Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez telefon

Data: 2009-12-29 12:53:03
Autor: to
Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez telefon
Arbiter wrote:

Bliska Orlen GĂłrczewska - dzwonie z zapytaniem o cenĂŞ PB95 - nie chcÂą
podaĂŚ przez telefon. Podobnie Lukoil Prymasa odmawia podania ceny. czy
ich pogiĂŞÂło?

Też bym nie podał, bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje z pytaniem o cenę paliwa?

--
cokolwiek

Data: 2009-12-29 13:55:13
Autor: Grejon
to pisze:

Też bym nie podał, bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje z pytaniem o cenę paliwa?

Strzelam - klient, który chce znać cenę paliwa?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-12-29 13:52:53
Autor: Massai
Grejon wrote:

to pisze:

> Też bym nie podał, bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje
> z  pytaniem o cenę paliwa?

Strzelam - klient, który chce znać cenę paliwa?

Eeee, chyba niemożliwe żeby to był ktoś taki...

Najpewniej Al-Kaida dzwoni, żeby wyczaić stację z wysokimi cenami, bo
taka pewnie klientów nie ma i pełne zbiorniki. Jak wysadzą to się
będzie ładnie hajcowało.

Słusznie że nie podają, po co ułatwiać zadanie terrorystom.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-12-29 14:01:03
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhcu7h$q8d$2inews.gazeta.pl...
to pisze:

Też bym nie podał, bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje z pytaniem o cenę paliwa?

Strzelam - klient, który chce znać cenę paliwa?
Albo konkurencja.

Wszystko to kwestia zdrowego podejścia do sprawy. Może można się zapytać, czemu nie chcą podawać ceny?

Data: 2009-12-29 14:04:04
Autor: Jakub Witkowski
Grejon pisze:
to pisze:

Też bym nie podał, bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje z pytaniem o cenę paliwa?

Strzelam - klient, który chce znać cenę paliwa?

Dokłada informacja o cenach na stacjach to ważna informacja dla marketingu.
Założę się że każda firma na komórkę która odpowiada za ciągłe zbieranie
takich informacji. Chyba nie warto ułatwiać pracy konkurentom?

Data: 2009-12-29 14:08:02
Autor: Arbiter

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hhcuo4$2qu9$4news2.ipartners.pl...

Dokłada informacja o cenach na stacjach to ważna informacja dla marketingu.
Założę się że każda firma na komórkę która odpowiada za ciągłe zbieranie
takich informacji. Chyba nie warto ułatwiać pracy konkurentom?

Oczywiscie, stacje powinny wręcz zdjąć ceny z tablic i informować o cenie dopiero po zatankowaniu.

Rynek stacji jest bardzo lokalny i np konkurowac mogą Auchan Górczewska, Tesco Górczewska, Bliska Górczewska i łukoil Prymasa. jesli konkurencja potrzebowałaby znać cenę to co za problem przejechac sie kilkset metrów i zobaczyć cenę z daleka?

Data: 2009-12-29 14:34:14
Autor: Jakub Witkowski
Arbiter pisze:

Rynek stacji jest bardzo lokalny i np konkurowac mogą Auchan Górczewska, Tesco Górczewska, Bliska Górczewska i łukoil Prymasa. jesli konkurencja

Tendencje w szerszej skali też są ważne. A jeśli idzie na przykład
o tiry, to nie jest ten rynek aż tak "lokalny". Nawet ja jadąc dalej
staram się planować tankowania tak aby wypały w tańszych rejonach

Data: 2009-12-29 16:41:25
Autor: Robert_J
Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez te lefon
Nawet ja jadąc dalej
staram się planować tankowania tak aby wypały w tańszych rejonach

:-)))))

Data: 2009-12-30 10:10:42
Autor: Jakub Witkowski
Robert_J pisze:
Nawet ja jadąc dalej
staram się planować tankowania tak aby wypały w tańszych rejonach

:-)))))

Liczenie się przeze mnie z różnicą nawet rzędu 10-15% ceny paliwa (lpg)
jest powodem do tych usmieszków? Czy może coś innego?

Data: 2009-12-30 10:17:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hhf5ei$r5g$1news2.ipartners.pl...
Robert_J pisze:
[...]

Niektórzy są bogaci, ale powiedz durniowi, żeby Ci zasponsorował tą różnicę w cenie, zobaczymy czy dalej się będzie kielczył.

Data: 2009-12-30 11:24:38
Autor: Robert_J
Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez te lefon
Niektórzy są bogaci, ale powiedz durniowi,

Facet, durniem, prostakiem i przygłupem grupowym to akurat jesteś Ty :-)). Jeśli nie potrafisz zagaić rozmowy inaczej niż inwektywami to lepiej wsadź mordę w kubeł...

...żeby Ci zasponsorował tą różnicę w cenie, zobaczymy czy dalej się będzie kielczył.

Ty jak zwykle w swojej bezgranicznej mądrości wiesz, skąd mój uśmieszek ;-). Po prostu podziwiam ludzi, którzy przed podróżą ustalają harmonogram tankowań ;-)))).

Data: 2009-12-30 11:36:44
Autor: Bydlę
On 2009-12-30 11:24:38 +0100, "Robert_J" <rob_33@wp.pl> said:

[...]

Tzn, podziwiasz ludzi planujących swe czynności?
A wydawałoby się, że planowanie działań to norma...
--
Bydlę

Data: 2009-12-30 11:40:35
Autor: Cavallino
On 2009-12-30 11:24:38 +0100, "Robert_J" <rob_33@wp.pl> said:

;-). Po prostu podziwiam ludzi, którzy przed podróżą ustalają harmonogram tankowań ;-)))).

Tzn, podziwiasz ludzi planujących swe czynności?
A wydawałoby się, że planowanie działań to norma...

Widać nie dla wszystkich, co głupszych to przerasta.
Takich najlepiej do kibla, szkoda czasu na dyskusje i tak do niczego to nie doprowadzi.

Data: 2009-12-30 12:14:50
Autor: Jakub Witkowski
Robert_J pisze:

Ty jak zwykle w swojej bezgranicznej mądrości wiesz, skąd mój uśmieszek ;-). Po prostu podziwiam ludzi, którzy przed podróżą ustalają harmonogram tankowań ;-)))).

No cóż, dość łatwo mi przewidzieć, że jeśli zatankuję 20km za Gdańskiem,
to następne wypadnie mi pod Radomiem - oba miejsca względnie tanie.
Jeżdżąc daną trasą kilkanaście razy w roku mam to obcykane.

Ale dzięki za wyrazy podziwu; niezasłużone, ale miłe :)

Data: 2009-12-29 16:13:00
Autor: ALGI
Dnia Tue, 29 Dec 2009 14:08:02 +0100, Arbiter napisał(a):

Rynek stacji jest bardzo lokalny i np konkurowac mogą Auchan Górczewska, Tesco Górczewska, Bliska Górczewska i łukoil Prymasa.

Eee.. i tak Auchan najtańsze 3,99, potem Tesco 4,06 ... BP w okolicy za
4,09 .... Bilska nie pamiętam ale koło 4,09 ...

Dane z dzisiaj.

Kiedyś było tak że zawsze Tesco było 3gr droższe od Auchan ale widać nie
dali rady bo już cena więcej się różni .... w Auchan mega kolejki, w Tesco
na stacji pustawo......

Data: 2009-12-29 16:44:50
Autor: Robert_J
Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez te lefon
Eee.. i tak Auchan najtańsze 3,99, potem Tesco 4,06 ... BP w okolicy za
4,09 .... Bilska nie pamiętam ale koło 4,09 ...
Dane z dzisiaj.

