Środa: PiS w formie przetrwalnikowej.

Data: 2010-09-21 08:33:05
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Środa: PiS w formie przetrwalnikowej.
Przed wyborami prezydenckimi Jarosław Kaczyński dzielił Polskę. Wynikało to z taktyki jaką przyjął. Z polityki grania na wyborców. W tej chwili partia PiS zajmuje pozycję hardcorową, zbiera się do takiej postaci przetrwalnikowej, żeby trwać w jakiejś takiej formie przez następnych kilka lat - podsumowała Magdalena Środa w programie "Tomasz Lis na żywo"
Czy podziały między Polakami są do przezwyciężenia? Czy jesteśmy już tak podzieleni, że nie do sklejenia? Od takich pytań Tomasz Lis zaczął swój program nawiązując do słów wiersza do Jarosława Kaczyńskiego autorstwa Jerzego Rymkiewicza Ale już sam dobór gości w studiu nie pozostawał złudzeń jak bardzo jesteśmy podzieleni: Magdalena Środa, Mariusz Błaszczak (szef klubu PiS), Zdzisław Krasnodębski, Róża Thun (europosłanka PO). - Mamy dwie Polski? Gdzie przebiega linia podziału w kontekście ostatniego półrocza - dopytał LiS.

- Na pewno mamy dwie Polski, co było widać było po wyborach prezydenckich. Polska PiS czy PO, Polska A czy B - zależy jak ją będziemy nazwać, widać było w wynikach wyborczych. Ten podział wynikał też z tego, że taktyką jaką przyjął wtedy Jarosław Kaczyński była polityką grania na wyborców. W tej chwili partia PiS zajmuje pozycję hardcorową, zbiera się do takiej postaci przetrwalnikowej, żeby trwać w jakiejś takiej formie przez następnych kilka lat. I ten podział nie jest już taki widoczny. Ludzie, którzy uwierzyli w łagodność Jarosława Kaczyńskiego teraz się od tego odcięli - zawyrokowała Środa.

- Podziały są i będą, społeczeństwo jest jednorodne, w tym tkwi jego siła. Pani obwinia za podziały tylko jedną stronę - Jarosława Kaczyńskiego, ale to Tusk mówi, że dba o to, żeby wygrać wybory. A to, że skupiamy się tylko na katastrofie smoleńskiej to nie prawda - odpowiedział jej Błaszczak. I na dowód przytoczył statystyki. Od 3 sierpnia PiS zwołał 19 konferencji na tematy gospodarcze. Wspierał go Krasnodębski: - Myślę, że PiS zajmuje się też innymi tematami. Ale gdybyśmy się teraz przyjrzeli społeczeństwu i zastanowili czy Polacy są podzieleni, to zgodziłbym się z panią profesor - zwrócił się do Środy. - Te emocje już ustąpiły, bo to nie jest kampania wyborcza. Ale moim zdaniem nadal są. I nie wiem czy to się sklei. To emocje są. I nie wiem czy to się sklei. Jego zdaniem są kręgi inteligencji, które odrzucają i są krytyczne wobec tego rządu i obozu władzy. Są krytyczni wobec prezydenta. - Od czasu akcji krzyż, nie zaprezentował żadnej wizji Polski. No, może to się jeszcze stanie - mówił Krasnodębski.

Wśród Polaków są środowiska różne. I możemy naszą politykę skupić albo na tym, żeby zabrać się za robotę w tym kierunku, gdzie jest dużo do zrobienia. Albo żeby stawiać jakieś bariery emocjonalne i budować je i rozniecać - skwitowała Róża Tuhn.

Środa do Błaszczaka: Pan jest chyba za młody, by pamiętać stan wojenny I zaczęła się dyskusja o krzyżu na Krakowskim Przedmieściu. - Mnie to przeszkadzało - mówiła Tuhn. - A mnie nie - odpowiedział Błaszczak. Niech pan sobie wyobrazi, że Jarosław Kaczyński wygrywa wybory. I grupa harcerzy przynosi jakiś totem przed Pałac Prezydencki, żeby przeciwnicy prezydenta mogli sobie tam fetować - włączyła się Środa. - Ale nie było takich intencji - bronił się Błaszczak. - Krzyż nie pełnił funkcji religijnych, tylko jakiegoś totemu - przerwała mu Środa.

Chwilę później atmosfera była jeszcze gorętsza. - W stanie wojennym układaliśmy krzyż z kwiatów i tak samo mówiono, że ten krzyż jest wykorzystywany politycznie - stwierdził Krasnodębski. - O nie, nie, nie. To porównanie jest nieuzasadnione. Pana nie było w stanie wojennym w Polsce. Wtedy było zupełnie inaczej - przerwała mu Środa. Ale Krasnodębski nie dał jej do kończyć. - Pani prof. Środa wie lepiej gdzie ja byłem. Proszę sprawdzić gdzie ja byłem - odpowiedział jej. Ale Środa nie zwróciła na to uwagi. I ciągnęła: - To porównane jest bardzo poważnym nadużyciem. Wtedy była władza komunistyczna, opozycja układała krzyż na znak suwerenności tego narodu. - Nie tylko, nie tylko - wtrącił Błaszczak.

- Pan jest chyba za młody, żeby to pamiętać - stwierdziła Środa.

