Stałe obciążenie karty kredytowej

Data: 2009-06-21 02:38:17
Autor: Tomasz
Stałe obciążenie karty kredytowej
Czy ktoś z Was korzysta tej możliwości opłacania rachunków
telefonicznych (Orange, Plus itp)?
Zastanawiam się nad tą opcją w Orange - dostałbym dodatkowe 100 pkt co
miesiąc, ale mam wątpliwość dotyczącą bezpieczeństwa:

Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

Drugie pytanie do posiadaczy KK w mBanku: czy obciążenie KK przez
operatora gsm (płatność za rachunek tel.) jest notyfikowane smsem z
mBanku (dotyczy usługi powiadamianie sms o operacjach kartowych)?

Data: 2009-06-21 09:33:51
Autor: witek
Tomasz wrote:

Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

Zgłaszasz do banku reklamacje.

Data: 2009-06-21 10:00:07
Autor: szczurwa
On 21 Cze, 11:38, Tomasz <tom...@gmail.com> wrote:
Czy ktoś z Was korzysta tej możliwości opłacania rachunków
telefonicznych (Orange, Plus itp)?

Dawno temu opłacałem w tem sposób Erę z Citka. Żadnych problemów,
nalezność była pobierana w dacie płatności.

Data: 2009-06-21 11:55:50
Autor: Mithos
Tomasz pisze:
Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

Takie dane jak numer karty, data ważności zostają na większości wydruków jakie zostawiasz u sprzedawcy (po podpisaniu/wklepaniu pinu).

--
Mithos

Data: 2009-06-21 12:01:06
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h1l03o$70a$1news.onet.pl...
Tomasz pisze:
[...]

zostaje tylko fragment numeru

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-06-21 13:06:12
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1l0d6$60c$1inews.gazeta.pl...

jakie zostawiasz u sprzedawcy (po podpisaniu/wklepaniu pinu).
zostaje tylko fragment numeru

    Mylisz się.  W większości przypadków sprzedawca ma cały numer a odcinek klienta tylko kawałek. Wynika to z faktu, że slipy klientów często trafiają do śmieci. Jak to sprawdzić? Dokonaj transakcji pustą kartą i wtedy przekonasz się, że w pierwszym slipie drukowany jest cały numer. Inny sposób to przyjrzeć się co jest na wydruku z terminala w trakcie autoryzacji.

Data: 2009-06-22 20:48:24
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:h1l46o$err$1news.task.gda.pl...
[...]

Wszystko zależy od terminala.
Np. na Orlenie odcinek dla merchanta (sprzedawcy) również ma tylko 4 ostatnie cyfry numeru karty i wygwiazdkowaną datę ważności. Dopiero na paczce która robi się po północy są pełne numery kart i daty ważności.

Jednak na innych terminalach (najcześciej w małych sklepach, lub tych niepołączonych z kasą fiskalną), na slipach sprzedawcy jest pełny numer karty i data ważności. Wystarczy tylko kod CVV i już nieuczciwy sprzedawca może robić zakupy w necie na nasze konto.

Najlepszym zabezpieczeniem wydaje się ficzyne usunięcie kodu CVV z karty. Jednak w Polsce ludzie mają gdzieś swoje bezpieczeństwo. Jako sprzedawca nigdy nie widziałem jeszcze zdrapanego kodu CVV z karty (mimo iż w ręku trzymałem ich tysiące), a kod PIN w sposób dyskretny wprowadza co 20 klient.

Leszek Kowalski

Leszek Kowalski

Data: 2009-06-22 20:52:22
Autor: MK
"Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> wrote in message news:4a3fd1e2$1news.home.net.pl...

[...]

Bez CVV to raczej w ogole karty nie uzyjesz ;). Mi CVC2 sam sie starl na karcie Polbankowej, na szczescie tyle razy korzystalem z niego, ze zdarzylem nauczyc sie go na pamiec :).

MK

Data: 2009-06-22 21:48:03
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:h1ojt8$5qp$1news.wp.pl...
[...]

moja pierwsza czynność po otrzymaniu: karty zdrapanie go

Data: 2009-06-22 23:08:47
Autor: MK
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h1on4r$c28$1inews.gazeta.pl...

[...]

A ja dzis placilem karta za dostep do elektronicznego wydania gazety wyborczej i nie musialem podawac CVC2, po co wiec go zdrapytac? ;)

MK

PS. zeby nie bylo zbednych pytan... aklajer: eCard, karta: Maestro PayPass.

Data: 2009-06-23 16:15:23
Autor: Mithos
MK pisze:
A ja dzis placilem karta za dostep do elektronicznego wydania gazety wyborczej i nie musialem podawac CVC2, po co wiec go zdrapytac? ;)

Ponieważ np przy płatnościach Allegro też nie jest to weryfikowane. Raz nawet przeszło mi ze złą datą ważności. Innymi słowy : na sam numer można komuś zrobić "kuku" :)

--
Mithos

Data: 2009-06-23 20:43:43
Autor: Marcin
Stałe obciążenie karty kredytowej
Witam

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:h1on4r$c28$1inews.gazeta.pl...

[...]

A co bys zrobil z AmExem? Tam odpowiednik CVC2 jest
wytloczony i to z przodu.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-06-23 22:56:57
Autor: Mithos
Marcin pisze:
A co bys zrobil z AmExem? Tam odpowiednik CVC2 jest
wytloczony i to z przodu.

AmExem w wielu miejscach (online) nie zapłacisz.

--
Mithos

Data: 2009-06-24 06:47:02
Autor: Marcin

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h1rfjg$q25$1news.onet.pl...

AmExem w wielu miejscach (online) nie zapłacisz.

W Polsce w niewielu, ale zlodziej nie musi kupowac w Polsce.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-06-22 22:15:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 20:48:24 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

[...]

Na konto sprzedawcy.
Najlepszym zabezpieczeniem wydaje się ficzyne usunięcie kodu CVV z karty.

Zabezpieczenie kogo przed czym?

[...]

Ludzie w Polsce wiedzą, że im nic nei grozi.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-06-22 23:19:46
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:19zs0xe0lfvos$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Jestem kasjerem, znam numer karty, datę ważności i kod CVC2. Wystarczy aby kupić sobie coś w necie (np. karty do telefonów). W jaki sposób posiadacz karty udowodni iż to nie on dokonywał transakcji? W jaki sposób winę można udowodnić sprzedawcy, zwłaszcza gdy kartą płaciło się w 100 różnych punktach usługowo - handlowych?

Leszek Kowalski

Data: 2009-06-23 00:23:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:19:46 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

[...]

Nie musi tego dowodzić.
udowodnić sprzedawcy, zwłaszcza gdy kartą płaciło się w 100 różnych punktach usługowo - handlowych?

Nie trzeba. Transakcja Mo/To/Io jest zawsze na ryzyko sprzedawcy.
Właściciel karty twierdzi, że nie jego i bank robi chargeback. Oczywiście
normalny bank. --

Data: 2009-06-23 16:17:46
Autor: Mithos
Leszek Kowalski pisze:
[...]

Rzecz w tym, że w tego typu transakcjach odpowiada sprzedawca, który przyjmuje taką płatność.

Osobiście miałem taką sytuację, że ktoś na dane mojej KK kupił sobie właśnie jakieś doładowania w Vodafone UK. Bank reklamację uznał i zapewne cofnął pieniądze sprzedawcy (nie wydaje mi się, aby to bank pokrywał wtedy stratę).

Widać to się wszystkim opłaca skoro sklepy internetowe kwitną.

--
Mithos

Data: 2009-06-23 18:50:13
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Jun 2009 16:17:46 +0200, Mithos napisał(a):

właśnie jakieś doładowania w Vodafone UK. Bank reklamację uznał i zapewne cofnął pieniądze sprzedawcy (nie wydaje mi się, aby to bank pokrywał wtedy stratę).

Jest tak jak piszesz - bank ma prawo, w wypadku transakcji bez fizycznej
obecności karty zrobić chargeback (cofnięcie płatności) bez podania
przyczyny. --

Data: 2009-06-21 12:18:03
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 21 Jun 2009 11:55:50 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Tak było parę lat temu, obejrzyj aktualne wydruki :).

--
Kojer

Data: 2009-06-21 03:27:28
Autor: Tomasz
On 21 Cze, 12:18, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

> [...]
> jakie zostawiasz u sprzedawcy (po podpisaniu/wklepaniu pinu).

Tak było parę lat temu, obejrzyj aktualne wydruki :).