Na 50-litrowym zbiorniku max. 5 zł różnicy ;-)). Pytanie eszcze jakie są różnice w samym paliwie, bo może okazać się tego tańszego auto spali troszkę więcej i wyjdzie na jedno ;-)))

Data: 2009-12-29 19:04:33
Autor: ALGI
Dnia Tue, 29 Dec 2009 16:44:50 +0100, Robert_J napisał(a):

[...]

Z praktyki tankowania przez 5 lat na okolicznych stacjach
1. BP (okolice Carefour Bemowo)
2. Tesco (Górczewska)
3. Auchan (Górczewska)
4. Statoil (Powstańców Śl/Wrocławska)
(5. Jet...teraz LUKOIL w Łazach)
nie stwierdziłem żadnych różnic.
Ale mowa o Pb...jakbym miał ON to już zimą bym się zastanawiał :)

Największe różnice wynikają z czynnika pomiędzy
pedałami/fotelem/kierownicą.
Jeśli ostatnio spalanie spadło to tylko dlatego że wolniej jeżdżę....

Data: 2009-12-29 18:43:19
Autor: to
ALGI wrote:

Z praktyki tankowania przez 5 lat na okolicznych stacjach 1. BP (okolice
Carefour Bemowo)
2. Tesco (GĂłrczewska)
3. Auchan (GĂłrczewska)
4. Statoil (Powstańców Śl/Wrocławska) (5. Jet...teraz LUKOIL w Łazach)
nie stwierdziłem żadnych różnic.

Przedstaw metodologię badań, obawiam się, że jest żadna. 10 gr przy cenie 4 zł to 2,5%. Podobna różnica w spalaniu to ok. 1/4 litra, a więc znacznie poniżej błędu pomiaru metodą "na oko". Inaczej mówiąc nawet jeśli spalił te 2,5% mniej co zrównoważyło różnicę w cenie to tego nie zauważyłeś. A bardzo prawdopodobne, że tak było, bo w droższych benzynach bywa trochę mniej syfu.

--
cokolwiek

Data: 2009-12-29 19:52:26
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Robert_J napisał:

[...]

Szczególnie jak tankujesz Tira który ma zbiorniki pod 1000l ;P

Pozdrawiam !!

PS:
Zawsze tankowałem na Auchan, raz zatankowałem super hiper statoil diesel gold - i co, i poza wyssaniem 50gr na litrze więcej nie zauważyłem różnicy, a jeśli już to napewno nie taką żeby na 50 litrach przepłacać 25zł.

Data: 2009-12-30 11:28:38
Autor: Robert_J
Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez te lefon
Szczególnie jak tankujesz Tira który ma zbiorniki pod 1000l ;P

A jak tankujesz samolot albo statek to nawet więcej ;-))). Sądzę że zdecydowana większość grupowiczów to jednak posiadacze aut osobowych, a nie sternicy tudzież piloci odrzutowców.... O ile tankując TIR-a faktycznie można przyoszczędzić na porządny obiad, to w przypadku osobówki zostanie Ci na herbatę, a i to możliwe że bez cukru ;-)).

Data: 2009-12-30 11:43:38
Autor: Bydlę
On 2009-12-30 11:28:38 +0100, "Robert_J" <rob_33@wp.pl> said:

O ile tankując TIR-a faktycznie można przyoszczędzić na porządny obiad, to w przypadku osobówki zostanie Ci na herbatę, a i to możliwe że bez cukru ;-)).

Masz jakiś kalkulator pod ręką?

Bak - 66 litrów
Ceny:
4,14
4,04
3,99
3,79
3,76

Nie nadkładam drogi, bo sprawdzam ceny na stacjach po i przy drodze.
Wiem, ile jeszcze przejadę na tym, co mam, wiem, gdzie cena jest niższa.
Zajeżdżam, tankuję.
Nie, nie zawsze 66 - najczęściej między 45 a 60 litrów.

W najgorszym razie mam oszczędność w wysokości 80-kilometrowej - darmowej! - podróży.
W najlepszym? Ponad 100.

