Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze

Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze

Data: 2016-10-16 09:08:49
Autor: arkadiusz.matuszak
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze


Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym) asfalcie?


Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70 (AWD, model 2016, nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w zwyklych, drogowych warunkach jezdzi mi sie tym ostatnim. Najbardziej neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi były podsterowne, dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod dostatkiem trakcji.

--
PozdrawiAM!

Data: 2016-10-20 08:47:11
Autor: Tadeusz
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
W dniu 2016-10-16 o 18:08, arkadiusz.matuszak@gmail.com pisze:

Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym) asfalcie?

Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70 (AWD, model 2016, nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w zwyklych, drogowych warunkach jezdzi mi sie tym ostatnim. Najbardziej neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi były podsterowne, dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod dostatkiem trakcji.


Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód 62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki...

To twoje Volvo ma Haldex, przy normalnej jeździe gdy koła mają przyczepność 95% mocy idzie na przód a zaledwie 5% na tył.
Czyli jadąc normalnie z tych powiedzmy 70KM mocy zaledwie 2KM (nie licząc strat) trafia na tylne koła czy de facto jest to samochód przednionapędowy.
Miałem S60 AWD 2006 i XC70 AWD 2007. O ile S60 jeździło mi się dobrze o tyle XC70 dla mnie ma fatalny układ kierowniczy i prowadzi się jak wóz drabiniasty ;-)

--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2016-10-20 11:02:04
Autor: AL
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej d rodze
On 2016-10-20 08:47, Tadeusz wrote:
W dniu 2016-10-16 o 18:08, arkadiusz.matuszak@gmail.com pisze:

Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym)
asfalcie?

Miałem s-awd (impreza WRX), quattro (A6 C7), teraz mam volvo xc70
(AWD, model 2016, nie wiem, jaki tam rodzaj napędu). Najlepiej w
zwyklych, drogowych warunkach jezdzi mi sie tym ostatnim. Najbardziej
neutralny w zakretach. Zarówno subaru jak i audi były podsterowne,
dopóki nie dodało im się mocniej gazu. W volvo zawsze jest pod
dostatkiem trakcji.


Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód
62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki...

To twoje Volvo ma Haldex, przy normalnej jeździe gdy koła mają
przyczepność 95% mocy idzie na przód a zaledwie 5% na tył.
Czyli jadąc normalnie z tych powiedzmy 70KM mocy zaledwie 2KM (nie
licząc strat) trafia na tylne koła czy de facto jest to samochód
przednionapędowy.
Miałem S60 AWD 2006 i XC70 AWD 2007. O ile S60 jeździło mi się dobrze o
tyle XC70 dla mnie ma fatalny układ kierowniczy i prowadzi się jak wóz
drabiniasty ;-)

dlatego uważam, że bardzo fajny system ma Mitsubishi w swoich
Outlanderach np. II generacji i bliźniakach (CCrosser,P4008) bądź
pochodnych (ASX, C4 aircross).
- tryb 2WD: 95 / 5  % przód / tył
- tryb 4WD: 70 / 30
- tryb Lock 50 / 50
przy Lock + dod. wyłączeniu ESP - do 40km/h można wygrzebywać się ze śniegu czy piachu  (każde koło pracuje niezależnie) czy pokojnie kręcić bączki.
https://www.dropbox.com/s/l2olg4vfhi4zem1/zimowe_baczki.mp4?dl=0

Nie mam sporego doświadczenia w 4x4: Subaru Foresterem (XT) jeździłem
chwilę ale nie w terenie, to samo z GrandVitarą.  W tym oststnim
podobała mi się opcja reduktora.
Natomiast w CC zaliczyłem parę plaż (np. najdłuższą nad Adriatykiem w
Czarnogórze), bezkresy dróg Albanii, Czarnogóry, Bośni i Hercegowiny
wyciągając czasami z opresji inne auta (ostatnio na Helu - VW
transportera zapadniętego po osie w piachu w Chałupach).
Na codzień czuć jak auto odpycha się czterema łapami przy przyspieszaniu.

Data: 2016-11-06 21:01:26
Autor: Tengu
Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
On 2016-10-20 08:47, Tadeusz wrote:

Audi quattro podsterowne??? Przy rozdziale mocy standardowo 38% przód
62% tył? Ciekawostki pani, grube ciekawostki...


https://youtu.be/kEOnhxFFXbg?t=3m31s


--
Tengu

Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona