Stabilny rower dla osoby niepełnosprawnej . ...

Data: 2019-06-24 22:42:28
Autor: ToMasz
Stabilny rower dla osoby niepełnosprawnej . ...
W dniu 24.06.2019 o 22:19, Andrzej W. pisze:
Cześć,

Muszę dostosować rower miejski z przerzutką w piaście do potrzeb osoby niepełnosprawnej.
Zastanawiam się nad solidnymi kołami podporowymi lub tylną osią i rowerem trójkołowym.
W rozwiązaniu trójkołowym nie za bardzo mam pomysł jak przenieść napęd z piasty na oś.
Macie może jakieś pomysły, sprawdzone rozwiązania itp.?
muszę Cię zmartwić. niema czegoś takiego jak szukasz. na 3 kołówce trzeba się nauczyć jeździć od początku. znaczy jeździsz wolno po liniach prostych, jak skręcasz, to masz prędkość bliską zero, albo wywrotka. jeśli tylne koło trafi w cokolwiek - wywrotka. 3 kołówka dla dorosłej osoby nadaje się jako transport na hali, albo przejażdżka 10 metrów dla radochy. Wspomniane koła podporowe istnieją, ale to jest już całkowita porażka. jedyne co się sprawdza to tandem.
(albo inne połączenie 2 rowerów jeśli to ma być niepełnosprawne dziecko)

ToMasz

Ps
3 kołowce sprzedawał Laks z Gliwic, a kółka podporowe dla dorosłych widziałem chyba w Velo, też Gliwice

Data: 2019-06-25 07:38:42
Autor: ń
Stabilny rower dla osoby niepełnosprawnej ....
Mój sąsiad co prawda sprawny codziennie jeździ na trójkołowce, dwa koła z przodu (wersja taka bardziej towarowa lub do przewozu np. dzieci).
Może mechanika ruchu dwóch kół z przodu jest lepsza niż dwóch kół z tyłu?
Dzieciaka jeżdżącego już na dwóch kołach posadziłem na chwilę na stary rowerek z bocznymi kółkami, i już nie umiał na takim jechać.
Ale po kilkudziesięciu metrach udało mu się wrócić do dawnych przyzwyczajeń, przynajmniej na trochę, po czym zsiadł ze wstrętem ;-)
W okolicy widuję jakiegoś dziadka na klasycznej trójkołówce dwa koła z tyłu.

-- -- -

Data: 2019-06-27 13:26:58
Autor: cytawa
  ToMasz pisze:

[...]

Nie do konca sie zgodze. Rower 3 kolowy jak najbardziej nadaje sie dla osoby niepelnosprawnej. Sam widzialem w Belgii wyscigi dla takich osob wlasnie na rowerach 3 kolowych. Sa gotowe rozwiazania. Warto poszukac cos odpowiedniego i ewentualnie doinwestowac

Jan Cytawa

Stabilny rower dla osoby niepełnosprawnej . ...