Srubokrety do serwisu PC

Data: 2009-03-01 12:01:15
Autor: digitaladam
Srubokrety do serwisu PC
Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy składaniu komputerów?  Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli np. wszelkie Toya itp. odpadają)
Pozdrawiam!

Data: 2009-03-01 12:07:24
Autor: Andrzej Libiszewski
Srubokrety do serwisu PC
digitaladam pisze:
[...]

Niby dlaczego odpadają? Już któryś rok mi służą.

Data: 2009-03-02 08:52:19
Autor: digitaladam
Srubokrety do serwisu PC

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości

Niby dlaczego odpadają? Już któryś rok mi służą.

Niestety u mnie się nie sprawdzają.

Data: 2009-03-01 12:14:11
Autor: Nazgul
Srubokrety do serwisu PC
digitaladam pisze:
[...]

Kiedyś na giełdzie (jeszcze Grzybowska) kupiłem sobie wkrętak z wymiennymi końcówkami (12 bodajże) i wysuwanym na cieniutkim teleskopie magnesikiem - świetna sprawa jak śrubka wpadnie w jakiś zakamarek. Do amatorskiej zabawy zdecydowanie wystarczy (zwłaszcza że końcówki z dobrej jakości materiału) ale jeśli zamierzasz uruchomić produkcję seryjną to chyba bym polecał jakiś elektryczny.

Data: 2009-03-02 08:54:32
Autor: digitaladam
Srubokrety do serwisu PC

Użytkownik "Nazgul" <a_zbierzchowski@op.pl> napisał w wiadomości news:godqm4$mqh$1news.onet.pl...

amatorskiej zabawy zdecydowanie wystarczy (zwłaszcza że końcówki z dobrej jakości materiału) ale jeśli zamierzasz uruchomić produkcję seryjną to chyba bym polecał jakiś elektryczny.

Produkcja seryjna, to może nie. Ale tak od kilkunastu do kilkudziesięciu śrubek na dzień.
Próbowałem elektryczną, ale ręcznie szybciej mi to idzie;)

Data: 2009-03-01 12:26:25
Autor: JoteR
Srubokrety do serwisu PC
"digitaladam" napisał:

Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie
przy składaniu komputerów?

Do składania wystarczy dowolny, dostępny w zasięgu ręki.
Natomiast do rozkręcania... tu ludzka pomysłowość jest tak bogata, że czasem najwymyślniejsze rodzaje wkrętaków nie wystarczają. Ostatnio otwierałem obudowę zabezpieczoną za pomocą trzech... gwoździ, wbitych na rozpórkę w jeden otwór ;-)

No i najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc
(czyli np. wszelkie Toya itp. odpadają)

Ale Ty na pewno te wkręty przykręcasz, czy tylko przykładasz wkrętak do łba i naparzasz młotkiem? Bo generalnie nawet chiński wkrętak za kilkadziesiąt groszy ciężko zepsuć w miesiąc podczas normalnej eksploatacji. Ja wolę kupić 5-10 sztuk takiego badziewia, zwiększając w ten sposób szansę iż któryś z nich będzie się pałętał w zasięgu ręki, niż jeden wypasiony (?), który zazwyczaj wtedy, gdy jest potrzebny, znajduje się W Zupełnie Innym Miejscu.

JoteR

Data: 2009-03-01 12:40:49
Autor: Wojtek
Srubokrety do serwisu PC
digitaladam pisze:
[...]

Wybierz się do jakiegoś Obi albo Praktikera albo innego sklepu z narzędziami i sobie wybierz coś solidnego.

Wojtek

Data: 2009-03-01 14:40:40
Autor: Janusz Pabłocki
Srubokrety do serwisu PC
> Wojtek pisze:
Wybierz się do jakiegoś Obi albo Praktikera
i sobie wybierz coś solidnego.
Wojtek

To się wyklucza.

--
Janusz

Data: 2009-03-01 17:25:33
Autor: Piotrek
Srubokrety do serwisu PC
Wybierz się do jakiegoś Obi albo Praktikera
i sobie wybierz coś solidnego.

To się wyklucza.

chyba jednak nie masz pojecia o czym piszesz :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 21:47:43
Autor: Jd.
Srubokrety do serwisu PC

Użytkownik "Janusz Pabłocki" <janusz.pablocki@interia.pl> napisał w wiadomości news:goe2eg$6aa$1news.interia.pl...
> Wojtek pisze:
Wybierz się do jakiegoś Obi albo Praktikera
i sobie wybierz coś solidnego.

To się wyklucza.

Nie wyklucza - "Alles im OBI" - znajdziesz u OBIego śrubokręty po 3 zł i po 63 zł.
Kup te droższe, a posłużą kilka lat...

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl

Data: 2009-03-01 22:58:56
Autor: RadoslawF
Srubokrety do serwisu PC
Dnia 2009-03-01 21:47, Użytkownik Jd. napisał:

[...]

Ja bym radził kilka kompletów tych tańszych.
Będzie taniej a posłużą i tak dłużej.
No chyba że nie komputery a samochody i czołgi serwisujesz,
wtedy może i warto jednak te droższe.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-03-01 23:25:45
Autor: Piotrek
Srubokrety do serwisu PC
Ja bym radził kilka kompletów tych tańszych.
Będzie taniej a posłużą i tak dłużej.
No chyba że nie komputery a samochody i czołgi serwisujesz,
wtedy może i warto jednak te droższe.  :-)

mialem kiedys jednego Stanleya i byl naprawde super, kupiony w jakims hipermarkecie budowalnym.
sluzyl pare lat poki go gdzies nie zgubilem :)
wiec jesli chodzi o trwalosc, to dobry markowy.
ale jak ktos ma w zwyczaju gdzies gubic narzedzia to kilka jakis tandetnych nawet jak sie zgubi to nie szkoda :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-01 13:00:42
Autor: BartekK
Srubokrety do serwisu PC
digitaladam pisze:
[...]

Od bardzo dawna (~10 lat) używam takie niebieskie (gwiazdka) i pomarańczowe (płaski) marki Hi-Tec PAT.20366 http://www.rompol.com.pl/images/cms/1493/wkretaki/wkretak_plaski_test.jpg - końcówka magnetyczna, "philips" rozmiar 1 i 2, ale i 0 się przydaje czasem do małych śrubek

Od pewnego czasu niestety zalewa rynek chińska podróba tych wkrętaków (można poznać po tym, że sama końcówka wkrętaka nie jest "inna", taka bardziej matowa, hartowana czy coś, tylko całość jest jednolita-chromowana, albo końcówka jest czarna, ale to jest perfidne malowanie na czarno), więc zaczełem testować inne wrkętaki, http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=248_249_277&products_id=17935&currency=PLN są dość dobre, ale niestety wersja dostępna w castoramie jest dużo gorsza jakościowo od wersji z akurat z tego sklepu. Ma też inny numerek serii/wykonania na główce

Data: 2009-03-01 12:26:10
Autor: Hants
Srubokrety do serwisu PC
"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:godth6$htq$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Potwierdzam - wyjatkowo udany i wytrzymaly model ( uzywany w warsztacie samochodowym ;-)

Data: 2009-03-01 22:34:03
Autor: Nathan
Srubokrety do serwisu PC
Hants pisze:

[...]

Dołączę się do opinii. Nie do ubicia.

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2009-03-01 14:32:10
Autor: Yakhub
Srubokrety do serwisu PC
W liście datowanym 1 marca 2009 (12:01:15) napisano:

Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy
składaniu komputerów?  Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by pasowały
do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami.

Każdy śrubokręt typu PH3-PH4 będzie pasował. Trzeba tylko pamiętać,
żeby nie używać śrubokrętów typu PZ, bo one nie pasują.

PS.
Tak w ogóle to mało kto sobie zdaje sprawę z tego, że śrubokręty
"krzyżowe" występują w 2 odmianach - Phillips i Pozidriv, i są
wzajemnie niekompatybilne...

 Yakhub
Nie pisz do mnie na ten adres.

