Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania

Data: 2010-09-03 18:50:42
Autor: Jacek Buda
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania
GK <grzesiek_ke@o2.pl> napisał(a):
Mieszkam 6km od Świętej Góry koło Lubawki na której jest nadajnik TV. Maszt widzę gołym okiem z okna domu. Wydawało mi się że z takiej odległości będę odbierał sygnał na zwykłym drucie, a nawet z anteny ze wzmacniaczem jest słaby obraz. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy, to kierunkowość nadajnika. Może on wypuszcza sygnał w inną stronę, a mojej lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który niestety zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów TVP, Polsat.

50 W  przesada  szkoda słów Tu są potrzebne kilowaty Czy ma w okolicy jakieś inne nadajniki Bardzo dobra jest antena siatkowa  z wzmacniaczem
testowałem też anteny kierunkowe   ale to jest dziadostwo   to pokrywa tylko
jeden kanał wiec trzeba by było kilku  Pozdrawiam    Buda Jacek SP9TCU

Data: 2010-09-04 00:31:54
Autor: adresss
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowoœć nadawania
On Fri, 3 Sep 2010 18:50:42 +0000 (UTC), "Jacek Buda"
<sp9tcu.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

ale on ten nadajnik widzi z okna ???? widocznosc bezposrednia, to
jakie kilowaty?

Czy ma w okolicy jakieś inne nadajniki

Sleza, Sniezne Kotly

Bardzo dobra jest antena siatkowa  z wzmacniaczem

szczegolnie 30dB ???

testowałem też anteny kierunkowe   ale to jest dziadostwo   to pokrywa tylko
jeden kanał

nieprawda !!! SP9TCU to ty sie chyba nie znasz na antenach, a powinienes!!!

wiec trzeba by było kilku  Pozdrawiam    Buda Jacek SP9TCU

vy 73

--
ThinkXtra

Data: 2010-09-05 22:35:31
Autor: Jerzy Pastusiak
Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania
Witaj Jacku.

On Fri, 3 Sep 2010, Jacek Buda wrote:

| 50 W, przesada  szkoda słów | Tu są potrzebne kilowaty Wiesz, z falami radiowymi to bywa roznie.
Odbieralem z Berlina, systematycznie przez wiele lat, stacje UKF
AFN (American Forces Network) i BFBS (British Forces Broadcasting
Service) o mocy ~100 W i ~1 kW, ktore byly praktycznie nie do
odebrania w Berlinie, a do Szczecina to kawal drogi.

Oczywiscie jezeli antena nadawcza jest kierunkowa i jestesmy
w minimum wiazki, to moze byc tak jak piszesz.

| Bardzo dobra jest antena siatkowa z wzmacniaczem

Na skraju odbioru nalezy raczej unikac przedwzmacniaczy,
uzywajac bardzo dobrych, wieloelementowych i wybitnie kierunkowych
anten.
Jezeli przewzmacniacz, to dopasowany do odbieranego pasma
i na bardzo liniowych elementach wzmacniajacych.

Odbiornik tez powinnien byc odpowiedniej klasy, z bardzo
dobrym ukladem wejsciowym.
Wszystko jest to niestety bardzo drogie.

| testowałem też anteny kierunkowe ale to jest dziadostwo to pokrywa
| tylko jeden kanał, wiec trzeba by było kilku

Raczej jeden kierunek, ale przez to eliminuje sie, zmniejsza
zaklocenia z innych kierunkow.

Pzdr.J.P.
ps
nie dręcz za bardzo tego Czarusia, bo moze sie na Ciebie
powaznie pogniewac
jp ;)

Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania