Stacja dokująca 2xHDD

Data: 2020-04-25 09:09:34
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Mam taką stację na usb 2.0
Trochę z nudów a trochę z potrzeby testuję właśnie KLONOWANIE A na B
Może mam za duże te dyski 1,5 Tera.

Takie klonowanie przyciskiem trwa kilka godzin a dyski się grzeją (taki model)

Dlatego planuję kupienie takiej stacji ale na USB 3.0.

Tylko czy KLONOWANIE będzie szybsze?
W reklamach piszą o zajebistych transferach.
A w rzeczywistości jak to wygląda?

PS. Stacja ma też eSATA ale to łącze jakoś mi nie leży bo połączenie jest NIESTABILNE i działa na jeden dysk.

Data: 2020-04-25 10:53:48
Autor: pioruns
Stacja dokująca 2xHDD
On 25/04/2020 08:09, z wrote:
[...]

Mam stacje na dwa dyski, USB 3.0, ale dwóch 3.5" dysków nie pociągnie bo
chyba prądu za mało daje i nie wyrabia lol.
Ale transfery z talerza na PC i spowrotem są znakomite. Jak znajdziesz
stację, która będzie działać wg specyfikacji i dwa dyski uciągnie, no to
transfery na pewno będziesz miał lepsze niż na USB 2.0.

A jak Ci się dyski grzeją to dalej się będą grzać. Położ mały wiatrak
obok i chłodź te dyski. Dyski nie lubią przekraczać temperatury
zalecanej przez producenta, zazwyczaj 40-kilka stopni. Im zimniej tym
lepiej.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-04-25 12:00:54
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-25 o 11:53, pioruns pisze:
Mam stacje na dwa dyski, USB 3.0, ale dwóch 3.5" dysków nie pociągnie bo
chyba prądu za mało daje i nie wyrabia lol.

Jaka to stacja?

Mam Loglinka. Dwa duże dyski ciągnie a że się grzeją to pewnie dlatego że wyciągnięte ze starego serwera za grosze. Przetestowałem SPRAWNE.

PS. 3 godziny już minęły a jeszcze nie skończył ;-(

Data: 2020-04-25 12:50:33
Autor: pioruns
Stacja dokująca 2xHDD
On 25/04/2020 11:00, z wrote:
[...]

Dyski gdy mają wysoką temperaturę zbyt długo to się niszczą/zużywają
(szybciej) to uważaj, lepiej chłodzić jak masz możliwość

Bluendless HD05, made in china
Ma mały zasilator gniazdkowy rzekomo daje 36W
Zgrywać z jednego dysku zgrywa. Ale dwóch naraz już nie obsłuży za
bardzo, nie polecam ;)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-04-25 13:05:39
Autor: pioruns
Stacja dokująca 2xHDD
On 25/04/2020 11:00, z wrote:
Jaka to stacja?

Usunąłem post bo chciałem edytować ale nie wiem czy to działa w moim
czytniku - dlatego dodam parę informacji:

Stacja Bluendless HD05 made in china

Właśnie podłączyłem dwa dyski 250GB i 500GB, 3.5" a więc trochę mniejsze
niż potwory co 4TB kiedyś testowałem (i nie działały)

I dwa wykryło fajnie

hdparm mówi:
/dev/sde:
 Timing cached reads:   19654 MB in  2.00 seconds = 9839.02 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 362 MB in  3.02 seconds = 120.05 MB/sec

/dev/sdf:
 Timing cached reads:   19706 MB in  2.00 seconds = 9864.21 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 358 MB in  3.00 seconds = 119.16 MB/sec

A więc z obu dysków mogę czytać tyle co fabryka dała a więc 120 MB/s po
interfejsie USB 3.0

Klonowanie z użyciem kompa:
dd if=/dev/sde of=/dev/sdf status=progress bs=1M
4850712576 bytes (4.9 GB, 4.5 GiB) copied, 61 s, 79.5 MB/s

Tyle co fabryka dała, a więc dysk 500GB zapisuje z prędkością 80MB/s, a
wolniejszy 250GB nadąża odczytywać a więc super. W tym tempie to jest
280GB na godzinę.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-04-25 12:05:41
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
Mam co prawda ich inną stację, ale mogę polecić markę Fantec.
Jeżeli tylko się da, to stosuję eSata zamiast USB.
Przy podłączeniu eSata nie możesz mieć jednocześnie podłączonego USB, bo komp głupieje.
Kopiowanie 1,5 Tera zawsze będzie trwało.
Przy szybkich HDD masz szansę na 140 MBps która będzie spadać do środka dysków, przy wolnych 80 MB/s która też będzie spadać do środka.
Więc policz sam.
Klonowanie 3-4 TB trwa nawet parę dni.
Klonować z A na B stacją można nawet bez komputera?
Przed klonowaniem zrobiłbym defragmentację dysków.

-- -- -

Data: 2020-04-25 20:40:36
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-25 o 12:05, ąćęłńóśźż pisze:
Klonować z A na B stacją można nawet bez komputera?

Tak. Kabel chyba musi być odłączony.
Takie klonowanie mnie interesuje.

Data: 2020-04-25 21:04:02
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
Jest sporo takich stacji, tyle że nie kosztują ani 30 ani nawet 90 zł.

-- -- -
Takie klonowanie mnie interesuje.

Data: 2020-04-25 22:36:43
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-25 o 21:04, ąćęłńóśźż pisze:
Jest sporo takich stacji, tyle że nie kosztują ani 30 ani nawet 90 zł.

https://allegro.pl/oferta/stacja-dokujaca-do-dyskow-sata-2-5-i-3-5-usb-3-0-8878950703

https://allegro.pl/oferta/stacja-dokujaca-hdd-2-5-3-5-usb-3-0-klonowanie-8085233485

Warto?

Data: 2020-04-26 09:21:25
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
Poczytaj opinie na amazonie, np. niemieckim:
www.amazon.de/s?k=Festplatten+Klonfunktion
czy angielskim/amerykańskim, wybierz z modeli o pięciu gwiazdkach, poszukaj takiego u nas.
Dobrze zwrócić uwagę na czipset i UASP (prędkość 5G-6G-10G), oczywiście Sata-III.

Tu (przykładowo) masz metalową obudowę:
https://allegro.pl/oferta/stacja-dokujaca-unitek-y-3026-usb-2xhdd-klonowanie-8543415674

Pytanie, jak często kopiujesz sektor po sektorze.
Przykład: dysk źródłowy 1 TB z 300 GB danych, dysk docelowy 500 GB, sektor po sektorze nie przekopiujesz.
I wadliwe sektory mogą powodować ogłupienie.
No ale stacja widzi z komputera każdy z dysków z osobna, więc jakby co możesz kopiować plik do pliku przez Windows/Linux czy czego tam używasz; przepustowość trzeba wtedy podzielić przez dwa.

Od USB wolę eSata - skoro już masz zewnętrzną stację z eSata to po co kupować kolejną?

-- -- -
Warto?

Data: 2020-04-26 11:20:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"ąćęłńóśźż" 5ea53675$1$508$65785112@news.neostrada.pl

: Pytanie, jak często kopiujesz sektor po sektorze.
: Przykład: dysk źródłowy 1 TB z 300 GB danych,

Można przerwać kopiowanie po 310 TB?

Tak kopiowałem flaszki -- ważny był tylko początek flaszek.
Flaszki miały: 4 GB, 16 GB, 32 GB... Ale początkowe 3 partycje
zajmowały po kilka MB, a tylko te 3 początkowe partycje trzeba
było kopiować, więc (aby oszczędzić i czas, i flaszki) tuż po
rozpoczęciu kopiowania, przerywałem...

Te 3 partycje zawierały MemTest i DOSa z partycjonerem.
Ostatnia partycja była na zwykłe ;) dane. Tą oto metodą
mam flaszki naprawczo-testowe i zwyczajne w jednym.

