Średniowieczny kodeks rycerski

Data: 2009-11-16 21:49:37
Autor: abc
Średniowieczny kodeks rycerski
W punktach:

1. Bądź zawsze oddany Bogu, Ojczyźnie, Panu.

2. Nigdy nie bądź tchórzliwy.

3. Bądź ambitny i podążaj do celu.

4. Przegrane bitwy znoś z honorem.

5. Bądź wzorem dla innych.

6. Szanuj ludzi wokół siebie.

7. Dobro i prawość przed niesprawiedliwością broń.

8. Bądź hojny dla ludzi w potrzebie.

9. Bądź wierny swym zasadom i ideałom.

10. Nie krzywdź słabszych.

Data: 2009-11-16 22:13:04
Autor: u2
Średniowieczny kodeks rycerski
abc pisze:

10. Nie krzywdź słabszych.

To dlatego krzyżacy grabili i łupili ?

Data: 2009-11-16 22:22:34
Autor: abc
Średniowieczny kodeks rycerski
10. Nie krzywdź słabszych.

To dlatego krzyżacy grabili i łupili ?

Prusowie grabili i łuplili Mazowsze i dlatego książę mazowiecki Konrad
zaprosił Krzyżaków.

Data: 2009-11-16 13:40:25
Autor: Antenka
On 16 Lis, 22:22, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

> To dlatego krzyżacy grabili i łupili ?

Prusowie grabili i łuplili Mazowsze i dlatego książę mazowiecki Konrad
zaprosił Krzyżaków.

I to był niewybaczalny błąd

Antenka

P.s. Kodeks rycerski jest piękny, ale dzisiaj już nie ma rycerzy, to
bezpowrotnie wymarły gatunek.

Data: 2009-11-17 08:59:26
Autor: Jadrys
Antenka pisze:
[...]

Ależ są jeszcze, Antenko! Wystarczy się rozejrzeć wokół :-)

Pozdrawiam :-)

Data: 2009-11-17 00:51:15
Autor: Antenka
On 17 Lis, 08:59, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Antenka pisze:

> [...]

> bezpowrotnie wymarły gatunek.

Ależ są jeszcze, Antenko! Wystarczy się rozejrzeć wokół :-)

No nie wiem tych, których znałam już dawno pomarli - to moi
przodkowie. Ale niedawno poznałam takiego jednego szlachetnego
chłopczyka :-). Ciekawe czy umie władać mieczem hihihi ;-) Jeśli tak,
to uznam, że to prawdziwy rycerz.

Antenka

Pozdrawiam :-))

Data: 2009-11-17 10:04:15
Autor: jadrys

Antenka pisze:

[...]

Na pewno umie. :-)  Choć ocena należy oczywiście do Ciebie :-)

Data: 2009-11-17 05:04:08
Autor: Marek
On 17 Lis, 10:04, jadrys <c...@yahoo.com> wrote:
Antenka pisze:

> [...]

> Antenka

> Pozdrawiam :-))

Na pewno umie. :-)  Choć ocena należy oczywiście do Ciebie :-)

Te Jadrys: walenie konia to jeszcze nie wszystko - trzeba sie
sprawdzic w boju !

Data: 2009-11-17 08:37:31
Autor: Antenka
On 17 Lis, 14:04, Marek <mwisniewski2...@googlemail.com> wrote:

> Na pewno umie. :-)  Choć ocena należy oczywiście do Ciebie :-)

Te Jadrys: walenie konia to jeszcze nie wszystko - trzeba sie
sprawdzic w boju !- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Oto przykład "rycerza" .Wstydź się Marku :(

Antenka

Data: 2009-11-17 01:08:17
Autor: J-23
Średniowieczny kodeks rycerski

> To dlatego krzyżacy grabili i łupili ?

Prusowie grabili i łuplili Mazowsze i dlatego książę mazowiecki Konrad
zaprosił Krzyżaków.

To jest eufemizm, "zaprosil".
Wyobraz sobie ze W.Jaruzelski tak by "zaprosil" armire radziecka do
Polski???
Na szczescie Polacy wespol z Litwinami, stlukli "na kwasne jablko" te
zlodziejska holota,
z krzyzami maltanskim na plaszczach i tarczach.
Niestety do Holdu Pruskiego krzyzacy grabili i panoszyli sie dalej na
Warmii i Zmudzi.
Zas konsekwencja historyczna tego "zaproszenia" bylo ze
tzw. Prusy Wschodnie na kilka wiekow zostaly odlaczone od Polski.
Jeszcze wazniesza sprawa jest, ze w ten sposob znacznie uszczuplono
dochody z tych terenow, do skarbu Korony Polskiej.
A warto wiedziec ze zajete ziemie byly zyzne, to po pierwsze.
Wazniesze jednak ze Krzyzacy przejeli wisloujscie i kontrolowali
handel zbozem.
Krzyzacy na terenie Polski posiadali 23 komturie,
i kazda z nich posiadala skarbiec, rowny skarbcowi Korony Polskiej.
Klecho glupi naucz sie lepiej historii powszechnej Polski,'
zamim zacznie wypisywac te swoja wypierdy antypolskie.

J-23 itede

Data: 2009-11-17 12:05:46
Autor: abc
Średniowieczny kodeks rycerski
Zas konsekwencja historyczna tego "zaproszenia" bylo ze
tzw. Prusy Wschodnie na kilka wiekow zostaly odlaczone od Polski.

Odłączone? Najpierw były pruskie, a potem niemieckie (protestanckie).

Hołd Pruski niektórzy uważali to za błąd Zygmunta I, ponieważ Zygmunt I mógł
doprowadzić do całkowitej likwidacji tego państwa i przyłączyć ziemie
pruskie do Polski. Luterański książę nie mógł liczyć na poparcie zachodu.

Zawarty traktat wskazywał na politykę Jagiellonów wobec innowierców. Traktat
krakowski jest pierwszym w Europie traktatem katolickiego władcy z
protestanckim władcą.

Data: 2009-11-17 04:13:22
Autor: J-23
On 17 Lis, 12:05, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

Zawarty traktat wskazywał na politykę Jagiellonów wobec innowierców. Traktat
krakowski jest pierwszym w Europie traktatem katolickiego władcy z

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

historia Warmii
http://pl.wikipedia.org/wiki/Warmia#Pradzieje_.28do_1243.29
I Zmudzi
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBmud%C5%BA

Historia w/w terenow ze szczegolnym uwzgednieniem udzialu gownianej
holoty z krzyzami na plaszczach.
Szkoda ze saraceni nie wybili w pien tej szumowiny europejskiej,
ktora po krucjatach rozlala sie po Europie. Wszedzie siejac zamet i
bezprawie

Traktat Krakowski ustanawial powstanie lennego panstwa Pruskiego na
terenach Polski.
Formalna (zaznaczam formalna) konsekwencja tegoz traktatu byl Hold
Pruski.
Zygmunt Stary slusznie postapil ze uzaleznil Ksiestwo Pruskie od
Korony Polskiej.
Wyobrazic sobie mozna co by sie dzialo w owczesnej Europie, ktora
zalalaby holota krzyzacka,
wygoniona z terenow bylego panstwa krzyzackiego.
Rez i bezprawie!

J-23 itede

Data: 2009-11-17 17:16:48
Autor: abc
Średniowieczny kodeks rycerski
Zygmunt Stary slusznie postapil ze uzaleznil Ksiestwo Pruskie od
Korony Polskiej.

Niesłusznie. Mógł je inkorporować do Korony, a luterańskiego heretyka Hohenzollerna skazać na banicję.

Data: 2009-11-17 09:40:35
Autor: J-23
On 17 Lis, 17:16, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

Hohenzollerna skazać na banicję.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

powtorze:
[...]

Ponad to:
Pomorze Gdanskie powrocilo do Polski zachowujac pewna autonomie i
liczne przywileje
    * Polska odzyskala ziemie chelminska i ziemie michałowska
    * Polska uzyskala czesc Powisla z Malborkiem i Elblagiem
    * utworzono dominium warminskie, ktore wraz z pozostalymi ziemiami
przylaczonymi do Polski stanowic mialo nowa prowincje - Prusy
Krolewskie
    * uszczuplone panstwo zakonu krzyzackiego ze stolica w Krolewcu
stalo się odtad polskim lennem, ktorego kolejni przywodcyzobowiazani
byli odtad skladac hold wladcy polskiemu.

