Środa do Cymańskiego: Czemu nie powiesi pan krzyża w PE?

Data: 2011-10-18 08:44:24
Autor: Przemysław W
Środa do Cymańskiego: Czemu nie powiesi pan krzyża w PE?
Awantura o krzyż - tak można streścić program "Tomasz Lis na żywo", w którym politycy dali nam przedsmak tego, jak będzie wyglądała sejmowa debata o krzyż w Sejmie.

Że awantura będzie, można było się domyślić już po zaproszonych gościach. W warszawskim studiu programu Tomasza Lisa pojawili się Magdalena Środa, Robert Biedroń, Robert Leszczyński, Stefan Niesiołowski, Tadeusz Cymański, John Godson i dominikanin Paweł Gużyński, (łączenie ze studiem w Toruniu).

Lis zaczął od pomysłu Ruchu Palikota, który ma już gotowy wniosek o zdjęcie krzyża z sejmowej ściany sali obrad. - To dobry pomysł, zaczynamy nową kadencję, zaczynamy porządkować nowy dom, jak mamy to robić, kiedy w tym domu, ukradkiem w nocy, happeningowo powieszono symbol jakiejś wiary, który dzieli społeczeństwo - zaczął Biedroń.

- Nie mam wrażenia, żeby dzielił społeczeństwo - wtrącił Lis.

- Dzieli, bo żyjemy w państwie demokratycznym, w którym parlament powinien być autonomiczny od religii, to jest zapisane w Konstytucji, tak jest zapisany rozdział państwa od Kościoła - wyjaśnił Biedroń.

Czemu w Polsce mamy mieć krzyż, skoro w PE go nie ma?

Niesiołowski niechętnie stwierdził: - Nie wiem, czy jest sens z tym dyskutować, jakaś grupa się domaga zdjęcia krzyża, grupa, która ma małe poparcie, zachowują się jakby rządzili Polską. Jakie zagrożenie? Że w nocy powiesili? Jezus w nocy zmartwychwstał. Uznał, że i tak inicjatywa Ruchu Palikota nie ma znaczenia, bo to PO ma większość w parlamencie, a większość nie chce ściągać krzyża ze ściany. - Nie z takimi wrogami jak grupa Palikota sobie poradzimy, Kościół sobie radził od czasów Nerona, jesteście żałośni w tej batalii z Kościołem - zwrócił się do polityków z Ruchu Palikota.

Leszczyński mówił: - Żądamy respektowania prawa, nie walczymy z religią. Krzyż wisi w sali, która ma dawać przykład swej świeckości Polakom, on wisi tam bezprawnie. Cymański zaatakował nieobecnego Palikota. Zwrócił się do Lisa:- Szkoda, że pan nie pokazał innych wypowiedzi Palikota, który składając przysięgę poselską, zakończył ją słowami: Tak mi dopomóż Bóg. Nie spotkałem nikogo, komu krzyż w Sejmie by przeszkadzał, nikogo, kogo by uwierał nawet. Ten temat wywołuje ogromne emocje, będziemy o tym mówić, a kolejki u lekarza czekają, tym się zajmijcie, to jest ściema - mówił. Przypomniał, że krzyż, który wisi na sejmowej ścianie jest od matki ks. Popiełuszki. - Popiełuszki. Nie róbmy cyrku z poważnej rzeczy - apelował.

Zaatakowała go Magdalena Środa: - Czy nie ma pan pokusy, żeby w Europarlamencie powiesić krzyża? Czemu pan tego nie zrobi? - pytała retorycznie. I odpowiadała: - Bo tam jest szacunek dla krzyża. Dlatego też nie umieszczamy go na stadionach. Jest kompromitacją, że wisi w miejscu, gdzie toczy się walki. Parlament to miejsce gdzie zderzają się różne postawy, ten krzyż, który jest symbolem pewnej religii, jest symbolem miłości i tolerancji, a wy korzystacie z niego jak z symbolu pewnej przemocy - mówiła Środa. I dopytywała Cymańskiego o PE:- Czemu pan tam nie powiesi krzyża?

- Dlatego że w UE, w Belgii, nie wolno zrobić niczego co by uderzyło w muzułmanów - odpowiedział europoseł PiS. A Środa zapewniała go, że to właśnie świadczy o tym, że instytucja jest neutralna światopoglądowo. I nie odpuszczała Cymańskiemu: - Niech pan powiesi tam krzyż! Czemu pan nie zabiera tam głosu o krzyżu czy aborcji? Pan bierze tam pieniądze. Czemu w Polsce mamy mieć krzyż? - pytała.

