Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-04 07:13:38
Autor: mmak
Stacja zmiekczania wody

Witam

Zastanawiam sie nad zakupem po ostatniej awarii pieca gazowego
viessmann 222 z zasobnikiem (oj bedzie kosztowac czyszczenie z
kamienia), w mojej miejscowosci jest b.twarda woda i nawet polecili mi
to urzadzenie serwisanci, prosze o porady w temacie - czy warto, jesli
tak to na jakie urzadzenia warto zwrocic uwage, ile moze kosztowac
montaz, jak droga jest eksploatacja - tylko sol? (mozna uzywac taka
jak do zmywarki? w sensie granulki), o co jeszcze powinienem spytac?

pozdr

Data: 2009-03-04 08:34:35
Autor: gasper
Stacja zmiekczania wody
stacja to 2000-3000
montaz zrobilem sam, sól to jakies 30 zl na 2-3 miesiace
do zmywarki juz soli nie daje
zaluje tylko, ze tak dlugo sie meczylem z twarda woda a wystarczylo kupic filtr :)

Data: 2009-03-04 08:43:05
Autor: Usrobo
Stacja zmiekczania wody
gasper pisze:
stacja to 2000-3000
montaz zrobilem sam, sól to jakies 30 zl na 2-3 miesiace
do zmywarki juz soli nie daje
zaluje tylko, ze tak dlugo sie meczylem z twarda woda a wystarczylo kupic filtr :)
ja tez potwierdzam
kupiłem takie coś, ok 3000zł
inna kultura mycia ;)

jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

michał

Data: 2009-03-04 10:17:36
Autor: glang
Stacja zmiekczania wody
[...]

pochwalcie siÄ™ konkretami
pzdr
GL

Data: 2009-03-04 10:22:35
Autor: Usrobo
Stacja zmiekczania wody
glang pisze:
[...]

ja mam coÅ› takiego

http://www.global.com.pl/index3.inc.php?go=5&op=1&og=30

kupuje sól i wszystko gra

michal

Data: 2009-03-04 11:28:16
Autor: hephalump
Stacja zmiekczania wody
Usrobo pisze:

jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

Dziwne. Afair to miękka woda nie pozostawia osadów z mydła.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

Data: 2009-03-04 12:12:15
Autor: gasper
Stacja zmiekczania wody
Użytkownik "hephalump" <bedechcial@topodam.pl> napisał w wiadomości news:goll46$8fc$1news.wp.pl...
Usrobo pisze:

jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

Dziwne. Afair to miękka woda nie pozostawia osadów z mydła.

jak sie dobrze spłucze :)
zaletą miekkiej wody jest to, że można do prania, mycia itd. używać mniej środków czystości przy tej samej skuteczności

Data: 2009-03-04 14:11:48
Autor: Maciej
Stacja zmiekczania wody

jedyny minus to woda tak miêkka ze myd³o z r±k nie chce sie zmyæ

micha³

Wydaje mi sie, ze to nie mydlo, tylko miekka woda daje takie "sliskie" uczucie. Ja sie juz przyzwyczailem, ale faktycznie na poczatku takie dziwne uczucie bylo.
Maciej

Data: 2009-03-04 16:46:10
Autor: Piotr_Boncza
Stacja zmiekczania wody
Maciej wrote:
[...]

Zmiêkczacz jest ¼le wyregulowany. Mo¿esz ustawiæ wiêksz± twardo¶æ wody.

pozdrawiam Piotr

Data: 2009-03-04 17:19:33
Autor: Marek Dyjor
Stacja zmiekczania wody
Usrobo wrote:
gasper pisze:
[...]

może jednak trzeba wyregulować tę stację. W tych z BIMsa jest z tyłu na zespole przyłączanym taka śrubka którą jest ustawia ile wody twardej ma przechodzić tak zęby woda miała kilka stopni twardości.

zbyt miękka nie nadaje sie do używania.

Data: 2009-03-04 18:39:13
Autor: gasper
Stacja zmiekczania wody
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gom9ms$a8e$1news.onet.pl...
Usrobo wrote:
gasper pisze:
[...]

oprócz śruby jest też ustawianie twardości wody w panelu i może tam ma ustawioną zbyt twardą wode na wejściu

Data: 2009-03-05 00:15:45
Autor: doslaw
Stacja zmiekczania wody
Marek Dyjor pisze:
gasper wrote:

oprócz śruby jest też ustawianie twardości wody w panelu i może tam
ma ustawioną zbyt twardą wode na wejściu

tyż prawda.

a mozecie podac modele jakich uzywacie albo jakie polecacie?
zainteresował mnie temat do domku z własną studnią i innymi tymi duperelami co sa przy okazji takiej wolnostojącej chałupy, a teraz po przejrzeniu kilku ofert wiem coraz mniej :)

jedyny parametr jaki mi się nasuwa, który może jest istotny, to przeplyw wody, gdzies w granicach 100-200 l/min
a woda jest uzywana do pieca (woda ciepla oraz ogrzewanie), wszelkie AGD i łazienki (ogród ma osobną wode)

Data: 2009-03-06 09:08:16
Autor: Picia
Stacja zmiekczania wody
[ciach]

A wodę do celów spożywczych skąd bierzecie bo chyba woda po zmiękczaczu nie nadaje się do tych celów - jeżeli się mylę wyprostujcie.

Piotr

Data: 2009-03-05 12:46:42
Autor: gasper
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 14:36:50
Autor: Marek Dyjor
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 16:18:51
Autor: gasper
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 16:24:11
Autor: doslaw
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 16:34:04
Autor: Panslavista
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 16:29:03
Autor: Panslavista
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 18:54:25
Autor: Marek Dyjor
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-30 13:45:10
Autor: dominikdemianczuk
Stacja zmiekczania wody
WItam!!!
Oferujê stacjê zmiêkczaj±c± TAPWORKS 25E:
ZMIÊKCZACZ TAPWORKS NSC 25 ED - domowy system zmiêkczania wody
odpowiedni dla 5-6 osób. Zapewnia do 3,1 m3 idealnie miêkkiej wody
pomiêdzy regeneracjami. Max przep³yw 2.0 m3/h. Usuwa ¿elazo i mangan
rozpuszczony w wodzie (w niewielkich stê¿eniach). Elektroniczne
sterowanie procesem uzdatniania wody. Posiada opatentowany,
przeciwpr±dowy system regeneracji, oraz przygotowuje solankê z wody
miêkkiej dziêki czemu jest niezwykle tani w eksploatacji. Max
konsumpcja soli na jedn± regeneracjê przy ca³kowitym zu¿yciu z³o¿a:
3,2 kg. Czas trwania regeneracji: 2 godz. Pracuje w zakresie
temperatur: 4-49'C. Wymiary: wysoko¶æ 123 cm, szeroko¶æ 47 cm,
g³êboko¶æ 47 cm (+przy³±cze wodne). W komplecie instrukcja monta¿u i
eksploatacji. Bezp³atny monta¿ na terenie polski. 10 lat gwarancji !

Mocne strony urz±dzeñ Tapworks:
elektroniczne, logiczne sterowanie objêto¶ciowe
wysokowydajne z³o¿e filtracyjne
panel cyfrowy z wy¶wietlaczem LCD
sta³a kontrola parametrów pracy urz±dzenia (równie¿ przy pomocy ³±czy
modemowych EASE/ESP)
proporcjonalna regeneracja z³o¿a jonowymiennego (uzale¿niona od
stopnia zu¿ycia ¿ywicy)
niskie koszty eksploatacyjne (obni¿one ilo¶ci wody i soli potrzebnych
do regeneracji z³o¿a)
24-godzinne podtrzymanie pamiêci w przypadku braku pr±du
sta³y wska¼nik natê¿enia przep³ywu wody uzdatnionej
Podstawowe parametry techniczne:

Objêto¶æ z³o¿a: 20dm3
Rodzaj z³o¿a: kationit silnie kwa¶ny
Maks. chwilowe natê¿enie przep³ywu (kot³ownia wodna niskoparametrowa):
1,5 m3/h
Maks. chwilowe natê¿enie przep³ywu (woda u¿ytkowa dla gosp. Domowych
lub uzupe³niaj±ca dla uk³adów ch³odniczych): 2,0 m3/h
¦rednia pojemno¶æ jednowymienna: 150 m3x°f
Maks. wydajno¶æ dobowa w trybie automat,
przy twardo¶ci resztkowej =<1°dH i twardo¶ci wody surowej odpowiednio:
10°dH=17,8°f=178mgCaCO3/dm3=3,56mval/dm3: 8,4 m3
14°dH=24,9°f=249mgCaCO3/dm3=4,98mval/dm3: 6,0 m3
18°dH=32,1°f=321mgCaCO3/dm3=6,41mval/dm3: 4,7 m3
23°dH=40,9°f=409mgCaCO3/dm3=8,19mval/dm3: 3,7 m3
Maks. sumaryczny poziom ¿elaza Fe++ i manganu Mn++: 2,2 ppm (bez
gwarancji usuniêcia)
Uruchamianie regeneracji: na drodze objêto¶ciowej, na podstawie
prognozowania, z systemem regeneracji wymuszonej
System regeneracji: przeciwpr±dowy
Przygotowanie solanki: z wody miêkkiej
Maks. konsumpcja soli na 1 regeneracjê przy ca³kowitym zu¿ycia z³o¿a:
4,0 kg
Bezwzglêdnie wymagany rodzaj soli regeneracyjnej: regeneracyjna sól w
tabletkach PN 86/C-84081/01/02;DIN 19 604
Maks. chwilowe natê¿enie przep³ywu wody potrzebnej do regeneracji:
0,68 m3/h, 11,40 dm3/min
Orientacyjna konsumpcja wody na 1 regeneracjê przy ca³kowitym zu¿yciu
z³o¿a: 120-150 dm3
Czas trwania regeneracji: oko³o 2 godzin
Min. i maks.temperatura wody: 4-49 °C
Zasilanie elektryczne: 24V/50Hz
Pobór mocy: wczasie pracy <3W, w czasie regeneracji <15W
Min. ci¶nienie robocze (w czasie przep³ywu): 1,4 bar
Maks. ci¶nienie robocze: 8,0 bar

Funkcje systemu sterowania:

Rodzaj sterowania: Elektroniczne, logiczne na podstawie prognozowania
Programowanie i wy¶wietlanie aktualnego czasu
Programowanie godziny rozpoczêcia regeneracji
Programowanie twardo¶ci wody surowej: 1-95°dH
Programowanie trybu oszczêdnej regeneracji Regeneracja natychmiastowa
Regeneracja o najblizszej zaprogramowanej godzinie
Wska¼nik przep³ywu wody uzdatnionej
Pamiêæ daty uruchomienia
Licznik regeneracji

Wymiary: 123cm x 47cm x 47cm (wysoko¶æ x szeroko¶æ x g³êboko¶æ)
Monta¿ do 300 kilometrów gratis, na terenie kraju 300 PLN
CENA 3450 PLN
POZDRAWIAM i w razie zainteresowania proszê o kontakt:
biuro@aqua-polska.nazwa.pl
510-226-670

doslaw napisa³(a):
Marek Dyjor pisze:

> ty¿ prawda.

a mozecie podac modele jakich uzywacie albo jakie polecacie?
zainteresowa³ mnie temat do domku z w³asn± studni± i innymi tymi
duperelami co sa przy okazji takiej wolnostoj±cej cha³upy, a teraz po
przejrzeniu kilku ofert wiem coraz mniej :)

jedyny parametr jaki mi siê nasuwa, który mo¿e jest istotny, to przeplyw
wody, gdzies w granicach 100-200 l/min
a woda jest uzywana do pieca (woda ciepla oraz ogrzewanie), wszelkie AGD
i ³azienki (ogród ma osobn± wode)

Data: 2009-03-05 16:37:05
Autor: Panslavista
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 16:45:15
Autor: Panslavista
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-05 18:57:42
Autor: Marek Dyjor
Stacja zmiekczania wody

Data: 2009-03-06 06:55:59
Autor: mmak
Stacja zmiekczania wody
On Wed, 04 Mar 2009 07:13:38 +0100, mmak <spamki@tlen.pl> wrote:

[...]

dzieki za odzew, mam jeszcze pytanie odnosnie producenta, zostaly mi
polecone urzadzenia firmy viessmann, mam juz taki piec i generalnie +,
a co do zmiekczania to nie wiem jak sie sprawuja

Data: 2009-03-06 11:28:36
Autor: Marek Dyjor
Stacja zmiekczania wody
mmak wrote:
[...]

sprawdz cene w stosunku do innych. bo wiesmann jest raczej drogawy.

Data: 2009-03-06 11:58:35
Autor: gasper
Stacja zmiekczania wody
ja mam z firmy bims - sa to urzadzenia amerykanskie, bardzo popularne w USA i niedrogie

Data: 2009-03-30 13:50:38
Autor: dominikdemianczuk
Stacja zmiekczania wody
Polecam Tapworksy ( w zale¿no¶ci od zapotrzebowania - liczba
u¿ytkowników)