Średnie spalanie wg komputera pokładowego a rzeczywiste

Data: 2011-06-15 23:33:45
Autor: Yogi\(n\)
Średnie spalanie wg komputera pokładowego a rzeczywiste
Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości news:itb3uk$ro5$1usenet.news.interia.pl...
baku. Co szanowni grupowicze na to?

Mój komputer zawyża o 0,2 litra - zarówno przy jeździe miejskiej jak i w trasie. Mierzyłem ok. 15 razy, tzn 15 baków opróżniłem i porównywałm wskazania komputera z tym co wyszło wg kilometrażu i paragonów ze stacji, tankowałem na różnych stacjach.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-16 16:14:55
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4df92537$0$2499$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Każdy pistolet inaczej odbija. Zależy czy tankujesz auto puste, czy z pasażerami (inne pochylenie i też inaczej odbija). Ponadto paliwo zmienia swoją objętość w zależności od temperatury (widać to fajnie jak się karnister wożony w bagażniku kurczy i puchnie).

Żeby mieć 95% właściwe wskazania, to trzeba by tankować zawsze z tego samego dystrybutota na tej samej stacji, zawsze pod korek (aż będzie się już paliwo wylewać) i w tej samej temeraturze.

Leszek Kowalski

Data: 2011-06-16 19:06:38
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:itd39g$1ro$1news.mm.pl...

[...]

To, o czym piszesz, to prawda - jeżeli chce się mieć powtarzalne i wiarygodne wyniki spalania. Ja piszę jednak o mierzeniu RÓŻNIC pomiędzy wskazaniem komputera a spalaniem mierzonym pod dystrybutorem. Innymi słowy, przy kilkunastu pomiarach, na różnych stacjach i pistoletach, zawsze wychodziła różnica rzędu 0,2 l (czasem to było 0,21 czasem 0,22, raz 0,19 z hakiem). Samo spalanie też dość powtarzalne - trasa 6,5 - 6,7, miasto 10,5 - 11. Na autostradzie 8,0-8,2.

Data: 2011-06-16 20:12:00
Autor: Bydlę
On 2011-06-16 16:14:55 +0200, "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> said:

[...]

A jakie to ma znaczenie?
Skoro i tak do kajetu wpisuje liczbę zatankowanych litrów, nie "pełny bak"?

 Ponadto paliwo zmienia
swoją objętość w zależności od temperatury

No, to teraz opisz dlaczego mu wychodzą wyniki w drugą stronę.

Żeby mieć 95% właściwe wskazania, to trzeba by tankować zawsze z tego samego
dystrybutota na tej samej stacji, zawsze pod korek

Po co?

--
Bydlę

Data: 2011-06-17 18:36:29
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:itdh1g$li6$1inews.gazeta.pl...
Każdy pistolet inaczej odbija.

A jakie to ma znaczenie?
Skoro i tak do kajetu wpisuje liczbę zatankowanych litrów, nie "pełny bak"?

Tankujesz do odbicia na stacji A i wchodzi ci X litrów (masz pełny bak). Następnie tankujesz Y litrów na stacji B (do odbicia) i to wpisujesz w kajet. Ilość litrów zatankowanych na stacji B dzielisz przez ilośc przejechanych kilometrów między tankowaniami i wychodzi Ci "średnia". Jaką masz pewność, że po zakończeniu tankowania na stacji A i na stacji B, miałeś w baku tyle samo litrów paliwa? No chyba że tankujesz na zupełnie pusty bak.

Leszek Kowalski

Data: 2011-06-17 21:25:57
Autor: Bydlę
On 2011-06-17 18:36:29 +0200, "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> said:

[...]

Po czym nie tankujsz nigdy na jakiejkolwiek innej stacji, tylko na tej i przy użyciu tego pistoletu, by mieć pewność, że zawsze będzie odbijał tak samo.

Ciekawe jak obliczają spalanie ludzie, którzy nie wiedzą o tym, że powinni tankować do odbicia...

--
Bydlę

Średnie spalanie wg komputera pokładowego a rzeczywiste