[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II

Data: 2010-04-27 09:54:30
Autor: Tszy3
[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II
Witam
No i wzięła i pękła - śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II
(model FC-M582, oznaczona jako element nr 1 w http://tiny.pl/hgzcj). A
bez tej śruby niezbyt fajnie się jeździ. Odwiedziłem dzisiaj parę
sklepów w Łodzi i wszędzie usłyszałem: nie ma, nie ma...
Śruba wygląda tak: http://tiny.pl/hgzc4. Jeżeli ktoś ma ten kawałek
plastiku gdzieś u siebie w szufladzie - chętnie odkupię. Albo może
wskaże sklep/warsztat gdzie jest to do dostania.
Uwaga: są dwa rodzaje tych śrub - jeśli chodzi o tę część z gwintem,
wkręcaną w oś. Potrzebuję tą z szerszym gwintem.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-04-27 19:06:07
Autor: geos
Tszy3 wrote:
[...]

jak nie znajdziesz lokalnie to spytaj na www.nusiu.pl

np. http://www.nusiu.pl/sklep/index.php?cPath=16_17

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-04-27 10:51:34
Autor: Tszy3
Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech I I

jak nie znajdziesz lokalnie to spytaj nawww.nusiu.pl

np.http://www.nusiu.pl/sklep/index.php?cPath=16_17

Ale cały problem w tym żeby to mieć przed weekendem :)

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-04-27 20:15:04
Autor: geos
Tszy3 wrote:
jak nie znajdziesz lokalnie to spytaj nawww.nusiu.pl

np.http://www.nusiu.pl/sklep/index.php?cPath=16_17

Ale cały problem w tym żeby to mieć przed weekendem :)

no nie wiem, spróbuj się z nim dogadać. dziś jest wtorek. kupowałem coś u niego i bardzo szybko przyszło. ja bym próbował.

a jak nie to spróbuj mocniej dokręcić śruby mocujące ramię. może przez weekend da opór tendencji do opuszczania osi suportu.

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-04-27 19:06:33
Autor: Pytajnik
[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II
Data: 2010-04-27 19:30:18
Autor: Fabian
Tszy3 pisze:
[...]

Jak to niezbyt fajnie? Jakieś 2 tygodnie temu w trasie prawie się
załamałem jak okazało się (jakieś 50km od domu), że lewe ramie korby
jest luźne. Po bliższym obejrzeniu okazało się, że ta plastikowa śruba
ma zerwany gwint i nie zamontowałem prawidłowo korby po wymianie łożysk.
Poprawiłem zamocowanie, nie używając tej śruby, tylko ją na koniec
wcisnąłem, żeby dobrze wyglądało ;) Jeździ tak do teraz.

Fabian.

Data: 2010-04-27 11:00:22
Autor: Tszy3
On 27 Kwi, 19:30, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Tszy3 pisze:

> Witam
> No i wzi a i p k a - ruba mocuj ca rami lewej korby Hollowtech II
> (model FC-M582, oznaczona jako element nr 1 whttp://tiny.pl/hgzcj). A
> bez tej ruby niezbyt fajnie si je dzi. Odwiedzi em dzisiaj par

Jak to niezbyt fajnie? Jakie 2 tygodnie temu w trasie prawie si
za ama em jak okaza o si (jakie 50km od domu), e lewe ramie korby
jest lu ne. Po bli szym obejrzeniu okaza o si , e ta plastikowa ruba
ma zerwany gwint i nie zamontowa em prawid owo korby po wymianie o ysk.
Poprawi em zamocowanie, nie u ywaj c tej ruby, tylko j na koniec
wcisn em, eby dobrze wygl da o ;) Je dzi tak do teraz.

Ja musiałem co parę kilometrów dokopywać korbę z powrotem na oś bo
zarówno prawa jak i lewa strona miały tendencję do opuszczenia
roweru :)
Może w twoim przypadku wciśnięta śruba zablokowała korbę na tyle że
nie zsuwała się. U mnie ta część z gwintem pękła u samej nasady i nic
nie dociskało korby do osi.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-04-28 11:40:40
Autor: Fabian
Tszy3 pisze:

[...]

Tak jak już zostało powiedziane. Źle przykręcasz korbę. Bez tej
plastikowej śruby nic się nie dzieje, ja swoją mogę wydłubać paznokciem,
czyli tak jak by jej nie było.

Fabian.

Data: 2010-04-27 20:09:07
Autor: chary
On Tue, 27 Apr 2010 09:54:30 -0700 (PDT), Tszy3 wrote:

[...]

