Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania

Data: 2010-09-03 08:59:56
Autor: Cezar
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania

"GK" <grzesiek_ke@o2.pl> wrote in message news:i5q4to$35h$1inews.gazeta.pl...
Mieszkam 6km od Świętej Góry koło Lubawki na której jest nadajnik TV. Maszt widzę gołym okiem z okna domu. Wydawało mi się że z takiej odległości będę odbierał sygnał na zwykłym drucie, a nawet z anteny ze wzmacniaczem jest słaby obraz. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy, to kierunkowość nadajnika. Może on wypuszcza sygnał w inną stronę, a mojej lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który niestety zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów TVP, Polsat.

Tamten nadajnik ma tylko 50W mocy. Został postawiony prawdopodobnie tylko dla okolicznej ludnosci która mieszka bezpośrednio za jakąś górą. Z tamtąd nie leci wcale Polsat.

http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_W3I

Nadajnik na Chełmcu też nie powala (sczególnie TVP1):

http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR_W2F

Jesli nie zainwestujesz w dobry system antenowy to mozez miec problem. Jesli nie chcesz sie w to bawic to kup sobie TNK.

c.

Data: 2010-09-03 19:46:51
Autor: GK
[...]

Wydaje sie ze 50W z 6 km bez przeszkod terenowych  to duzo. Dziwne ze oplaca im sie nadawac taki slaby sygnal dla kilku domow w okolicy.

Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania