Stabilizowanie napięcia + UPS

Data: 2011-12-10 11:35:30
Autor: Przemek
Stabilizowanie napięcia + UPS
 Nutulka nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Hejka. W miejscu obecnego zamieszkania pojawiają się częste zmiany
napięcia.  Czasami nie ma prądu przez 1-2 sekundy. Chciałabym kupić
jakiś UPS ale  koniecznie z funkcją stabilizowania napięcia. W sklepie
komputerowym sprzedawca  mi powiedział, że stabilizowanie napięcia to
inaczej czysta sinusoida i tylko  sprzęt za minimum 1000 zł posiada taką
opcję a na co innego szkoda wydawać  pieniędzy. Nie chcę jednak zapłacić
tak dużo, może jest jakiś sprzęt tańszy, do  500 zł, który umożliwia
porządną stabilizację napięcia? Proszę o podpowiedź i  ewentualnie
wyjaśnienie (ogólne) na czym to polega. Dziękuję i pozdrawiam. N.

UPS może zapewnić trzy rzeczy:
-nieprzerwane zasilanie;
-stabilizowanie poziomu napięcia zasilania na wyjściu (często realizowane z pkt. 1);
-zapewnienie odpowiedniego kształtu napięcia zasilania, obcinając wszelkiego rodzaju piki i wygładzając napięcie wyjściowe do ładnej sinusoidy;

Wszystkie UPSy realizują pkt.1, większość pkt.2, niewiele pkt.3, a wręcz wiele na wyjściu daje po prostu trójkąt lub napięcie schodkowe, przypominające sinusoidę.
Niektóre zasilacze nie trawią takiego niesinusoidalnego kształtu napięcia dlatego ważne jest, żeby dać na wyjściu UPSa ładną sinusoidę. Większość zasilaczy impulsowych w które wyposażony jest obecny sprzęt (komputery, monitory, telewizory) na samym początku prostuje i wygładza wyprostowane napięcie zasilajac przetwornicę impulsową, więc im czysta sinusoida na wejściu nie jest potzrebna, ale są sprzęty, które takiego zasilania nie trawią, osobiście do takiego UPSa bym nie podłączał sprzętu audio.
Przem

Stabilizowanie napięcia + UPS