Stal Mangalloy

Data: 2009-11-09 13:07:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Sun, 8 Nov 2009 11:40:29 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

Szukam ramy pod ostre. Najlepsze wydaje siê byæ crmo. Trafi³em ostatnie na oznaczenie stopu ramy (b±d¼ nazwê marketigow±) Mangalloy. Co to jest? Wystêpuje w ramach Peugota.

Jeśli myślisz o tym Chamonix, który właśnie stoi na Allegro, to zwróć
uwagę nie na materiał rurek, tylko na sposób ich łączenia. To patentowa
peugeotowska metoda wewnętrznego lutowania. Nie wiem, czemu to się
trzyma, bo w porównaniu z mufami czy masywnymi spawami na nowszych
ramach stalowych wygląda wybitnie delikatnie, ale podobno mocne jest,
a śliczne to już na pewno.
Gdyby tylko ta ramka była o numer mniejsza, to już byłaby moja. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-09 14:00:02
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy
Jeli mylisz o tym Chamonix, ktry wanie stoi na Allegro, to zwr
uwag nie na materia rurek, tylko na sposb ich czenia. To patentowa
peugeotowska metoda wewntrznego lutowania. Nie wiem, czemu to si
trzyma, bo w porwnaniu z mufami czy masywnymi spawami na nowszych
ramach stalowych wyglda wybitnie delikatnie, ale podobno mocne jest,
a liczne to ju na pewno.
Gdyby tylko ta ramka bya o numer mniejsza, to ju byaby moja. ;)

Myl wanie o niej. Rozmiar jak na mnie :)

Data: 2009-11-09 14:55:15
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Mon, 9 Nov 2009 14:00:02 +0100
"Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote:

> Je¶li my¶lisz o tym Chamonix, który w³a¶nie stoi na Allegro, to zwróæ
> uwagê nie na materia³ rurek, tylko na sposób ich ³±czenia. To patentowa
> peugeotowska metoda wewnêtrznego lutowania. Nie wiem, czemu to siê
> trzyma, bo w porównaniu z mufami czy masywnymi spawami na nowszych
> ramach stalowych wygl±da wybitnie delikatnie, ale podobno mocne jest,
> a ¶liczne to ju¿ na pewno.
> Gdyby tylko ta ramka by³a o numer mniejsza, to ju¿ by³aby moja. ;)

My¶lê w³a¶nie o niej. Rozmiar jak na mnie :)

Grrr... Robisz mi to specjalnie!
Kurduplom zawsze wiatr w oczy. Wszystkie fajne ramki na allegro są
w rozmiarach 56-57 i więcej, rozmiarów 53-54 prawie w ogóle nie ma,
a jak nawet się jakaś trafi, to na pewno damka, mixte czy inne dziwo.

<redukcja dysonansu>
Zresztą to i tak nie jest fajna ramka. Za nowa i nalepki nie takie jak
powinny. Peugeoty z lat 90. mają ujemne punkty do kultowości i nie
umywają się do Peugeotów ze złotych lat 70. Zresztą mangalloy to nigdy
nie były rurki z najwyższej półki, a w czasie gdy robiono ten rower
były już przestarzałe o 10 lat. Na pewno będzie niewygodna i się szybko
popsuje. I nie będzie dobrze tłumić drgań. ;)
</redukcja>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-09 06:04:33
Autor: Saurus
Stal Mangalloy
On 9 Lis, 14:55, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
<redukcja dysonansu>
Zreszt to i tak nie jest fajna ramka. Za nowa i nalepki nie takie jak
powinny. Peugeoty z lat 90. maj ujemne punkty do kultowoci i nie
umywaj si do Peugeotw ze zotych lat 70. Zreszt mangalloy to nigdy
nie byy rurki z najwyszej pki, a w czasie gdy robiono ten rower
byy ju przestarzae o 10 lat. Na pewno bdzie niewygodna i si szybko
popsuje. I nie bdzie dobrze tumi drga. ;)
</redukcja>

Sztywno plasteliny i pka przy pierwszym myciu :-)
Do autora wtku:
Jednak nie robisz tej zimwki na specjalnej ramie czy to jaki inny
projekt? Ju si nastawiaem e obejrz kiedy tamtego dziwolga :)

Data: 2009-11-09 16:16:23
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy

Do autora wtku:
Jednak nie robisz tej zimwki na specjalnej ramie czy to >jaki inny
projekt? Ju si nastawiaem e obejrz kiedy tamtego >dziwolga :)

Kiedy zrobi t zimwk. Ale tak jak zaznaczyem kiedy, na pewno nie tej zimy. Na razie si ucz. Myl, e za dwa lata bdzie gotowa.

