¦¶. Piotra i Pawła, Apostołów [1 kl.]

Data: 2014-06-29 12:00:24
Autor: abc
¦¶. Piotra i Pawła, Apostołów [1 kl.]
Czę¶ci zmienne Mszy ¦więtej na dany dzień˝ (propria missae) s± tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza ¦więta > ¦więtych Piotra i Pawła

Na uroczysto¶ć ¦więtych Piotra i Pawła czyta nam Ko¶ciół ¦więty Ewangelię
według ¶w. Mateusza,  Mt 16, 13-19:

"Gdy Jezus przyszedł w okolice Cezarei Filipowej, pytał swych uczniów: Za
kogo ludzie uważaj± Syna Człowieczego?

A oni odpowiedzieli: Jedni za Jana Chrzciciela, inni za Eliasza, jeszcze
inni za Jeremiasza albo za jednego z proroków.

Jezus zapytał ich: A wy za kogo Mnie uważacie?

Odpowiedział Szymon Piotr: Ty jeste¶ Mesjasz, Syn Boga żywego.

Na to Jezus mu rzekł: Błogosławiony jeste¶, Szymonie, synu Jony. Albowiem
nie objawiły ci tego ciało i krew, lecz Ojciec mój, który jest w niebie.

Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jeste¶ Piotr [czyli Skała], i na tej Skale
zbuduję Ko¶ciół mój, a bramy piekielne go nie przemog±.

I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi±żesz na ziemi,
będzie zwi±zane w niebie, a co rozwi±żesz na ziemi, będzie rozwi±zane w
niebie."

Stałe czę¶ci Mszy ¦więtej s± ty
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

¦¶. Piotra i Pawła, Apostołów [1 kl.]