Wiem, że dalej niektóre terminalne dalej drukują pełny numer karty. Na
szczęście jest ich coraz mniej. Jakiś rok temu Albert (obecnie
Carrefour Expres) drukował pełne numery.

Ogólnie - ktoś korzysta z takiej metody płatności jak na początku
wątku?
Jakieś uwagi/opinie?

Data: 2009-06-21 12:58:17
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 21 Jun 2009 03:27:28 -0700, Tomasz napisał(a):

Ogólnie - ktoś korzysta z takiej metody płatności jak na początku wątku?

Tak, od jakichś 5 lat, w ówczesnej Idei, obecnie w sieci Orżnąć.

Jakieś uwagi/opinie?

Działa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis << http://olgierd.bblog.pl <<

Data: 2009-06-21 13:24:17
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Jun 2009 03:27:28 -0700 (PDT), Tomasz napisał(a):

Wiem, że dalej niektóre terminalne dalej drukują pełny numer karty. Na
szczęście jest ich coraz mniej. Jakiś rok temu Albert (obecnie
Carrefour Expres) drukował pełne numery.

I dalej drukuje, tylko nie dla klienta. Dlaczego? Żeby ludzie nie mający
pojęcia o tym nie płakali.
Ogólnie - ktoś korzysta z takiej metody płatności jak na początku
wątku?
Jakieś uwagi/opinie?

Tak, korzystałem, bez problemów. Tylko ja miałem kartę Citi, czyli banku
który wie co to transakcja Mo/To/Io i wie również co to reklamacja. Dlatego też nie sram w portki, że mi ktoś numer wykradnie. No wykradnie. I
co dalej? --

Data: 2009-06-22 18:59:46
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Sun, 21 Jun 2009 13:24:17 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

Tak, korzystałem, bez problemów. Tylko ja miałem kartę Citi, czyli banku
który wie co to transakcja Mo/To/Io i wie również co to reklamacja.

Taaak, różnie z tym bywa. Ja raz padłem ofiarą fraudu przy transakcji
sieciowej (sklep nie dostarczył towaru) i citi mnie spuścił na szczaw, bo
niby transakcja szła przez pośrednika typu allpay, a on "nie stwierdził
nieprawidłowości" - klasyczne "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan
zrobisz?". Także to bezpieczeństwo z citi to mit i tyle.

T.

Data: 2009-06-22 19:08:03
Autor: MK
"Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> wrote in message news:1jomdgss2ruyu$.alpy0jeue7r3$.dlg40tude.net...
[...]

Mialem podobne zdarzenie. Kupilem towar w sklepie internetowym, cena byla podana w PLN, obciazenia karty dokonano w EUR. Zlozylem reklamacje, bo kwota ostateczna byla wyzsza niz podana przez sklep. Dostalem odpowiedz, ze bank tylko rozlicza transakcje i zebym to sobie wyjasnial ze sklepem. Reklamacje skladalem za posrednictwem serwisu internetowego. Po otrzymaniu odpowiedzi zadzwonilem na Citiphone i zlozylem jeszcze raz powiedzialem, ze transakcji na taka kwote w tym dniu nie wykonywalem. Po kilku dniach dostalem odpowiedz, ze uznano moja reklamacje w zakresie roznicy miedzy kwota obciazenia karty w PLN a cena podana przez sklep.

MK

Data: 2009-06-22 22:04:31
Autor: Tolek
On 2009-06-22 19:08, MK wrote:
[...]

Dokładnie ten case przeszedłem z Millenium MC 2 razy, trochę trwało, ale   za każdym razem pozytywnie, wysyłając tylko reklamację przez millenet.

W.

Data: 2009-06-22 22:17:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 19:08:03 +0200, MK napisał(a):

[...]

Kluczowym powyżej jest, że Ty nie zgadzałes się na taką transakcję. --

Data: 2009-06-22 22:36:30
Autor: MK
"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:7h3y7smwzoi6$.dlgoldfield.org.pl...

Kluczowym powyżej jest, że Ty nie zgadzałes się na taką transakcję.

Za pierwszym razem transakcje odrzucili, a w miedzyczasie nic sie nie zmienilo.

MK

Data: 2009-06-22 23:22:45
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 22:36:30 +0200, MK napisał(a):

Kluczowym powyżej jest, że Ty nie zgadzałes się na taką transakcję.

Za pierwszym razem transakcje odrzucili, a w miedzyczasie nic sie nie zmienilo.