To nie jest malo!

Swoja droga skutki tego "zaproszenia" Zakonu Szpitala Najświetszej
Marii Panny... przez Konrada Mazowieckiego, do Polski okazaly sie
brzmienne, w tragiczne dla Polski wydarzenia historyczne. Wszelkie
bestialstwa i grabieze ziem polskich czynili chrzescijanie, czyli
rycerze Zakonu Najswietszej Marii Panny... zwani tez Krzyzakami.
Dopiero  traktat z lutranskim kacerzem, ukrocil dalsze panoszenie sie
krzyzactwa na ziemiach polskich.

J-23 itede

Data: 2009-11-17 19:37:41
Autor: abc
Średniowieczny kodeks rycerski
Zygmunt Stary slusznie postapil ze uzaleznil Ksiestwo Pruskie od
Korony Polskiej.

Niesłusznie.  Zamiast uzależnienia (lenno) mógł po prostu włączyć te ziemie do Korony bezpośrednio, a heretyckiego uzurpatora Hohenzollerna przepędzić.

Data: 2009-11-17 20:07:11
Autor: J-23
On 17 Lis, 19:37, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

do Korony bezpośrednio, a heretyckiego uzurpatora Hohenzollerna przepędzić.

Takis madry?
To przypomnij skad sie wziela ta katolicka holota na polskich
ziemiach?
Kto ogniem i mieczem i ze znakiem krzyza, gnebil niemal bezbronnych
miszkancow ziem polskich?
Kto grabil i niszczyl zaslaniajac sie znakiem krzyza, polskie dobra?
Kto?
Byla to katolicka holota!
Holota zbrojna, sprowadzona z terenow Europy zachodniej.
Ktora nastepnie wylala sie na caly swiat.
I tam rowniez grabila i mordowal w imie boze.

J-23 itede

Data: 2009-11-18 05:36:23
Autor: Prawusek

"J-23" <khanula@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

Holota zbrojna, sprowadzona z terenow Europy zachodniej.
Ktora nastepnie wylala sie na caly swiat.
I tam rowniez grabila i mordowal w imie boze.

Prymitywne żydokomusze opisanie historii a la Helene Schechter

Data: 2009-11-17 22:45:30
Autor: J-23

On 17 Lis, 19:37, "abc" <a...@wp.pl> wrote:> >Zygmunt Stary slusznie postapil ze uzaleznil Ksiestwo Pruskie od

> [...]

I tam rowniez grabila i mordowal w imie boze.

J-23 itede

Prymitywne żydokomusze opisanie historii a la Helene Schechter

Tia!
Jak wiadomo powszechnie nie bylo krucjat i konkwisty???
Zas katole do podbijanych ludow przybywali z Golabkiem Pokoju.
Rozdawali darmowe obiadki, i slodycze.
To zloto, ktore zwozili do Europy, wciskano im na sile,
i wbrew ich woli.
Qwa, klamac i klamac, a klamstwo stanie sie prawda.

J-23 itede

Data: 2009-11-17 12:56:25
Autor: pan Piotr Glownia h. Godzyamba
On Mon, 16 Nov 2009 21:49:37 +0100, abc wrote:

[...]

W Polsce rycerstwo stanowiła drużyna Wojów. Niejako pogańska
formacja w której służyło wielu rycerzy w ekwipunku nawet Wikingów.
Co z powodu przybrania chrześcijaństwa głównie z powodów
politycznych w Polsce podaje raczej w powątpiewanie, że powyższa
lista odnosi się faktycznie do kodeksu polskiego rycerstwa.
Polskiego rycerstwa, którego kodeks przetrwał w stan szlachecki.
Szlacheckie cnoty nie różnią się od tej listy życzeń powyżej?

sarmackiej narodowości i sarmackiej nacji, pan Piotr Głownia h. Godzyamba
--
http://web.telia.com/~u85446208/
Jeszcze Sarmacja nie padła, jeszcze my Szlachta żyjemy!

Średniowieczny kodeks rycerski