Data: 2016-10-16 09:08:49 | |
Autor: arkadiusz.matuszak | |
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze | |
Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70 (AWD, model 2016, nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w zwyklych, drogowych warunkach jezdzi mi sie tym ostatnim. Najbardziej neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi były podsterowne, dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod dostatkiem trakcji. -- PozdrawiAM! |
|
Data: 2016-10-20 08:47:11 | |
Autor: Tadeusz | |
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze | |
W dniu 2016-10-16 o 18:08, arkadiusz.matuszak@gmail.com pisze:
Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód 62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki... To twoje Volvo ma Haldex, przy normalnej jeździe gdy koła mają przyczepność 95% mocy idzie na przód a zaledwie 5% na tył. Czyli jadąc normalnie z tych powiedzmy 70KM mocy zaledwie 2KM (nie licząc strat) trafia na tylne koła czy de facto jest to samochód przednionapędowy. Miałem S60 AWD 2006 i XC70 AWD 2007. O ile S60 jeździło mi się dobrze o tyle XC70 dla mnie ma fatalny układ kierowniczy i prowadzi się jak wóz drabiniasty ;-) -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2016-10-20 11:02:04 | |
Autor: AL | |
StaĹe AWD i zachowanie na Ĺliskiej d rodze | |
On 2016-10-20 08:47, Tadeusz wrote:
W dniu 2016-10-16 o 18:08, arkadiusz.matuszak@gmail.com pisze:dlatego uważam, że bardzo fajny system ma Mitsubishi w swoich Outlanderach np. II generacji i bliźniakach (CCrosser,P4008) bądź pochodnych (ASX, C4 aircross). - tryb 2WD: 95 / 5 % przód / tył - tryb 4WD: 70 / 30 - tryb Lock 50 / 50 przy Lock + dod. wyłączeniu ESP - do 40km/h można wygrzebywać się ze śniegu czy piachu (każde koło pracuje niezależnie) czy pokojnie kręcić bączki. https://www.dropbox.com/s/l2olg4vfhi4zem1/zimowe_baczki.mp4?dl=0 Nie mam sporego doświadczenia w 4x4: Subaru Foresterem (XT) jeździłem chwilę ale nie w terenie, to samo z GrandVitarą. W tym oststnim podobała mi się opcja reduktora. Natomiast w CC zaliczyłem parę plaż (np. najdłuższą nad Adriatykiem w Czarnogórze), bezkresy dróg Albanii, Czarnogóry, Bośni i Hercegowiny wyciągając czasami z opresji inne auta (ostatnio na Helu - VW transportera zapadniętego po osie w piachu w Chałupach). Na codzień czuć jak auto odpycha się czterema łapami przy przyspieszaniu. |
|
Data: 2016-11-06 21:01:26 | |
Autor: Tengu | |
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze | |
On 2016-10-20 08:47, Tadeusz wrote:
https://youtu.be/kEOnhxFFXbg?t=3m31s -- Tengu |