Co do tej ramy, tak to jest zupenie inny projekt. To ma by ostre koo, ktre planowaem jeszcze przed t zimwk. Z ostrym koem juz mam wszystko w gowie poukadane. Namiesza tylko ten mangalloy :)

Data: 2009-11-09 15:52:53
Autor: Fabian
Stal Mangalloy
Tomasz Minkiewicz wrote:
On Mon, 9 Nov 2009 14:00:02 +0100
[...]

Myślałem, że ze mną coś nie tak, w sensie, że nie potrafię szukać, ale sam szukałem dłuższy czas jakiejś ramy szosowej z poziomymi hakami na mój wzrost - 172 cm i miałem duże problemy.

Fabian.

Data: 2009-11-09 16:17:35
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy

Grrr... Robisz mi to specjalnie!
Kurduplom zawsze wiatr w oczy. Wszystkie fajne ramki na allegro s
w rozmiarach 56-57 i wicej, rozmiarw 53-54 prawie w ogle nie ma,
a jak nawet si jaka trafi, to na pewno damka, mixte czy inne dziwo.

Nie  wiem jak Ty ale nie uwaam, ze jestem wysoki. Mam jedynie 178cm wzrostu i mysl, e bdzie idealna.

Data: 2009-11-09 16:47:35
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Mon, 9 Nov 2009 16:17:35 +0100
> [...]

> w rozmiarach 56-57 i wiêcej, rozmiarów 53-54 prawie w ogóle nie ma,
> a jak nawet siê jaka¶ trafi, to na pewno damka, mixte czy inne dziwo.

Nie  wiem jak Ty ale nie uwa¿am, ze jestem wysoki. Mam jedynie 178cm wzrostu i myslê, ¿e bêdzie idealna.

No właśnie o to chodzi, że będzie. Bo jesteś wystarczająco wysoki
w sensie allegro-rowerowym. Ja też jestem podobno wysoki (tak ocenili
w dowodzie osobistym moje 174 cm :)), prawie tak samo jak Ty, ale jest
to „prawie”, które w tym kontekście robi bardzo wielką różnicę. Ramek
na Twój wzrost jest mnóstwo, mniejszych o te gupie trzy centymetry –
praktycznie nie ma. Aktualnie widzę tylko jedną godną zainteresowania,
na której bym nie wisiał kroczem na rurze, ale ta dla odmiany będzie
przykrótka (i za droga, jak na ramę, o której nic nie wiem). --
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-09 22:19:03
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Stal Mangalloy

No wanie o to chodzi, e bdzie. Bo jeste wystarczajco wysoki
w sensie allegro-rowerowym. Ja te jestem podobno wysoki (tak ocenili
w dowodzie osobistym moje 174 cm :)), prawie tak samo jak Ty, ale jest
to "prawie", ktre w tym kontekcie robi bardzo wielk rnic. Ramek
na Twj wzrost jest mnstwo, mniejszych o te gupie trzy centymetry -
praktycznie nie ma. Aktualnie widz tylko jedn godn zainteresowania,
na ktrej bym nie wisia kroczem na rurze, ale ta dla odmiany bdzie
przykrtka (i za droga, jak na ram, o ktrej nic nie

Z ciekawoci. Ile by da, gdyby bya dla Ciebie dobra ta rama, bd ile uwaasz e jest warta?

Data: 2009-11-10 12:13:49
Autor: Tomasz Minkiewicz
Stal Mangalloy
On Mon, 9 Nov 2009 22:19:03 +0100
> [...]

> No w³a¶nie o to chodzi, ¿e bêdzie. Bo jeste¶ wystarczaj±co wysoki
> w sensie allegro-rowerowym. Ja te¿ jestem podobno wysoki (tak ocenili
> w dowodzie osobistym moje 174 cm :)), prawie tak samo jak Ty, ale jest
> to "prawie", które w tym kontek¶cie robi bardzo wielk± ró¿nicê. Ramek
> na Twój wzrost jest mnóstwo, mniejszych o te gupie trzy centymetry -
> praktycznie nie ma. Aktualnie widzê tylko jedn± godn± zainteresowania,
> na której bym nie wisia³ kroczem na rurze, ale ta dla odmiany bêdzie
> przykrótka (i za droga, jak na ramê, o której nic nie

Z ciekawo¶ci. Ile by¶ da³, gdyby by³a dla Ciebie dobra ta rama, b±d¼ ile uwa¿asz ¿e jest warta?

Bo ja wiem? Raczej niedużo. Szukam czegoś na zimę i nie planuję na
frameset wydać więcej niż 200, a wolałbym chciał się zmieścić w 100,
więc cena tej ramki jest akurat taka jaka powinna być dla moich potrzeb.
Może w przyszłym roku będę myślał o złożeniu klasycznej stalowej
szosówki i niewykluczone, że wtedy bym tę ramkę nieco przewartościował,
ale nie zastanawiałem się jeszcze.

A co konkretnie masz do opchnięcia? Pokash fotke, to pomyślę. :)