Dla ciebie betka?
A mi się opłaca.

(herbata za kilkanaście zł? ze spirytusem oczywście? pól na pół?)
--
Bydlę

Data: 2009-12-30 11:53:19
Autor: yabba
Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhfa0v$jhh$1inews.gazeta.pl...
[...]

W Warszawie stacje tej samej sieci mogą mieć różnice do 30 groszy na litrze. Przy tankowaniu 40 litrów oszczędzamy 12 zł czyli na 3 herbaty z cukrem. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-12-30 12:17:18
Autor: Jakub Witkowski
yabba pisze:

W Warszawie stacje tej samej sieci mogą mieć różnice do 30 groszy na litrze. Przy tankowaniu 40 litrów oszczędzamy 12 zł czyli na 3 herbaty z cukrem. :)

Albo 4 piwa. Tanie piwa dla plebsu, rzecz jasna... ;)

Data: 2009-12-29 15:15:34
Autor: J.F.
[...]

Z tego co mi kolega krecacy sie w okolicach Orlenu mowil, to jak najbardziej maja taka komorke, zbieraja ceny - do tego czasem wystarczy jak sie kierownik stacji wychyli z okna, ustalaja ceny i rozsylaja - stacja nie ma tu nic do gadania, ile przyszlo faksem tyle ma byc.

Jakie maja kryteria ustalania to nie wiem, to moze byc wyzsza szkola marketingu, zwana tez metoda małpy :-)

J.

Data: 2009-12-29 14:13:40
Autor: Tomasz W
Stacje paliw nie chc? podawaa ceny paliwa przez telefon
Też bym nie podał, bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje z
pytaniem o cenę paliwa?

jak sie jezdzi duzym autem gdzie do baku wchodzi 60-80 litrow paliwa to liczac roznice np 15 groszy to juz mozna 4-6 paka piwa kupic :)
nie mowiac o kierowcach ciezarowek gdzie tankuje sie po kilkaset litrow to oszczednosci moga byc spore.
mi sie zdarzylo pare razy dzwonic - w koncu to nic nie kosztuje a jak stacje sa po drodze to lepiej zatankowac na tanszej stacji (odpowiadajacej jakoscia).
czasami stacje podaja cene czasami nie. zalezy. pracownicy stacji o pytanie czemu nie podaja cen przez telefon tlumacza ze szefostwo nie pozwolilo im podawac cen (stacja Bliska np.).
dziwne - biorac pod uwage ze np shell ma swoja www gdzie mozna zobaczyc aktualne ceny na ich stacjach w wielu krajach europy... http://www.shell.com/home/content/products_services/on_the_road/shell_station_locator/shell_station_locator.html
oczywiscie Polska to dziwny kraj i cen z Polski nie ma !

Data: 2009-12-29 16:52:32
Autor: Lagod
Stacje paliw nie chcÂą podawaĂŚ ceny paliw aprzez telefon
Też bym nie podał,

Ale jak zadzwonisz do Castoramy to Ci podadzą cenę? A Ikea jakoś może podać cenę nawet na WWW włącznie z informacją o dostępności.

bo bez obrazy, ale kto normalny dzwoni na stacje z
pytaniem o cenę paliwa?

W II dzień świąt jechałem z Wroc do Opola. Zastanawiałem się czy zatankować jeszcze we Wroc czy już w Opolu.
Zatankowałem we Wrocławiu - zaoszczędziłem 20zł, czyli tyle co koszt dojazdu do Opola. A telefon nic nie kosztuje praktycznie.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2009-12-29 17:07:44
Autor: MM
Dnia 29-12-2009 o 16:52:32 Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>  napisał(a):

A Ikea jakoś może podać cenę nawet na WWW włącznie z informacją o  dostępności.

