Stalinowski sąd w Polsce przyklepał dożywocie bez winy

Data: 2014-04-30 10:52:43
Autor: Piotrek
Stalinowski sąd w Polsce przyklepał dożywocie bez winy
Tym razem to już pewne: Trynkiewicz - człowiek z prawnego punktu
widzenia obecnie niewinny - rozpoczyna nową odsiadkę, tym razem dożywotnią
i bez popełnienia jakiegokolwiek przestępstwa. Ciekawe jak szybko
dopadnie go seryjny samobójca. Ciekawe też dlaczego
utajniono uzasadnienie wyroku - może brzmiało: "Tusk mi kazał
go zamknąć"? Do demagogów: wiem kim jest Trynkiewicz i co zrobił,
zresztą kiedyś już tu o nim pisałem. Rzecz w tym, że
to, co teraz zrobiono, jest jawną kpiną z prawa.

Data: 2014-04-30 20:04:18
Autor: Malpy i Delfiny
On 30.04.2014 19:52, Piotrek wrote:
Tym razem to już pewne: Trynkiewicz - człowiek z prawnego punktu
widzenia obecnie niewinny - rozpoczyna nową odsiadkę, tym razem dożywotnią
i bez popełnienia jakiegokolwiek przestępstwa. Ciekawe jak szybko
dopadnie go seryjny samobĂłjca. Ciekawe teĹź dlaczego
[...]

Z tego co pamietam Trynkiewicz dostal dozywocie. Potem byla abolicja dla mordercow i gwalcicieli i zmiana dozywocia na 25 lat. Czyli w sumie wychodzi na to, ze odsiedzi pierwszy wyrok.

--

Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-internetu/

CzyĹź nie? ;)

Data: 2014-04-30 11:41:24
Autor: Piotrek
W dniu środa, 30 kwietnia 2014 20:04:18 UTC+2 użytkownik Malpy i Delfiny napisał:
> [...]

Z tego co pamietam Trynkiewicz dostal dozywocie. Potem byla abolicja dla mordercow i gwalcicieli i zmiana dozywocia na 25 lat. Czyli w sumie wychodzi na to, ze odsiedzi pierwszy wyrok.

Ściślej było tak, że dostał karę śmierci, którą po amnestii
zamieniono mu na 25 lat odsiadki (ówczesny kodeks nie przewidywał kary dożywotniego pozbawienia wolności,
więc nie mógł dostać więcej) i to był ostateczny wyrok,
jaki zapadł w jego sprawie - wyrok, który odsiedział w całości,
a zatem po odbyciu kary uzyskał pełne prawo do odzyskania
wolności aż do chwili popełnienia kolejnego przestępstwa.
Gdyby stosować twój tok myślenia, należałoby z marszu
usunąć z naszego prawa wszelkie amnestie, apelacje,
rewizje wyroków itp. Gdyby Trynkiewicz nie załapał
się na amnestię i zginął 25 lat temu, nie płakałbym
po nim. Ponieważ jednak się załapał i uczciwie
odsiedział swoje, obecna próba poprawiania dawnych
decyzji jest niczym innym jak farsą będącą
przykładem zakamuflowanego działania prawa wstecz.

Data: 2014-05-08 16:59:49
Autor: Fritz
"Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:146619c1-d7bd-4db5-9286-f0846d33c18bgooglegroups.com...
> [...]

odsiedział swoje, obecna próba poprawiania dawnych
decyzji jest niczym innym jak farsą będącą
przykładem zakamuflowanego działania prawa wstecz.

Nie tyle prawa wstecz, co został skazany (bez wyroku) drugi raz za to samo przewinienie, a to już jest złamanie prawa człowieka, chronionego konwencją europejską...

Data: 2014-05-09 12:28:44
Autor: Ajgul

Użytkownik "Fritz" <fritz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lkg652$dcu$1speranza.aioe.org...
[...]

zaraz, zaraz... skazany był za konkretny czyn, a izolowany jest za to, że ma odjebane w czapie i jest niebezpieczny.
do wariatkowa nie zamyka się za czyny, ale już za potencjalne czyny, choćby wobec własnej osoby.
chce być wolny? może poprosić o kastrację.
skoro nie prosi, znaczy, że chce jeszcze "użyć", a skoro ma zboczony popęd to jak?

i tyle/

Aygul

Data: 2014-04-30 13:32:19
Autor: Piotrek
> [...]

Z tego co pamietam Trynkiewicz dostal dozywocie. Potem byla abolicja dla mordercow i gwalcicieli i zmiana dozywocia na 25 lat. Czyli w sumie wychodzi na to, ze odsiedzi pierwszy wyrok.

Jeszcze drobne uzupełnienie mojej poprzedniej odpowiedzi na Twój wpis.
Prywatnie może i nawet przyznałbym Ci rację - gdyby
kierować się uczuciami, sumieniem czy ogólnie
pojętym poczuciem przyzwoitości, słuszne wydawałoby
się dowalenie mu wyroku zastępczego w postaci
dożywocia jako rekompensaty za to, co uniemożliwiła
amnestia. Skoro jednak kierujemy się prawem, to JEDYNYM
LEGALNYM zakończeniem sprawy Trynkiewicza było
wypuszczenie go na wolność w dniu zakończenia
odbywania kary bez żadnych odgórnych warunków i zobowiązań.
Ciekawi mnie jakie pole manewru ma teraz Trynkiewicz.
U nas ma już pozamiatane, bo właśnie umieszczono go
we współczesnej psychuszce. Mam jednak cichą nadzieję,
że narobi państwu polskiemu niezłego smrodu odwołując
się np. do Strasburga (o ile ma taką możliwość, chęci
i nie "powiesi się" w najbliższym czasie w aktualnym
miejscu pobytu).

