Stalking przez Orange

Data: 2013-04-21 18:45:44
Autor: Krzysztof Jodłowski
Stalking przez Orange
Teraz nęka mnie firma Orange. Na numer stacjonarny dzwonią natrętni
nagabywacze z doskonałą ofertą telekomunikacyjną dla tego numeru. Czasem
z 5 razy w tygodniu. Bywały dni, że nawet 2 razy dziennie.

No też tak miałem jak kończyła mi się umowa. Wcześniej nie mieli na umowie zgody na przesyłanie jakichkolwiek informacji handlowych, ofert itp. Wysłałem e-maila z informacją, że pojadę po KK, o brzmieniu mniej więcej:
"Stalking jest przestępstwem ściganym zgodnie z art. 190a Kodeksu Karnego oraz Kodeks wykroczeń dodatkowo określa w art. 107
'Osoba, która w celu dokuczenia innej osobie złośliwie niepokoi podlega karze ograniczenia wolności lub grzywny do 1.500 złotych.'
Oddzielnie będę dochodził odszkodowania z tytułu art. 23 i 24 kodeksu cywilnego."

Na co Orange odpowiedziało, że:
"W odpowiedzi na maila pragnę poinformować, że w celu wprowadzenia braku zgody na przekaz marketingowy wymagane jest wypełnienie stosownego formularza oświadczenia woli."

Na co ja (mniej więcej):
"W ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204, art. 10 tej ustawy wyraźnie mówi: '1. zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji  handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej...
3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji...'"

Wymieniliśmy korespondencję i spłynęło to po nich jak woda po kaczce. Obiecałem sobie, że jak dojdą do 20 telefonów, to zgłoszę na policję. Chyba podsłuchiwali :) bo ucięło się po 19 i raczej tylko dlatego, że wyłączyłem telefon (po to rozwiązywałem umowę).
Przy pierwszych telefonach tłumaczyłem jak człowiekowi, żeby się odwalili. Ale później to już po odebraniu telefonu i usłyszeniu "tu XXX, dzwonię z Orange..." odkładałem słuchawkę na biurko i dalej ktoś rozmawiał sobie z deską :)

Nie ma co rozmawiać z dzwoniącymi ludzikami, ich nazwiska też nie maja znaczenia, bo dzwonią zazwyczaj z wynajętej callcenter. Skup się na tym, że niepokoi Cię firma.

Krzysztof

Stalking przez Orange