Widocznie nie napisałeś słowa - klucza.

Data: 2009-06-22 23:44:49
Autor: MK
"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:1wy648ryql59e.dlgoldfield.org.pl...

Widocznie nie napisałeś słowa - klucza.

Zrobilem to co trzeba. A widac to po tym, ze nie cala kwota zostala zwrocona tylko roznica. Gdyby wzieto pod uwage tylko to, ze nie dokonalem transakcji to wtedy by wrocila cala. O ile pamietam na formularzach do reklamacji karcianych sa 3 opcje: 1/ nie dokonywalem transakcji, 2/ transakcja byla na inna kwote, 3/ nie otrzymalem towaru. Z 2 ostatnich opcji musialem juz skorzystac. W przypadku opcji 3 czekalem na zwrot ponad pol roku (karta Kredyt Banku obslugiwana przez CKC), opcja 2 - czas pozytywnego rozpatrzenia reklamacji ok. 7 dni.

MK

Data: 2009-06-23 00:25:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:44:49 +0200, MK napisał(a):

[...]

Wybrałes opcję 3 i bank zachował się prawidłowo, bo kupiłeś w jakimś
serwisie usługę transferu pieniędzy na konto sprzedawcy. Ten serwis wykonał
usługę, więc nie masz co reklamować. --

Data: 2009-06-23 07:58:41
Autor: MK
"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:9egmgqcskw1b$.dlgoldfield.org.pl...

Wybrałes opcję 3 i bank zachował się prawidłowo, bo kupiłeś w jakimś
serwisie usługę transferu pieniędzy na konto sprzedawcy. Ten serwis wykonał
usługę, więc nie masz co reklamować.

To nie ma znaczenia. Bezpieczenstwo uzywania kart polega na tym, ze taka transakcje reklamuje w banku i bank dokonuje zwrotu. Podobnie jak w przypadku takiego Polecenia Zaplaty. Ja je odwoluje w okreslonym czasie i nie interesuje mnie czy na rachunku sprzedawcy sa srodki, kasa jest zwracana na moje konto, a bol glowy jest po stronie banku sprzedawcy zeby kase odzyskac. Jak napisalem reklamacja zostala uznana, dodatkowo za dlugi okres oczekiwania bank zdjal mi oplate za karte przez 2 lata, a 8 lat temu nie roboli tego tak chetnie jak dzis :D.

MK

Data: 2009-06-23 18:53:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Jun 2009 07:58:41 +0200, MK napisał(a):

[...]

Owszem, nie. Czym innym jest reklamacja 'nie otrzymałem świadczenia' od reklamacji 'nie
autoryzowałem transakcji'. Do tego, w Twoim przypadku Ty otrzymałeś
świadczenie, bo kartą nie opłacałeś towaru, a usługę polegającą, że osoba
trzecia zapłaci za twoar. Tą usługę otrzymałeś, więc reklamacja była
bezpodstawna.
[...]

PZ ma zupełnie inne uwarunkowania prawne, przede wszystkim dlatego, że nie
autoryzujesz każdorazowego obciążenia Twojego rachunku. --

Data: 2009-06-23 19:09:10
Autor: MK
"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:wuhcyelgyg8y$.dlgoldfield.org.pl...

[...]

1. chyba mylisz osoby
2. przy kazdej transakcji tak jest, bo bierz w niej udzial aklajer
3. bank uznal reklamacje, wiec nie wiem co masz na mysli piszac, ze jest bezpodstawna

MK

Data: 2009-06-23 22:20:51
Autor: Adam Płaszczyca
Stałe obciążenie karty kredytowej
Dnia Tue, 23 Jun 2009 19:09:10 +0200, MK napisał(a):

1. chyba mylisz osoby
Możliwe.

2. przy kazdej transakcji tak jest, bo bierz w niej udzial aklajer

Nie. Akłajer pośredniczy, jednak nie zawierasz z nim umowy. W wypadku
serwisów typu PayPal i podobnych zawierasz umowę z takowym. Nie bank
zawiera, a Ty.
3. bank uznal reklamacje, wiec nie wiem co masz na mysli piszac, ze jest bezpodstawna

Uznał reklamację ;nie autoryzowałem transakcji'. --

Data: 2009-06-23 23:01:58
Autor: MK
"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:iv8z24667kr3$.dlgoldfield.org.pl...

