Stand Development w Rodinalu.

Data: 2009-05-20 07:43:20
Autor: Jakub Jewuła
Stand Development w Rodinalu.
Szukam kogos kto ma doswiadczenie i moglby udzielic kilku rad na w.w.
temat, nie wiem jak to sie nazywa po polsku, wywolywanie wyrownawcze?

Chodzi mi o dosc duze rozcienczenia np. 1+100 i moczenie filmu az do
wyczerpania wywolywacza, z poczatkowym mieszaniem, odbiciem babli i
pozostawieniem tego przez godzine w spokoju, byc moze z jednym
delikatnym kolysnieciem koreksem (jak kieliszkiem wina) w polowie
czasu aby zapobiec nierownomiernemu wywolaniu.

Wracam do swojego wywolywania po kilku latach przerwy i zainteresowala
mnie ta metoda, ktora obniza kontrast i splaszcza negatyw co podobno
ulatwia skanowanie (wlasnie leci do mnie coolscan V). Fotografuje na
HP5+ 135 i 120, takze chcialbym sie upewnic ile wywolywacza musze uzyc
na jeden film.

Jak Ty chcesz dobierac sposob wywolania pod skaner to
znajdz sobie lepiej inne hobby :) Moze cyfroweczka? ;)

Data: 2009-05-26 15:27:42
Autor: slownie
Jakub Jewuła pisze:

Jak Ty chcesz dobierac sposob wywolania pod skaner to
znajdz sobie lepiej inne hobby :)

a dlaczego nie?

widzisz w idealnym swiecie mialbym swoja stala ciemnie, jednak nie mam na to ani miejsca ani czasu, wiec chcialbym zaczac robic odbitki z malego obrazka we wlasnym zakresie, tak jak robilem to kilka lat wstecz pod powiekszalnikiem. jesli pewien sposob wywolania da mi lepsza odbitke w moim procesie mokrym, to dlaczego nie dopasowac sobie gestosci negatywu aby mozna bylo latwiej ja zeskanowac?

rozgladam sie rowniez za drukarka do bw (mysle o r2400) i wiem ze to jest dluuuuga droga (tak jak jest w przypadku tradycyjnej ciemni), masa rzeczy wplywa na efekt koncowy zaczynajac od obiekywu, filmu, wywolania, skanowania, monitora, drukarki, papieru na tuszu konczac.

mowie tylko o wlasnym zakresie, bo jesli mam komus dac zdjecie w prezencie, albo zrobic wystawe to ide do ludzi ktorzy skanuja na flexitight i wydrukuja na papierze photo rag hahnemuehle.

Moze cyfroweczka? ;)

dzieki, ale nie.

p.

Data: 2009-05-26 16:58:57
Autor: Jakub Jewuła
[...]

Jasne. Na skanowanie itd za to bedziesz mial czas ;)

[...]

Ja tam wole dopasowac skaner do dobrze wywolanego filmu,
ale co kto woli :)

Data: 2009-05-26 18:11:27
Autor: slownie
Jakub Jewuła pisze:
[...]

A co to jest dobrze wywolany film??? Czy nie jest prawda ze negatyw wywoluje sie pod katem posiadanego powiekszalnika (kondensorowy lub dyfuzyjny)? wiec dlaczego mialbym nie naswietlac/wywolywac pod katem swojego skanera, jesli nie zamierzam wkladac negatywu pod powiekszalnik? Czy istnieje tylko jeden sluszny sposob wywolania filmu?

Jakubie, nie watpie ze dostajac do zeskanowania/wydruku materialy uzywasz sprzetu ktory najszybciej da ci pozadany efekt, ale ja mam tylko jeden skaner, z ktorym dopiero sie zaprzyjazniam i ktory ma mi wystarczyc na jakis czas.

btw: wpadne w to lato do ciebie do zakladu zeskanowac/wydrukowac kilka zdjec.

pozdrawiam
k3

--
http://dwaoka.com