Data: 2012-06-23 16:55:14 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
Hej, Wojny z aprlia RX125 ciąg dalszy... Okazało się, że pali około 12L/100km,
poza tym świeca jest brudna i zaolejona a za motocyklem unosi się chmura spalin. W związku z tym pomyślałem, że warto by pokręcić ustawieniami gaźnika. Są dwie śrubki dostępne dla użytkownika bez wyciągania gaźnika na wierzch. Jedna to sterowanie wolnymi obrotami a druga? Podejrzewam, że odpowiada za skład mieszanki.Przeczytałem sobie ten artykuł: http://www.skuterowo.com/skuter-i-technika-gaznik/ i myślę, że mógłbym pokręcić drugą śrubką, żeby zubożyć mieszankę. Dobrze kombinuję? Ktoś mógłby mi napisać jak się do tego zabrać? Tzn jak kręcić, w która stronę itd. Czy silnik ma być zapalony, zgaszony, zimny czy ciepły itd. Gaźnik, który jest zamontowany do Dell'Orto VHSB 34 LD, a silnik to dobrze znany Rotax 122. Sorry za banalne pytania, ale od czegoś trzeba zacząć samodzielne grzebanie, a gaźnik do tej pory stanowił dla mnie wiedzę tajemną. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-23 19:16:37 | |
Autor: Ivam | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.jubt7i.s70.usenet@piko.homelinux.net...
Wojny z aprlia RX125 ciąg dalszy... Okazało się, że pali około 12L/100km, Duzo. Chociaz to 2T to we wszystko uwierze;) poza tym świeca jest brudna i zaolejona a za motocyklem unosi się chmura Swieca zaolejona czy z benzyny? Olej nie odparuje po 5 minutach, a benzyna tak. Nalezy tutaj okreslic czy jest to chmura czarna czy siwo-niebieska. Pierwsze to zbyt duzo paliwa, drugie to dozownik (jesli jest i jest uzywany) daje duzo za duzo oleju. Jesli dozownika nie ma a chmura jest siwa to sprawdz czy lejesz olej w odpowiedniej ilosci. Są dwie śrubki dostępne dla użytkownika bez wyciągania gaźnika na A druga to sklad mieszanki, ale ona nie powinna powodowac tak drastycznie wielkiego spalania przy zachowaniu w miare normalnej pracy silnika. Gugiel mowi, ze sruba od skladu mieszanki ma byc wykrecona o 1.5 obrotu. Sprawdz ile powinienes miec (serwisowka) a potem ile naprawde masz (wkrecasz i liczysz). Niewielka (powiedzmy do 0.5 obrotu) jest ok, jesli masz inaczej to rozbieraj i czysc gaznik, ustaw prawidlowy poziom paliwa (podejrzewam, ze jest skichany) i sprawdz czy dysze sa takie jak w serwisowce. Nie wiem czy w tym gazniku iglica jest regulowana, jesli jest to sprawdz czy jest nominalnie ustawiona. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-06-23 17:24:07 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
Dnia (Sat, 23 Jun 2012 19:16:37 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje: Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.jubt7i.s70.usenet@piko.homelinux.net... Moja DT125 na tej samej trasie spliła połowę mniej paliwa.