Data: 2009-03-01 14:42:49
Autor: Mariusz Kruk
Srubokrety do serwisu PC
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Yakhub"
[...]

Wkrętak!
Poza tym, raczyłeś zapomnieć o wszelkich wynalazkach typu torx i
pochodnych. (np. bodajże Compaq swojego czasu używał systemu podobnego do
torksa, tylko pięcioramiennego). No i oczywiście nie zapominajmy o np.
kablach szeregowych przykręcanych płaską końcówką.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Borg  Moderator:  Your  Topic Is Irrelevant,
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' your arguments are futile.

Data: 2009-03-01 16:12:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Sun, 1 Mar 2009 14:42:49 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]

Różne urządzenia mają czasami tak rózne wkręty że nie wiadomo co do
tego zastosować. Oprócz wkrętaków krzyżowych przydają się płaskie,
torx-y i najróżniejsze wynalazaki. Ja ostatnio kupiłem w jakijś
promocji w "Biedronce" zestaw ~50 sztuk końcówek o najróżniejszych
profilach niespotykanych gdzie indziej. Nie liczę na jakąs super
jakość ale to są końćówki własnie do nietypowych spraw. A na cvo dzień
to wspominane wczęsniej niebieski (krzyżaki) i czerwone (płaskie)
Hi-Tec w różnych wielkościach.Do tego taki czerwony powlekany PH1 -
elektryczny. No i 2 Stanley-e - tylko zę one nei mają magntycznej
końcówki wiec raczej używam je do rozkręcania obudów a nie kręcenia w
miejscach mało dostępnych. Do laptopów wbrew pozorm że tam małe śrubki
najlepeij zwykle nadaje sie rozmiar PH1. A Compaq ma torx ale z
dodatkowymi podcięciami tak że mozna te śrubki wykręcić płaskim
śrubokrętem. A jak dużo kręcenia to jednak polecam jakiś porządny
wkrętak elektryczny z pożądnymi końcówkami. Jak rozkręcaliśmy i
skecaliśmy kompy na skalę dośc masową (np. inwentaryzacja po numerach
seryjnych z naklejek elementów 150 komputerów) to bardzo dobrze
sprawdzała sie dość duża wkrętarka Bosh-a z regulowanymi obrotami
sprzegłem. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-03-01 16:17:26
Autor: Mariusz Kruk
Srubokrety do serwisu PC
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
najlepeij zwykle nadaje sie rozmiar PH1. A Compaq ma torx ale z
dodatkowymi podcięciami tak że mozna te śrubki wykręcić płaskim
śrubokrętem.

Obecnie - tak. Pisałem o czasach ok. 2000 roku, może 2002.

[...]

Tylko trzeba uważać. Mam takiego Boscha i zapomniałem kiedyś, że
przestawiłem sprzęgło z czwórki na piętnastkę, bo w serwerze śruba była
ździebko zapieczona. I jak przykręcałem z powrotem mało sobie ręki nie
połamałem.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Są ryby piły i ludzie młoty.
\  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-03-01 16:44:32
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Sun, 1 Mar 2009 16:17:26 +0100, Mariusz Kruk
[...]

Raczej nie. Najstarszy działający nadal serwer Compaq Proliant 800 (2x
PPro 233) który mam pod ręka jest z 1995 albo 1996 roku. 3 stacje
robocze DeskPro z serii EN z 2001. Komp z serii 300 z 2001 alboi 2002
roku. Rackowy Prolian DL360G2 też z tego okresu mniej więcej.
Wszystkie mają dokładnie takie śruby jak piszę. I odkąd pamietam takie
miały. Może HP przez wykupieniem Compaqa takie miały? W poniedziałek
zapytam kumpla z biurka obok - parę lat przepracowac dla HP. Albo
jakaś inna firma.

Zdrówko

Data: 2009-03-01 16:46:30
Autor: Mariusz Kruk
Srubokrety do serwisu PC
[...]

