Srubokrety do serwisu PC

Data: 2009-03-01 14:32:10
Autor: Yakhub
Srubokrety do serwisu PC
W liście datowanym 1 marca 2009 (12:01:15) napisano:

Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy
składaniu komputerów?  Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by pasowały
do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami.

Każdy śrubokręt typu PH3-PH4 będzie pasował. Trzeba tylko pamiętać,
żeby nie używać śrubokrętów typu PZ, bo one nie pasują.

PS.
Tak w ogóle to mało kto sobie zdaje sprawę z tego, że śrubokręty
"krzyżowe" występują w 2 odmianach - Phillips i Pozidriv, i są
wzajemnie niekompatybilne...

 Yakhub
Nie pisz do mnie na ten adres.

Data: 2009-03-01 14:42:49
Autor: Mariusz Kruk
Srubokrety do serwisu PC
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Yakhub"
[...]

Wkrętak!
Poza tym, raczyłeś zapomnieć o wszelkich wynalazkach typu torx i
pochodnych. (np. bodajże Compaq swojego czasu używał systemu podobnego do
torksa, tylko pięcioramiennego). No i oczywiście nie zapominajmy o np.
kablach szeregowych przykręcanych płaską końcówką.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Borg  Moderator:  Your  Topic Is Irrelevant,
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' your arguments are futile.

Data: 2009-03-01 16:12:22
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Sun, 1 Mar 2009 14:42:49 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]

Różne urządzenia mają czasami tak rózne wkręty że nie wiadomo co do
tego zastosować. Oprócz wkrętaków krzyżowych przydają się płaskie,
torx-y i najróżniejsze wynalazaki. Ja ostatnio kupiłem w jakijś
promocji w "Biedronce" zestaw ~50 sztuk końcówek o najróżniejszych
profilach niespotykanych gdzie indziej. Nie liczę na jakąs super
jakość ale to są końćówki własnie do nietypowych spraw. A na cvo dzień
to wspominane wczęsniej niebieski (krzyżaki) i czerwone (płaskie)
Hi-Tec w różnych wielkościach.Do tego taki czerwony powlekany PH1 -
elektryczny. No i 2 Stanley-e - tylko zę one nei mają magntycznej
końcówki wiec raczej używam je do rozkręcania obudów a nie kręcenia w
miejscach mało dostępnych. Do laptopów wbrew pozorm że tam małe śrubki
najlepeij zwykle nadaje sie rozmiar PH1. A Compaq ma torx ale z
dodatkowymi podcięciami tak że mozna te śrubki wykręcić płaskim
śrubokrętem. A jak dużo kręcenia to jednak polecam jakiś porządny
wkrętak elektryczny z pożądnymi końcówkami. Jak rozkręcaliśmy i
skecaliśmy kompy na skalę dośc masową (np. inwentaryzacja po numerach
seryjnych z naklejek elementów 150 komputerów) to bardzo dobrze
sprawdzała sie dość duża wkrętarka Bosh-a z regulowanymi obrotami
sprzegłem. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-03-01 16:17:26
Autor: Mariusz Kruk
Srubokrety do serwisu PC
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
najlepeij zwykle nadaje sie rozmiar PH1. A Compaq ma torx ale z
dodatkowymi podcięciami tak że mozna te śrubki wykręcić płaskim
śrubokrętem.

Obecnie - tak. Pisałem o czasach ok. 2000 roku, może 2002.

[...]

Tylko trzeba uważać. Mam takiego Boscha i zapomniałem kiedyś, że
przestawiłem sprzęgło z czwórki na piętnastkę, bo w serwerze śruba była
ździebko zapieczona. I jak przykręcałem z powrotem mało sobie ręki nie
połamałem.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Są ryby piły i ludzie młoty.
\  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-03-01 16:44:32
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Sun, 1 Mar 2009 16:17:26 +0100, Mariusz Kruk
[...]

