Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania

Data: 2010-09-03 08:34:37
Autor: GK
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania
Mieszkam 6km od Świętej Góry koło Lubawki na której jest nadajnik TV. Maszt widzę gołym okiem z okna domu. Wydawało mi się że z takiej odległości będę odbierał sygnał na zwykłym drucie, a nawet z anteny ze wzmacniaczem jest słaby obraz. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy, to kierunkowość nadajnika. Może on wypuszcza sygnał w inną stronę, a mojej lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który niestety zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów TVP, Polsat.

Data: 2010-09-03 08:59:56
Autor: Cezar

"GK" <grzesiek_ke@o2.pl> wrote in message news:i5q4to$35h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tamten nadajnik ma tylko 50W mocy. Został postawiony prawdopodobnie tylko dla okolicznej ludnosci która mieszka bezpośrednio za jakąś górą. Z tamtąd nie leci wcale Polsat.

http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_W3I

Nadajnik na Chełmcu też nie powala (sczególnie TVP1):

http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_W2F

Jesli nie zainwestujesz w dobry system antenowy to mozez miec problem. Jesli nie chcesz sie w to bawic to kup sobie TNK.

c.

Data: 2010-09-03 19:46:51
Autor: GK
[...]

Wydaje sie ze 50W z 6 km bez przeszkod terenowych  to duzo. Dziwne ze oplaca im sie nadawac taki slaby sygnal dla kilku domow w okolicy.

Data: 2010-09-03 18:50:42
Autor: Jacek Buda
GK <grzesiek_ke@o2.pl> napisał(a):
[...]

50 W  przesada  szkoda słów Tu są potrzebne kilowaty Czy ma w okolicy jakieś inne nadajniki Bardzo dobra jest antena siatkowa  z wzmacniaczem
testowałem też anteny kierunkowe   ale to jest dziadostwo   to pokrywa tylko
jeden kanał wiec trzeba by było kilku  Pozdrawiam    Buda Jacek SP9TCU

Data: 2010-09-04 00:31:54
Autor: adresss
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowoœć nadawania
On Fri, 3 Sep 2010 18:50:42 +0000 (UTC), "Jacek Buda"
<sp9tcu.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

ale on ten nadajnik widzi z okna ???? widocznosc bezposrednia, to
jakie kilowaty?

Czy ma w okolicy jakieś inne nadajniki

Sleza, Sniezne Kotly

Bardzo dobra jest antena siatkowa  z wzmacniaczem

szczegolnie 30dB ???

testowałem też anteny kierunkowe   ale to jest dziadostwo   to pokrywa tylko
jeden kanał

nieprawda !!! SP9TCU to ty sie chyba nie znasz na antenach, a powinienes!!!

wiec trzeba by było kilku  Pozdrawiam    Buda Jacek SP9TCU

vy 73

--
ThinkXtra

Data: 2010-09-05 22:35:31
Autor: Jerzy Pastusiak
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania
Witaj Jacku.

On Fri, 3 Sep 2010, Jacek Buda wrote:

| 50 W, przesada  szkoda słów | Tu są potrzebne kilowaty Wiesz, z falami radiowymi to bywa roznie.
Odbieralem z Berlina, systematycznie przez wiele lat, stacje UKF
AFN (American Forces Network) i BFBS (British Forces Broadcasting
Service) o mocy ~100 W i ~1 kW, ktore byly praktycznie nie do
odebrania w Berlinie, a do Szczecina to kawal drogi.

Oczywiscie jezeli antena nadawcza jest kierunkowa i jestesmy
w minimum wiazki, to moze byc tak jak piszesz.

| Bardzo dobra jest antena siatkowa z wzmacniaczem

Na skraju odbioru nalezy raczej unikac przedwzmacniaczy,
uzywajac bardzo dobrych, wieloelementowych i wybitnie kierunkowych
anten.
Jezeli przewzmacniacz, to dopasowany do odbieranego pasma
i na bardzo liniowych elementach wzmacniajacych.

Odbiornik tez powinnien byc odpowiedniej klasy, z bardzo
dobrym ukladem wejsciowym.
Wszystko jest to niestety bardzo drogie.

| testowałem też anteny kierunkowe ale to jest dziadostwo to pokrywa
| tylko jeden kanał, wiec trzeba by było kilku

Raczej jeden kierunek, ale przez to eliminuje sie, zmniejsza
zaklocenia z innych kierunkow.

Pzdr.J.P.
ps
nie dręcz za bardzo tego Czarusia, bo moze sie na Ciebie
powaznie pogniewac
jp ;)

Data: 2010-09-03 21:14:34
Autor: adresss
On Fri, 3 Sep 2010 08:34:37 +0200, "GK" <grzesiek_ke@o2.pl> wrote:

[...]

zalezy jaka antena? A moze uszkodzony wzmacniacz albo cos nie styka do
konca? Wg mnie, jakbys przyp..... taka kilkudziesiecio elementowa yage
to obraz powinien byc ok, no chyba ze beda zaklocenia: odbicia od gor
innych nadajnikow. Ale jak piszesz, ze nadajnik widzisz z okna to nie
ma bata. Musi chodzic.

Zalozmy, ze odbierasz, ale masz tylko 3 kanaly: tvp1/2/Info a co z
reszta? A nie lepiej sprobowac odebrac kanaly ze Slezy? Mialbys
dodatkowo Polsat a i nadajniki sa bardzo silne!

Kup sobie Cyfrowy Polsat pakiet mini za 10 zl/miesiac i do tego
odbierz TVP Info naziemnie. Bedziesz mial wszysktie podstawowe kanaly
polskie + TVP Info ze swojego regionu. Po 2 latach obraz tv na terenie
Polski moze byc juz inny. Jezeli nie Polsat, to Cyfre+ (tez zaczeli
dawac kanaly Polsatu - ale to chyba drozej wychodzi, no chyba ze
potrzebujesz na 2-3 tv to wtedy Cyfre+ da sie rozdzielic.

Moze niedlugo ruszy cyfrowa tv naziemna ze Slezy i bedziesz mial wtedy
znacznie wiecej programow dostepnych naziemnie.

--
ThinkXtra

Data: 2010-09-06 19:43:13
Autor: Jacek Buda
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania
Witak Jurku

W ogóle to nadajniki Niemieckie  to jest klasa
jakieś 10 lat wybrałem się z radiem Julia  na górke i w okolicy 107
słyszałem na pół skali stacje Niemiecką Potem dowiedziałem się ze stacja byłą z Berlina  wiec różnie to bywa  Jeszcze wtedy   gdy UKF zachodni nie był tak obciązony co kilka nOcy  udawało
mi się posłuchać  radia Gdańsk  Pozdrawiam Serdecznie Buda Jacek SP9TCU

Data: 2010-09-07 00:55:44
Autor: Jerzy Pastusiak
On Mon, 6 Sep 2010, Jacek Buda  wrote:

> [...]
| mi się posłuchać  radia Gdańsk  | | Pozdrawiam Serdecznie | Buda Jacek SP9TCU

Dzieki za info.

Trzymaj sie Jacku.

Pzdr.J.P.

Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania