¦redniowiecze JP II.

Data: 2009-11-23 19:14:30
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
Żałuj±c za swe grzechy, Jan Paweł II regularnie się biczował

No i co z tego?

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-23 19:34:30
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.
abc pisze:
Żałuj±c za swe grzechy, Jan Paweł II regularnie się biczował

No i co z tego?

Nic, poza tym że najprawdopodobniej był masochist±..

Data: 2009-11-23 18:58:02
Autor: KArol
¦redniowiecze JP II.
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Nic, poza tym że najprawdopodobniej był masochist±..
 ooooo...zaczyna sie obrzucanie polskiego Papieza blotem i o to wlasnie chodzi.
Male wyjasnienie: Daily Mail z ktorego dziennik zaczernal informacje to brytyjski tabloid, ktory mial juz sporo wytoczonych procesow za znieslawienie
roznych osobistosci.

Jak kazdy tabloid czyli pisemko dla latwowiernego motlochu, zyje z
naglasniania roznych czesto wymyslonych sensacji.

Data: 2009-11-23 20:42:57
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.
 KArol pisze:
[...]

Daleki jestem od obrzucania porz±dnych ludzi błotem. Ale jednak nie będę chował głowy w piasek przed faktami i prawd±.
Oczywi¶cie powyższe nie odnosi się do papieża, to tylko tak w kwestii obja¶nienia.

Data: 2009-11-24 01:51:02
Autor: sofu
¦redniowiecze JP II.

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci
KArol pisze:

> [...]

chował głowy w piasek przed faktami i prawd±.
Oczywi¶cie powyższe nie odnosi się do papieża, to tylko tak w kwestii

Niektórych biczowanie doprowadza do erekcji i wytrysków.
Zwłaszcza u ludzi ktorzy nie kopulowali pojawialy sie chucie, ktore były
trudne do zniesienia.
Jesli nie masturbowali sie, albo nie pieprzyli sie z kims dla ulzenia sobie,
biczowanie przynosiło im paradoksalnie wyrażna ulge.
Czuli pociag do innych osób wiec czuli sie winni grzesznych mysli. Brali sie
za samobiczowanie.
Z czasem zadawanie sobie bólu wprawialo ich w ekstaze zastepujaca seks lub
byla to forma aktu seksualnego.
To zostało pokazane choc nie do konca w filmie "Matka Joanna od Aniołow"

Nie jest pewne po czym sie biczował JP2 skoro nikt tego nie widział i czy te
jego jeki nie miały innego Ľródła?

sofu

Data: 2009-11-23 19:39:48
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
Żałuj±c za swe grzechy, Jan Paweł II regularnie się biczował

No i co z tego?

Nic, poza tym że najprawdopodobniej był masochist±..

Bez przesady. To normalna praktyka pobożno¶ciowa.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-23 21:37:59
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
Bez przesady. To normalna praktyka pobożno¶ciowa.

Nie wiedziałem.

¦w. Faustyna Kowalska w swoim Dzienniczku napisała tak:

"Dzi¶ poznałam jak niedaleko naszej furty popełniały się grzechy ciężkie.
Było to wieczorem, modliłam się w kaplicy gor±co, potem poszłam odprawić
biczowanie, kiedy za¶ uklękłam do modlitwy, dał mi Pan poznać, jak cierpi
dusza odrzucona przez Boga...".

"Nieraz się zdarza, że czuję zupełny rozkład własnego trupa, co to jest za
wielkie cierpienie, to trudno wyrazić. Choć wol± jestem najmocniej z tym
zgodzona, ale jednak dla natury jest to wielkie cierpienie, większe aniżeli
noszenie włosiennicy i do krwi biczowanie."

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-23 22:32:53
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.
abc pisze:
[...]

Wiesz? Chyba co¶ z ni± było chyba nie tak.  Nie s± to my¶li zdrowej na umy¶le kobiety.

Data: 2009-11-23 13:45:41
Autor: Antenka
¦redniowiecze JP II.
On 23 Lis, 22:32, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
abc pisze:

> [...]

> noszenie włosiennicy i do krwi biczowanie."

Wiesz? Chyba co¶ z ni± było chyba nie tak.  Nie s± to my¶li zdrowej na

Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Jadrysiu, a jednak była zdrowa na umy¶lę, badana kilkakrotnie przez
psychiatrę, bo władze ko¶cielne, przełożona w zakonie bardzo
sceptycznie podchodzili do jej mistycznych wizji. Zachowały się
orzeczenia lekarskie - s. Faustyna nie cierpiała na żadn± chorobę
psychiczn± i naprawdę do¶wiadczyła tego wszystkiego, co zapisywała w
swoim dzienniczku. To wielka mistyczka!:-)

Antenka

Data: 2009-11-24 12:12:00
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.

abc pisze:

[...]

No skoro Ty to mówisz to już nie mam w±tpliwo¶ci :-) , ale jednak to zdanie o "rozkładaj±cym sie własnym trupie" przyprawia mnie o pewn± dozę niedowierzania. :-\

Data: 2009-11-24 05:59:58
Autor: Antenka
¦redniowiecze JP II.
On 24 Lis, 12:12, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Antenka pisze:

> [...]

No skoro Ty to mówisz to już nie mam w±tpliwo¶ci :-) , ale jednak to
zdanie o "rozkładaj±cym sie własnym trupie" przyprawia mnie o pewn± dozę

My¶lę, że s.Faustyna chciała w ten sposób odróżnić słab± i grzeszn±
naturę człowieka od tego co naj¶więtsze - od istoty Boga, który jest
sam± Miło¶ci±. :-)

Antenka

Data: 2009-11-24 18:20:09
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.
Antenka pisze:

[...]

No tak, tylko że słowo miło¶ć można rozumieć na różne sposoby. S± tacy co kochaj± sprawiać innym ból.  ;-)

Data: 2009-11-24 10:36:45
Autor: Antenka
¦redniowiecze JP II.

No tak, tylko że słowo miło¶ć można rozumieć na różne sposoby. S± tacy co kochaj± sprawiać innym ból.  ;-) <

Kto¶ Ciebie skrzywdził? :-((

Jadrysiu, o milo¶ci to my sobie poopowiadamy w innych okoliczno¶ciach.
Dlaczego inni maj± za darmo słuchać mojego wykładu? :-) A tak przy
okazji - chyba miałe¶ na my¶li markiza de Sade. :D

Antenka

Data: 2009-11-24 21:42:57
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.
Antenka pisze:
[...]

Wiele razy.. :-(
Wiesz Antenko, miałem na my¶li miło¶ć ogóln± a nie  mężczyzny do kobiety i odwrotnie.. Ludzie kochaj±  różne rzeczy..
Tak, miałem wła¶nie jego na my¶li.. :-)

Data: 2009-11-24 13:01:14
Autor: Antenka
¦redniowiecze JP II.
Antenka pisze:>> No tak, tylko że słowo miło¶ć można rozumieć na różne sposoby. S± tacy co kochaj± sprawiać innym ból.  ;-) <

Ludzie kochaj± przede wszystkim siebie

Antenka

Data: 2009-11-23 22:40:59
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
Wiesz? Chyba co¶ z ni± było chyba nie tak.  Nie s± to my¶li zdrowej na umy¶le kobiety.

Nie wiem, nie jestem ani kobiet±, ani mistyczk±.  Istotne w tym przypadku jest to, że się biczowała i było to dla niej zupełnie normaln± praktyk± pobożno¶ciow±.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-24 12:11:50
Autor: Jadrys
¦redniowiecze JP II.
abc pisze:
[...]

A kim/czym ty jeste¶ abc? Mógłby¶ nam/mi powiedzieć parę słów o sobie? O ile to nie tajemnica oczywi¶cie..

Data: 2009-11-24 13:40:24
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
A kim/czym ty jeste¶ abc? Mógłby¶ nam/mi powiedzieć parę słów o sobie? O
ile to nie tajemnica oczywi¶cie..

