Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?

Data: 2020-04-19 20:10:47
Autor: Poldek
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?

Wygląda na to, że przy wymianie opon na jesieni w warsztacie wulkanizacyjnym odkręcili mi fabryczne śruby przeciwkradzieżowe i wkręcili w to miejsce zwykłe, jakieś stare śruby do felg. Odkryłem to dzisiaj, gdy zacząłem się przymierzać do samodzielnej wymiany. Została mi tylko nasadka na pamiątkę, pasująca do śrub z łbem w kształcie wiatraczka.
Jest sens wydawać pieniądze na nowy komplet przeciwkradzieżowych z nasadką, czy te śruby przeciwkradzieżowe to tylko zawracanie gitary, kłopot, a i tak nie zabezpieczają przed kradzieżą?

Data: 2020-04-19 20:19:12
Autor: collie
W dniu 19.04.2020 o 20:10, Poldek pisze:

[...]

Sam sobie już odpowiedziałeś pisząc, że w warsztacie wymienili Ci
opony, bez Twej magicznej nasadki do śrub "przeciwkradzieżowych".

Data: 2020-04-19 20:38:48
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-19 o 20:19, collie pisze:
[...]

Zdejmując koła letnie odkręcili z nasadką.
Następnie przykręcając koła zimowe nie potrzebowali już nasadki, bo nie wkręcali tych samych śrub przeciwkradzieżowych, tylko zwykłe.
Te moje, które im zostały prawdopodobnie dla nich bezużyteczne, gdyż nasadka została u mnie - sądzę, że dawno zdążyli je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane.
Teraz sprawdziłem i komplet takich śrub to 600 zł na allegro, a właściwie, to nie takich tylko podobnych, bo w opisie kończy się na Golfie VI, więc nie wiem, czy do GVII są inne, czy stary opis i te od VI pasują do VII.

Cena kompletu felg jakie mam, to w ASO 6 tys. zł, a allegro w ogóle takich nie ma. Do tego, jakby mieli ukraść dochodzą jeszcze opony ok. 1500 za komplet. Czyli gdyby faktycznie mi ukradli koła, to żeby odtworzyć tak, jak było, to miałbym koszt 7500 zł. Czy w dzisiejszych czasach wciąż zdarzają się kradzieże kół? Czy jak kradną, to od Mercedesów koła dużo droższe od moich?

Gdybym chciał odszkodowanie z AC, za te śruby, to musiałbym pewnie najpierw zgłosić sprawę na Policję, czekać 3 miesiące na umorzenie sprawy z powodu niewykrycia sprawcy.

Data: 2020-04-19 20:42:07
Autor: Irokez
W dniu 2020-04-19 o 20:38, Poldek pisze:

Gdybym chciał odszkodowanie z AC, za te śruby, to musiałbym pewnie najpierw zgłosić sprawę na Policję, czekać 3 miesiące na umorzenie sprawy z powodu niewykrycia sprawcy.

Jak masz wypasione do Audi czy BMW to mogą się przydać aby sebixy na wiosce łatwo nie miały.
Jak jakiekolwiek inne auto, raczej niepotrzebne.

--
Irokez

Data: 2020-04-19 21:35:52
Autor: cef
W dniu 2020-04-19 o 20:42, Irokez pisze:
[...]

Teraz jak ludzie długo z domu się nie ruszają,
to koła częściej znikają. U siebie na osiedlu widziałem
mercedesa na cegłach a na fb widziałem, że to nie jedyny w tej okolicy.

Data: 2020-04-19 21:50:45
Autor: Irokez
W dniu 2020-04-19 o 21:35, cef pisze:

Teraz jak ludzie długo z domu się nie ruszają,
to koła częściej znikają. U siebie na osiedlu widziałem
mercedesa na cegłach a na fb widziałem, że to nie jedyny w tej okolicy.

a u mnie na osiedlu pod marketem coś wielkością w stylu Corsy, ale tylko jednego koła brakowało, zwykła stalowa, stał na cegłach i śruby na bruku. Albo "znikło", ale ktoś pojechał do gumiarza...

--
Irokez

Data: 2020-04-19 23:35:48
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-19 o 21:50, Irokez pisze:
[...]

Czy ktoś kupował zestawy takich śrub przeciwkradzieżowych np. z allegro?
Czy jak kupię komplet śrub na 4 koła, czy jest szansa, żeby była jedna nasadka? Zeby nie wodzić całe życie ze sobą 4 nasadek.

Data: 2020-04-27 11:55:13
Autor: jerzu.xyz
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
On Sun, 19 Apr 2020 23:35:48 +0200, Poldek <pugilares@intgeria.eu>
wrote:

Czy jak kupię komplet śrub na 4 koła, czy jest szansa, żeby była jedna nasadka? Zeby nie wodzić całe życie ze sobą 4 nasadek.

Zawsze jest jedna nasadka do 4 nakrętek/śrub. Nie spotkałem się z tym,
żeby do każdej śruby/nakrętki z kompletu była osobna nasadka.

http://zabezpieczenia-mcgard.pl/samochody/nakretki-sruby-mocujace/ -
poelcam te zabazpieczenia. Są stosowane przez producentów aut jako
OEM.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-04-27 15:01:13
Autor: ąćęłńóśźż
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
Data: 2020-04-20 10:32:13
Autor: T.
[...]

Mam wprost przeciwne zdanie - właściciela wypasionego Audi czy BMW stać w razie kradzieży na nowe felgi, a popyt na kradzione będzie zdecydowanie mniejszy. Kradną takie, które łatwo sprzedać i na które jest popyt. Ale mogę się mylić...
T.

Data: 2020-04-27 11:40:47
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 19 Apr 2020 20:42:07 +0200, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

Jak jakiekolwiek inne auto, raczej niepotrzebne.

No nie wiem. Ostatnio często giną alufelgi z Toyot.

Data: 2020-04-19 20:59:58
Autor: Budzik
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
Użytkownik Poldek pugilares@intgeria.eu ...

Zdejmując koła letnie odkręcili z nasadką.

Moja kolezanka zgłaszała jakis rok temu ze jej felgi ukradli takze zdarza sie.
Z ciekawości - co na to oponiarze? Zgłosiłes im?

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2020-04-19 23:26:17
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-19 o 22:59, Budzik pisze:
[...]

Jeszcze z nimi nie rozmawiałem, bo dziś na to wpadłem, a nie pracują w niedzielę. Zanim nie porozmawiam z człowiekiem, nie będę rzucał po internetach.

Data: 2020-04-19 21:38:29
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.pieszy.na.przejsciu Poldek pisze tak:

[...]

To ja bym kupił śruby.

Co to za moda wywalić śruby i nie zapytać.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-04-19 22:50:54
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-19 o 22:38, PiteR pisze:
[...]

Kogo mieli zapytać - mnie? Zakładam, że zorientowali się, że został im komplet śrub, do których nie mają nasadki, kiedy ja już zdążyłem odjechać nie wiedząc, że mam wkręcone nieswoje śruby.
Nie wiem, co zrobili ze śrubami, bo właśnie dziś się zorientowałem, że mam zwykłe śruby zamiast przeciwkradzieżowych. A dziś niedziela i ta wulkanizacja nie pracuje. Zakładam, że jeśli pracownik wulkanizacji był na tyle nierozgarnięty, że wkręcił mi nie moje śruby, to małe szanse że od jesieni do wiosny przechowują komplet śrub, do których nie mają nasadki. Jeśli pracownikowi zdarzyła się taka wtopa, to pewnie nie leciał do szefa, żeby mu o tym opowiedzieć.
A może przy pomocy mojej nasadki wkręcili moje śruby do samochodu na sąsiednim stanowisku i właśnie teraz człowiek orientuje się, że ma przykręcone 4 koła śrubami, do których nie ma nasadki? Tylko ta myśl mnie pociesza, że mogłem znaleźć się w gorszej sytuacji, w której teraz szukałbym ślusarza, który by mi odkręcił śruby od kół lub jazda na tych samych oponach do końca eksploatacji samochodu :-)

Data: 2020-04-19 22:37:10
Autor: PiteR
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
na pl.misc.samochody Poldek pisze tak:

Kogo mieli zapytać - mnie?

widzę, że rozumujesz alternatywnie, na swoją niekorzyść
i chyba ich jeszcze bronisz ;)

Zakładam, że zorientowali się, że
został im komplet śrub, do których nie mają nasadki, kiedy ja już
zdążyłem odjechać nie wiedząc, że mam wkręcone nieswoje śruby.

nie sprawdzasz czy masz koła dokręcone? ;)

[...]

no teraz to już po ptokach? Ale powinni ci odkupić w cienmo kiedy sie zgłosisz nawet jak kot zeżarł je.

Jeśli pracownikowi zdarzyła się taka wtopa, to pewnie nie leciał
do szefa, żeby mu o tym opowiedzieć.

to chyba w Polsce było co? Jak ja bym cos takiego zataił to nawet nie chce mysleć.

A może przy pomocy mojej nasadki wkręcili moje
śruby do samochodu na sąsiednim stanowisku i właśnie teraz
człowiek orientuje się, że ma przykręcone 4 koła śrubami, do
których nie ma nasadki?

nigdy bym tam już nie pojechał więcej

Tylko ta myśl mnie pociesza, że mogłem znaleźć się w gorszej
sytuacji, w której teraz szukałbym ślusarza, który by mi odkręcił
śruby od kół lub jazda na tych samych oponach do końca
eksploatacji samochodu :-)

znowu na siebie bierzesz ich winę i bałagan.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-04-21 19:47:10
Autor: kk
On 2020-04-19 23:37, PiteR wrote:
[...]

Winc ... kiedyś regularnie jeździłem do takiej zmienialni co najlepsze ceny miała. Kolega tokarz prawdziwy co ma pojęcie tam pracował, ale nie do niego jeździłem. Za którymś razem .. właśnie nowe śruby zabezpieczające miałem. Gość z łapanki sezonowej objechał mi je tak, że zmieniłem zmienialnię. Zacząłem jeździć do innej. Goście zajmowali się dokładnie oponami a nie całą mechaniką. No i tak niedawno ... gość z łapanki rant opony mi uszkodził. Coś jakby powtórka z rozrywki. Fakt faktem, że przyznali się i dalej do nich jeżdżę, ale ... no gdyby się ten z łapanki nie ujawnił szefowi, to wcale nie wiem czy by się przyznali. No i ... nie bardzo mam już na jaki sensowny warsztat oponiarski zmienić.
Jak po dwu naprawach innego rodzaju w różnych warsztatach w niezbyt dużym odstępie czasowym okazało się, że nie mam osłony silnika to oczywiście nikt nie przyznał się, więc nie jeżdżę do obu, ale ... mam już tylko jedno ASO w okolicy i nie wiem co będzie dalej. Markę mam zmienić by kolejne warsztaty próbwać? I koła na kwadraty?

Data: 2020-04-19 23:44:18
Autor: ąćęłńóśźż
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
W ASO Opla widziałem śruby polskiego producenta odpowiedniki ze 4x taniej niż piszesz.

-- -- -
komplet takich śrub to 600 zł na allegro

Data: 2020-04-20 00:03:31
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-19 o 23:44, ąćęłńóśźż pisze:
W ASO Opla widziałem śruby polskiego producenta odpowiedniki ze 4x taniej niż piszesz.

-- -- -
komplet takich śrub to 600 zł na allegro

Ok, ale czy to przypadkiem nie była cena na jedno koło?
Wtedy by się zgadzało :-)

Data: 2020-04-20 12:11:27
Autor: ąćęłńóśźż
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
A kto sprzedaje śrubę na jedno koło?
Kojarzę czarno-zielone pudełko, nie pamiętam producenta, łatwo poszukaj.
Można też na dobrym szrocie wyczaić komplet śrub, jeśli ostatni właściciel zostawił w aucie nasadkę (np. w schowku).

-- -- -
czy to przypadkiem nie była cena na jedno koło?

Data: 2020-04-20 11:17:33
Autor: Janusz
[...]

Ale żeby wkręcić zwykłe to musi po  nie iść bo na pewno mu brakło przy feldze,
więc jakim debilem trzeba być żeby nie zauważyć że coś nie gra?

Te moje, które im zostały prawdopodobnie dla nich bezużyteczne, gdyż nasadka została u mnie - sądzę, że dawno zdążyli je wyrzucić
pojemnika na odpady zmieszane.
I tu kolejny raz nie pojawia sie u nich znak zapytania skąd nadmiar śrub?

--
Janusz

Data: 2020-04-20 03:16:38
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-19 o 20:10, Poldek pisze:

[...]

Już chyba wiem, co się stało :-)

Data: 2020-04-20 10:17:34
Autor: Adam
W dniu 2020-04-20 o 03:16, Poldek pisze:
[...]

Pochwal się.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-20 13:05:07
Autor: Poldek
W dniu 2020-04-20 o 10:17, Adam pisze:
[...]

Łby śrub są zakryte plastikowymi nakładkami. Wczoraj mierząc się z myślą o samodzielnej wymianie kół zdjąłem jedną nakładkę i pokazała mi się zwykła śruba. Zdjąłem nakładkę ze śruby na drugim kole i też zwykła...

We wcześniejszych samochodach nigdy nie miałem śrub przeciwkradzieżowych. Nie wiedziałem, że na każdym kole jest tylko jedna śruba przeciwkradzieżowa, a pozostałe 4 śruby są zwykłe :-)

Data: 2020-04-20 11:59:59
Autor: Budzik
[...]

:)))
Czyli wszystko jest ok, bo po zdjeciu 4 lub 5 nakładek pojawiła ci sie sruba zabezpieczeniaja?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2020-04-20 16:25:55
Autor: K
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
On 20/04/2020 12:59, Budzik wrote:

:)))
Czyli wszystko jest ok, bo po zdjeciu 4 lub 5 nakładek pojawiła ci sie
sruba zabezpieczeniaja?

To ciekawe, bo zabezpieczajaca zwykle ma wiekszy lepek od zwyklych i ona wlasnie plastikowej nasadki nie ma.

Data: 2020-04-20 13:43:55
Autor: ąćęłńóśźż
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
Nie idź tą drogą.

-- -- -
mierząc się z myślą o samodzielnej wymianie kół

Data: 2020-04-20 10:18:27
Autor: Adam
[...]

Znalazłeś te śruby w bagażniku?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-20 10:25:28
Autor: Michal Jankowski
W dniu 20.04.2020 o 03:16, Poldek pisze:
[...]

Ktoś ci zamienił cały samochód?

   MJ

Data: 2020-04-20 13:43:05
Autor: ąćęłńóśźż
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
Jak z meblościanką i teściową w mieszkaniu w bloku ;-)))

-- -- -
Ktoś ci zamienił cały samochód?

Data: 2020-04-20 08:41:13
Autor: K
On 19/04/2020 19:10, Poldek wrote:

[...]

Z mojego doswiadczenia wszystko zalezy od tego jak wysoki poziom niedojebania umyslowego reprezentuja wulkanizatorzy do ktorych jezdzisz.
Jak mialem Signum-a to mialem taka akcje, ze ktorys wulkanizator przykrecil zabezpieczajace uzywajac pistoletu, wiec kolejny je ukrecil/polamal przy odkrecaniu. W kraju w ktorym mieszkam aby kupic oryginalne z tym samym kodem trzeba sie wylegitymowac i czas oczekiwania to ok. 7 dni (koszt ?60). No wiec po wszystkim ten sam pajac, ktory je ukrecil i obrobil dupe poprzedniemu jak to nieprofesjonalnie sie zachowal, sam najwidoczniej uzyl pistoletu przy dokrecaniu bo kolejny wulkanizator po dwoch latach zrobil to samo. Po tamtej akcji auto mialo juz 10 lat wiec poprosilem zeby je po prostu usuneli i zamienili na zwykle. Jak juz ktos wspomnial, jak masz auto warte wiecej niz 100k pln to bym sie jednak zastanowil nad posiadaniem zabezpieczen, szczegolnie teraz. W trojmiescie ostatnio kradna kola z aut na minuty.

Data: 2020-04-20 00:45:57
Autor: Przemek Jedrzejczak
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
-- W trojmiescie ostatnio kradna kola z aut na minuty.

w DE tez, te elektryczne BMW to zyla zlota :-)

Data: 2020-04-27 11:57:22
Autor: jerzu.xyz
Śruby przeciwkradzieżowe - czy jest sens?
On Mon, 20 Apr 2020 00:45:57 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:

w DE tez, te elektryczne BMW to zyla zlota :-)

Ciekawe na co komu te paskudne, 20 calowe, wąskie falgi.