Stacjonarny numer "poza zasięgiem"?

Data: 2009-11-18 11:04:51
Autor: Chris
Stacjonarny numer "poza zasięgiem"?
Już wielokrotnie mi się zdarzało, że dzwoniąc z komórki na numer
stacjonarny dostawałem komunikat, że "Wybrany telefon nie odpowiada"
(Play) lub "Wzywany abonent ma wyłączony telefon lub jest poza
zasięgiem" (Orange).
Chyba nie jest to problem wyłącznie operatora komórkowego, bo dzwoniąc
na przemian z komórek obu operatorów na ten sam numer stacjonarny,
dostaje za każdym razem komunikaty jak wyżej.
Gdy zadzwoniłem z jednej komórki na drugą, połączenie zostało nawiązane
normalnie.
Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-18 10:37:10
Autor: phungus
Stacjonarny numer
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):
Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

Moze byc tez tak, ze ktos programujac na telefonie stacjonarnym przekierowanie
pomylil sie w cyferkach i polaczenie *leci* na wylaczony/poza zasiegiem numer.
Jezeli Ty dzwonisz bezposrednio z komorki na komorke - dzwonisz na prawidlowy
nr i jest oki.

Pozdrawiam,
ph.

Data: 2009-11-18 11:16:48
Autor: SDD

Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:he0ha0$2rf$1atlantis.news.neostrada.pl...

Czy ktoś wie o co może tutaj chodzić?

Np. o to, ze jest wylaczony lub poza zasiegiem.
1. Moze to byc numer dzialajacy w technologii GSM - np. Era Domowa/Era Firmowa/Era Numer Stacjonarny/Era Numer Biznesowy.
2. Moze to byc jakis VoIP, do ktorego w danym momencie zadne urzadzenei nei jest zalogowane
3. Mogl ktos ustawic sobie przekierowanie polaczen na numer wylaczonej komorki.
4. Moze byc np. uszkodzona liia telefoniczna - lub np. zle odlozona sluchawka na analogowiej linii telefonicznej.
5. Inne przyczyny, wyzej nie wymienione.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-11-18 11:56:59
Autor: Chris
Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:16:48 +0100, SDD napisał(a):

[...]

W tej chwili dzwonię do pewnego serwisu w Krakowie na numer 12 4121276 i
powyższe powody mogą wchodzić w grę. Ale czasami zdarza mi się tak, gdy
dzwonię do mojej teściowej, która ma numer w Netii i wówczas żaden z
powyższych powodów nie może mieć miejsca.

4. Moze byc np. uszkodzona liia telefoniczna - lub np. zle odlozona sluchawka na analogowiej linii telefonicznej.

To chyba jest najbardziej prawdopodobna ewentualność, a przynajmniej w
przypadku mojej teściowej.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-18 11:16:21
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:56:59 +0100, Chris napisał(a):

Ale czasami zdarza mi się tak, gdy
dzwonię do mojej teściowej, która ma numer w Netii i wówczas żaden z
powyższych powodów nie może mieć miejsca.

Pewnie palce Ci drżą ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-18 16:45:22
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Chris wrote:

[...]

I dodatkowo jakiś bug na styku sieć komórkowa - sieć stacjonarna, gdy jakiś komunikat błędu po stronie stacjonarnej jest źle interpretowany przez sieć komórkową

M.

Data: 2009-11-18 08:23:40
Autor: Ircys
Stacjonarny numer "poza zasięgiem"?
On 18 Lis, 16:45, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
Chris wrote:
> [...]

I dodatkowo jakiś bug na styku sieć komórkowa - sieć stacjonarna, gdy
jakiś komunikat błędu po stronie stacjonarnej jest źle interpretowany

Sieci stacjonarne w przypadku uszkodzonej linii (np. źle odłożona
słuchawka)
w ISUP - SS7 wysyłają komunikat REL 27 czyli "Line out of service".
Komórkofony zachowuja się tutaj jak wolna amerykanka i interpetują to
w zależnosci, chyba od widzimisie inżyniera ruchu, jak im się podoba.
Najczęściej wysyłany jest komunikat do terminala "Błąd" bez zadnej
zapowiedzi słownej
ale zapowiedzi słowne wszelkiej maści wtedy też się zdarzają-pojawiają
(najczęściej jako dodatek do "Błędu")
jednak niekoniecznie - wszelkie chwyty dozwolone - choć wcale tak nie
powinno być.

Ircys

Data: 2009-11-18 11:32:08
Autor: J.F.
[...]

Od razu czy po dluzszej chwili ?

Bo moze byc np przekierowanie na komorke.

J.

Data: 2009-11-28 13:28:38
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Chris napisał:
[...]

Ja miałem dziś coś takiego, gdy dzwoniłem na stacjonarny TP (81 534xxxx), z tym, że dzwoniłem z Orange i Plusa. Z Orange komunikat jak wyżej (+ oczywiście po angielsku "The _Orange_ number you have called is either unavailable of switched off at the moment. Please try again later" :-)). Plus natomiast tylko zapiszczał jak przy NMTN bez komunikatów paszczowych i się od razu rozłączył nie marnując airtime'u na bzdety ;-).

Przemek

Stacjonarny numer "poza zasięgiem"?