Po trzydziestu minutach dyskusji w podobnym tonie i wytykaniu co, kto, o czym powiedział, Lis skwitował: - Ta rozmowa przekonuje mnie, że chyba Rymkiewicz miał rację, że co się podzieliło, przez długi czas będzie się sklejać.

Córka Wassermanna: Do mojego ojca też mówiono, że ma krew na rękach Spokojniej w studiu się zrobiło, gdy Lis połączył się z córką Zbigniewa Wassermann. Z krakowskiego studia mówiła: - Moim obowiązkiem jest zadawać pytania do końca. A nie skupiać się na walce o krzyż, bo jednak ważniejsze są fakty, a nie symbole.

- A jak reaguje pani na wszelkie stwierdzenia po obu stronach, z których wynika pewna łatwość przypisania winy z jednej strony pilotom, z drugiej strony "Tusk ma krew na rękach"? - zapytał Lis.

- Reaguję zawsze tak samo. Protestuję ja i cała moja rodzina. Podpisaliśmy list w obronie całej załogi pilotów. Protestowaliśmy też, gdy próbowano sugerować, że to może Lech Kaczyński naciskał. Zdecydowanie jest za wcześnie, żadnej wersji wykluczyć nie wolno. Ale też nie wolno dziś mówić kategorycznie o jakiejkolwiek, bo nie ma do tego podstaw.

- A od słów "Tusk ma krew na rękach" chciałaby się pani zdystansować? - dopytywał Lis.

- Przywykłam już, że debata polityczna jest bardzo ostra. Dla mnie za ostra. Chciałam przypomnieć, że jak była sprawa śmierci pani poseł Barbary Blidy to również jeden z posłów PO krzyczał do mojego ojca, że ma krew na rękach, gdy dziś wiemy, że z tą sprawą nie miał żadnego związku - odpowiedziała Małgorzata Wassermann.

Na koniec stwierdziła: - Siły mi na pewno starczy. Mam chwile zwątpienia, ale wtedy sobie myślę tak: Mój tata by nigdy tego nie zostawił, gdybym ja zginęła. On by do ostatniego momentu walczył. I nie tylko o mnie. O wszystkich.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8404093,Sroda__PiS_w_formie_przetrwalnikowej.html#ixzz108vtKhDJ

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potknąć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

Data: 2010-09-21 08:51:35
Autor: awe
Środa: PiS w formie przetrwalnikowej.
Sroda to popierdolona kucharka ktorej ktos za maslo pewnie dal jakis tam tyul. Czesc z jej pokolenia wsiadlo na traktory a te nie wiedziec czemu wyrwano z roli i poslano w dohtory - efekt jest taki ze mam wrazenie iz to babsko ma mentalnosc prymitywnego buca i w tych kategoriach te jej wypowiedzi nalezy odbierac.
Sroda chyba nie ma meza?
awe

Data: 2010-09-21 08:56:09
Autor: Krzysztof

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i79kbl$5gd$1news.onet.pl...
[...]
A kaczor ma żonę ? A doktorat zrobił podpierając się leninowską ideologią ? Ja wolę już za to masło.

K.

Data: 2010-09-21 09:22:39
Autor: awe

Użytkownik "Krzysztof" <osiemk_usun@wp.pl> napisał w wiadomości news:i79kuc$n7a$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
a co to ma wspolnego ze sroda?
awe

Data: 2010-09-21 09:21:12
Autor: Krzysztof

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i79m5l$bdt$1news.onet.pl...

[...]

A co ma do rzeczy , czy Środa ma męża , czy nie ?
A co ma do rzeczy jej doktorat ?
Dokładnie to co napisałes mozna przypisać twojemu "idolowi".

K.

Data: 2010-09-21 13:46:16
Autor: awe

Użytkownik "Krzysztof" <osiemk_usun@wp.pl> napisał w wiadomości news:i79md8$s46$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -
no wlasnie nic nie ma wiec nie bardzo rozumiem czemu pokazywac te babe w mediach. jak ja czytam czy slucham to czuje sie jakbym wpadl do magla
awe

Data: 2010-09-21 09:01:22
Autor: Jarek nie obronił kżyża
[...]

Dlaczego sądzisz innych "podług siebie"? Nie każdy jest "tobie podobny".

Przemysław Warzywny

Data: 2010-09-21 09:24:00
Autor: Dirko
Środa: PiS w formie przetrwalnikowej.
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i79kbl$5gd$1news.onet.pl...

Sroda chyba nie ma meza?
awe

    To jest argument nie do przebicia.

Data: 2010-09-21 14:44:40
Autor: Grzegorz Z.
[...]

Kiedyś mówiono że Jarek ma. I że kota też.

--
"Zostawcie kżyża mjastu"

Data: 2010-09-21 10:00:29
Autor: Miglanc

Ale jest już kandydat na męża! Wielki patriota, zasłużony człowiek lewicy. W wyborach prezydenckich 2010 zdecydowanie przysporzył głosów lewicy! Tak to on! Prezes PiS! http://www.youtube.com/watch?v=HaDZ9AV_BmI

--

Zahir

Data: 2010-09-21 14:43:40
Autor: Grzegorz Z.
Środa: PiS w formie przetrwalnikowej.

Sroda to [-- -- ] kucharka

"Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest tobie podobny"

--
"Zostawcie kżyża mjastu"

Środa: PiS w formie przetrwalnikowej.