Stacja pogody - jaka?

Data: 2012-02-12 09:59:39
Autor: xxx
Stacja pogody - jaka?

UĹĽytkownik "MS"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jh6cg8$gpt$1@inews.gazeta.pl...

Dzień dobry,

chciałbym zasięgnąć opinii w sprawie stacji pogodowych. Jaką wybrać:
analogową (wskazówkową) czy cyfrową? Słyszałem taką opinię, że analogowe
są dokładniejsze ale wymagają puknięcia lekko w szybkę zegara w celu
zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe sÄ… praktyczniejsze
bo niemal cały czas podawane są aktualne dane.

Dzięki z góry

Marek

Witam,

Mam cyfrowa, kupiona w Castoramie za 170 PLN, spisuje sie calkiem dobrze, tylko baterie w czujniku zewnetrznym dosc szybko (gora po pol roku) sie rozladowuja.  W samej stacji dzialaja przez rok, tylko w miare ich rozladowywania najpierw zaczynaja sie losowe problemy z lacznoscia miedzy czujnikiem a stacja, pierwszy raz myslalem ze sie psuje, bo po zmianie z jednego kanalu na drugi stacja czujnik "widziala", pare tygodni potem dopiero padla calkiem, ale po wymianie baterii w stacji wszystko wrocilo do normy.

Pukanie w szybke zegara stosuje sie na przyklad na pokladzie szybowca, go wysokosciomierz, a wlasciwie cisnieniomierz wyskalowany w metrach, ma bezwladnosc i tam faktycznie po stuknieciu wartosc pokazanej wysokosci o kilkadziesiat metrow sie zmienia. W stacji stojacej na stale na ziemi, podlegajacej naturalnym zmianom cisnienia te zmiany sa chyba za wolne, by stukanie mialo sens. Ale to tylko moje zdanie.

Stacja pogody - jaka?