Średnia półka dobrych amortyzatorów. Są takie?

Data: 2009-03-17 12:49:52
Autor: Hautameki
Średnia półka dobrych amortyzatorów. Są takie?
Witam

Od dłuższego czasu poszukuje porządnego amortyzatora. Niestety ceny są
bardzo wysokie, wręcz odstraszające. Cenię firmę Rock Shox.

Najbardziej mi pasuje Rock Shox Reba Race
http://www.bike-center.pl/index.php?p2122,rock-shox-reba-race-poploc-z-piwotami

Cena tego amortyzatora jest odstraszająca i lekko przekraczająca moje
możliwości finansowe.
jestem zmuszony szukać taniej, stąd patrzę na inne firmy.

Co powiecie o:
1. Manitou Silver http://allegro.pl/item585670324_manitou_sliver_80mm_lockout_piwoty_xtrabike.html
2. Manitou R7     http://allegro.pl/item585674429_manitou_r7_super_clickit_80mm_2007r_xtrabike.html

Mój budżet do max 1000zł

Data: 2009-03-17 21:19:05
Autor: kml
Średnia półka dobrych amortyzatorów. Są ta kie?

Użytkownik "Hautameki" <hautameki@gmail.com> napisał w wiadomości news:8ddde2bc-50c2-487c-bff0-249bd4d50330h20g2000yqn.googlegroups.com...

Co powiecie o:
-- --

Powiemy, że dosłownie dwa dni temu był podobny wątek więc warto zacząć czytac archiwum. Jezeli RS to _wyłącznie_ z MotionControl i sugerowałbym jakąś Torę.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-17 21:39:57
Autor: Maciorra
kml napisał(a):

Powiemy, że dosłownie dwa dni temu był podobny wątek więc warto zacząć
czytac archiwum. Jezeli RS to _wyłącznie_ z MotionControl i sugerowałbym
jakąś Torę.

Za tysiąc złotych można już wycelować w Recona. To całkiem solidny sztuciec
i powinno się go utrafić za tą kwotę...

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-03-17 22:05:40
Autor: Kosu
kml wrote:
Powiemy, że dosłownie dwa dni temu był podobny wątek więc warto zacząć czytac archiwum. Jezeli RS to _wyłącznie_ z MotionControl i sugerowałbym jakąś Torę.

Ja się właśnie zdecydowałem na Tora 318 U-Turn. Tyle że pasuje mi wersja 2009 i trudno powiedzieć ile ona będzie kosztowała. Niecałe 220 funtów tu: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=29957
Najwyżej będę ściągał, ale liczyłem na serwis na miejscu, a nie wiem jak to wygląda w RockShox (teoretycznie UE nakazuje gwarancje europejskie).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-17 22:12:11
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.03.2009 22:05 użytkownik Kosu napisał :
kml wrote:
[...]

Prędzej kaktus mi wyrośnie na siodełku niż Harfa bez zająknięcia uzna gwarancję z innego kanału dystrybucji niż ona sama. A z tymi gwarancjami europejskimi to jesteś pewien że tak jest? Bo ja nie jestem przekonany.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-17 22:12:19
Autor: Maciorra
Kosu napisał(a):

Najwyżej będę ściągał, ale liczyłem na serwis na miejscu, a nie wiem jak
to wygląda w RockShox (teoretycznie UE nakazuje gwarancje europejskie).

W zeszłym roku kupiłem widelec RS w wiggle.co.uk (o połowę taniej niż
oficjalnie w PL) i Harfa się na gwarancję wypięła. Z tego co mi tłumaczył
zaprzyjaźniony serwisant wynika, że dość sprawdzają nr seryjne widelców, i
jeśli nie był ściągnięty do Polski przez nich to o gwarancji należy
zapomnieć. Z moim na szczęście jak do tej pory nie ma żadnych problemów. --
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-03-17 22:31:37
Autor: kml

Użytkownik "Maciorra" <maciorra@gazeta.kropsztal.pl> napisał w wiadomości news:gpp3np$d2m$1inews.gazeta.pl...
Kosu napisał(a):

[...]