Ta śruba nie jest do niczego potrzebna podczas jazdy. Po założeniu suportu
możesz ją smiało wykręcić i jeździć bez niej (zyskasz dzięki temu na wadze
;) Jest ona tylko potrzebna do dociagnięcia ramienia korby przy zakładaniu.
Dociągasz nią i skręcasz śrubkami nr. 3. Po skręceniu możesz nr.1 odkręcić
i jeździć bez.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2010-04-27 11:49:15
Autor: Tszy3
Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech I I

Ta ruba nie jest do niczego potrzebna podczas jazdy. Po za o eniu suportu
mo esz j smia o wykr ci i je dzi bez niej (zyskasz dzi ki temu na wadze
;) Jest ona tylko potrzebna do dociagni cia ramienia korby przy zak adaniu.
Doci gasz ni i skr casz rubkami nr. 3. Po skr ceniu mo esz nr.1 odkr ci
i je dzi bez.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski
"God helps those that help themselves"

No i takoż zrobiłem ale jakoś to nie przekonało korby do pozostania na
miejscu :)
Może trochę za słabo skręcałem te śruby ale bałem się że korba pęknie.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-04-27 21:06:15
Autor: chary
On Tue, 27 Apr 2010 11:49:15 -0700 (PDT), Tszy3 wrote:

[...]

;)

Jak wszystko dobrze założone było to musiałeś faktycznie za słabo
przykręcić nr.3. Nie martw się tam nie ma co pęknąć, one muszą być dosyć
mocno dokręcone (ale z umiarem oczywiście, żeby nie zerwać), to one
trzymają korbę "w kupie". Klucza dynamometrycznego nie posiadam, dokręcam
zawsze na oko, ale z samych napisów na moich śrubkach wynika, że trzeba
włożyć 10x więcej siły niż przy tej plastikowej ;)

nr.1: 0.7- 1.5 Nm
nr.3: 11-15 Nm

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2010-04-28 03:58:23
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Apr 27, 8:06 pm, chary <ch...@chary.pl> wrote:

> [...]

pozdrawiam,
Marek Sosnowski
"Anything is good and useful if it is made of chocolate"

dzieki za rady, ale bez kropek po 'nr' !!

Data: 2010-04-29 10:22:58
Autor: Wojtek Paszkowski

"Tszy3" <tszy3@o2.pl> wrote in message news:6cf04730-0bcc-4003-ab36-90b90deacbf2r27g2000yqn.googlegroups.com...

No i takoż zrobiłem ale jakoś to nie przekonało korby do pozostania na
miejscu :)
Może trochę za słabo skręcałem te śruby ale bałem się że korba pęknie.

więc raczej przygotuj się na wymianę korby (i to, niestety, całej taki urok tych konstrukcji). Najprawdopodobniej wielowypust się nieco wyrobił i korba prędzej czy później będzie się luzowała, śruba "montażowa" nic tu nie pomoże, dokręcanie śrub mocujących większym momentem raczej też nie (mi przynajmniej nie pomogło, nawet po wymianie na mocniejsze śruby, pozwalające na większy docisk). Można to co po najwyżej lekko opóźniać owijaniem wielowypustu jakimś teflonem czy taśmą izolacyjną.

pozdr

Data: 2010-04-29 01:43:17
Autor: Kuba Abuk
Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech I I
On Apr 29, 10:22 am, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:
"Tszy3" <ts...@o2.pl> wrote in message

> [...]

tych konstrukcji). Najprawdopodobniej wielowypust się nieco wyrobił i korba
prędzej czy później będzie się luzowała, (...) Można to co po najwyżej lekko opóźniać owijaniem
wielowypustu jakimś teflonem czy taśmą izolacyjną.>

Albo potraktować delikatnie młotkiem "owalizując" nieznacznie oś na
samy końcu;-)
Ja mam inny problem - w FC-M580 z osi schodzi płatami aluminium na
styku z łożyskami. Można odrywać niewielkie fragmenty grubości folii
spożywczej alu. Na razie generuje problem przy ściąganiu korby, bo bez
gumowego młotka oś z nalepami nie chce przejść przez łożyska. Ciekawe,
czy wejdzie przez nabite nowe łożyska, bo wymieniam je wkrótce...
Korba do zamrażarki? Nawiasem mówiąc fabryczne łożyska Shimano to
totalny dramat.

Zdravim,
Kuba

Data: 2010-04-28 08:22:30
Autor: Jan Cytawa
Tszy3 napisał:

No i wzięła i pękła - śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II
Śruba wygląda tak: http://tiny.pl/hgzc4. Jeżeli ktoś ma ten kawałek
plastiku gdzieś u siebie w szufladzie - chętnie odkupię. Albo może

To nie jest sruba mocujaca. Raczej maskujaca. Mocujace sa te dwie
wkrecane w korbe z boku.

Jan Cytawa

[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II