Data: 2014-04-30 22:56:28
Autor: Malpy i Delfiny
Stalinowski sąd w Polsce przyklepał doż ywocie bez winy
On 30.04.2014 22:32, Piotrek wrote:

ja sie ogolnie z Toba zgadzam, ale w Poland Country jest prawo dla rĂłwnych i rĂłwniejszych.

Data: 2014-05-01 00:07:55
Autor: JaMyszka
W dniu środa, 30 kwietnia 2014 22:56:28 UTC+2 użytkownik Malpy i Delfiny napisał:
On 30.04.2014 22:32, Piotrek wrote:
ja sie ogolnie z Toba zgadzam, ale w Poland Country jest prawo dla równych i równiejszych.

No to ja też wyrażę swoje poparcie dla wątkotwórcy, ale nie zgadzam się z tym prawem dla równych i równiejszych. Ćwiczyłam to za czasów PRL. Owszem da się żyć z takim prawem, ale czy to jest demokracja?

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2014-05-01 21:50:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 1 May 2014, JaMyszka wrote:

Owszem da się żyć z takim prawem, ale czy to jest demokracja?

  Pytanie jest przewrotne, bo sugeruje, jakoby występowała korelacja
demokracji i praworządności. A to nieprawda.
  Hasło historyczne: "Sokrates".
  Hasła współczesne: "Janukowicz, Krym".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-05 00:32:11
Autor: JaMyszka
W dniu czwartek, 1 maja 2014 21:50:07 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Thu, 1 May 2014, JaMyszka wrote:
> Owszem da si� �y� z takim prawem, ale czy to jest demokracja?
  Pytanie jest przewrotne, bo sugeruje, jakoby wystďż˝powaďż˝a korelacja
demokracji i praworz�dno�ci. A to nieprawda.
  Hasďż˝o historyczne: "Sokrates".
Masz rację, trochę się zagalopowałam. Ale doświadczenia z poprzedniego systemu
 plus UE wyrobiły u mnie przeświadczenie, że demokracja jest związana z praworządnością. Domniemywam, że podobnie myśli mnóstwo Polaków.
  Hasďż˝a wspďż˝czesne: "Janukowicz, Krym".
No cóż, dla niektórych władza jest związana z bezprawiem.

--
Pozdrawiam :) JM http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html Bezpieczny wolontariat (Nobel?):  http://zwijaj.pl/

Data: 2014-05-02 05:13:37
Autor: RR
W dniu 2014-04-30 22:32, Piotrek pisze:

Ciekawi mnie jakie pole manewru ma teraz Trynkiewicz.

Ciekawsze jest jak długo by pożył, gdyby zwolniono go jak
zwykłego więźnia. Na razie, to starają się zapewnić
mu bezpieczeństwo. Dopiero byłby skandal.

--
rry

Data: 2014-05-03 16:45:55
Autor: Marek Dyjor
Piotrek wrote:
[...]

z prawengo punktu widzenia Pan Trynkiewicz nie jest osadzonym, jest izolowany czasowo w ośrodku leczniczym.

ktoś kiedyś popełnił poważny bład zapominając aby wyroki śmierci zamienić na dożywocie.

Data: 2014-05-03 21:15:58
Autor: Alojzy Bomba
On 03/05/14 16:45, Marek Dyjor wrote:
Piotrek wrote:
[...]

Z prawnego punktu widzenia RP łamie Europejską Konwencję Praw Człowieka.

Data: 2014-05-04 10:07:56
Autor: m
W dniu 03.05.2014 16:45, Marek Dyjor pisze:
Piotrek wrote:
[...]

A dzisiaj ktoś popełnia błąd nie zauważając że zamykanie człowieka 'po uważaniu' do więzienia, nawet luksusowego, to bardzo niebezpieczny precedens.

p. m.

Data: 2014-05-04 22:16:28
Autor: Alojzy Bomba
On 04/05/14 19:03, Smok Eustachy wrote:
W dniu 03.05.2014 16:45, Marek Dyjor pisze:
/.../
ktoś kiedyś popełnił poważny bład zapominając aby wyroki śmierci
zamienić na dożywocie.

Adam Michnik
Adam Michnik był kiedyś ustawodawcą?

Data: 2014-05-05 01:42:17
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-05-04 22:16, Alojzy Bomba pisze:

Adam Michnik był kiedyś ustawodawcą?

A i owszem. Właśnie wtedy
http://orka.sejm.gov.pl/ArchAll2.nsf/67021600f180f322c125681600312192/193e4762d29d9da8c1256815004dbecc?OpenDocument

Data: 2014-05-05 07:42:19
Autor: grzech
W dniu 2014-05-05 01:42, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Jak się pisze coś na prawnej grupie dyskusyjnej to wypada wiedzieć co to jest ustawodawca. Warto też znać trochę historii Polski. W czasie gdy zmieniano prawo na korzyść Trynkiewicza to Michnikowi było bliżej do celi więziennej niż do Sejmu.

-- -

Data: 2014-05-05 11:40:39
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-05-05 07:42, grzech pisze:
[...]

a.kim (nie czym) jest wg ciebie ustawodawca
b. zerknij gdzieś, kiedy ogłoszono amnestię

Stalinowski sąd w Polsce przyklepał dożywocie bez winy