Bo ikea nie ma konkurencji (nikt nie sprzedaje takich samych - podobnych  produktów), i może ceny podawać

Data: 2009-12-29 18:23:37
Autor: LEPEK
MM pisze:

Bo ikea nie ma konkurencji (nikt nie sprzedaje takich samych - podobnych produktów), i może ceny podawać

Rynek nie lubi pustki. Nie wiem, czy w twojej okolicy jest, ale np. taki   Black Red White - w Gdański z 5 km od Ikea.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-12-29 18:48:44
Autor: MM
Dnia 29-12-2009 o 18:23:37 LEPEK <gdzies@wsi> napisał(a):

MM pisze:

[...]

Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie wiem  czy mają "podobne meble".

Data: 2009-12-29 20:10:34
Autor: Matheew
Stacje paliw nie chcÂą podawaĂŚ ceny paliw aprzez telefon
Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie wiem czy mają "podobne meble".

nie, takich kiepskich jak ma Ikea nie ma nikt

Data: 2009-12-29 20:33:19
Autor: MM
Dnia 29-12-2009 o 20:10:34 Matheew <matheew@inea.pl> napisał(a):

Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie  wiem czy mają "podobne meble".

nie, takich kiepskich jak ma Ikea nie ma nikt

tez prawda...

Data: 2009-12-29 21:41:57
Autor: JoAsienka
Matheew wrote:
Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie
wiem czy mają "podobne meble".

nie, takich kiepskich jak ma Ikea nie ma nikt

Zgadzam się, moje meble z IKEI dopiero pięćdziesiąty rok służą mnie i mojej rodzinie :)

JoAsienka **gg 1489928
Człowiek staje się mądry z wiekiem.
Niestety, najczęściej jest to wieko od trumny

Data: 2009-12-29 22:20:25
Autor: Bydlę
On 2009-12-29 20:10:34 +0100, Matheew <matheew@inea.pl> said:

Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie wiem czy mają "podobne meble".

nie, takich kiepskich jak ma Ikea nie ma nikt

Bo to sieć sprzedająca tanie i proste meble młodym na dorobku.
Tzn. w Szwecji...

U nas postrzega się ją jak sprzedawcę hebanu, mahoniu i kości słowniowej.
Stad potem zdziwienie u nieświadomych nabywców. ;-)

--
Bydlę

Data: 2009-12-30 10:40:51
Autor: Jakub Witkowski
Matheew pisze:
Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie wiem czy mają "podobne meble".

nie, takich kiepskich jak ma Ikea nie ma nikt

Zarówno jeśli idzie o kanapy, materace jak i meble kuchenne - że się wypowiem
tylko o tych wyrobach IKEA które testowałem - ich jakość była odpowiednia do ceny.
Nieco lepsza i dokładniej wykonana niż ich równie tanie alternatywy.
Może to się zmieniło na gorsze w ostatnich latach - nie wiem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2009-12-29 20:14:43
Autor: LEPEK
MM pisze:

Jest, ale nie byłem tam jeszcze (mówisz oczywiście o Gdańsku) i nie wiem czy mają "podobne meble".

Część mebli podobna, część zupełnie nie. Podobne dodatki, podobny koncept zestawienia sklepu meblowego i tych dodatków, też jest knajpa w sklepie, też są ołówki, listy zakupów i miarki dla klientów, podobnie zaplanowana powierzchnia (zawiły korytarz + 'pokoje') - widać, że chcą wykorzystać sprawdzone przez Szwedów rozwiązania.

Pozdr,

Data: 2009-12-29 19:51:23
Autor: Bydlę
On 2009-12-29 16:52:32 +0100, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> said:

Też bym nie podał,

Ale jak zadzwonisz do Castoramy to Ci podadzą cenę?

Tak.
Szukałem młynka pod zlewozmywak i obdzwaniałem okoliczne sklepy.
W końcu znalazłem w Krakowie - na Śląsku nie było - podali cenę i liczbę sztuk w magazynie. :-)

--
Bydlę

Stacje paliw nie chcą podawać ceny paliwa przez telefon