Kopiowałem za pomocą WinHex.

WXP montuje tylko tę partycję, która jest na początku tablicy
partycji, zaś podczas startu wybierana jest partycja aktywna.
W10 montuje wszystkie partycje flaszki.

Partycja może być na początku tablicy partycji i jednocześnie
nie musi być na początku flaszki czy dysku.

Podobnie kiedyś wypalałem filmy DVD -- można było z nich
bootować i można było z nich normalnie oglądać filmy...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-26 11:46:58
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-26 o 09:21, ąćęłńóśźż pisze:
Od USB wolę eSata - skoro już masz zewnętrzną stację z eSata to po co kupować kolejną?

Mam dwa identyczne dyski.
Używam obecnie W8.1 i nie mogę zainstalować drivera do esata.
Chyba za stare urządzenie do nowoczesnej płyty głównej. ;-)
Walczę jeszcze.
Klonowanie sprzętowe wydało mi się tu idealne. Ale trochę za długo trwa.

Data: 2020-04-26 13:37:45
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
A po co sterownik do eSata?
Wyjście eSata z komputera można połączyć bezpośrednio taśmą eSata<->Sata z dyskiem Sata, trzeba zapewnić zasilanie dysku (zresztą USB też nie zapewni zasilania do dysku 3,5'').
Twój komp jest tak nowoczesny, że nie obsługuje "starocia Sata"? To co obsługuje dla podłączenia dysków?

Walczyłem z terabajtami parę miesięcy temu gdy HDD w NASie wykazywały błędy, poszedłem w kierunku dwóch oddzielnych obudów USB 3.0/eSata (Fantec 6Ge, udało się dwa razy za wyprzedażach trafić) z uwagi na większą elastyczność użytkowania w przyszłości (podłączenie do TV, NAS, do kieszeni na imprezkę, na wakacje z terabajtami filmów).
Inna sprawa to dwa wyjścia eSata w kompie:  akurat mam jedno eSata w lapku, a drugie eSata w stacji dokującej lapka, zresztą można po USB 3.0 podłączyć.

Co do czasu: zakładając średnią prędkość transferu 100 MB/s wychodzi około 3h/TB.
Włączasz wieczorem, rano odpinasz ;-)
A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu, dla backupu lepiej mieć weryfikację, czyli czasy x2.
Dok ma weryfikację?

-- -- -

Data: 2020-04-26 14:35:40
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Asus B250M-A Win 8.1. Okazało się że mam 2 nie zainstalowane urządzenia. (ech te aktualizacje) Wgrałem bios i dalej walczę ;-)

Też się zdziwiłem że nie idzie eSata.

Na laptopie w działa W10. transfer OK. Odłączanie urządzenia jakoś działa. Czyli Stacja działa ale trochę dla mnie za wolno KLONUJE

Data: 2020-04-26 14:37:49
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-26 o 13:37, ąćęłńóśźż pisze:
A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu, dla backupu lepiej mieć weryfikację, czyli czasy x2.
Dok ma weryfikację?

Pewnie ma bo klonuje _1,5 TB_ przez 3 godziny

Data: 2020-04-26 15:21:17
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
Czyli wyżej d... nie podskoczysz.
Musiałbyś mieć jakieś Blacki czy podobne Enterprise 7200 rpm.
Kopiowanie bez weryfikacji danych to zabawa zapałkami.

-- -- -
Pewnie ma bo klonuje _1,5 TB_ przez 3 godziny

Data: 2020-04-26 17:37:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"ąćęłńóśźż" 5ea58ace$1$526$65785112@news.neostrada.pl

: Kopiowanie bez weryfikacji danych to zabawa zapałkami.

Zawsze jest jakieś weryfikowanie -- dyski same z siebie weryfikują.
Ale czasami ;) mylą się przy zapisie... (niezmiernie rzadko, ale jednak)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 17:34:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"ąćęłńóśźż" 5ea5728a$1$520$65785112@news.neostrada.pl

: Wyjście eSata z komputera można połączyć bezpośrednio taśmą eSata<->Sata

Masz taką? Ileż włożyłem wysiłku w zdobycie takiej...
Teraz leży odłogiem!

: z dyskiem Sata, trzeba zapewnić zasilanie dysku (zresztą

Właśnie!!! Tu jest pies pogrzebany żywcem!

: USB też nie zapewni zasilania do dysku 3,5'').

Chyba, że z dziesięciu USB naraz?... Są przejściówki
dające 12 V z USB -- nawet niedrogie... Po kilka pln...
(nie wiem/pamiętam, jak z wydajnością prądowo-mocową)

Ale jak zasilić 3.5" z 3 V? ;)

I po co zasilanie SATA 2.5" dysku ma naraz: 12V, 5V i 3V,
skoro mogłoby obyć się bez dodatków... ;) Nie można było
tak zbudować zasilania, by szeroka (uniwersalna) wtyczka
pasowała do wąskiego gniazda HDD 2.5" i odwrotnie?...

: Twój komp jest tak nowoczesny, że nie obsługuje
: "starocia Sata"? To co obsługuje dla podłączenia dysków?

Wczesne IDE z PIO? ;)
(IDE było przed EIDE itd...)
To dopiero był wynalazek!
Idealny do wielozadaniowości ;) DOSa.

: Co do czasu: zakładając średnią prędkość transferu 100 MB/s
: wychodzi około 3h/TB. Włączasz wieczorem, rano odpinasz ;-)

Chyba, że śpisz w dzień. ;) Wówczas inaczej. ;)

: A to transfer z wyłączoną weryfikacją poprawności zapisu,
: dla backupu lepiej mieć weryfikację, czyli czasy x2.

Kiedyś zapisałem obrazek partycji z weryfikacją, skopiowałem
go Totalnym (chyba tez z weryfikacją) po czym sprawdziłem bajt
po bajcie Totalnym -- kopia miała błąd, jak okazało się, fatalny...

[najgorsze dopiero nastąpiło później -- jeśli nie liczyć testowego
odtworzenia partycji, nigdy nie skorzystałem z tego bakapu, bo nie
był potrzebny! mam masę bakapów, które nigdy do niczego nie były
potrzebne... ale niechbym nie miał!!!...]

Weryfikacji IMO nigdy za wiele -- trwają, ale podczas
weryfikowania można iść na ryby. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
[...]

Postscriptum do Trybuna: Specjalnie dla Ciebie przebootowałem na WXP-C, z którego teraz piszę.

Data: 2020-04-26 15:44:26
Autor: Adam
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-26 o 09:21, ąćęłńóśźż pisze:
(...)
Pytanie, jak często kopiujesz sektor po sektorze.
Przykład: dysk źródłowy 1 TB z 300 GB danych, dysk docelowy 500 GB, sektor po sektorze nie przekopiujesz.
(...)

A co w nich jest takiego, że nie można kopiować z mniejszego dysku na większy fizycznie?
Wielokrotnie tak kopiowałem, korzystając z ATA czy SATA, korzystając z mechanizmów soft-RAID czy sprzętowych matryc.
Jedyny problem jaki spotykałem , to kopiowanie pomiędzy dyskalmi ze "zwykłym" sektorem 512 a dyskami z sektorem 4k.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-26 15:54:03
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
Wejdziesz pod stół?

-- -- -

Data: 2020-04-26 17:43:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Adam" r8437r$5ep$1$Adam@news.chmurka.net

A co w nich jest takiego, że nie można kopiować z mniejszego dysku na większy fizycznie?

Nie można z większego na mniejszy? Ileś skopiuje...
Jakbym nie mógł nalać wody z wiadra do szklanki...
Albo wyjąć jednej puszki ze zgrzewki...

[...]

Qrdeaux -- jakież są problemy z tym ,,sprzętowym''' kopiowaniem...
Kopiuję WinHexem czy partycjonrami bajt do bajta cokolwiek -- bez
wnikania w wielkość źródła czy przeznaczenia, wielkość sektora itd...

[chyba te sprzętowe kopiowanie to kara Boża!]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-27 00:23:27
Autor: Adam
Stacja dokująca 2xHDD

[...]

Sorki, trochę nie doczytałem, że źródło ma 1TB.
Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności docelowego. Tye, że nie każdy program pozwoli kopiować z większego na mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym.
Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym. A jeśli partycji wiele, w tym logiczne, to może już być problem.

[...]

Trzeba też odróżnić sprzętowe od fizycznego, z fizyczne od logicznego.
Sprzętowe to w niektórych kopiarkach, tych, co nie potrzebują komputera albo korzystając z matrycy w układzie Mirror.
Fizyczne to sektor na sektor, a logiczne to (w uproszczeniu) partycje i system plików.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-27 10:36:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Adam" r851kv$s7b$1$Adam@news.chmurka.net

Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności docelowego. Tye, że nie każdy program pozwoli kopiować z większego na mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym.

Partycjoner (co do zasady) pozwala każdy, o ile nie bajt do bajta.
Znane mi edytory dysku kopiują tyle, ile zlecisz -- przykładowo od
1000 LBA 2000 LBA.

Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym.

Jeśli:
 - partycja skopiowana została w całości
 - była primary
 - została skopiowana tablica partycji
raczej jest OK.

Jeśli:
 - partycja skopiowana została w całości
 - była primary
 - nie została skopiowana tablica partycji,
   ale TP stosownie poprawiłeś (jedna chwila
   i jedno kliknięcie w partycjonerze)
raczej jest OK.

Jeśli:
 - partycja skopiowana została w całości
 - była dyskiem logicznym
 - została skopiowana stosownie ;)
   (czyli w poprzedzającej jest stosowny wpis)
raczej jest OK.

Jeśli:
 - partycja skopiowana została w całości
 - była dyskiem logicznym
 - nie została skopiowana stosownie
   (w poprzedzającej brak stosownego wpisu)
   ale ręcznie skorygowałeś, co trzeba -- ja
   bym skasował partycję i odkasował)
raczej jest OK.

Jeśli:
 - partycja nie została skopiowana w całości,
   lecz stosownie nadpisywałeś
raczej jest OK.

A jeśli:
 - partycja nie została skopiowana w całości,
   brak jej tego i owego, to trudno zgadnąć, co jest...

[...]

Z coś wspominał o USB.
Mirror -- OK, ale Mirror skopiuje także błędy.
IMO warto mieć bakapy czynione co jakiś czas
i wywalać nieprzydatne z uwagi na starość.

Fizyczne to sektor na sektor, a logiczne to (w uproszczeniu) partycje i system plików.

Data: 2020-04-27 11:13:15
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Stacja dokująca 2xHDD
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 27 Apr 2020 10:36:10 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea69e49$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

Moim ulubionym programem, którym klonowałem dyski, był Gparted.
Robił wszystko co zleciłem i ani grama więcej, po klonowaniu trzeba było tylko
bootloadery odwymiętosić(co nie było specjalnie trudne, nawet dla kilku systemów na
jednym dysku łącznie z XP). --

Data: 2020-04-27 12:38:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 388dafpn2cttf1jkusetln4542db75qn38@4ax.com

Moim ulubionym programem, którym klonowałem dyski, był
Gparted. Robił wszystko co zleciłem i ani grama więcej,

Zapewne korygował sygnatury i wpisy w rejestrze.

po klonowaniu trzeba było tylko bootloadery
odwymiętosić(co nie było specjalnie trudne,

Gdy Paragon czy MiniToll poprawi bootloadery,
to muszę długo ,,psuć'', by było OK. ;)

nawet dla kilku systemów na jednym dysku łącznie z XP).

Co wówczas, gdy masz 10 systemów? Ja mam tyle na dysku atomowego netbooka.
(mam albo miałem -- może jeden skasowałem, jako że pojawił się w wyniku
pomyłki ob_rachunkowej -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach)

Na Acerze chcę mieć 6 64W10 -- po dwa na każdym dysku, pomijając RAMdysk.
Chętnie miałbym tam także 32WXP, ale tak po prostu nie mogę wgrać, więc
musiałbym instalować od nowa, co jest tak sobie fajne...

Na F-S mam 6 -- 3 64W10 i 3 32WXP, ale na Seagacie wyjętym z F-S mam także 32W10.
(nie pamiętam, ile w sumie tam mam)
Na WDC wyjętym z F-S też mam 32W10, ale różnych WXP mam tam co najmniej 6.

Seagate i WDC stygną -- gdy uznam, że używka HTS jest stabilna, uwolnię
zapisy ;) z WDC i Seagate -- na razie te dyski robią ;) za bakapy, czyli
uspakajają sumienie. ;)

 - TSH ma na liczniki ponad 20 kh i został kupiony jako używany
 - Seagate dosypuje (niezbyt szybko) badsectrory
 - WDC był używany sporadycznie, ale ma tylko 250 GB i 5400 rpm

Jeszcze ojcu mam dać W10 -- ojciec ma blaszak z WXP i 1 GiB DDR2.

Chcę mu wstawić 8 GiB i postawić 64W10 -- najlepiej po prostu wkopiować.
(zamierzam wyjąć HDD MBR z Acera, podczepić pod blaszaka via SATA i ściągnąć W10)
Raczej także tam postawię kilka W10 (więc zlecę na noc ściągnięcie trzykrotne
tego samego) i zostawię WXP (rozmnożę -- by mieć 2 WXP) na wszelki wypadek.
Ten WXP był legalnie kupiony przed laty.

Blaszak ma 300 GB -- 210 GB zajmą same partycje systemowe.

P: WXP z BCD
P: W10 z BCD
P: WXP z boot.ini <-- z tej wystartuję tylko WXP
L: W10 z BCD
L: WXP z boot.ini
L: W10 z BCD

WXP zajmuje 10 GB a 64W10 zajmuje 60 GB -- razem 210 GB
(jeśli dobrze liczę w pamięci)

[ponawijałem, ponawijałem -- teraz znienacka zaatakuję!}

Czy GParted jest pod Win? (niby jest)
Jak na Gnoma przystało -- chyba wywodzi się z Linuksa.
Ale jeśli pod Win dobrze pracuje, może z niego skorzystam...

Paragony i MiniToole są coraz mniej za darmo. ;)
Paragon to świetny program, ale w bezpłatnej wersji niewiele można nim osiągnąć.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-27 14:39:58
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Stacja dokująca 2xHDD
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 27 Apr 2020 13:11:48 +0200  doszła do mnie wiadomość  <hffdaf1v3q4m9ka592pctcao0lefov9ce5@4ax.com>  od Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>  :
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 27 Apr 2020 12:38:27 +0200 doszła do mnie wiadomo?ć  <5ea6b63a$0$538$65785112@news.neostrada.pl> od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

Nie, nie ruszał nic w plikach.
Kopiowałem same partycje, bez bootsectora, często bez zachowania oryginalnego układu.
Potem płyty naprawcze i rycie w bootloaderach.

po klonowaniu trzeba było tylko bootloadery
odwymiętosić(co nie było specjalnie trudne,

Gdy Paragon czy MiniToll poprawi bootloadery,
to muszę długo ,,psuć'', by było OK. ;)

nawet dla kilku systemów na jednym dysku łšcznie z XP).

Co wówczas, gdy masz 10 systemów? Ja mam tyle na dysku atomowego netbooka.
(mam albo miałem -- może jeden skasowałem, jako że pojawił się w wyniku
pomyłki ob_rachunkowej -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach)

W takim przypadku trudniej, ale da się wszystko wyorać(przy odrobinie wiedzy).

Data: 2020-04-27 15:20:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 2ekdaf5u6nmd94dl737bulqde2g5fkg5mm@4ax.com

Nie, nie ruszał nic w plikach.
Kopiowałem same partycje, bez bootsectora,

IMO bootsector jest integralną częścia partycji.

często bez zachowania oryginalnego układu.
Potem płyty naprawcze i rycie w bootloaderach.

Czy GParted pracuje pod chodzącym Win?
Widzę obrazki ISO do wypalania na płytach i bootowania.
Zwykłem korzystać z partycjonerów chodzących pod Win.
Rzecz jasna warto też mieć takie coś, co pracuje pod
kontrolą prostszych systemów...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-27 16:21:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea6dc59$0$525$65785112@news.neostrada.pl

Nie, nie ruszał nic w plikach.
Kopiowałem same partycje, bez bootsectora,

IMO bootsector jest integralną częścia partycji.

MasterBootsectora -- nie załapałem od razu, bo od dawna nikt
nie używa takiego określenia na MBR, który nazwę swą czerpie
z 'Master Boot Record.' choć w rzeczy samej MBR jest właśnie
sektorem a BS nie jest sektorem -- BS zajmuje sporo sektorów
w partycji...

IDE ;) sprawdzić adapter płytami bootującymi...
Bootujący KingSajz ze słownikiem JP PWN.
Kiedyś oszczędzałem miejsce tak, że do filmów dogrywałem to i owo...

Bootujące filmy dawały zazwyczaj MemTest, ale mogły dawać cokolwiek.

Po latach pojawiła się możliwość bootowania z USB,
więc bootujące CD i DVD stały się mniej przydatne.

-=-

Najpierw wypróbuję płyty na F-S, później sprawdzę na Acerze...
Marnie widzę bootowanie Acera z adaptera, bo BIOS widzi ów
adapter z HDD jako None. ;)

Ale można zacząć start z normalnego HDD lub SSD i przejść stamtąd
na adaptowany dysk... Lub przestawić HDD miejscami -- trochę roboty
w razie czego... O tyle to rozsądniejsze, że ta część startu pochłania
masę czasu i rozsądek nakazuje ustawienie w BIOSie SSD jako początku...
Po wystartowaniu można już resztę prowadzić całkowicie z adaptowanego HDD.

Na Acerze zamierzam stawiać tylko po 4 partycje podstawowe z BCD na każdym
dysku, z czego po 2 systemowe. Chyba, że zdecyduję się na WXP. Wówczas będą
2 z W10 i 1 z WXP... Jeszcze nie mam jasności co do tego.

Teraz na SSD mam 2 z W10 i 2 normalne, ale BCD jest na każdej.
Na zwykłym HDD mam GPT i masę partycji, w tym 3 z W10.
Jedną z nich skasowałem, bo była mi niepotrzebna, później
odkasowałem, by sprawdzić moce ;) Paragonu w tych okolicznościach,
ale Paragon źle odkasował, więc partycję podreperowałem ręcznie tak, że
teraz mogę startować z 3 W10 lezących na HDD i z 2 W10 lezących na SSD.

Chyba jedną z nich dobrze wyczyszczę i rozmnożę na wszystkie dyski...

Muszę pomyśleć, jak rozłożyć pliki -- mam 3 systemowe na 1 TB, teraz
będę miał 4 systemowe też na 1 TB, więc coś muszę wywalić poza Acera.

Jeśli Acer ma wstawać z SSHD -- masę plików innych muszę wrzucić na
SSD (już tam są od dawna) i na adapter, by rozłożyć obciążenie dysków.

-=-

Przebootowuję, by sprawdzić płyty...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-27 23:30:52
Autor: Adam
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-27 o 14:39, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Ja "od zawsze" (jeszcze chyba przed rokiem 2000) używam Ghosta.
Dla dysków MBR sprawdza się prawie zawsze, nawet przy dość karkołomnych kombinacjach typu kilka systemów operacyjnych z rodzin nt, linuxa i OS/2.

Niestety, Ghost nie działa na GPT.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-25 14:28:47
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Stacja dokująca 2xHDD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 09:09:34 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea3e22f$0$523$65785112@news.neostrada.pl>  od z <z@z.pl>  :
[...]

To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port USB2, to on pracuje
w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s przy kopiowaniu nie osiągniesz(USB3 jest
już full duplex)

Dlatego planuję kupienie takiej stacji ale na USB 3.0.

Nie wiem, czy ma to sens, ta stacja pewnie nie będzie obsługiwać USB3 na twoim
laptopie(jeśli laptop nie ma natywnych portów USB3)

Tylko czy KLONOWANIE będzie szybsze?
W reklamach piszą o zajebistych transferach.
A w rzeczywistości jak to wygląda?

W porównaniu do sata 300 mizernie, w dodatku o unkcji TRIM możesz zapomnieć.

PS. Stacja ma też eSATA ale to łącze jakoś mi nie leży bo połączenie jest NIESTABILNE i działa na jeden dysk.

No to coś złego masz z portem czy kablami/zasilaczami, ja mam w laptopach po dwa porty
Esatap, stabilne jak skała(usb zawsze się pyrdoli, bo to ujowy standard, oczywiście
pomijając USB3.1 Gen2 czy 3.2 na złączu C).

Data: 2020-04-25 17:04:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Olaf Frikiov Skiorvensen" u8a8aftb9u3ff5um8rcj037skqdoggoe5o@4ax.com

To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port
USB2, to on pracuje w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s prz
y kopiowaniu nie osiągniesz(USB3 jest już full duplex)

Dlaczego nie można podpiąć dysków bezpośrednio do laptopa,
jak ja podpinam, ale trzeba via jakąś stację dokującą?

-=-

Wgrałem QR kod (jako: GIF, JPG i BMP -- PNG telefon nie obsługuje, albo obsługuje,
ale inne PNG) do MM136 i pędzę... Znaczy... IDE...  Nie... Pójdę do Paczkomatu po
qpione adaptery... Przywędrowały błyskawicznie! Wiadomo -- Wulkan...

-=-

Gorące dyski chłodzę schłodzonym żelem niebieskiego koloru, który przechowuję
w lodówce lub zamrażarce a tempriczer mierzę termometrem Crystalicznym...
(ale teraz nie są gorące -- ostygły mocno)

-=-

Paczucha czeka na mnie od 4 godzin -- nie spodziewałem się jej tak szybko...
Czeka i tęskni, przeżywa stresy -- odbierze, nie odbierze?... W jakie ręce
wpadnę? Czy nie rzuci?... Ostatni telefon miał chyba kieliszek zniechęcający
do porzucania... [mężczyźni mają lepiej od kobiet... ale przecież telefon to
zwykła komórka?... dlaczego nie można rzucić komórki?...]

Musiałem wyspać się...

-=-

Moja firma AMG została zamknięta -- terror PiS! Żadna wcześniejsza wAdza RP nie
poważyła się! Dopiero PiS -- 14 czerwca 2018 r. dokonali (Prawo i Sprawiedliwość,
czyli chyba oni) likwidacji... [wiem, najpierw piszę o zamknięciu (w mamrze?)
a następnie o likwidacji... sam sobie przeczę?... nie wyspałem się? matka
pociesza -- i tak nie daliby Tobie tej pożyczki... przed laty, gdy byłem
w stanie wojny z matką, matka podała do urzędów PIT-37, czyli uznała
nieistnienie mojej AMG -- urzędnicy dali jej wtedy taki wycisk, że
popamiętała na resztę życia, iż moja firma jest chroniona!!!  od tamtej
pory były PIT-36... zamordowali moją firmę bez jakiegokolwiek ostrzeżenia,
rzekomo dlatego, że brakowało PESELu... mieli mój prawidłowy adres pocztowy
Poczty z trąbką...]

-=-

Zwlekam się z wyra i gnam przed siebie!
(najpierw umyję się i ubiorę? -- może to niezbyt głupi pomysł...)
Musiałem odespać... Już nie wyrabiałem się nie tylko na zakrętach...
Muszę naprawdę spać ~12 godzin na dobę, by funkcjonować...