- Bo większość tego chce - odpowiedział jej Niesiołowski. Ale Środa znów zwróciła się do Cymańskiego: - W Polsce inaczej się pan zachowuje, tam inaczej. Proszę tam powiesić krzyż - mówiła.

Czemu pan nie reaguje?

Cymański się oburzył, że Lis nie reaguje: - Niech pan zwraca uwagę na takie nietakty, że ja tam pracuję, pieniądze biorę, a nie wieszam krzyża. Czemu pan nie reaguje? - pytał Lisa. Lis mu odpowiedział: - Niech pan powie, że nie to jest niestosowne, na tym polega wolność słowa.

Na chwilę udało się do dyskusji włączyć Godsonowi: - Ubolewam nad tym, że krzyż stał się takim punktem konfliktu, zamiast jedności - zaczął. Nie dokończył.

Wtrąciła się Środa: - Nic dziwnego, jak się go wiesza w takim miejscu.

Godson ciągnął: - Jestem neutralnie do tego nastawiony. Może wisieć, może nie wisieć, to co Chrystus nauczał, żebyśmy to my wzięli swój krzyż i go nosili - Była to jego jedyna wypowiedź w czasie całego programu. Próbował dyskutować też dominikanin, prosił, by dyskusja o krzyżu nie zamieniała się w pyskówkę, bo i tak większość przegłosuje co będzie chciała. Na niektóre argumenty Magdaleny Środa, zareagował komentarzem: - Jest ciężkim ideologicznym przypadkiem.

Wspierał go Niesiołowski:- Kolejny wykład pani Środy, ileż można tego słuchać? Znamy te argumenty.

Biedroń do Cymańskiego: Uścisnę panu rękę, tylko niech pan powie...

Lis próbował sprowadzić dyskusję do tematu ile Kościoła w państwie. - Jak dużo dawać na Kościół? - pytał. - Czy stać nas na to? Żeby płacić miliardy na Kościół.

Cymański nie odpowiedział wprost, stwierdził, że za każdym tematem stoi nienawiść do Kościoła. - Możemy o wszystkim rozmawiać, ale nienawiść jest niedobrym doradcą - mówił. Wtedy wstał Biedroń, podszedł do Cymańskiego i zapytał: - Czy pan się zgadza, żeby 5 -6 mld zabrać Kościołowi i dać na biednych? To ja panu rękę uścisnę - zwrócił się do europosła PiS. Zamiast odpowiedzi, Cymański poprosił: - Niech pan siada, Kościół zawsze był naszą ostoją.

Środa próbowała zarysować pola, w których, jej zdaniem, Kościół wchodzi na teren państwa: - Lekcja religii w szkole, katecheci opłacani przez państwo, prawo reprodukcyjne kobiet, brak zapłodnienia in vitro, lęk przed Watykanem - wyliczała.

Dominikanin Gużyński kiepsko zażartował: - Mógłbym powiedzieć, że pan też jest nieproduktywny - zwrócił się do Biedronia. Nikt wątku nie podjął. Na zakończenie Niesiołowski po raz kolejny powtórzył: - To powrót do walki z Kościołem. Ale Kościół ją wygra, nie z takimi wrogami, jak grupa Palikota, nasz Kościół katolicki wygrywał - mówił. A Środa po raz kolejny zachęcała Cymańskiego: - Pan może powiesić krzyż w Parlamencie Europejskim.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10487987,Sroda_do_Cymanskiego__Czemu_nie_powiesi_pan_krzyza.html#ixzz1b74LZnuH

Nieproduktywny przyganiał nieproduktywnemu, he, he, he!

Przemek

--

"Fundusz Kościelny został ustanowiony w złych czasach PRL jako rekompensata
za odebrane mienie. Myślałem, że skoro Kościół odzyskuje mienie, to ten Fundusz

Data: 2011-10-18 09:48:46
Autor: MH
Przemysław W <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał(a):

Nieproduktywny przyganiał nieproduktywnemu, he, he, he!

==================

Jesteś tego pewien ??

MH

Data: 2011-10-18 12:46:38
Autor: Przemysław W
Użytkownik " MH" <logiznam@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j7ji1u$s0n$1inews.gazeta.pl...
Przemysław W <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał(a):

Nieproduktywny przyganiał nieproduktywnemu, he, he, he!

==================

Jesteś tego pewien ??

Teoretycznie tak.

Przemek

Data: 2011-10-18 12:01:28
Autor: Bambaryła

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j7j789$4r2$1news.onet.pl...
[...]