Chulercia. To dziwne. Bo pamiętam, że mieliśmy problem z takimi dziwnymi
śrubkami, a większość firmowego sprzętu, to była właśnie Compaq w tamtym
czasie u nas. Najwyraźniej memoria fragilis est i to było u kogoś innego
:-/

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ The  number  you  have  dialed is imaginary.
\  Kruk@epsilon.eu.org   / Please rotate your phone 90 degrees and  try

Data: 2009-03-01 17:07:48
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Sun, 1 Mar 2009 16:46:30 +0100, Mariusz Kruk
[...]

O coś takiego ma Compaq:
http://media.urbandictionary.com/image/page/compaqscrew-7521.jpg
Tzn - takie wycięcie pod torxa chyba T15 (ale występują tez T10) albo
pod płaski bo łepek wkręta bywa rózny - zwykle w formie walca. Zresztą
Compaq sprzedaje takie swoje firmowe wkrętaki po jakiejś zbójeckiej
cenie. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-03-02 12:42:44
Autor: Mark
Srubokrety do serwisu PC
Dnia Sun, 01 Mar 2009 16:44:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

HP to nie tylko Compaq. I owszem, jak najbardziej spotkasz sie ze srubkami
bez wyciec pod standardowy plaski. W komputerach  czesto daja przyzwoite
srubki, ale jak juz  zerkniesz np do drukarek, to do wielu modeli bez bez
kompletu pasujacego do ich srubek nawet nie podchodz.
Co smieszniejsze - czasem wyglada to tak jakby sami nie mogli sie
zdecydowac, bo w jednym urzadzeniu potrafia sie znalez i "normalne" srubki,
i ich te dziwne wynalazki,  a nawet te o ktoryh mowisz.
Natomiast niestety sytuacja opisywana przez Ciebie, ze srubki sa z
podcieciami, w przypadku HP NIE jest standardem

--
Mark

Data: 2009-03-02 13:06:30
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Mon, 2 Mar 2009 12:42:44 +0100, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

[...]

Zwróciłeś uwagę że napisałem o wykupieniu Compaq-a przez HP? ;-)

bez wyciec pod standardowy plaski. W komputerach  czesto daja przyzwoite
srubki, ale jak juz  zerkniesz np do drukarek, to do wielu modeli bez bez
kompletu pasujacego do ich srubek nawet nie podchodz.

Wiesz - róznych śrubewk do komputerów i róznych peryferiów ma w sumie
tak na oko z 8-10 kilogramów: posegregowane 3 pudła z przegródkami
popularnych formatów i wiaderko innych. Zbiera sie tak od 10-12 lat w
jednej z szaf.

[...]

Zwróciłeś uwagę że pisąłem o Compaq-u a nie o całym HP?

Zdrówko

Data: 2009-03-03 09:05:18
Autor: Mark
Srubokrety do serwisu PC
Dnia Mon, 02 Mar 2009 13:06:30 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Wiem, tez tak mam. Ale maja ta zalete ze - poza HP-wskimi - mozna uzywac na nich normlnych
srubokretow.
Prawda jest taka - jak chce mic kontakt ze sprzetem HP to musi miec komplet
pasujacy i ichniejszych srubek i tyle. Choc z wlasnego doswiadczenia -
bedzie to najmniej uzywany komplet...

--
Mark

Data: 2009-03-01 22:01:44
Autor: Santana
Srubokrety do serwisu PC

Użytkownik "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> napisał w wiadomości news:49aa6b0bnews.home.net.pl...
[...]

Stanley jest OK. Przyzwoita jakość za przyzwoitą cene. Przy serwisowaniu komputerów nigdy ich nie zepsujesz :)
Pozdrawiam

Data: 2009-03-02 12:36:34
Autor: Mark
Srubokrety do serwisu PC
Dnia Sun, 1 Mar 2009 12:01:15 +0100, digitaladam napisał(a):

[...]

Wspominany tutaj Hi-Tec. Bardzo dobrze sobie radzi, przez lata nie do
zdarcia. I bez obaw ze ukruszysz koncowke jak w najtanszych wynalazkach - a
przy tym wcal enie jest drogi. Jesli do serwisu to to minimum trzy rozmiary
gwiazdki, i tyle samego plaskiego. Plus  dobrze zaopatrzyc sie w krotkie i
dlugie. Wiec pewnie z dziesiec Ci wyjdzie. Zadne wynalazki z wymiennymi
koncowkami.
Oprocz Hi-Tec mam jeszcze takie z raczka z miekiej masy - z zielonymi dla
gwiazdki i czerwonymi dla plaskiego wstawkami, utwardzona koncowka.. ale
niestety  nie wiem jaka to marka:) W kazdym badz razie w cenie 8-10 zl za
srubokret spokojnie kupisz naprawde przyzwoity sprzet.
No i jesli masz zamiar rzeczywiscie prowadzic serwis, to pewnie bedziesz
mial stycznosc ze sprzetem HP. Wiec komplecik  srubokretnow  do ich srubek.
Tu niesteyt nie ma lekko - musisz miec caly komplet, bo mniejszym nie
odkrecisz duzej sruby i odwrotnie, jak to ma miejsce w normalnej gwiazdce.
Musi byc dopasowany i juz.

--
Mark

Data: 2009-03-02 13:26:08
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Mon, 2 Mar 2009 12:36:34 +0100, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

[...]

Dodam że tych najpopularniejszych to warto meić 2-3 sztuki każdego
żeby gorączkowo sie nie zastanawiać gdzie jest ten jednej a potem
okazuje się zę został u klienta.

[...]

No i jeszce warto mieć komplet torxów i mniejszych wkretaków bo
czasami zadraza sie np. zdjąć elektronikę z dysku albo rozkręcać coś
nietypowego. Ja używam do tego dwóch zestawów. Taki:
http://www.cnd.com.pl/produkt.php?produkt=2115&grupa=268
i taki: http://www.cnd.com.pl/produkt.php?produkt=1512&grupa=268 Niby
to Toya ale jako że zwykle nie ma tam jakichś większych sił to
wystarcza. Zresztą po roku już będzie wiedziął jakie narzędzia sa
potrzebne. ;-)

Acha - i mimo wszytko polecam wkrętak elektryczny - nawet tani bez
regulacji obrotów na początek. Jak nagle jest potrzeba rozkręcenia i
skręcenia paru setek śrubek to łapa nie wytrzymuje - można sobie
obetrzeć środek dłoni a i palce bolą.Wbrew pozorom złożenie
przeciętnego kompa od podstaw to 30-40 śrubek (4 zasilacz, 4-6
obudowa, po 4 na 2-3 napędy, 6-8 płyta główna, po 2-4 na wiatraki, 1-2
na karty rozszerzeń).

Zdrówko

Data: 2009-03-02 20:48:37
Autor: BartekK
Srubokrety do serwisu PC
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Acha - i mimo wszytko polecam wkrętak elektryczny - nawet tani bez
regulacji obrotów na początek. Jak nagle jest potrzeba rozkręcenia i
skręcenia paru setek śrubek to łapa nie wytrzymuje
Ale tylko pod warunkiem, że ten wkrętak ma "sprzęgło" - ustawianą siłę dokręcania po przekroczeniu której "przeskakuje" terkocząc lub ogranicza wkręcanie elektronicznie, zamiast wyrywać rękę lub ukręcać śrubę. Inaczej to sensu nie ma, bo nadgarstek (również przy zbyt dużej ustawionej sile) męczy się 10x bardziej niż przy ręcznym kręceniu.

Data: 2009-03-03 14:44:21
Autor: Artur\(m\)
Srubokrety do serwisu PC

[...]

Poszedłem do jakiegoś marketu i takie lepsze to ok 10 - 15 plnów
Wybrałem eksperymentalnie podobny w kształcie jak wcześniejszy, polski
 - służył mi 10 lat (tzn gwiazdka była tak wykonana jakby wydzielona i w
innym kolorze
szarym, stalowym)
Później zobaczyłem z pewnym zaskoczeniem Made in Germany firma chyba WIHA
czy coś podobnego.
Inne śrubokręty nawet w tej samej cenie wytrzymywały w warsztacie amatora
3- 5 miesięcy. Ten już rok i nie ma ściętych krawędzi.

Artur(m)

Srubokrety do serwisu PC