Zwyczajnym mężczyzn± nie szukaj±cym poklasku. Jestem katolikiem i bliska mi
jest ¶redniowieczna mentalno¶ć anonimowa - nie piszę tutaj "od siebie",
tylko przypominam odwieczne nauczanie Ko¶cioła.

Natomiast każdy heretyk pisze "od siebie" i jest przesi±knięty kultem
nowo¶ci i oryginalno¶ci. Kultem, który zacz±ł się szerzyć w okresie
Odrodzenia pogaństwa (Renesansu) a upowszechnił się w okresie O¶wiecenia
(przez Lucyfera).

Je¶li szukasz "własnych my¶li", to omijaj posty podpisane 'abc', czytaj
inne.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-23 21:44:17
Autor: Roger Perejro
¦redniowiecze JP II.

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Bez przesady. To normalna praktyka pobożno¶ciowa.

W XV wieku.

Przemek
--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyja¶niaj±ca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rz±dów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ci±gu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-11-23 21:49:38
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
Bez przesady. To normalna praktyka pobożno¶ciowa.

W XV wieku.

W XX wieku też. Taka np. ¶w. Faustyna Kowalska, która wspomina o biczowaniu w swoim Dzienniczku, zmarła 5 paĽdziernika 1938.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-23 13:51:08
Autor: Antenka
¦redniowiecze JP II.
On 23 Lis, 21:49, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

> [...]

w swoim Dzienniczku, zmarła 5 paĽdziernika 1938.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny..

No ale oni o tym nic nie wiedz±. Nie wiedz± nawet jak bardzo kochała
Polskę i ile dla niej wycierpiała. Wci±ż modliła się za Ojczyznę, za
Naród. Doznała wizji mistycznej - widziała s±d nad Piłsudskim, który
umarł krótko przed ni±. W  "Dzienniczku" zapisała :"chyba Boże
Miłosierdzie zwyciężyło".  To "chyba" nie jest jedank niczym pewnym..

Antenka

Data: 2009-11-24 09:18:46
Autor: abc
¦redniowiecze JP II.
No ale oni o tym nic nie wiedz±. Nie wiedz± nawet jak bardzo kochała
Polskę i ile dla niej wycierpiała.

Dlatego na tym wirualnym poletku bitwy w rzeczywistej wojnie o ¶wiadomo¶ć
Polaków musimy ci±gle przypominać o oczywistych oczywisto¶ciach.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2009-11-25 04:43:52
Autor: Grzegorz Z.
¦redniowiecze JP II.
Dnia Mon, 23 Nov 2009 19:39:48 +0100, abc napisał(a):

Żałuj±c za swe grzechy, Jan Paweł II regularnie się biczował

No i co z tego?

Nic, poza tym że najprawdopodobniej był masochist±..

Bez przesady. To normalna praktyka pobożno¶ciowa.

To może ucinanie niemowlętom napletków też uznajesz za "normaln± praktykę
pobożno¶ciow±" ?

--
"Każdy my¶l±cy człowiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2009-11-23 23:06:26
Autor: J-23
¦redniowiecze JP II.
On 23 Lis, 19:14, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> Żałuj±c za swe grzechy, Jan Paweł II regularnie się biczował

No i co z tego?

Tysz sie masturbujesz rzemykiem?
A moze koles seminarzysta Ci obciaga?
Miedzy jednym razem, a drugim.

J-23 itede

Data: 2009-11-25 04:25:16
Autor: Grzegorz Z.
¦redniowiecze JP II.
Dnia Mon, 23 Nov 2009 19:14:30 +0100, abc napisał(a):

Żałując za swe grzechy, Jan Paweł II regularnie się biczował

No i co z tego?

Ano to że w pierwszym lepszym więźniu masz cele pełne takich "pobożnych
mistykĂłw" ktĂłrzy takĹĽe siÄ™ samookaleczajÄ….

A sam wikary z Wadowic jednak nie był zdrowy na umyśle, podobnie zresztą
jak owa "Faustyna" która była schizofreniczką.

=========================

Bardzo długo niezrozumiałe samookaleczanie było poza zainteresowaniem
badaczy. Stało się jasne, że jest to problem, w obliczu coraz to większego
nasilania się tego zjawiska. Dzisiaj chyba nikt już nie ma wątpliwości, że
akty samouszkodzeń dotyczą nie tylko więźniów,lecz także wydawało by się
„zwykłych” ludzi. Bardzo często-ludzi młodych. Dane empiryczne podają, że
samookaleczenie siÄ™ nie jest wcale zjawiskiem rzadkim. Problem ten dotyczy
około 5% populacji studenckiej i w znacznie większym stopniu młodzieży
szkolnej.

Samouszkodzenia umiarkowane, o których będzie mowa, zalicza się do zachowań
autodestruktywnych. Pojęcie autodestruktywności jest jednak niezwykle
obszerne, gdyĹĽ zachowania noszÄ…ce miano autodestruktywnych obejmujÄ… zarĂłwno
działania o najbardziej samoniszczącym charakterze, np. samobójstwo, ale
także działania bardziej zakamuflowane, takie jak np. nałogi, zaniedbania,
szkodliwe nawyki żywieniowe. Czym więc są owe samouszkodzenia umiarkowane?
Według Armando Favazzy są to takie akty bezpośredniej autodestruktywności ,
w ktĂłrych jednostka zmierza do wyrzÄ…dzenia sobie natychmiastowej krzywdy i
gdzie przedmiotem agresji staje się jej własne ciało. Dodać należy także,
ĹĽe zachowanie autodestruktywne nie ma charakteru samobĂłjczego. IstniejÄ…
trzy rodzaje tak rozumianych samouszkodzeń:

a) wielkie(jak np. obcięcie kończyny)-występują najrzadziej, mają jednak
najpowaĹĽniejsze konsekwencje zdrowotne; towarzyszÄ… zazwyczaj psychozom lub
stanom ostrego upojenia alkoholowego

b) stereotypowe (np. rytmiczne uderzania głową)- występują najczęściej w
upośledzeniu umysłowym

c) umiarkowane – występują najczęściej; często towarzyszą zaburzeniom
odżywiania i zaburzeniom osobowości typu borderline

Zachowania autodestruktywne wielu z nas zapewne dziwią, a nie rzadko wręcz-
szokują. Dlaczego właściwie ktoś miał by kaleczyć swoje ciało? Otóż tak jak
oczywistym jest założenie o awersyjności samouszkodzeń, tak mniej
oczywistym jest założenie o ich subiektywnej wartości pozytywnej.
Odpowiadając więc na postawione wcześniej pytanie stwierdzić można, że
osoby samookaleczające się czerpią w ten dramatyczny sposób określone
korzyści psychologiczne. Akty autoagresji pełnią więc pewne funkcje.
Babiker i Arnold wyróżniają 15 funkcji samookaleczeń, zgrupowanych w pięć
większych kategorii:

- funkcji związane z radzeniem sobie i przetrwaniem – W tym przypadku
zachowania autodestruktywne służą regulacji napięcia emocjonalnego

„Mam problem z wyrażaniem uczuć, szczególnie tych negatywnych, nie lubię
mówić o swoich problemach. Siłą rzeczy emocje nieuwalniane na zewnątrz
kumulowały się, problemów robiło się coraz więcej. Okazało się, że żyletka
i samookaleczenia to doskonały sposób na pozbywanie się negatywnych uczuć”

- funkcje związane z Ja- Tutaj akty samookleczania mogą prowadzić do
uzyskania poczucia kontroli i autonomii, czy tworzenia warunkĂłw do
zatroszczenia siÄ™ o siebie

"Dopiero gdy poczuję ból oraz zobaczę krew na mojej ręce, to wtedy wiem, że
naprawdę żyję!”