Oglądałem zniesmaczony. Z całym szacunkiem dla pozostałych gości: Środa i Biedroń to pieniacze, przygłupy, oszołomy itp itd. Domagają się szacunku dla siebie, a nie szanują innych. Postawa wyłącznie roszczeniowa, "mądrość nad mądrościami". Żenujące widowisko.

BBR

Data: 2011-10-18 12:24:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Bambaryła" <bambaryla@zascianek.eu> napisał w wiadomości news:4e9d4e6f$0$5820$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zniesmaczony czy też nie, ale Środa posłała na deski hipokrytę Cymańskiego, czy to się komuś podoba czy też nie.
Insza inszość to jest przelewanie pustego w próżne. Wiele lat musi upłynąć, by coś zmienić w Polsce w kwestii kościoła katolickiego.

Data: 2011-10-18 13:56:25
Autor: sofu

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e9d53d1$0$2182> Insza inszość to jest przelewanie pustego w próżne. Wiele lat musi upłynąć,
by coś zmienić w Polsce w kwestii kościoła katolickiego.

--

Potrzebna jest praca u podstaw w czym bardzo pomaga KRK.
Np. taka religia w szkołach w zamyśle miała indokrynować czlowieka już od przedszkola i wychować spolegliwego watykańskiego raba, po latach okazuje się niewypałem. Przymusowe uczenie bzdetów i stawianie z tego stopni dokonuje wręcz coś przeciwnego do zamierzeń. Z roku na rok coraz większa grupa wchodzacej w życie młodzieży ma dość katabasów traktując ich jak moje pokolenie kiedyś komunistów.

sofu

Data: 2011-10-19 05:35:11
Autor: stevep
Dnia 18-10-2011 o 12:24:14 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

[...]

Wart Pac pałaca, po prostu kupa fanatyków i tyle.

--
stevep

Data: 2011-10-18 18:00:02
Autor:
Środa do Cymańskiego: Czemu nie powiesi pan krzyża w PE?
On Tue, 18 Oct 2011 08:44:24 +0200, Przemysław W <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Awantura o krzyż - tak można streścić program "Tomasz Lis na żywo", w którym politycy dali nam przedsmak tego, jak będzie wyglądała sejmowa debata o krzyż w Sejmie. [...]

 odpowiedz na pytanie w temacie jest proste: krzyz moglby byc  powieszony w PE za zgoda wiekszosci. Sroda to przechodzona  50-tka, widac wyrazny wplyw klimakteruim na jej psychike.

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-10-18 20:15:14
Autor: Bogdan Idzikowski

pisem@op.pl> wrote:

[...]

I tu jest pies pogrzebany. Środa drwiła z posła, który Rejtanem jest gotów bronić krzyża w Polsce i parlamentu bez owego nie wyobraża sobie, jednocześnie wali go brak krzyża w PE. Nic nie stoi na przeszkodzie, by budował większość w PE w celu powieszenia tam krzyża.
Wobec takiej postawy posła p. Środa miała uzasadnione powody, by drwić z hipokryzji posła Cymańskiego.
Inną sprawą jest jej zachowanie - wg. mnie poniżej krytyki.

Data: 2011-10-18 20:19:43
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 18 Oct 2011 20:15:14 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Inną sprawą jest jej zachowanie - wg. mnie poniżej krytyki.

Bo to zwykła przekupka jest.
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-10-21 20:06:53
Autor: pluton
Środa do Cymańskiego: Czemu nie powiesi pan krzyża w PE?

> Inną sprawą jest jej zachowanie - wg. mnie poniżej krytyki.

Bo to zwykła przekupka jest.

Co nie zmienia faktu, ze  Cymanski to zwykly qtas.

Nullification

Data: 2011-10-22 05:43:39
Autor: stevep
Dnia 21-10-2011 o 20:06:53 pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):

> InnÂą sprawÂą jest jej zachowanie - wg. mnie poniÂżej krytyki.

Bo to zwykÂła przekupka jest.

Co nie zmienia faktu, ze  Cymanski to zwykly qtas.

Jak większość pisowców.

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-10-22 01:28:58
Autor: Antenka
On 18 Paź, 08:44, PrzemysĹ aw W <brońmy RP przed pi...@op.pl> wrote:
[...]

Bo swego czasu takowy poświęcony krzyż przekazała przewodniczącemu PE
deputowany do PE poseł Witold Tomczak, a ów przewodniczący schował
krzyż do szuflady.

Antenka

Środa do Cymańskiego: Czemu nie powiesi pan krzyża w PE?