Moim zdaniem zaolejona, ale wyciągałem ją w zeszłym tygodniu jak mieliśmy problem z brakiem paliwa i wtedy motocykl był kilkanaście razy kopany bez efektu, więc mogła się przybrudzić. Nalezy tutaj okreslic czy jest to chmura czarna czy siwo-niebieska. Pierwsze to zbyt duzo paliwa, drugie to dozownik (jesli jest i jest uzywany) daje duzo za duzo oleju. Jesli dozownika nie ma a chmura jest siwa to sprawdz czy lejesz olej w odpowiedniej ilosci. Chrura jest siwo niebieska. Mieszanka 1:45 robiona własnoręcznie. Olej to pełny syntetyk valvoline. W DT nie śmierdzi i nie kopci ten sam olej. Są dwie śrubki dostępne dla użytkownika bez wyciągania gaźnika na Jak na mój gust to silnik chodzi dobrze, ma moc dobrze się zbiera, nie zamula w żadnym przedziale obrotów. Tylko pali jak smok. Ale w sumie to nowy nabytek więc może powinien jeździć jeszcze lepiej ale nie ma z czym porównać. Gugiel mowi, ze sruba od skladu mieszanki ma byc wykrecona o 1.5 obrotu. Podzielisz się linkiem, ja nie mogłem znaleźć takich informacji. Sprawdz ile powinienes miec (serwisowka) a potem ile naprawde masz (wkrecasz i liczysz). Niewielka (powiedzmy do 0.5 obrotu) jest ok, jesli masz inaczej to rozbieraj i czysc gaznik, ustaw prawidlowy poziom paliwa (podejrzewam, ze jest skichany) i sprawdz czy dysze sa takie jak w serwisowce. Z serwisówką krucho... Mam tylko instrukcje uzytkownika i to po włosku, oraz serwisówkę do silnika. Ale takiej ogólnej nie udało mi się nigdzie znaleźć ani kupić. Nie wiem czy w tym gazniku iglica jest regulowana, jesli jest to sprawdz czy jest nominalnie ustawiona. Wolałbym nie otwierać gaźnika, moja wiedza kończy się na kręceniu tymi śrubkami jeśli chodzi o gaźnik. Jak będzie trzeba to dam komuś do roboty ale myślałem, że może uda mi się samemu wyregulować -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-23 23:25:42 | |
Autor: benywariat | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
On 23 Cze, 19:24, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Dnia (Sat, 23 Jun 2012 19:16:37 +0200) ktos podajacy sie za Ivam wkręcasz śrube regulacji do konca a później wykręcasz do momętu aż silnik przestanie przyspieszać wtedy zostawiasz, drugą srubką regulujesz wolne obroty i już gaźnik wyregulowany jednak ta regulacja reguluje mieszanke tylko na wolnych obrotach tzn do 1/8 otwarcia przepustnicy za mieszankę na wyższych obrotach odpowiada iglica w gaźniku i to ona oraz dysze w wiekszej mierze odpowiadaja za zuzycie paliwa zobacz jeszcze filtr powietrza czy nie jest nadmiernie zabrudzony -- pozdr Beny |
|
Data: 2012-06-24 08:57:37 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
Dnia (Sat, 23 Jun 2012 23:25:42 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za benywariat
wyklawiaturowal co nastepuje: wkręcasz śrube regulacji do konca a później wykręcasz do momętu aż Nie rozumiem... Jak to przestanie przyspieszac? Mam krecic srubka po trochu, odpalic i kawalek sie przejechac obserwujac reakcje na ruch rolgazu i w momencie gdy przestanie na niego reagowac to tak zostawic? drugą srubką regulujesz wolne obroty i już gaźnik wyregulowany jednak ta regulacja Czyli koniec końców w przypadku gdy zużycie paliwa jest zwiększone to nie ma sensu kręcić tą śrubką? zobacz jeszcze filtr powietrza czy nie jest nadmiernie Filtr jest czysty. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-06-24 02:41:02 | |
Autor: benywariat | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
On 24 Cze, 10:57, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Dnia (Sat, 23 Jun 2012 23:25:42 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za benywariat odpalasz moto chodzi na wolnych wkrecasz ja do oporu ta od mieszanki moze byc koniecznosc podniesienia troche wolnych ta druga bo bedzie gasł nastepnie wykrecasz srubke od mieszanki do momentu az obroty przestana rosnac , pozniej tylko ta druga regulujesz wolne obroty to wszystko to sie tyczy wolnych a z wyzszymi obrotami to iglica w gore bogatsza miesszanka w dol to ubozsza zobacz tak jak radzili inni na ktorym masz zabku ustawiona a na ktorym powinna byc -- pozdr Beny |
|
Data: 2012-06-25 10:45:09 | |
Autor: de Fresz | |
Ĺrubki w gaĹşniku - do czego sĹuĹźÄ ? | |
On 2012-06-24 10:57:37 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:
wkręcasz śrube regulacji do konca a później wykręcasz do momętu aż Nie ;-) Odpalasz motór, dajesz mu się nagrzać, zaczynasz kręcić śrubką mieszanki. W jedną stronę (najczęściej wkręcanie) usłyszysz, że obroty zwalniają i jak pokręcisz dalej, to zgaśnie. W drugą stronę obroty przez jakiś czas będą przyśpieszać, a później zwalniać - i to jest właśnie ten moment. Z tym bazowym ustawieniem na 1.5 obrotu różnice bywa, mój KTM na takim nawet nie chciał odpalić. drugą srubką regulujesz wolne obroty i już gaźnik wyregulowany jednak ta regulacja Tak zupełnie pi razy sufit śrubą składu wyregulujesz spalanie na poziomie 0,5 litra, może ciut więcej. Ale ta regulacja jest ważna z innych powodów: - łatwość odpalania - szybkość nagrzewania - schodzenie z obrotów (szybkość i brak gaśnięcia). IMHO wyciągnąć ten gaźnior, rozkręcić, wyczyścić, przedmuchać dysze, sprawdzić ustawienie poziomu paliwa i iglicy. W sumie to nic strasznie skomplikowanego. DellOrto miało kiedyś na swojej stronie manuale do wielu gaźników, sprawdź czy nie będzie do tego. Ale opis zestawu fabrycznych dysz będzie w manualu do motóra. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-06-24 18:05:20 | |
Autor: Ivam | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrn.pl.jubutn.s70.usenet@piko.homelinux.net...
Moja DT125 na tej samej trasie spliła połowę mniej paliwa. Z 2T to jest tak smiesznie, ze sporo zalezy od kierownika. Durna MZ'ta TS 250/1 potrafila spalac w zaleznosci czy jechalem ja (~10l/100km) czy ojciec (~6l/100km). Chrura jest siwo niebieska. Mieszanka 1:45 robiona własnoręcznie. Czyli w ogole ciagnie zbyt duzo paliwa. Na moje to poziom paliwa, albo ktos kombinowal z iglica. Jak na mój gust to silnik chodzi dobrze, ma moc dobrze się zbiera, nie Jesli swieca czarna to znaczy, ze dobrze ustawiony bedzie palil niewiele wiecej. Po prostu troche poprzestawiane. Podzielisz się linkiem, ja nie mogłem znaleźć takich informacji. Nie moge teraz znalezc - to bylo jakies forum i dyskusja o tym gazniku, tak wiec niekoniecznie musi sie zgadzac z tym silnikiem. Wolałbym nie otwierać gaźnika, Nic trudnego. To jest singiel do tego 2T - tego nie da sie bardzo popsuc;) moja wiedza kończy się na kręceniu tymi Ja mam taka filozofie (moze mylna), ze krecic powinno sie jedna srubka (ta od wolnych obrotow). Producent dobral parametry tak, zeby przy takich a nie innych ustawieniach powinno byc dobrze, a jesli jest zle to znaczy, ze cos gdzies jest nietak. Jesli trzeba mocno przestawic srubke od mieszanki, to znaczy ze gdzies jest syf, membrana zle dziala, poziom paliwa jest zly, iglica jest w zlym polozeniu, albo milion innych powodow. Oczywiscie sa wyjatki od reguly, niektore moto byly ustawiane tak, aby np. mogly spelniac normy emisji i wtedy przestawienie jest uzasadnione. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-06-24 09:46:08 | |
Autor: benywariat | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
On 24 Cze, 18:05, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup hmm powiem tak kazdy gaznik jest inny takm jak i silnik wiec po to jest regulacja zeby dostosowac ja do konkretnego silnika jak by mial jeszce swiece colortune to moze zobaczyc wizulanie jak to wyglada ze nastawy fabryczne sobie a rzeczywistosc sobie -- pozdr Beny |
|
Data: 2012-06-24 18:54:03 | |
Autor: Ivam | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
Użytkownik "benywariat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ae6575e-ab94-4086-b993-da774c7860cf@a8g2000vbk.googlegroups.com...
hmm powiem tak kazdy gaznik jest inny takm jak i silnik wiec po to Tak. O 1/8 czy 1/4 obrotu, a nie regulacja jak w romecie czy wsk (od oporu do oporu). A gaznik ma wieksza regulacje bo pasuje do bardzo wielu silnikow, ale wtedy ma: - inne dysze - inny poziom paliwa - inna iglice jeszce swiece colortune to moze zobaczyc wizulanie jak to wyglada ze Przereklamowany bajer. Nie wszedzie sie zmiesci lusterko, a nieraz nie widac swiecy w ogole. Poza tym dosc drogo i na jednego singla sie nie oplaca. Duzo lepiej jest ustawic na fabryke (na 100% odpali i na 90% silnik bedzie niezle pracowal) pojezdzic i zobaczyc na kolor swiecy. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo |
|
Data: 2012-06-24 10:11:26 | |
Autor: benywariat | |
Śrubki w gaźniku - do czego służą? | |
On 24 Cze, 18:54, "Ivam" <filipz_WYTNIJ...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "benywariat" napisał w wiadomości grup z ta jazda i kolorem masz racje ja zawsze po kolortune i tak sprawdzam kolor swiec po klikukilometrowej przebiezce ale jezeli jest mozliwosc idealnego zestrojenia silnika z gaznikiem to ja bym skorzystal przynajnie dlatego ze nie jest to wcale trudne -- pozdr Beny |
|