Byłem tego pewien, ale czekałem aż ktoś to zweryfikuje. Wigwam uznawał manitou kupowane poza Polską, fox CHYBA też ale harfa to żywemu nie odpuści :| Tak czy siak i tak brałbym RS'a i najwyżej wysyłał go ale MC to nie jest zbyt psujący się element z tego co ja wiem.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-17 23:12:40
Autor: Wooyek
Średnia półka dobrych amortyzatorów. Są ta kie?
jeśli nie był ściągnięty do Polski przez nich to
o gwarancji należy zapomnieć.

Bez przesady, zawsze jeszcze masz gwarancję w UK - wysyłka teraz nie jest taka droga, niewiele wolniejsza, niż w PL, a poziom samego serwisu gwarancyjnego podejrzewam, że dużo lepszy.

Data: 2009-03-17 23:16:53
Autor: Maciorra
nospam napisał(a):

Bez przesady, zawsze jeszcze masz gwarancję w UK - wysyłka teraz nie jest
taka droga, niewiele wolniejsza, niż w PL, a poziom samego serwisu
gwarancyjnego podejrzewam, że dużo lepszy.

Zapomnieć o gwarancji na miejscu oczywiście:) No i nie zdziwiłbym się gdyby
się okazało, że z wysyłką do serwisu do UK nadal wyszłoby szybciej i taniej
niż w Harfie:)

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-03-18 09:27:07
Autor: kml
[OT]

Użytkownik "Maciorra" <maciorra@gazeta.kropsztal.pl> napisał w wiadomości news:gpp7gn$12q$1inews.gazeta.pl...

Zapomnieć o gwarancji na miejscu oczywiście:) No i nie zdziwiłbym się gdyby
się okazało, że z wysyłką do serwisu do UK nadal wyszłoby szybciej i taniej
niż w Harfie:)

Zauważyłem nowe zjawisko, kiedyś firma G była postrzegana jako najgorsza możliwa w kwestii serwisu a teraz mamy nowego lidera, firmę H :>

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-18 09:40:20
Autor: ...::QRT::...
[OT]
Dnia Wed, 18 Mar 2009 09:27:07 +0100, kml napisał(a):

[...]

własnie. A wystarczył jeden post na temat złużytych rękawiczek :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-03-18 09:42:08
Autor: kml
[OT]

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości
[...]

No w sumie, choć o h. to ja od daawna słyszę złe bądź bardzo złe opinie.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-18 03:15:39
Autor: Hautameki
On 17 Mar, 22:05, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
kml wrote:
> [...]

Najwyżej będę ściągał, ale liczyłem na serwis na miejscu, a nie wiem jak
to wygląda w RockShox (teoretycznie UE nakazuje gwarancje europejskie).

Też myślałem nad Torą, ale waga 2221 g jest dla mnie zdecydowanie za
wysoka ;-/

Data: 2009-03-18 11:42:19
Autor: kml

Użytkownik "Hautameki" <hautameki@gmail.com> napisał w wiadomości news:1794b7cf-008a-4af9-98f9-afa1a3a9bca8v19g2000yqn.googlegroups.com...

Też myślałem nad Torą, ale waga 2221 g jest dla mnie zdecydowanie za
wysoka ;-/

O ile za wysoka?

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-18 03:51:37
Autor: Hautameki
On 18 Mar, 11:42, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Hautameki" <hautam...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:1794b7cf-008a-4af9-98f9-afa1a3a9bca8v19g2000yqn.googlegroups.com...

>Też myślałem nad Torą, ale waga 2221 g jest dla mnie zdecydowanie za
>wysoka ;-/

O ile za wysoka?

Chciałbym coś w okolicach 1800g

Data: 2009-03-18 11:55:37
Autor: kml

Użytkownik "Hautameki" <hautameki@gmail.com> napisał w wiadomości news:3b609ce9-a657-469c-86eb-988bfacb87bbz1g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

>Też myślałem nad Torą, ale waga 2221 g jest dla mnie zdecydowanie za

-- -

W tej cenie to bardzo wątpię żeby był fajny widelec, który tyle waży (fajny to np RS, FOX, Marcok - nowe, nie używane) Imo lepiej dołóż do kwoty za jaką można kupić Rebę czyli ok 1400 to znacznie ułatwi kupienie albo po prostu postaraj się zawalczyć z waga roweru kupując lekkie opony, dętki.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-18 04:04:23
Autor: Hautameki
On 18 Mar, 11:55, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Hautameki" <hautam...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:3b609ce9-a657-469c-86eb-988bfacb87bbz1g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

albo po prostu postaraj się zawalczyć z waga roweru kupując lekkie opony,

To własnie bolesna prawda. Muszę się przez jakiś czas powstrzymać
przed zakupem, teraz swoją uwagę skoncentruję na zmianie ramy, właśnie
przed chwilą założyłem nowy wątek.

Data: 2009-03-18 12:51:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.03.2009 11:51 użytkownik Hautameki napisał :
[...]

Za 1000 zł nie dostaniesz dobrego widelca w okolicy 1800 g. Albo dołożysz kasy, albo musisz się pogodzić z czymś w przedziale 2000-2500 g. W tej chwili jest na allegro niezła sztuka (nie jestem w żaden sposób powiązany ze sprzedawcą): http://allegro.pl/show_item.php?item=586507113 Moim zdaniem warto, bo nie jest drogi, ma Motion Control, blokadę z manetką i sprężynę powietrzną Solo Air.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-18 19:34:27
Autor: Kosu
Hautameki wrote:
Też myślałem nad Torą, ale waga 2221 g jest dla mnie zdecydowanie za
wysoka ;-/

Wszystko zależy do czego. Dla mnie Tora jest idealna.
Potrzebuję w miarę mocnego amora najchętniej ze zmiennym skokiem. Chcę go teraz wsadzić do hardtaila, a w przyszłości zostawić w full do AM. Chodziło więc o połączenie skoku ok 100mm z ~130mm. Oczywiście wchodziła w grę modyfikacja w serwisie, więc przez chwilę rozważałem Recona, ale jest sporo droższy no i trudno znaleźć takiego z pivotami. I nagle Tora 2009 - pivoty, 85-130mm, ok 1000 zł. Perfect. 2300 niby waży, ale rower i tak lekki nie będzie. Przyszły AM tym bardziej (prawdopodobnie kupię ramę Poison Arsen AM - klocek, ale tani :)).

Jak zabiję Torę, to już będę przy kasie i kupię sobie Revelation ^^

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-18 21:46:36
Autor: Maciorra
Kosu napisał(a):

[...]

Za tysiąc złociszy możesz kupić na allegro Recona 351 z u-turnem - bardzo
uniwersalny sztuciec. Fakt że bez piwotów, ale to tylko impuls żeby z
przodu zapodać sobie tarczę:) Na górskie zjazdy się przyda tak samo jak
Recon rozkręcony do 130 mm:)

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-03-18 22:11:50
Autor: Kosu
Maciorra wrote:
[...]

Aha. Tarcze + koła = ~1500 zł.

Na górskie zjazdy tarczówki się przydadzą, ale będę na nie miał kasę za rok. Pech sprawił, że stary amor (coś na kształt amora) postanowił zdechnąć, więc muszę coś do wakacji kupić, bo pewnego dnia się po prostu złoży ;)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-18 23:33:04
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.03.2009 22:11 użytkownik Kosu napisał :
Maciorra wrote:
[...]

Ja wiem, że to nie to samo, ale może na chwilę załóż tani sztywny widelec i w międzyczasie dozbieraj na porządny amor?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-19 17:05:10
Autor: Kosu
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
Ja wiem, że to nie to samo, ale może na chwilę załóż tani sztywny widelec i w międzyczasie dozbieraj na porządny amor?

Jestem studentem, mam mnóstwo wydatków. Rowerzystą jestem średnim i po prostu nie opłaca mi się wkładać w tej chwili więcej w amor. Jak za kilka lat będę przy kasie, to sobie kupię lepszy ;) Po prostu miałem przez chwilę nadzieję, że od razu uda się kupić coś z wyższej półki, ale wolę brać Torę i zająć się innymi stosunkowo pilnymi kosztami (kierownica, siodełko, opony).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-03-17 22:04:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 17.03.2009 20:49 użytkownik Hautameki napisał :
Witam

Od dłuższego czasu poszukuje porządnego amortyzatora. Niestety ceny są
bardzo wysokie, wręcz odstraszające. Cenię firmę Rock Shox.

Przejrzyj archiwum, temat dopiero co był wałkowany.