3 strony wydrukować, podpisać, zeskanować, przerobić na PDF, ale tak,
by rozmiarem nie przekroczyć 1 MB? Nie przekroczyłem -- uzyskałem
czytelność na ćwiartce MB...

-=-

Ale tu nie mam Acera -- więc minie sporo czasu, zanim podepnę zabawki...
I muszę porobić porządki, zanim zacznę przewalać dziesiątki, a nawet setki
gigabajtów... Bez dockującej kaczki... Bez dokującej stacji...

-=-

Komórę podpiąłem przewodem z amperomierzem -- tym samym
sprawdziłem, że ten przewód ów ma także sygnałówki.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-25 17:34:51
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Stacja dokująca 2xHDD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 17:04:13 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea45184$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>  od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

[...]

Stacja dokująca umożliwia wykorzystanie wszystkich możliwości płyty laptopa, bo często na
obudowę nie wyprowadza się wszelkich możliwych interfejsów, dla przykładu, taki Dell
E4300 ma wyprowadzone dwa porty USB2, z czego jeden jest Esatap(można w niego wpiąć
esatap i USB) oraz ExpressCard34.
Większa stacja(wpinana w specjalne złącze pod laptopem) ma kilka portów USB, kombinowany
port USB/esatap, dodatkowe wyjścia do monitorów, RS232, wejście na mysz i kb PS2,
Centronics, mogą być porty DisplayPort, dzięki temu sam laptop jest mały i lekki, ale po
wpięciu do stacji niemal zastępuje desktopa.
Czyli mogę podpiąć dwa dyski SATA i nie muszę kombinować z podpinaniem ich po syfiastym
USB pozbawiając się funkcji TRIM(licząć ExpressCard to nawet trzy dyski).

Data: 2020-04-25 21:06:48
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
OP chodzi o stację dokującą dyski, nie laptopa.
Aczkolwiek niektóre stacje dokujące laptopa miały miejsce na własne dodatkowe dyski.

-- -- -
Stacja dokująca umożliwia wykorzystanie wszystkich możliwości płyty laptopa

Data: 2020-04-26 06:09:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 10l8afd5l4pnbakm9d4oiok5r04338fn44@4ax.com

[...]

Mam ExpressCard34 -- ale nie wiem, jaki z tego pożytek.
Mam kartę USB3 u SATA, ale raczej dużego pożytku z tego nie mam.

Jak/czym łączy się ten dok z komputerem?

Większa stacja(wpinana w specjalne złącze pod laptopem)

Czym jest to specjalne złącze? Jakieś dedykowane laptopowi? Czy jakieś uniwersalne?

[...]

Podczepiłem niehybrydowy dysk adapterem CDVD-HDD -- laptop nie bootuje
z tego czegoś. Nie wiem, czy bootował z napędu. Laptop można uruchomić
tylko z normalnie zamontowanego HDD i z dysku SSD -- tylko tamte partycje
dają info o BCD. Po starcie stamtąd, można iść do dodatkowego HDD, by
z niego wystartować.

Tak jest, gdy na adaptowanym mam MBR i tak, gdy mam na nim GPT.
Zacząłem od GPT i zostawiłem MBR.

Praktyczna strata niewielka, bo start z HDD zajmuje kilka minut, a start
z SSD zajmuje kilka sekund a po tym starcie reszta jest prawie taka sama
to znaczy każda partycja z tego dodatkowego HDD może być systemową.

-=-

Jeśli Trybun nie widzi różnicy w starcie pomiędzy SSD i HDD to gratuluję!

Takoż z resztą -- start z HDD daje czasami ;) mrożonki takie, że system
uznaje, iż dany program zawiesił się na dobre i proponuje zamknięcie
tego programu...

Jeśli Trybun nie widzi różnicy pomiędzy dyskami -- też gratuluję!

Praca na 4 dyskach (RAMdysku, SSD, HDD i HDD w miejscu napędu) jest
znacznie szybsza niż na 3 dyskach...

-=-

Chyba wyjmę z Acera dysk, na który skopiowałem W10, podepnę do F-S razem
z hybrydą, zlecę kopiowanie kilkukrotne skopiowanej partycji i pójdę lulu...
Co z tego, że powoli, bo po USB-2, skoro podczas mego snu?

Może nawet nie do F-S -- F-S może przyda się, gdy zbudzę się...
Może do atomowego netbooka?...

F-S ma niepewne zasilanie -- nie chcę nieszczęśliwie trącając go, stracić
całego kopiowania. :) Netbook może leżeć spokojnie daleko stąd -- gdzieś
na stole... F-S leży obok mnie, na łóżku lub na podłodze obok łóżka...

Czekam na gniazda zasilania do F-S...
I na dapter CDVD-HDD... PATA-SATA.

-=-

Gdyby tak jeszcze nowy akumulator był za 40 pln...
F-S nabrałby nowego blasku!!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 06:16:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea5099a$2$558$65785112@news.neostrada.pl

ExpressCard34.

Mam ExpressCard34 -- ale nie wiem, jaki z tego pożytek.

Nie wiem, czy ExpressCard34 -- mam taką:

   https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/PCCard-ExpressCard.svg

środkową -- 54 mm i 16 pinów.

IMO ExpressCard daje fatalnie słabe zasilanie i niskie napięcie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-25 20:47:51
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Dlaczego nie można podpiąć dysków bezpośrednio do laptopa,
jak ja podpinam, ale trzeba via jakąś stację dokującą?

Dlaczego używać laptopa? ;-)

Stacja dokująca na dyski HDD ma służyć do archiwizacji a zwłaszcza sprzętowe klonowanie.

Dla mnie wygodne i w miarę bezpieczne pod odłączeniu od kompa.

Na płyty jestem za stary ;-)

Data: 2020-04-25 21:09:03
Autor: ąćęłńóśźż
Stacja dokująca 2xHDD
W sumie ciekawe, czy taka osobna stacja umie klonować jedynie sektor po sektorze, czy umie też plik do pliku (musiałaby znać sporo formatów).

-- -- -
Stacja dokująca na dyski HDD ma służyć do archiwizacji a zwłaszcza sprzętowe klonowanie.

Data: 2020-04-25 22:40:16
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-25 o 21:09, ąćęłńóśźż pisze:
W sumie ciekawe, czy taka osobna stacja umie klonować jedynie sektor po sektorze, czy umie też plik do pliku (musiałaby znać sporo formatów).

Chyba sektor po sektorze bo mi wywaliło że sklonowany dysk jest niedostępny z powodu konfliktu podpisu.

Czyli KLON.

Data: 2020-04-26 05:33:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea485d7$0$17363$65785112@news.neostrada.pl

Dlaczego używać laptopa? ;-)

Bo jest.

Stacja dokująca na dyski HDD ma służyć do archiwizacji
a zwłaszcza sprzętowe klonowanie.

Czym różni się sprzętowe od niesprzętowego?

Dla mnie wygodne i w miarę bezpieczne pod odłączeniu od kompa.

Na płyty jestem za stary ;-)

Na jakie płyty?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 08:46:25
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD

Czym różni się sprzętowe od niesprzętowego?
Naciskasz "power" w stacji dokującej a potem "clone" bez połączenia z komputerem. Wygoda i bezpieczeństwo.
Pod warunkiem że robi się to w miarę szybko zajebistym transferem jak reklamują producenci.
3 godziny to trochę przesada

Na jakie płyty?

Archiwizacja na płytach DVD czy blureje czy co tam teraz wymyślili.

Data: 2020-04-26 10:56:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea52e40$0$552$65785112@news.neostrada.pl

Czym różni się sprzętowe od niesprzętowego?

Naciskasz "power" w stacji dokującej a potem
"clone" bez połączenia z komputerem.

Naciskam "power" w  laptopie a potem Enter...

Wygoda

Cóż w tym wygodnego? -- dodatkowe urządzenie zbierające
kurz, wokoło którego plączę się przewody...

i bezpieczeństwo.

Stacja ma awaryjne zasilanie?

Pod warunkiem że robi się to w miarę szybko
zajebistym transferem jak reklamują producenci.

Nie można zlecić kopiowania podczas snu bądź innej ;)
nieobecności w domu?...

3 godziny to trochę przesada

3 TB kopiujesz czy 30 GB?

Na jakie płyty?

Archiwizacja na płytach DVD czy blureje czy co tam teraz wymyślili.

Archiwizuję na HDD.

-=-

Mnie ciekawi niesłychanie -- jak zamierzasz do swej
kaczej stacji podczepić dysk M.2, który teraz kupujesz?

    "z" 5ea49f5b$0$536$65785112@news.neostrada.pl

    "z" 5e9dcf60$0$522$65785112@news.neostrada.pl

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 11:48:36
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
1,5 TB
przez 3 godz.

Data: 2020-04-26 19:29:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea45184$0$17342$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Zmotywował mnie do tego trudny ;) do zapamiętani numer przesyłki -- 273737.

Zanim na dobre pokazałem telefon paczkomatowemu oku -- było po wszystkim,
ale nie załapałem otwierającej się skrytki... Podszedłem do otwartej, choć
wiedziałem, że to nie moja, bo za duża -- zamknąłem ją i począłem szukać
mojej -- znalazłem, zabrałem adaptery, zamknąłem skrytkę i oddaliłem się... ;)
[oddaliłem się chyłkiem?]

Od tej pory nie zamierzam wklepywać numerków.
Przede mną jeszcze sporo przesyłek...
[jeśli nie wyzionę przedwcześnie swego ducha]

Musiałem wyspać się...

Nadal muszę -- gdy zbudzę się, piszę.... ;) I ćwiczę. :)
Podczas przebootowywania zajmuję się różnymi róbótkami...
Mnie naprawdę nie przeszkadza długie startowanie komputera...

-=-

[...]

Nie dostałbym pożyczki? -- ale przynajmniej złożyłbym wniosek! ;)

3 strony wydrukować, podpisać, zeskanować, przerobić na PDF, ale tak,
by rozmiarem nie przekroczyć 1 MB? Nie przekroczyłem -- uzyskałem
czytelność na ćwiartce MB...

Tak sobie myślę -- co wówczas, jeśli posłałem im PDF zbudowany wprost z CC?
PS daje PDF bez łaski -- toż to Adobe... Ale przezornie przerobiłem PNG na
PDF jakimś onlajnowycm przerabiaczem... Czy jednak na pewno wysłałem to, co
otrzymałem z tego onlajnowego konwertera?... Nie z CC?... CC zainstalowałem
tymczasowo, na 7 dni -- to moja wina, że do tej pory jest funkcjonalny? Tu,
na F-S też śmiga, ale brak mu RAMek... Tu lepiej przebootowIć na WXP, gdzie
jest wersja PSa sprzed wielu lat... Chyba ;) już nie jest aktualizowana...

W PSie taki PDF można uzyskać tak:
 - imoport ze skanera strony po stronie w jednobitowy B&W
 - zmontowanie jednego z tych kilku (CtrlA, CtrlC, CtrlV itd.)
 - ocropny obciach ;) i zapisanie do PDF
i óśz...

Ot -- i cała filozofia w PSie...

Ale tu nie mam Acera -- więc minie sporo czasu, zanim podepnę zabawki...
I muszę porobić porządki, zanim zacznę przewalać dziesiątki, a nawet setki
gigabajtów... Bez dockującej kaczki... Bez dokującej stacji...

Tu mam Acera? ACER na F-S:
  A -- dyskietka
  C -- Win
  E -- u mnie taką literkę ma partycja z danymi
  R -- RAMdysk...

-=-

Tu nie mam Acera -- zaraz do niego powędruję, by wpisać faktury kwietniowe...
Nie moje -- moje księguję bezzwłocznie...

-=-

Dysk w adapterze pracuje jak szwajcarski zegareczek -- cyk, cyk, cyk... ;)
Aż mnie wqrwi to cykanie?...

Ileż namęczyłem się, by te drobne wkręty powkręcać...
Ktoś przede mną bawił się już tym adapterem, bo widać ślady wkrętów...
Jeden z otworów nagwintowanych -- nie ma gwintu... Mała strata, bo
i tak nie warto całego adaptera przykręcać do obudowy?...

Adapter jest krótszy od napędu, więc w laptopie jest dziura, a w blistrze
po adapterze nie mieści się naoęd... Może dałoby się jakoś przemontować
plastyki, ale nie mam na to sił -- słabo widzę...

-=-

Skopiowany wczoraj W10 wywala mi stale niebieskim kolorem -- bo taki mu nadałem. ;)
Na F-S pomalowałem W10 już dawno -- na Acerze też chyba pomaluję. :)

-=-

Komórę podpiąłem przewodem z amperomierzem -- tym samym
sprawdziłem, że ten przewód ów ma także sygnałówki.

Ten i ów? ;)

Gdyby cały dysk podczepić pod przewód z amperomierzem?
USB3 nie ma, ale USB2 pójdzie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-25 20:45:01
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-25 o 14:28, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port USB2, to on pracuje
w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s przy kopiowaniu nie osiągniesz(USB3 jest
już full duplex)

NIE. testowałem po naciśnięciu przycisku. Po 3 godzinach odpóściłem bo musiałem wyjść.

Nie wiem, czy ma to sens, ta stacja pewnie nie będzie obsługiwać USB3 na twoim
laptopie(jeśli laptop nie ma natywnych portów USB3)

Chyba nigdzie  nie napisałem że robię to na laptopie ;-)

Mam w miarę nowego pceta z usb 3.0

W porównaniu do sata 300 mizernie, w dodatku o unkcji TRIM możesz zapomnieć.

Nie stać mnie na archiwizację na SSD ;-)

No to coś złego masz z portem czy kablami/zasilaczami, ja mam w laptopach po dwa porty
Esatap, stabilne jak skała(usb zawsze się pyrdoli, bo to ujowy standard, oczywiście
pomijając USB3.1 Gen2 czy 3.2 na złączu C).

To mam inne doświadczenia bo to już druga stacja z eSata której ufam tylko na USB niestety 2.0

Data: 2020-04-25 21:24:26
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Stacja dokująca 2xHDD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 20:45:01 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5ea4852e$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>  od z <z@z.pl>  :
[...]

Tym bardziej nie ma sensu, kupujesz dwa kabelki SATA, łączysz dyski i jedziesz.
W desktopie stacja nie jest potrzebna.
Jak masz więcej miejsca na kieszenie, to dajesz dodatkowe kieszenie SATA Hot Swap.

Data: 2020-04-25 22:45:05
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
W dniu 2020-04-25 o 21:24, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Tym bardziej nie ma sensu, kupujesz dwa kabelki SATA, łączysz dyski i jedziesz.
W desktopie stacja nie jest potrzebna.
Jak masz więcej miejsca na kieszenie, to dajesz dodatkowe kieszenie SATA Hot Swap.

Ale to upierdliwe jest a obudowa taka seksowna mała śliczna
Trzeba zamknąć system. Rzadko to robię. Często hibernuję.

W stacji trzeba tylko włączyć zasilanie i jest. ;-)

Data: 2020-04-26 05:44:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea4a151$0$516$65785112@news.neostrada.pl

Ale to upierdliwe jest a obudowa taka seksowna mała śliczna
Trzeba zamknąć system.

Nie trzeba -- nawet IDE/PATA nie domaga się zamykania.
Wielkrotnie podłączałem i odłączałem na pracującym.

Nie polecam i nie biorę odpowiedzialności w razie padu -- ale
tak podłączałem do blaszaka  z Athlonem i odłączałem... Pod
WinDOSami było źle, bo podpięty podczas pracy komputera dysk
nie mógł być wykorzystywany -- można było co najwyżej odpiąć.

Ale pod WXP można było podpiąć, poczekać aż rozkręci się
i podmontować literki...

Rzadko to robię. Często hibernuję.

Jaka różnica pomiędzy hibernowaniem i zamykaniem?
(w kontekście podpinania i odpinania dysków)

W stacji trzeba tylko włączyć zasilanie i jest. ;-)

Niektórzy nawet USB nie podłączają bez restartu... ;)

To nie są czasy DOSa i WInDOSa...
Ale i wtedy można było wymieniać dyskietki (FDD) podczas pracy komputera...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 08:39:47
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Jaka różnica pomiędzy hibernowaniem i zamykaniem?
(w kontekście podpinania i odpinania dysków)

Różnica jest taka że mam odpalone kilka programów w ulubionym układzie okiem (nie wszystkie okna wracają w swoje miejsce po restarcie)
Czas to pieniądz. No dobra. Leniwy jestem ;-)

Może mam staroświeckie złe doświadczenia.

Ale podłączanie/odłącznie prądu pod urządzenie mechaniczne HDD podczas pracy tych niby nowoczesnych systemów źle mi się kojarzy.

To są chyba najbardziej psujące się urządzenia w kompie. Trzeba o nie dbać ;-)

Gdybym robił to dla rozrywki (dla rozrywki trzymam pliki na śmieciowym dysku w kompie) ale tu chodzi o ARCHIWIZACJĘ DANYCH.

Data: 2020-04-26 10:56:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea52cb3$0$549$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Owszem, ale nie pytam o różnicę pomiędzy hibernowaniem i zamykaniem
w ogóle, ale w kontekście. Nie można podmieniać dysków, gdy Win jest
zahibernowany? Oczywiście nie mam na myśli dysku systemowego, choć
i ten można by było podmienić przy odrobinie ;) dobrej woli.

Może mam staroświeckie złe doświadczenia.

Z lenistwem czy z pieniędzmi?

Ale podłączanie/odłącznie prądu pod urządzenie mechaniczne
HDD podczas pracy tych niby nowoczesnych systemów źle mi
się kojarzy.

Póki nie zabierasz im prądu podczas pisania -- nie jest źle.
Nie zachęcam i nie odpowiadam za ewentualne problemy, ale
nie notowałem u siebie problemów z tym związanych.

Wprawdzie płyta główna padła, ale niekoniecznie z tego powodu -- ZTCP
padł interfejs dyskietek, nie dysków. Innym razem coś spaliłem, chyba
zasilanie wiatraków... Po tylu latach nie pamiętam...

To są chyba najbardziej psujące się urządzenia w kompie.

Spaliłem 2 grafiki i chyba zasilanie wiatraków, FDD powaliłem, czytnik
DVD LG padł jakoś połowicznie -- żaden dysk nie uległ uszkodzeniu,
jeśli nie liczyć wadliwej serii (DTLa?) IBMa i badsectoryzacji...

Trzeba o nie dbać ;-)

Karmić informacją, nie rzucać, nie gotować...

Gdybym robił to dla rozrywki (dla rozrywki trzymam pliki na
śmieciowym dysku w kompie) ale tu chodzi o ARCHIWIZACJĘ DANYCH.

Pomijając drobiazgi (przykładowo m@il od Palusińskiego i jakiejś Bernadety
z Łomży) nie traciłem informacji na PeCetach. Na eSeMie straciłem, bo jakoś
zostałem odciągnięty od codziennego bakapowania a eSeM padał z częstotliwością
kilku herców... Do dziś pamiętam tamtą stratę -- jak SMUTNE było ponowne wpisywanie
tych samych poprawek do programów... Jak mocno takie coś destrukturyzuje myślenie...

Dwa m@ile straciłem, bo uznałem, że dostanę ich kopie. Gdybym chciał, odzyskałbym je.

Badsectoryzacja zabrała mi też całą partycję WXP (niby zabrała tylko pliki od grafiki)
i jakieś śmieci -- pamiętam jakiś śmieciowy JPG, który tak straciłem. Zauważyłem, że
zapis na dyskach nie jest pewny -- kiedyś straciłem w niewyjaśnionych okolicznościach
część JPG, bardzo często znajduję jakieś problemy na HDD. Mając naraz kilka
kopii -- łatwo wykryć błąd...

Mam m@ile z ubiegłego stulecia. zabrałem nawet część m@ili z pracy, z Pegasusa na OE.
OE przenosiłem z: DECowatego PeCeta na Athlona; następnie na Fujitsu-Siemensa; netbook
z VBOXem; na Acera z VBOXem... Być może na Qompaq też... Na Athlonie miałem różne Win:
różne W95; różne W98; różne WME; różne WXP... Mogłem zacząć pisać m@il czy post pod WME,
zapisać, przebootować na WXP, skończyć pisanie i wysłać... Wszystkie te Win korzystały
z tych samych DBXów i wszystkie moje Win miały te same ustawienia OE w rejestrach.
Mogę spokojnie przenosić DBXy z komputera na inny komputer.

Na F-S (z którego teraz stukam) miałem OE na VBOxie i bezpośrednio -- oba WXP
mogły korzystać z tych samych DBXów, co rzecz jasna nie wróżyło zbyt dobrze,
bo OE na VBOxie mógł otwierać i modyfikować pliki, które otwierał i modyfikował
OE z systemu bezpośredniego... Zrobiłem tak rzecz jasna tylko dla hecy. Po
jakimś czasie wywaliłem VBOXa z F-S, bo brakowało tu miejsca.

-=-

Ogólnie raczej ;) nie notuję tracenia danych... Czasami ;) za dużo skasuję...
Bezmyślne kasowanie jest najczęstszą (niemal jedyną) przyczyną tracenia informacji
w moim wypadku. Zazwyczaj mam kopie tego, co bezmyślnie skasowałem, ale w wypadku
systemowych partycji bywa bardzo często tak, że partycja jest tracona -- mam sporo
klonów, ale uzupełnianie części plików nie ma sensu, bo te klony szybko rozjeżdżają
się w efekcie aktualizacji...

Inną przyczyną (kolejną -- jeśli chodzi o ilość traconej informacji) jest
nadgorliwość antywirusów.

-=-

Przez cały czas pracy z Novellowską siecią na Fizyce nie miałem żadnych bakapów.
Na Pedagogice były dwa serwery razem spięte niby lustrzane, ale to były słabe
lustra -- różne wersje NN i różne pliki użytkowników na tych serwerach...
Jedynie konta itp. częściowo ;) pokrywały się... Na Ekonomii też niemal
niczego nie bakapowałem -- 30 lat temu dyski były drogie; nie tylko nie
było DVD, ale nawet CDR były koszmarnie drogie, choć makabrycznie pojemne,
jak na tamte czasy...

-=-

Co dałaby mi taka dokstacja? -- kopiowanie po omacku? Jak pojmuję -- tak skopiowanych
dysków nie zamontujesz obok siebie z uwagi na ich zbyt wielkie podobieństwo...
(sygnatury) W jakiejś scenerii takie coś może mieć sens, ale ogólnie chyba
jest uciążliwe...

Niemal każdy partycjoner kopiuje dyski czy partycje -- klonuje bezmyślnie (co
długo trwa) lub cwanie, pomijając hiberfile itp. i przy okazji defragmentując...

-=-

Zapewne nie starczyło Ci cierpliwości do czytania. :)
Mnie zaś zdumiewają ludzkie straty danych...
Znam te straty z opowiadań -- moje straty są mikroskopijne.
(SM i Bernadeta to największe moje porażki; SM to błąd młodości...)

BTW SM -- zwykłem rozpoczynanie zabawy od uruchomienia baczowego programu,
który zapisywał masę plików, w tym baczowy, które te pliki składał w jeden plik.
Tak oto bakapowałem jeden plik, miast całej masy: baczy, źródeł fortranowych,
danych do programów itd...

-=-

Do rozmnożenia moich Win nie potrzebuję kaczych stacji. :)
Podobnie do rozmnożenia innych moich danych...
Wolałbym tę forsę przeznaczyć na nośniki -- choćby HDD.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 11:50:52
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Nie można podmieniać dysków, gdy Win jest
zahibernowany? Oczywiście nie mam na myśli dysku systemowego, choć
i ten można by było podmienić przy odrobinie ;) dobrej woli.

jak już połączę to esata (kiedyś na starym kompie działało) to sprawdzę skoro mam dyski do testowanie.

Człowiek uczy się całe życie

Data: 2020-04-26 18:02:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea5597b$0$542$65785112@news.neostrada.pl

Nie można podmieniać dysków, gdy Win jest
zahibernowany? Oczywiście nie mam na myśli dysku systemowego, choć
i ten można by było podmienić przy odrobinie ;) dobrej woli.

jak już połączę to esata

Myślałem, że eSATA po to jest, by podłączać dyski zewnętrzne podczas
pracy Win. ZTCW niczym (poza mechaniką/wyglądem/urodą) nie różni się
od SATA. (SATA nawiązuje do hitleryzmu, eSATA jest proste)

Człowiek uczy się całe życie

[nie każdy czy niektórzy ruszają się (piszą, mówią itd.) po swej śmierci?]

-=-

Były jeszcze energetyzujące SATA i SATAexpresowe -- wszędzie e...
Do tego 'extended'...

-=-

Minutą ciszy uczcijmy śmierć SATAnizmu -- niech żyje PCIexpress...

-=-

Dlaczego Centronics jest szybszy od RS232? Bo Centronics jest równoległy a RS jest szeregowy.
Dlaczego USB jest szybszy od Centronicsa? Bo USB jest szeregowy a Centronics jest równoległy.
Dlaczego SATA jest szybszy od PATA? Bo SATA jest szeregowy a PATA jest równoległy.
Dlaczego PCIe jest szybszy od PCI? Bo PCIe jest szeregowy a PCI jest równoległy.
Dlaczego PCIe x2 jest szybszy od PCIe? Bo PCIe x2 ma dwie równoległe linie PCIe...

Aż nastał czas PCIe v4 x16 i stosownych dysków NVMe 1.4....

-=-

Dlaczego peryferia powolne (jak dyski, nie jak karty graficzne)
nie mogły łączyć się via ethernet czy WiFi lub jakoś podobnie?! ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 18:23:02
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Myślałem, że eSATA po to jest, by podłączać dyski zewnętrzne podczas
pracy Win.

Zależy jak sobie ustawisz.
Menadżer urządzeń/Stacje dysków/ Dysk xxx /Właściwości/Zasady...

Jest tam 4 ptaszki do zaznaczenia.

Jak chcesz szybki transfer to trzeba uważać z odłączaniem urządzenia.

Możesz ustawić aby się bezpiecznie odłączało ale za cenę utraty szybkości. Jak to w życiu ;-)

Data: 2020-04-26 19:34:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea5b566$0$515$65785112@news.neostrada.pl

Myślałem, że eSATA po to jest, by podłączać dyski zewnętrzne podczas pracy Win.

Zależy jak sobie ustawisz.
Menadżer urządzeń/Stacje dysków/ Dysk xxx /Właściwości/Zasady...

Jest tam 4 ptaszki do zaznaczenia.

U ciebie jest 4? U mnie są ;) 3.

Jak chcesz szybki transfer to trzeba uważać z odłączaniem urządzenia.

Co do zasady -- wyłączam to buforowanie.

Możesz ustawić aby się bezpiecznie odłączało ale za cenę utraty szybkości. Jak to w życiu ;-)

W życiu najważniejsza jest wolność, nie szybkość!
Szybkość osiągam poprzez kierowanie śmieci na RAMdysk.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-26 21:59:40
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Data: 2020-04-27 11:21:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea5e82b$0$555$65785112@news.neostrada.pl

http://pokazywarka.pl/tqsii4/

Wg mnie u Ciebie SĄ 4, nie JEST 4.

[ale to z jest biegły w DTP... nie ja...
z koryguje cudze pisma... skraca wypowiedzi słane do druku...

z skrócił:
  - 'jest 4 ptaszki'
       zamiast
  - 'są 4 ptaszki']

U mnie są 3 -- WXP.

Data: 2020-04-27 11:38:57
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
To już teraz wiesz dlaczego tak mało masz dyskutantów.

Kolejny raz APELUJĘ: NAPISZ SOBIE BLOGA

postaw, zmajstruj, zapodaj, opublikuj... Ty wiesz jakiego słowa użyć i się nigdy nie mylisz ;-)

Data: 2020-04-27 13:04:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea6a832$0$539$65785112@news.neostrada.pl

To już teraz wiesz dlaczego tak mało masz dyskutantów.

Bo są analfabetami jak Ty? ;)

Jako językoznawca (za jakiego uważasz się) przytocz jakieś
źródło potwierdzające Twą wersję [wydarzeń?] gramatyczną:
 - wg mnie są 4 ptaszki
 - wg Ciebie jest 4 ptaszki

Kolejny raz APELUJĘ: NAPISZ SOBIE BLOGA

Ile dostanę za to forsy? [i czy do opodatkowania? -- PiS
daje tak, że nie trzeba uwidaczniać w zeznaniach, nie
trzeba płacić podatków...]

postaw, zmajstruj, zapodaj, opublikuj...

Możemy komplikować cennik:
 - postawienie tyle
 - zmajstrowanie tyle
 - zapodanie tyle
 - opublikowanie tyle

choć wolę (jak od swych klientów... klientów
mojej matki) ryczałtem...

Ty wiesz jakiego słowa użyć i się nigdy nie mylisz ;-)

SZmal. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-27 14:42:55
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD

Data: 2020-04-27 14:44:22
Autor: z
Stacja dokująca 2xHDD
Ptaszki komputerowe to pola wyboru
Jest ich 4 ;-)

Data: 2020-04-27 15:21:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Stacja dokująca 2xHDD

"z" 5ea6d3a6$0$526$65785112@news.neostrada.pl

Jest ich 4 ;-)

Ty tak twierdzisz. Ja twierdzę, że są 3 u mnie i sa 4 u Ciebie.
Podeprzyj się jakimś bezstronnym źródłem.

    być ndk jestem, jesteś, są, będę, będziesz, będą, bądź, był

    https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk02GFqZo6bEXsyQRTWtqbra3J6BVeQ%3A1587993298320&ei=0tqmXqqNE4vT6ATlxSQ&q=%22jest+cztery+ptaszki%22&oq=%22jest+cztery+ptaszki%22&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQDFAAWABg0B1oAHAAeACAAQCIAQCSAQCYAQCqAQdnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiqvs6D2IjpAhWLKZoKHeUiCQAQ4dUDCAw
    Nie znaleziono żadnych wyników wyszukiwania dla hasła "jest cztery ptaszki".

    https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk007yIhxWcMV0ngjPkwa-lLfl6treQ%3A1587993241178&ei=mdqmXu-2CsWcmwX-97HQBQ&q=%22s%C4%85+trzy+ptaszki%22&oq=%22s%C4%85+trzy+ptaszki%22&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzoHCCMQrgIQJ1DpaViXd2Dze2gAcAB4AIABlgGIAfAGkgEDNC40mAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiv567o14jpAhVFzqYKHf57DFoQ4dUDCAw&uact=5
      Około 118 wyników (0,43 s)

-=-

Jest jeden Bóg i są trzy osoby Boskie.

--