Data: 2011-12-14 22:34:31 | |
Autor: J.F. | |
[tech] Średnica kół w małym quadzie | |
Dnia Tue, 13 Dec 2011 18:22:14 +0000 (UTC), Franc napisał(a):
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł zbudowania Juniorowi szajowozu na 7.5 ? to co one maja - 15 zebow i dwuzwojny slimak ? Radze byc ostrozny - jesli bedzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna) to po pierwszym zwolnieniu cos sie polamie. Sprawnosc mala, a smarowanie wymagajace. A nie mozesz kompletnego napedu ze skuterka uzyc, wraz z kolem ? J. |
|
Data: 2011-12-15 08:08:52 | |
Autor: Franc | |
[tech] Średnica kół w małym quadzie | |
7.5 ? to co one maja - 15 zębów i dwuzwojny ślimak ?< Nie wiem, kupuję gotowy ze sprzęgiełkiem do wału silnika i wyjściem na oś - taki black-box, za jakieś 350pln/sztuk albo może się taniej coś dostanie. Radze być ostrożny - jeśli będzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna)topo pierwszym zwolnieniu coś się połamie. Sprawność mała, a smarowanie wymagające.< Takie przekładnie nie są samohamowne na pewno. Wiem, bo uczestniczyłem kiedyś w projekcie samochodu elektrycznego i tak miał rozwiązany napęd: 2x(3KW + przekładnia ślimakowa) zabudowane w wahaczach. Rozwijał 30km/h bo przekładnia była właśnie o przełożeniu 7.5. A nie możesz kompletnego napędu ze skuterka użyć, wraz z kołem ? < Jak bym mógł zrezygnować z łańcucha to byłoby dobrze - wyglądałoby bardziej "samochodowo"/"profi"?. Choć przekładnia łańcuchowa pozwala dowolnie kształtować przełożenie co jest plusem dodatnim. Układ wraz z kołem od skuterka odpada - to ma mieć zawieszenie na wahaczach poprzecznych i wszystkie koła skrętne oraz napędzane. Napęd musi być silnik => przekładnia z hamulcem => pół oś pomiędzy wahaczami => zwrotnica => piasta koła z kołem. PS: Dzięki "Bydle" za link do rysunku. Nie przypuszczałem, że kiedyś to napiszę, ale dzięki, bo w swoich poszukiwaniach na ta stronę nie dotarłem. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Połamany IMK P7 - SWB ASS :( Szary Modus z D4F Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDiadze byc ostrozny - jesli bedzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna) to po pierwszym zwolnieniu cos sie polamie. Sprawnosc mala, a smarowanie -- |
|
Data: 2011-12-15 09:44:44 | |
Autor: J.F | |
[tech] Średnica kół w małym quadzie | |
Użytkownik "Franc " napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcc9uj$s1u$1@inews.gazeta.pl...
Radze być ostrożny - jeśli będzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna)topo pierwszym zwolnieniu coś się połamie. Sprawność mała, a smarowanie wymagające.< Takie przekładnie nie są samohamowne na pewno. Wiem, bo uczestniczyłem kiedyś Akurat silniki elektryczne sa tak rozne, ze ostatnia rzecza ktora bym robil to wyciaganie wnioskow z przelozenia. Byc moze te od skuterkow bardziej standardowe w jednym typie. - to ma mieć zawieszenie na wahaczach poprzecznych i wszystkie Nie chcesz zrezygnowac z polosi i przeniesc wszystkiego do piast ? Bo tak jak piszesz ... az sie prosi zastosowac jakis dyfer od samochodu. wraz z polosiami i piastami. J. |
|
Data: 2011-12-15 12:35:33 | |
Autor: Franc | |
[tech] Średnica kół w małym quadzie | |
Akurat silniki elektryczne sa tak rozne, ze ostatnia rzecza ktora bym robilto wyciaganie wnioskow z przelozenia. Akurat te silniczki elektryczne w samochodzie co kiedyś współprojektowałem dawały ~2800rpm i te sukterkowe co bym założył do szajowozu dla Juniora też by dawały 2800rpm, tylko dużo mniejsza moc (300~500W/sztuk a nie 3.5KW). Przekładnia w samochodzie była handlowa i ja też dałbym handlową tylko dopasowaną do silnika (mniejszy rozmiar) ale najmniejsze przełożenie takich ślimakowych reduktorów jest wg katalogu 7.5 niezależnie czy to mały czy duży (już to sprawdzałem w Kacperku i u innych producentów). Nie chcesz zrezygnowac z polosi i przeniesc wszystkiego do piast ? Nie - silnik + przekładnia 6:1 + obudowa za dużo waży co pogarsza pracę zawieszenia (zwiększa masę nieresorowaną). Dodatkowo zębatka 66T (bo handlowy zębnik na silniku ma 11T) ma średnicę ~270mm (albo coś koło tego) więc zębatka by prawie szurała po ziemi (koła będą miały średnicę 400~450mm) Bo tak jak piszesz ... az sie prosi zastosowac jakis dyfer od samochodu.wraz z polosiami i piastami. Wiem, aż się prosi, ale one są duże, ciężkie i mają przełożenie max ~3 oraz są przystosowane do mocy liczonych w dużych KW. Ja potrzebuję przełożenia ~6 więc musiałbym zastosować jakąś dodatkową redukcję obrotów (drugi stopień) i będę przenosił coś koło 500~750W (jeżeli jeden silnik na oś). Chyba, że wymontować z Kaszlaka i dorobić drugi stopień i nową obudowę. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Połamany IMK P7 - SWB ASS :( Szary Modus z D4F Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi -- |
|