Nie. Akłajer pośredniczy, jednak nie zawierasz z nim umowy. W wypadku
serwisów typu PayPal i podobnych zawierasz umowę z takowym. Nie bank
zawiera, a Ty.

A czy PayPal przypadkiem nie jest aklajerem?

Uznał reklamację ;nie autoryzowałem transakcji'.

Adam, wiem jaka byla moja reklamacja... "nie otrzymalem zamowionego towaru".

Nie widze juz wiekszego sensu w dalszym biciu piany. W kazdym z 3 podanych przeze mnie przykladow skladalbym reklamacje do banku (issuera), inni moga robic jak chca.

MK

Data: 2009-06-24 08:04:44
Autor: MK
"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:4ycnsap7bzzu.dlgoldfield.org.pl...

A czy PayPal przypadkiem nie jest aklajerem?

Nie.

Tak? W takim razie kto jest aklajerem w takiej transakcji?

MK

Data: 2009-06-24 22:23:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 24 Jun 2009 08:04:44 +0200, MK napisał(a):

A czy PayPal przypadkiem nie jest aklajerem?
Nie.
Tak? W takim razie kto jest aklajerem w takiej transakcji?

Nie mam pojęcia, kto rozlicza transakcje PayPala. --

Data: 2009-06-22 22:16:51
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 18:59:46 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

[...]

I miał rację. Jak się przyznałeś, że to Ty zapłaciłeś, to oni nic do tego
nie mają. Zupełnie inaczej jest, jeśli reklamujesz transakcję, której nie wykonałes
Ty. Kasa wraca na gwizdniecie na konto. --

Data: 2009-06-21 13:48:21
Autor: Jacek Osiecki
[...]

Korzystam od 6-7 lat. Orange bardzo ładnie to obsługuje - oprócz SMSa
informującego o wystawieniu faktury, w ostatnim dniu płatności przychodzi
SMS z informacją: "Informujemy, że pobraliśmy opłatę za fakturę w kwocie
xxx zł. Dziękujemy za płatność kartą kredytową".
Punkty za płatność kartą doliczają, czasami trzeba ich pogonić bo zdarza
im się zapomnieć - raz na pół roku sprawdzam billing profit, zgłaszam ew.
zastrzeżenia mailem i bez dyskusji dodają punkty do konta.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-21 13:22:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Jun 2009 12:18:03 +0200, Robert Kois napisał(a):

Tak było parę lat temu, obejrzyj aktualne wydruki :).
Obejrzyj sobie wydruk raportu transakcji z POS. Jest wszystko. Ukrywanie kawałka numeru było po to, żeby niedorozwoje nie mający pojęcia o
tym, że sprzedawca musi znac pełne dane karty nie płakały. --

Data: 2009-06-21 13:21:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Jun 2009 02:38:17 -0700 (PDT), Tomasz napisał(a):

Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

Zostawiasz ta informację w każdym sklepie. Bój się.
Drugie pytanie do posiadaczy KK w mBanku: czy obciążenie KK przez
operatora gsm (płatność za rachunek tel.) jest notyfikowane smsem z
mBanku (dotyczy usługi powiadamianie sms o operacjach kartowych)?

A to nieco zmienia postać rzeczy. mBank nie ma pojęcia o tym, co to jest
transakcja bez fizycznej obecności karty. Zmień wystawcę karty i przestań się bać. --

Data: 2009-06-21 13:50:16
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 21 Jun 2009 13:21:32 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
[...]

mBank powiadomi SMSem jak sobie taką opcję wykupi - nie ma problemu z takimi
transakcjami (bez obecności karty) przy użyciu kart mBank (nawet przy ich VE).
A Orange sam z siebie informuje o fakcie pobrania kasy z karty.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-22 11:00:36
Autor: ~|_ukasz
Stałe obciążenie karty kredytowej

A to nieco zmienia postać rzeczy. mBank nie ma pojęcia o tym, co to jest
transakcja bez fizycznej obecności karty. Zmień wystawcę karty i przestań się bać.

mB - nie
Citi - tak

a pozostałe?

Data: 2009-06-22 19:07:21
Autor: Adam Płaszczyca
Stałe obciążenie karty kredytowej
Dnia Mon, 22 Jun 2009 11:00:36 +0200, ~|_ukasz napisał(a):

mB - nie
Citi - tak
a pozostałe?

Sprawdź i podaj wyniki. --