Stal Mangalloy

Data: 2009-11-08 11:40:29
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy
Szukam ramy pod ostre. Najlepsze wydaje się być crmo. Trafiłem ostatnie na oznaczenie stopu ramy (b±dĽ nazwę marketigow±) Mangalloy. Co to jest? Występuje w ramach Peugota.

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2009-11-08 14:15:04
Autor: RS
Stal Mangalloy
Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
Szukam ramy pod ostre. Najlepsze wydaje się być crmo. Trafiłem ostatnie na oznaczenie stopu ramy (b±dĽ nazwę marketigow±) Mangalloy. Co to jest? Występuje w ramach Peugota.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mangalloy - to chyba to

Wygl±da to na stop stali i manganu.

--
Pzdr.
Rafał

Data: 2009-11-08 14:42:02
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy
Kto¶ ma może bardziej praktyczny stosunek co do tej stali? Czemu tak mało na jej temat opinii.

Data: 2009-11-08 14:47:10
Autor: kml
Stal Mangalloy

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hd6hrb$uhp$1news.onet.pl...
Kto¶ ma może bardziej praktyczny stosunek co do tej stali? Czemu tak mało na jej temat opinii.

Pewnie z tego, że mało osób na tym jeĽdzi. Z reszt± co za różnica? Jeżeli rama Ci pasuje to bierz i tyle.

kml
Last update 1/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

Data: 2009-11-08 16:12:16
Autor: MadMan
Stal Mangalloy
Dnia Sun, 08 Nov 2009 14:15:04 +0100, RS napisał(a):

Wygl±da to na stop stali i manganu.

Hehe, nieĽle się u¶miałem :)
Stal to już stop, nie można zrobić stopu ze stopu. To Mangalloy to będzie po prostu stal z dodatkiem manganu. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-11-08 16:46:51
Autor: Fabian
Stal Mangalloy
MadMan wrote:
Dnia Sun, 08 Nov 2009 14:15:04 +0100, RS napisał(a):

Wygl±da to na stop stali i manganu.

Hehe, nieĽle się u¶miałem :)
Stal to już stop, nie można zrobić stopu ze stopu.

Jak to nie można. A jak weĽmiesz stal i dodasz do niej mangan to co uzyskasz?

Fabian.

Data: 2009-11-08 08:02:30
Autor: Konik
Stal Mangalloy
On 8 Lis, 16:46, Fabian <fab...@niemampocztyaniadresu.pl> wrote:
MadMan wrote:

> [...]
> Stal to już stop, nie można zrobić stopu ze stopu.

Jak to nie można. A jak weĽmiesz stal i dodasz do niej mangan to co

Można, stal tak czy siak zawiera w sobie poza żelazem i węglem inne
pierwiastki (w tym mangan), więc dalej będzie to stal (stop), tyle, że
z większ± zawarto¶ci± magnanu.

W ogóle co to za durny temat, od takich rzeczy jest google i wiki.

Data: 2009-11-08 17:46:58
Autor: Fabian
Stal Mangalloy
Konik wrote:
W ogóle co to za durny temat, od takich rzeczy jest google i wiki.

Co to za durny tekst? Od tego s± blogi.

Fabian.

Data: 2009-11-08 18:01:52
Autor: MadMan
Stal Mangalloy
Dnia Sun, 08 Nov 2009 16:46:51 +0100, Fabian napisał(a):

Jak to nie można. A jak weĽmiesz stal i dodasz do niej mangan to co uzyskasz?

Stal. --

Data: 2009-11-08 14:32:30
Autor: harman/kardon
Stal Mangalloy
Znam te ramy. Bardzo wytrzymałe i do¶ć lekkie, jak na stare "stalaki"
20 tys. na polskich asfaltach zrobisz bez problemu, o ile nie będziesz
celowo pakował się w kratery na drodze :)

Data: 2009-11-08 15:59:26
Autor: dziadek
Stal Mangalloy

Użytkownik "Kuba "inimicus" Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hd676u$64t$1news.onet.pl...
Szukam ramy pod ostre. Najlepsze wydaje się być crmo. Trafiłem ostatnie na oznaczenie stopu ramy (b±dĽ nazwę marketigow±) Mangalloy. Co to jest? Występuje w ramach Peugota.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_Hadfielda

dobra na U-locki (utwardza się podczas piłowania),
no i  pewnie nie wolno zostawiać na słońcu bo dodatek manganu obniża temperaturę topnienia:)

dziadek

Data: 2009-11-09 13:07:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Sun, 8 Nov 2009 11:40:29 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

Szukam ramy pod ostre. Najlepsze wydaje siê byæ crmo. Trafi³em ostatnie na oznaczenie stopu ramy (b±d¼ nazwê marketigow±) Mangalloy. Co to jest? Wystêpuje w ramach Peugota.

Jeśli myślisz o tym Chamonix, który właśnie stoi na Allegro, to zwróć
uwagę nie na materiał rurek, tylko na sposób ich łączenia. To patentowa
peugeotowska metoda wewnętrznego lutowania. Nie wiem, czemu to się
trzyma, bo w porĂłwnaniu z mufami czy masywnymi spawami na nowszych
ramach stalowych wyglÄ…da wybitnie delikatnie, ale podobno mocne jest,
a śliczne to już na pewno.
Gdyby tylko ta ramka była o numer mniejsza, to już byłaby moja. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-09 14:00:02
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy
Je¶li my¶lisz o tym Chamonix, który wła¶nie stoi na Allegro, to zwróć
uwagę nie na materiał rurek, tylko na sposób ich ł±czenia. To patentowa
peugeotowska metoda wewnętrznego lutowania. Nie wiem, czemu to się
trzyma, bo w porównaniu z mufami czy masywnymi spawami na nowszych
ramach stalowych wygl±da wybitnie delikatnie, ale podobno mocne jest,
a ¶liczne to już na pewno.
Gdyby tylko ta ramka była o numer mniejsza, to już byłaby moja. ;)

My¶lę wła¶nie o niej. Rozmiar jak na mnie :)

Data: 2009-11-09 14:55:15
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Mon, 9 Nov 2009 14:00:02 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

> Je¶li my¶lisz o tym Chamonix, który w³a¶nie stoi na Allegro, to zwróæ
> uwagê nie na materia³ rurek, tylko na sposób ich ³±czenia. To patentowa
> peugeotowska metoda wewnĂŞtrznego lutowania. Nie wiem, czemu to siĂŞ
> trzyma, bo w porĂłwnaniu z mufami czy masywnymi spawami na nowszych
> ramach stalowych wygl±da wybitnie delikatnie, ale podobno mocne jest,
> a ¶liczne to ju¿ na pewno.
> Gdyby tylko ta ramka byÂła o numer mniejsza, to juÂż byÂłaby moja. ;)

My¶lê w³a¶nie o niej. Rozmiar jak na mnie :)

Grrr... Robisz mi to specjalnie!
Kurduplom zawsze wiatr w oczy. Wszystkie fajne ramki na allegro sÄ…
w rozmiarach 56-57 i więcej, rozmiarów 53-54 prawie w ogóle nie ma,
a jak nawet siÄ™ jakaĹ› trafi, to na pewno damka, mixte czy inne dziwo.

<redukcja dysonansu>
ZresztÄ… to i tak nie jest fajna ramka. Za nowa i nalepki nie takie jak
powinny. Peugeoty z lat 90. mają ujemne punkty do kultowości i nie
umywają się do Peugeotów ze złotych lat 70. Zresztą mangalloy to nigdy
nie były rurki z najwyższej półki, a w czasie gdy robiono ten rower
były już przestarzałe o 10 lat. Na pewno będzie niewygodna i się szybko
popsuje. I nie będzie dobrze tłumić drgań. ;)
</redukcja>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-09 06:04:33
Autor: Saurus
Stal Mangalloy
On 9 Lis, 14:55, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
<redukcja dysonansu>
Zreszt± to i tak nie jest fajna ramka. Za nowa i nalepki nie takie jak
powinny. Peugeoty z lat 90. maj± ujemne punkty do kultowo¶ci i nie
umywaj± się do Peugeotów ze złotych lat 70. Zreszt± mangalloy to nigdy
[...]

Sztywno¶ć plasteliny i pęka przy pierwszym myciu :-)
Do autora w±tku:
Jednak nie robisz tej zimówki na specjalnej ramie czy to jaki¶ inny
projekt? Już się nastawiałem że obejrzę kiedy¶ tamtego dziwol±ga :)

Data: 2009-11-09 16:16:23
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy

Do autora w±tku:
Jednak nie robisz tej zimówki na specjalnej ramie czy to >jaki¶ inny
projekt? Już się nastawiałem że obejrzę kiedy¶ tamtego >dziwol±ga :)

Kiedy¶ zrobię t± zimówkę. Ale tak jak zaznaczyłem kiedy¶, na pewno nie tej zimy. Na razie się uczę. My¶lę, że za dwa lata będzie gotowa.

Co do tej ramy, tak to jest zupełnie inny projekt. To ma być ostre koło, które planowałem jeszcze przed t± zimówk±. Z ostrym kołem juz mam wszystko w głowie poukładane. Namieszał tylko ten mangalloy :)

Data: 2009-11-09 15:52:53
Autor: Fabian
Stal Mangalloy
Tomasz Minkiewicz wrote:
On Mon, 9 Nov 2009 14:00:02 +0100
[...]

Myślałem, że ze mną coś nie tak, w sensie, że nie potrafię szukać, ale sam szukałem dłuższy czas jakiejś ramy szosowej z poziomymi hakami na mój wzrost - 172 cm i miałem duże problemy.

Fabian.

Data: 2009-11-09 16:17:35
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy

Grrr... Robisz mi to specjalnie!
Kurduplom zawsze wiatr w oczy. Wszystkie fajne ramki na allegro s±
w rozmiarach 56-57 i więcej, rozmiarów 53-54 prawie w ogóle nie ma,
a jak nawet się jaka¶ trafi, to na pewno damka, mixte czy inne dziwo.

Nie  wiem jak Ty ale nie uważam, ze jestem wysoki. Mam jedynie 178cm wzrostu i myslę, że będzie idealna.

Data: 2009-11-09 16:47:35
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Mon, 9 Nov 2009 16:17:35 +0100
> [...]

> w rozmiarach 56-57 i wiĂŞcej, rozmiarĂłw 53-54 prawie w ogĂłle nie ma,
> a jak nawet siê jaka¶ trafi, to na pewno damka, mixte czy inne dziwo.

Nie  wiem jak Ty ale nie uwaÂżam, ze jestem wysoki. Mam jedynie 178cm wzrostu i myslĂŞ, Âże bĂŞdzie idealna.

No właśnie o to chodzi, że będzie. Bo jesteś wystarczająco wysoki
w sensie allegro-rowerowym. Ja teĹĽ jestem podobno wysoki (tak ocenili
w dowodzie osobistym moje 174 cm :)), prawie tak samo jak Ty, ale jest
to „prawie”, które w tym kontekście robi bardzo wielką różnicę. Ramek
na Twój wzrost jest mnóstwo, mniejszych o te gupie trzy centymetry –
praktycznie nie ma. Aktualnie widzÄ™ tylko jednÄ… godnÄ… zainteresowania,
na której bym nie wisiał kroczem na rurze, ale ta dla odmiany będzie
przykrĂłtka (i za droga, jak na ramÄ™, o ktĂłrej nic nie wiem). --
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-09 22:19:03
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy

No wła¶nie o to chodzi, że będzie. Bo jeste¶ wystarczaj±co wysoki
w sensie allegro-rowerowym. Ja też jestem podobno wysoki (tak ocenili
w dowodzie osobistym moje 174 cm :)), prawie tak samo jak Ty, ale jest
to "prawie", które w tym kontek¶cie robi bardzo wielk± różnicę. Ramek
na Twój wzrost jest mnóstwo, mniejszych o te gupie trzy centymetry -
praktycznie nie ma. Aktualnie widzę tylko jedn± godn± zainteresowania,
na której bym nie wisiał kroczem na rurze, ale ta dla odmiany będzie
przykrótka (i za droga, jak na ramę, o której nic nie

Z ciekawo¶ci. Ile by¶ dał, gdyby była dla Ciebie dobra ta rama, b±dĽ ile uważasz że jest warta?

Data: 2009-11-10 12:13:49
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Mon, 9 Nov 2009 22:19:03 +0100
> [...]

> No w³a¶nie o to chodzi, ¿e bêdzie. Bo jeste¶ wystarczaj±co wysoki
> w sensie allegro-rowerowym. Ja teÂż jestem podobno wysoki (tak ocenili
> w dowodzie osobistym moje 174 cm :)), prawie tak samo jak Ty, ale jest
> to "prawie", które w tym kontek¶cie robi bardzo wielk± ró¿nicê. Ramek
> na TwĂłj wzrost jest mnĂłstwo, mniejszych o te gupie trzy centymetry -
> praktycznie nie ma. Aktualnie widzê tylko jedn± godn± zainteresowania,
> na ktĂłrej bym nie wisiaÂł kroczem na rurze, ale ta dla odmiany bĂŞdzie
> przykrĂłtka (i za droga, jak na ramĂŞ, o ktĂłrej nic nie

Z ciekawo¶ci. Ile by¶ da³, gdyby by³a dla Ciebie dobra ta rama, b±d¼ ile uwa¿asz ¿e jest warta?

Bo ja wiem? Raczej nieduĹĽo. Szukam czegoĹ› na zimÄ™ i nie planujÄ™ na
frameset wydać więcej niż 200, a wolałbym chciał się zmieścić w 100,
więc cena tej ramki jest akurat taka jaka powinna być dla moich potrzeb.
Może w przyszłym roku będę myślał o złożeniu klasycznej stalowej
szosówki i niewykluczone, że wtedy bym tę ramkę nieco przewartościował,
ale nie zastanawiałem się jeszcze.

A co konkretnie masz do opchnięcia? Pokash fotke, to pomyślę. :)