60 i Psixem. W kijewie rzadziej
zacina się migawka ze względu na całkiem inną konstrukcję, choć nie ma tylu
wizjerów co psix.

A co to qwa za rada.
Rzadziej zacina się migawka. No super. Gdyby ten tekst padł 10 lat temu, gdy porządny sprzęt kosztował na prawdę dużo, to jeszcze bym zrozumiał. Ale dzisiaj?

--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2009-08-05 19:33:28
Autor: Marek Dyjor
On 2009-08-05 15:14:16 +0200, "gadacz" <gadacz@profesornet.pl> said:

Moim zdaniem Kiew. Fotografowałem kiewem 60 i Psixem. W kijewie
rzadziej zacina się migawka ze względu na całkiem inną konstrukcję,
choć nie ma tylu wizjerów co psix.

A co to qwa za rada.

oj super zawszę jest wieksza szansa że kilka zdjęć wyjdzie. :)

Średni format - Pentacon Six czy Kiev