Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa

Data: 2014-03-03 09:13:28
Autor: Piotrek
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/sad-mariusz-trynkiewicz-jest-osoba-stwarzajaca-zagrozenie-i-bedzie-izolowany-w/8h544

Sąd uznał dziś, że Mariusz Trynkiewicz, morderca, który niedawno wyszedł na wolność po odbyciu 25-letniej kary więzienia, jest osobą stwarzającą zagrożenie i będzie izolowany w ośrodku zamkniętym.

Odsiedział swoje, ale co tam - dowalimy mu nowy wyrok, tak za nic. Ciekawe jak szybko ta moda się rozpowszechni. Tylko niech nikt mi tu nie pitoli, że to przecież nie będzie pobyt w więzieniu, tylko w "ośrodku zamkniętym", bo nie ma żadnej różnicy jakościowej. Ciekawe czy przyklepali mu dożywocie. Panie i panowie, doczekaliśmy pierwszego w historii tego kraju wyroku bez popełnionego przestępstwa. I my mamy czelność krytykować okres stalinowski? Może się mylę, ale chyba nawet za Stalina jeśli ktoś dożył końca wyroku i nie przedłużyli mu go w trakcie odsiadki, to wychodził na wolność.

Data: 2014-03-03 18:21:56
Autor: Krzysztof Jodłowski
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
A na co dzień się nie dziwisz jeśli ktoś psychiczny otrzymuje przymusowe leczenie w zakładzie zamkniętym (dożywotnio też)? Tutaj coś się różni?
Następny nakręcony nagłówkami prasowymi...

--
Krzysztof

Data: 2014-03-03 09:36:26
Autor: Piotrek
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 18:21:56 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
A na co dzień się nie dziwisz jeśli ktoś psychiczny otrzymuje przymusowe leczenie w zakładzie zamkniętym (dożywotnio też)? Tutaj coś się różni?

Następny nakręcony nagłówkami prasowymi...

Chwileczkę, ustalmy jedną ważną rzecz. Trynkiewicz jest psychiczny
czy nie? Jeśli jest (i był już 25 lat temu, w chwili aresztowania),
to co jako osoba niepoczytalna robił w więzieniu? Chyba powinien
trafić na leczenie? Jeśli był zdrowy, to mamy uwierzyć, że zbzikował w trakcie odsiadki? Mnie to wygląda na klasyczny przypadek schizofrenii bezobjawowej zdiagnozowanej
ostatniego dnia odsiadki (kiedy urządzono tę śmieszną prowokację z materiałami o treści pedofilskiej
i zębami w celi).
 Pomijając wszystko inne - chyba osoba chora psychicznie też musi najpierw czymś zasłużyć na izolację, a fakty są niestety takie, że na dzień dzisiejszy Trynkiewicz ma czyste konto. Od wyjścia na wolność
nie popełnił żadnego przestępstwa, więc chwilowo nie ma żadnych podstaw, żeby go gdziekolwiek zamykać.

Data: 2014-03-03 18:45:44
Autor: anacron
W dniu 03.03.2014 18:36, Piotrek pisze:
[...]

Tu się z Tobą w 100% zgadzam. jeśli jest chory nigdy nie powinien trafić
do więzienia, a teraz swoje odsiedział i powinien byc wolnym (choć pod
nadzorem) człowiekiem.

--
anacron

Data: 2014-03-03 19:30:47
Autor: Krzysztof Jodłowski
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
Chwileczkę, ustalmy jedną ważną rzecz. Trynkiewicz jest psychiczny
czy nie?

Raczej tak (jeśli wierzyć opiniom różnej maści ekspertów z czasów odsiadki).

A czy facet który zadźga nożem drugiego bo mu się nie spodobał jest normalny? Raczej tak, tylko po prostu przygłupi. Na tyle normalny że może iść siedzieć. A za mało psychiczny, żeby trafić do wariatkowa.

To samo tutaj. Facet był na tyle normalny że poszedł siedzieć. Ale przez 25 lat mu się nie polepszyło z jego małym świrkiem. A ponieważ nie ma co ryzykować, że znów zabije (lub zrobi inną krzywdę), więc wrócił motyw małego świrka. Jest to powód żeby go odizolować, tak jak przymusowo leczonego poważnego psychola.

Oczywiście jest zawsze płynna kwestia oceny pacjenta. Tu nie ma nauk ścisłych, więc jeden ekspert uzna go za prawie zdrowego i da mu szansę a inny uzna, że pacjent jest już o jeden krok za daleko.

No i inna kwestia: podobno wszyscy jesteśmy walnięci tylko w różnym stopniu :) Kwestią sporną jest tylko wyznaczenie granicy, za którą pacjent już w stopniu znaczącym odbiega od ogólnospołecznej normy na danym obszarze.

--
Krzysztof

Data: 2014-03-04 11:21:33
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-03 19:30, Użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
[...]

Nie powinno mieć znaczenie jak bardzo odbiega od normy (normalny
niczym się nie wyróżnia a odbiegający od normy zajmuje się
np. kolekcjonowaniem, znaczków, monet, samochodów i diabli
wiedzą co jeszcze) tylko jakie stwarza zagrożenie innym ludziom.
Kolekcjonerzy przeważnie nie stwarzają, zabójcy owszem i warto
ich izolować nawet jeśli już odsiedzą wyrok.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-04 13:04:51
Autor: Krzysztof Jodłowski
[...]

Aaaa fachowiec...
A kolekcjoner zbierający śmieci w swoim mieszkaniu w bloku stwarza zagrożenie czy nie?

Podpowiedź: jak zbierze mało śmieci to najwyżej robale będą i smród, jak zbierze więcej (np. kilkanaście ton) i zaprószy ogień w tym śmietnisku, to z dymem pójdzie cała chałupa i być może kilka osób zginie.
Podpowiedź 2: jak zbiera w mieszkaniu to źle; jak zbiera na swoim polu, to już lepiej.
Podpowiedź 3: zbiera śmieci ogólne albo zbiera stare książki (postrzegane przez innych jako śmieci) - pożar ten sam, ale postrzelony bibliofil jest już widziany pozytywnie.

Podtrzymuję: granica jest płynna i nie zawsze oczywista - izolować czy nie.

--
Krzysztof

Data: 2014-03-04 17:11:32
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-04 13:04, Użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
[...]

Kolekcjoner żadnego, śmieciarz co najwyżej zdrowotne czy ekologiczne.

Podpowiedź: jak zbierze mało śmieci to najwyżej robale będą i smród, jak
zbierze więcej (np. kilkanaście ton) i zaprószy ogień w tym śmietnisku,
to z dymem pójdzie cała chałupa i być może kilka osób zginie.

Jak zaprószy to śmietnik nie ma nic do tego.
A może dopisz się do wątku SJSa na temat zdelegalizowania
kuchenek gazowych, bo można przy ich udziale zapalić lub nawet
wysadzić blok.

Podpowiedź 2: jak zbiera w mieszkaniu to źle; jak zbiera na swoim polu,
to już lepiej.

Jeśli to otwarte pole to nie bardzo lepiej.

[...]

I dlatego pod decyzją w sprawie tego mordercy ktoś się podpisał
i bierze za decyzję odpowiedzialność w odróżnieniu od tych co tylko
swoje żale wylewają do usenetu.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-04 09:20:12
Autor: Piotrek
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
Ja tu widzę poważny paradoks. Jeśli rzeczywiście planują
osadzić faceta w ośrodku zamkniętym pod pretekstem terapii, ale
jego pobyt w tej placówce ma być dożywotni, to jest to wewnętrznie
sprzeczne. Skoro i tak ma nigdy stamtąd nie wyjść, to po co mu jakaś
terapia? Przecież nie będzie go przygotowywać do życia w normalnym społeczeństwie skoro z założenia już nigdy ma się z nim nie stykać.
Podtrzymuję w całej rozciągłości swoją tezę, że jest to wyrok, którego
nie powstydziłby się sam wujek Stalin.

Data: 2014-03-05 17:01:32
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-04 18:20, Użytkownik Piotrek napisał:
[...]

Młody jesteś i nie doczytałeś że za twojego wujka Stalina nie
fundowano takich miejsc kryminalistom tylko opozycji lub faktycznie
psychicznie niedostosowanym.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-03 18:32:42
Autor: ikarek
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lf2dns$nf3$1node2.news.atman.pl...
A na co dzień się nie dziwisz jeśli ktoś psychiczny otrzymuje przymusowe leczenie w zakładzie zamkniętym (dożywotnio też)? Tutaj coś się różni?
Następny nakręcony nagłówkami prasowymi...

Trynkiewicz jest chory psychicznie?

Data: 2014-03-03 20:39:46
Autor: J.F
Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Kto wie, moze i drobna bedzie.

Ciekawe czy przyklepali mu dożywocie. Panie i panowie, doczekaliśmy pierwszego w historii tego kraju wyroku bez popełnionego przestępstwa.

Akurat w tym przypadku wyrok brzmial "dozywocie".
Potem byla amnestia, teraz sie wycofali.

I my mamy czelność krytykować okres stalinowski? Może się mylę, ale chyba nawet za Stalina jeśli ktoś dożył końca wyroku i nie przedłużyli mu go w trakcie odsiadki, to wychodził na wolność.

Problem w tym ze bez problemu przedluzali.

No i
"-ile dostales?
-10 lat.
-za co ?
-za nic.
-nie klam, za nic daja piatke".

Ale faktycznie, bedzie ciekawie. Np jak nas oskarzy w Strasburgu.

J.

Data: 2014-03-03 21:30:34
Autor: Pawel O'Pajak
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa

Powitanko,

Akurat w tym przypadku wyrok brzmial "dozywocie".
Potem byla amnestia, teraz sie wycofali.

Wyrok byl kara smierci. Rozne pieknoduchy jak np. posel Niesiolowski zaglosowaly za likwidacja k.s., ale zamiast uchwalic zamiane tych kar na dozywocie, uchwalili max 25 lat. Dozywocie wprowadzono pozniej.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-03-03 13:04:45
Autor: Piotrek
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 21:30:34 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
Powitanko,

> [...]

Rozne pieknoduchy jak np. posel Niesiolowski zaglosowaly za likwidacja k.s., ale zamiast uchwalic zamiane tych kar na dozywocie, uchwalili max 25 lat.
I to był wyrok, który ostatecznie zapadł w tej sprawie.
Wykonano go w całości. Nie ma podstaw prawnych do wykonywania nowego wyroku, nawet jeśli nazywa się to
inaczej (terapią, izolacją itp.).

Data: 2014-03-04 00:01:53
Autor: Maciek
W dniu 2014-03-03 20:39, J.F pisze:
Ale faktycznie, bedzie ciekawie. Np jak nas oskarzy w Strasburgu.
Nie "jak", tylko "kiedy", bo zakładam, że to tylko kwestia czasu. No
chyba, że tego nie zrobi - wtedy rzeczywiście będzie wiadomo, że świra
słusznie zamknęli ;-)

Maciek

Data: 2014-03-04 01:58:59
Autor: Pawel O'Pajak
[...]

Na jego miejscu bym sie tak na wolnosc nie wyrywal i bylaby to bardzo rozsadna decyzja - zyja ojcowie zamordowanych dzieci...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-03-04 16:40:23
Autor: J.F
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości
W dniu 2014-03-03 20:39, J.F pisze:
Ale faktycznie, bedzie ciekawie. Np jak nas oskarzy w Strasburgu.
Nie "jak", tylko "kiedy", bo zakładam, że to tylko kwestia czasu. No

Osrodek zamkniety ... nie puszcza na poczte wyslac list :-)
A ze nie skazany, to mu odwiedziny adwokata nie przysluguja :-)

chyba, że tego nie zrobi - wtedy rzeczywiście będzie wiadomo, że świra
słusznie zamknęli ;-)

No nie, nie kazdego swira nalezy zamykac :-)

J.

Data: 2014-03-04 01:13:04
Autor: nkab
Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa
Mnie ciekawi jak go badali.

Nie jestem psychiatrą ale ja w pokoju
terapeutycznym umieściłbym gumowe realistyczne
lale chłopczyków, dodałbym efekty dźwiękowe itp.
Dałbym też komputer udający internet z losowymi
stronami fotek chłopaczków i czatem.

Jeśli jest szkodliwy to musiałby pęknąć i np.
próbować mordować lalę.

To byłby obiektywny dowód na stan jego psychiki.

Andrzej.

Data: 2014-03-04 10:19:12
Autor: Maciek
W dniu 2014-03-04 10:13, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]
Była taka jedna posłanka. Podstawili jej chłopaczka, pieniądze udające
łapówkę i dodali do tego efekty dźwiękowe udające miłosne uniesienia.
Okazało się, że pękła, ale nie była szkodliwa :->

Maciek

Data: 2014-03-04 23:21:18
Autor: nkab
W dniu wtorek, 4 marca 2014 10:19:12 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
W dniu 2014-03-04 10:13, nkab@toya.net.pl pisze:

Okazało się, że pękła, ale nie była szkodliwa :->

No i tu się nie zgodzę.
Spójrz na państwo Putka, Janukowycza kraje arabskie...

Przez takich polityków, urzędników jak ta pani
my nadal jesteśmy w PRL.

Andrzej.

PS.
Jarek nie odpowiada mi z wyłącznie z powodu ludzi
jakimi się otacza. Lubię ludzi prostych ale nie głupich.

Data: 2014-03-05 09:49:34
Autor: Maciek
W dniu 2014-03-05 08:21, nkab@toya.net.pl pisze:
Okazało się, że pękła, ale nie była szkodliwa :->
No i tu się nie zgodzę.
Spójrz na państwo Putka, Janukowycza kraje arabskie...
Ale z czym się nie zgadzasz? Z tym, że pękła, czy z tym, że nie była
szkodliwa? :->

Przez takich polityków, urzędników jak ta pani
my nadal jesteśmy w PRL.
I tylko z tego powodu?

PS.
Jarek nie odpowiada mi z wyłącznie z powodu ludzi
jakimi się otacza. Lubię ludzi prostych ale nie głupich.
A otacza się nimi gdyż jest wybitnie inteligentny i chce błyszczeć
jeszcze bardziej na tle ich głupoty? ;-)

Maciek

Data: 2014-03-06 03:16:23
Autor: nkab
W dniu środa, 5 marca 2014 09:49:34 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

> No i tu się nie zgodzę.
> Spójrz na państwo Putka, Janukowycza kraje arabskie...

Ale z czym się nie zgadzasz? Z tym, że pękła,

Z tym, że niezależnie od agenta Tomka znała już plany
"prywatyzacji" szpitali za pieniądze obywateli.
Tomek tylko pomógł narodowi otworzyć oczy na to co dzieje się
w kręgach rządowych.

Polityk, urzędnik państwowy w RP musi być odporny na korupcję,
nie powinien pękać nawet jeśli jest to perfidna zaplanowana prowokacja.

...czy z tym, że nie była szkodliwa?

Gdyby to >>szkodliwa<< było w cudzysłowiu albo
uśmieszkiem na końcu to linijka byłaby ok.
Ale jak już sąd uważa, że ta pani nie była szkodliwa
to już jest smutne.

> Przez takich polityków, urzędników jak ta pani
> my nadal jesteśmy w PRL.

I tylko z tego powodu?

No zasadzie tak, bo lata '90, to można powiedzieć,
wyłącznie łapówy dla zachodnich przedsiębiorców
a totalne obciążenia dla naszych podmiotów i obywateli.

Największe szkody w Rosji nastały za rządów putka,
to on jest naczelnym łapówkarzem rosji. I wielka szkoda,
że mamy takiego sąsiada. Zachód powinien głośno właśnie
o tym mówić i namawiać putka do zmian na lepsze a nie namawiać
kraje związane z rosją do wydzielania się.
To tak jakby nasz Śląsk chciał autonomii w podlegać Niemcom
bo Donald jest głuchy na potrzeby ludzi a Niemiec zaprowadziłby
lepszy porządek.

Andrzej.

Stalinowski sąd przyklepał wyrok bez przestępstwa