Raczej nie. Najstarszy działający nadal serwer Compaq Proliant 800 (2x
PPro 233) który mam pod ręka jest z 1995 albo 1996 roku. 3 stacje
robocze DeskPro z serii EN z 2001. Komp z serii 300 z 2001 alboi 2002
roku. Rackowy Prolian DL360G2 też z tego okresu mniej więcej.
Wszystkie mają dokładnie takie śruby jak piszę. I odkąd pamietam takie
miały. Może HP przez wykupieniem Compaqa takie miały? W poniedziałek
zapytam kumpla z biurka obok - parę lat przepracowac dla HP. Albo
jakaś inna firma.

Zdrówko

Data: 2009-03-01 16:46:30
Autor: Mariusz Kruk
Srubokrety do serwisu PC
[...]

Chulercia. To dziwne. Bo pamiętam, że mieliśmy problem z takimi dziwnymi
śrubkami, a większość firmowego sprzętu, to była właśnie Compaq w tamtym
czasie u nas. Najwyraźniej memoria fragilis est i to było u kogoś innego
:-/

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ The  number  you  have  dialed is imaginary.
\  Kruk@epsilon.eu.org   / Please rotate your phone 90 degrees and  try

Data: 2009-03-01 17:07:48
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Sun, 1 Mar 2009 16:46:30 +0100, Mariusz Kruk
[...]

O coś takiego ma Compaq:
http://media.urbandictionary.com/image/page/compaqscrew-7521.jpg
Tzn - takie wycięcie pod torxa chyba T15 (ale występują tez T10) albo
pod płaski bo łepek wkręta bywa rózny - zwykle w formie walca. Zresztą
Compaq sprzedaje takie swoje firmowe wkrętaki po jakiejś zbójeckiej
cenie. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-03-02 12:42:44
Autor: Mark
Srubokrety do serwisu PC
Dnia Sun, 01 Mar 2009 16:44:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

HP to nie tylko Compaq. I owszem, jak najbardziej spotkasz sie ze srubkami
bez wyciec pod standardowy plaski. W komputerach  czesto daja przyzwoite
srubki, ale jak juz  zerkniesz np do drukarek, to do wielu modeli bez bez
kompletu pasujacego do ich srubek nawet nie podchodz.
Co smieszniejsze - czasem wyglada to tak jakby sami nie mogli sie
zdecydowac, bo w jednym urzadzeniu potrafia sie znalez i "normalne" srubki,
i ich te dziwne wynalazki,  a nawet te o ktoryh mowisz.
Natomiast niestety sytuacja opisywana przez Ciebie, ze srubki sa z
podcieciami, w przypadku HP NIE jest standardem

--
Mark

Data: 2009-03-02 13:06:30
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Srubokrety do serwisu PC
On Mon, 2 Mar 2009 12:42:44 +0100, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

[...]

Zwróciłeś uwagę że napisałem o wykupieniu Compaq-a przez HP? ;-)

bez wyciec pod standardowy plaski. W komputerach  czesto daja przyzwoite
srubki, ale jak juz  zerkniesz np do drukarek, to do wielu modeli bez bez
kompletu pasujacego do ich srubek nawet nie podchodz.

Wiesz - róznych śrubewk do komputerów i róznych peryferiów ma w sumie
tak na oko z 8-10 kilogramów: posegregowane 3 pudła z przegródkami
popularnych formatów i wiaderko innych. Zbiera sie tak od 10-12 lat w
jednej z szaf.

[...]

Zwróciłeś uwagę że pisąłem o Compaq-u a nie o całym HP?

Zdrówko

Data: 2009-03-03 09:05:18
Autor: Mark
Srubokrety do serwisu PC
Dnia Mon, 02 Mar 2009 13:06:30 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

[...]

Wiem, tez tak mam. Ale maja ta zalete ze - poza HP-wskimi - mozna uzywac na nich normlnych
srubokretow.
Prawda jest taka - jak chce mic kontakt ze sprzetem HP to musi miec komplet
pasujacy i ichniejszych srubek i tyle. Choc z wlasnego doswiadczenia -
bedzie to najmniej uzywany komplet...

--
Mark

Srubokrety do serwisu PC