[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II

Data: 2010-04-27 19:30:18
Autor: Fabian
[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II
Tszy3 pisze:
Witam
No i wzięła i pękła - śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II
(model FC-M582, oznaczona jako element nr 1 w http://tiny.pl/hgzcj). A
bez tej śruby niezbyt fajnie się jeździ. Odwiedziłem dzisiaj parę

Jak to niezbyt fajnie? Jakieś 2 tygodnie temu w trasie prawie się
załamałem jak okazało się (jakieś 50km od domu), że lewe ramie korby
jest luźne. Po bliższym obejrzeniu okazało się, że ta plastikowa śruba
ma zerwany gwint i nie zamontowałem prawidłowo korby po wymianie łożysk.
Poprawiłem zamocowanie, nie używając tej śruby, tylko ją na koniec
wcisnąłem, żeby dobrze wyglądało ;) Jeździ tak do teraz.

Fabian.

Data: 2010-04-27 11:00:22
Autor: Tszy3
On 27 Kwi, 19:30, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Tszy3 pisze:

> Witam
> No i wzi a i p k a - ruba mocuj ca rami lewej korby Hollowtech II
> (model FC-M582, oznaczona jako element nr 1 whttp://tiny.pl/hgzcj). A
> bez tej ruby niezbyt fajnie si je dzi. Odwiedzi em dzisiaj par

Jak to niezbyt fajnie? Jakie 2 tygodnie temu w trasie prawie si
za ama em jak okaza o si (jakie 50km od domu), e lewe ramie korby
jest lu ne. Po bli szym obejrzeniu okaza o si , e ta plastikowa ruba
ma zerwany gwint i nie zamontowa em prawid owo korby po wymianie o ysk.
Poprawi em zamocowanie, nie u ywaj c tej ruby, tylko j na koniec
wcisn em, eby dobrze wygl da o ;) Je dzi tak do teraz.

Ja musiałem co parę kilometrów dokopywać korbę z powrotem na oś bo
zarówno prawa jak i lewa strona miały tendencję do opuszczenia
roweru :)
Może w twoim przypadku wciśnięta śruba zablokowała korbę na tyle że
nie zsuwała się. U mnie ta część z gwintem pękła u samej nasady i nic
nie dociskało korby do osi.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-04-28 11:40:40
Autor: Fabian
Tszy3 pisze:

[...]

Tak jak już zostało powiedziane. Źle przykręcasz korbę. Bez tej
plastikowej śruby nic się nie dzieje, ja swoją mogę wydłubać paznokciem,
czyli tak jak by jej nie było.

Fabian.

[LOD] Śruba mocująca ramię lewej korby Hollowtech II