- funkcje odnoszące się do wcześniejszych doświadczeń traumatycznych- jak
np. ekspresja cierpienia wynikajÄ…cego z urazu, lub ponowne jego przeĹĽycie

- funkcje zwiÄ…zane z samokaraniem i pozostawaniem w roli ofiary- obok
uwolnienia siÄ™ od poczucia winy poprzez karanie siebie rĂłwnieĹĽ karanie
zinternalizowanego obrazu prześladowcy

„Na początku chodziło o ulżenie sobie, uspokojenie. Potem trochę zaczęło
się to zmieniać. Kiedy zaczęłam mieć problemy z odżywianiem, autoagresja
stała się raczej karą. Nie udało mi się trzymać diety – cięłam się. Żeby
mieć nauczkę na przyszłość. Żeby sobie pokazać, jak bardzo się nienawidzę”
- funkcje dotyczÄ…ce relacji z innymi ludĹşmi- np. komunikowanie, wywieranie
wpływu, karanie innych

Nasuwa się pytanie: gdzie należy szukać wyjaśnień zjawiska
autodestruktywności?

Wielu badaczy uważa, że przyczyn należy upatrywać zarówno w pewnych
czynnikach ryzyka jak i indywidualnych czynnikach intrapsychicznych. Do
czynników ryzyka wystąpienia samouszkodzeń zaliczyć można doświadczenia
traumatyczne, szczegĂłlnie przemoc fizycznÄ… i seksualnÄ…. Ogromne znaczenie
ma takĹĽe relacja przywiÄ…zania. Jak pokazujÄ… liczne badania,
wczesnodziecięce zaniedbanie i ukształtowanie się wzorca pozabezpiecznego
przywiązania w sposób znaczący wpływają na wystąpienie zachowań
autodestruktywnych. Do czynników intrapsychicznych zwiększających ryzyko
autodestrukcji zaliczyć można z kolei: stosunek do własnego ciała,
obejmujący m.in stopień jego akceptacji. Właśnie brak akceptacji swojego
ciała u osób chorych na anorexię czy bulimię może być jednym z czynników
wpływających na zwiększoną w tych grupach liczbę samookaleczeń. Oprócz
stosunku do własnego ciała i wspomnianej wcześniej relacji przywiązania
ważną rolę w kształtowaniu się tendencji autodestruktywnych pełni proces
zwany dysocjacją. Dysocjacja w ujęciu Amerykańskiego Towarzystwa
Psychiatrycznego oznacza, że : ”co najmniej dwa procesy lub dwie treści
psychiczne nie zostają zintegrowane, podczas gdy z reguły, w normalnych
warunkach współwystępują one w świadomości, pamięci, tożsamości”. Oznacza
to, że określone ciężkie do zniesienia doznania(np. bólowe), emocje zostają
wyłączone z pola świadomości, co redukuje napięcie i utrwala tendencje
autodestruktywne. Mówiąc inaczej dysocjacja ułatwia atak na siebie,
wyłączając określone aspekty Ja( np. ciało).

Problem samookaleczeń jest duży, bardzo często jednak- niedostrzegalny.
Osoby okaleczające się przeważnie starannie ukrywają rany, długa bluza,
opaski na ręce. Mimo, że większość z nich stara się ukryć fakt
samookaleczenia się, robi to tak, aby jednak „coś” było widać. To „coś” to
nie tylko rana, ale także (a może przede wszystkim) głęboki smutek,
zagubienie i wiele innych odczuć, które trudno nam sobie wyobrazić. Musimy
mieć świadomość, że okaleczanie się to nie cecha „świrów”, ale normalnych,
bardzo wraĹĽliwych ludzi, ktĂłrzy potrzebujÄ… naszego wsparcia. A oto kilka
wskazówek jakie postawy mogą okazać się pomocne:

- przede wszystkim akceptacja i szacunek

- wyrażanie szacunku podczas słuchania

- traktuj osobę z godnością

- nie stawiaj ultimatum

- nie podwaĹĽaj bĂłlu i rozpaczy

Literatura:

Suchańska, A., Wycisk, J. (2006) Samouszkodzenia. Istota, uwarunkowania,
terapia. Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe
Babiker, G., Arnold, L. (2002) Autoagresja. Mowa zranionego ciała. Gdańsk:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne http://psychika.net/2008/04/samookaleczenia-o-przyjemnoci-pyncej-z.html

¦redniowiecze JP II.